کمبود رطوبت از دلایل اصلی خشکی مو است. در واقع با از دست رفتن رطوبت موجود در موها، به مرور زمان موهای شما لطافت و شادابی خود را از دست داده و خشک، وز و شکننده می‌شوند. در این مواقع می‌توان با استفاده بهترین شامپو برای موهای خشک و وز این مشکل را برطرف کرد.

مو از سه لایه تشکیل شده است. موهای سالم حاوی یک چربی طبیعی است که از لایه‌های داخلی موها محافظت می‌کند. این چربی‌های طبیعی همچنین با انعکاس نور، درخشندگی را برای موهای شما به ارمغان می‌آ‌روند. در صورتی که این چربی طبیعی و رطوبت موها به دلایل مختلف از بین برود، مو خشک و وز می‌شود. در این زمان با استفاده از شامپوهای مخصوص می‌توانید رطوبت از دست رفته موها را بازگردانید.

در این مطلب مینی ژوپ ما به شما کمک می‌کنیم بهترین شامپو برای موهای خشک را انتخاب کنید

پیشنهاد مینی ژوپ

شامپو برای موهای خشک و وز لورآل مدل Elseve Extraordinaire Huile

این شامپو حاوی ترکیبات گیاهی و عصاره گل‌های معطر است. این ترکیبات لطافت و شادابی را برای موهای شما به به ارمغان می‌آورد.شامپو لورال رطوبت از دست رفته موهای شما را بازگردانده و با ترمیم ساقه‌ها مو، خشکی و وزی موها را برطرف می‌کند. با تمام این خصوصیات می‌توان گفت لوارال بهترین شامپو برای موهای خشک و وز شما است.

شامپو برای موهای خشک و آسیب دیده استم سل

استم سل محصولی ایده آل برای افرادی است که موهای خشک، وز و شکننده دارند. این محصول فاقد مواد شیمیایی و بسیار ملایم است. استم سل به واسطه داشتن ترکیبات تقویت‌کننده و نرم‌کننده، موهای خشک و وز را ترمیم و بازسازی کرده و رطوبت از دست رفته آن‌ها را تامین می‌کند.

شامپو استم سل با حذف ترکیبات شیمیایی مضر مانند پارابن، سیلیکون، انواع ترکیبات سرطانی و سولفات محصولی مناسب برای افرادی است که پوست سر حساسی دارند. در واقع این محصول یک شامپو ایرانی بدون سولفات و پارابن است که مخصوص موهای خشک تولیده شده و خاصیت نرم‌کنندگی نیز دارد.

آنچه محصول را متمایز می‌کند

این شامپو حاوی ترکیبات گیاهی مثل عصاره بابونه، عصاره آلوئه ورا، پروتئین هیدرولیز شده سبزیجات، پرو ویتامین B5 و شی باتر و روغن آرگان و روغن جوانه گندم است. این ترکیبات با تامین رطوبت مورد نیاز موها، لطافت و شادابی را برای های شما به ارمغان می‌آورد.

شامپو ترمیم کننده شون

همه این برند محبوب ایرانی را با ضد آفتاب شون به خاطر می‌آورند. اما شون در تولید انواع شامپو نیز دستی دارد. شامپو جینسینگ شون بهترین شامپو برای موهای خشک و وز است. این محصول به واسطه داشتن عصاره جینسینگ در ترکیبات خود، موهای آسیب دیده، وز و خشک را ترمیم کرده و وضعیت آن‌ها را بهبود می‌بخشد.

قدرت پاک‌کنندگی این محصول بسیار بالا بوده و شامپویی ملایم برای شست و شوی روزانه موها است. این شامپو به مرور ساختمان داخلی موها را ترمیم کرده و استحکام ساقه‌های مو را افزایش می‌دهد.

شامپو مخصوص موهای خشک اینسایت مدل DRY HAIR

این شامپو برای موهای خشک، کدر و دهیدراته طراحی شده است. این محصول حاوی عصاره جو دوسر و یک کمپلکس مغذی شامل روغن نارگیل، کره ایلیپ و روغن بادام شیرین است. این ترکیبات مواد مغذی مورد نیاز موها را تامین کرده و با نفوذ عمقی به درون فولیکول‌ها خشکی مو را برطرف می‌کند. این محصول به واسطه داشتن ترکیبات گیاهی ارزشمند خاصیت ارتجاعی موها را افزایش داده، حجم و درخشندگی فوق‌العاده‌ای برای موها ایجاد می‌کند.

آنچه محصول را متمایز می‌کند

شامپو اینسایت فاقد مواد شیمیایی مضر مانند پارابن، سیلیکون، وازلین و سایر مواد حساسیت‌زاست.

شامپو موهای خشک و زبر داو مدل Oil Care

شامپو برای موهای خشک و زبر داو محصولی منحصر به فرد و ارزان برای رفع خشکی و ترمیم موهای آسیب دیده است. این محصول حاوی روغن نارگیل و بادام بوده و با تامین رطوبت مورد نیاز موها، خشکی و وز مو را برطرف می‌کند. این شامپو با ایجاد یک لایه محافظتی بر روی موها، از آن‌ها در برابر انواع آسیب‌های محیطی، مواد شیمیایی و حرارت محافظت می‌کند.

شامپو گیاهی مای مدل Milk Jojoba Vit Bs

این شامپو برای موهای خشک و آسیب دیده یک گزینه ایده‌آل است. شامپو گیاهی مای حاوی روغن عصاره شیر بوده که ساقه آسیب دیده و خشک موها را به طور کامل ترمیم می‌کند. روغن جوجوبا موجود در ترکیبات این شامپو علاوه بر افزایش لطافت و نرمی موها، خشکی پوست کف سر و خارش ناشی از آن را به طور کامل برطرف می‌کند.

همچنین این محصول با بازگرداندن رطوبت و چربی از دست رفته بافت مو، لطافت و درخشندگی را برای موهای شما به ارمغان می‌آورد.

آنچه محصول را متمایز می‌کند

سرامید موجود در شامپو گیاهی مای، علاوه بر رفع وز مو، موخوره و موهای آسیب دیده را ترمیم کرده و قطر موها را به طور موثری افزایش می‌دهد.

شامپو فولیکا مخصوص موهای خشک و آسیب دیده

اگر مقاله بهترین شامپو برای ریزش مو را نگاهی بیندازید اولین شامپو پیشنهادی از برند فولیکا را خواهید دید. البته که فولیکا نه تنها برای موهای خشک بلکه برای انواع مو محصولات قوی و منحصر به فردی تولید می‌کند.

شامپو مخصوص موهای خشک و آسیب دیده فولیکا حاوی ترکیبات گیاهی موثری برای رفع وز و خشکی شدید مو است. عصاره‌های گیاهی موجود در ترکیبات این شامپو مثل شی باتر و جو دو سر نقطه قوت این شامپو است. این دو ترکیب گیاهی با تامین رطوبت و چربی مورد نیاز موها، لطافت و شادابی را به موهای خشک بازمی‌گرداند.

آنچه محصول را متمایز می‌کند

ترکیبات نرم کننده و کراتین موجود در شامپو فولیکا ساقه‌های آسیب دیده مو را ترمیم کرده و بافت آن‌ها را بهبود می‌بخشد.

شامپو مو ایروکس مدل آرگان پلاس

این مدل از شامپوی ایروکس مناسب برای افرادی است که موهای خشک و آسیب دیده دارند. روغن آرگان و مورینگا موجود در محصول با ترمیم کوتیکول آسیب دیده مو، رطوبت و نرمی را به ساقه بازمی‌گردانند. این شامپو فاقد مواد شیمیایی ناملایم مثل پارابن و انواع نمک‌ها بوده و با تنظیم PH پوست سر، از خشکی و خارش ناشی از آن جلوگیری می‌کند.

روغن آرگان که ترکیب اصلی این شامپو محسوب می‌شود، با حفاظت از موها در برابر آسیب‌های محیطی از خشکی شدید موها و ریزش آن‌ها به طور موثری جلوگیری می‌کند.

آنچه محصول را متمایز می‌کند

شامپو ایروکس حاوی انواع ویتامین‌های آنتی اکسیدانی بوده و از موهای شما در برابر اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کند.

شامپو آووکادو و ویتامین F سینره

این شامپو برای موهای خشک و آسیب دیده کاملا ایده‌آل است چرا که با بهره‌گیری از خواص منحصر به فرد آووکادو تولید شده است. آووکادو حاوی انواع اسیدهای چرب مفیدی است که به ترمیم و بازسازی موهای آسیب دیده کمک می‌کند.

مواد شیمیایی به کار رفته در محصول بسیار ملایم بوده و با تنظیم ph پوست سر خارش ناشی از خشکی را به طور کامل از بین می‌برد. شامپو سینره به واسطه داشتن ترکیبات مغذی یک لایه ناز از چربی بر روی موها ایجاد می‌کند. این لایه محافظی قوی در برابر انواع آسیب‌های محیطی، آلودگی و حرارت خواهد بود.

شامپو برای مو خشک و وز کراستاس مدل NUTRITIVE

شامپو کراستاس حاوی ترکیبات مغذی و نرم‌کننده موهای وز و خشک شما را به خوبی نرم و لطیف می‌کند. این محصول موهای آسیب دیده و شکننده را ترمیم کرده و رطوبت و چربی مورد نیاز فولیکول‌های مو را تامین می‌کند. با استفاده از این محصول به مرور زمان موها لطافت و شادابی خود را بازیافته و دوباره نرم و لطیف خواهد شد.

دلایل خشک شدن مو

فاکتورهای محیطی، روتین مراقبت از مو و سلامت کلی بدن از جمله عواملی است که منجر به خشک شدن موها می‌شود. برخی از عوامل محیطی عبارت‌اند از:

  •     زندگی در شهرهای گرم و خشک
  •       قرار گرفتن در معرض نور خورشید و یا باد به مدت طولانی
  •     شنا کردن در آب‌های حاوی کلر یا آب‌های شور

روتین‌های مراقبت از مو که منجر به خشکی شدید موها می‌شوند عبارت‌اند از:

  • شستن مکرر موها
  • استفاده شامپوها، نرم کنده‌ها و یا ماسک‌های ناملایم
  • خشک کردن مو با حرارت بالا
  • استفاده بیش از حد از اتو مو، دستگاه فر کننده و سشوار
  • رنگ کردن مو و استفاده مکرر از رنگ مو، دکلره و ...

گاهی اوقات نیز با ابتلا به برخی از بیماری‌ها مانند بی‌اشتهایی عصبی، کم‌ کاری تیروئید و ... احتمال خشک شدن مو افزایش می‌یابد.

بهترین شامپو برای موهای خشک و وز

برای خرید یک شامپو مناسب موهای خشک به نکات زیر توجه کنید:

  • از خرید شامپوهای حاوی الکل و سیلیکون خودداری کنید. این ترکیبات شیمیایی به مرور زمان موها را خشک می‌کنند.
  • سدیم لوریل سولفات یا سدیم لورت سولفات از جمله شوینده‌های قوی که قدرت شویندگی بالایی دارند. اما این محصولات به مرور زمان باعث خشکی پوست سر و شوره خواهند شد.
  • بهتر است برای موهای خشک و وز خود از شامپوهای حاوی ترکیبات گیاهی مثل عصاره آووکادو، جوجوبا، آرگان و … استفاده کنید.

شما چه فکر می‌کنید؟

موی خشک به دلیل از دست رفتن چربی و رطوبت طبیعی فولیکول‌ها ایجاد می‌شود. این مشکل دلایل مختلفی از جمله تغییرات آب و هوایی، تغذیه نادرست، استفاده از محصولات بی‌کیفیت و ناملایم دارد. با استفاده از یک شامپو برای موهای خشک و وز می‌توان طراوات و شادابی را به موها یازگرداند.

شامپوهای مخصوص موهای خشک حاوی ترکیبات گیاهی مغذی بوده که رطوبت و چربی از دست رفته موها را تامین می‌کنند. این محصولات معمولا فاقد ترکیبات شیمیایی مثل پارابن یا سیلیکون هستند. با استفاده منظم از این شامپوها به مرور زمان لطافت، شادابی و نرمی به موهای شما بازمی‌گردد.

دیدگاه و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

�ر “10 مارک از بهترین شامپو برای موهای خشک و وز [ایرانی / خارجی]

  1. عرض سلام، ادب و ارادت فراوان.
    خدا از شما راضی باشه برای ارائه‌ی توضیحات کامل و راهنمایی‌های مفیدتون.
    امیدوارم همواره موفق، موید، برقرار و سلامت باشید.
    🌺🌼🌹🌺🌼🌹🌺🌼🌹

  2. سلام خیلی ممنونم از خدمات باارزش شما خداوند سبحان به شما خیر و برکت و سلامتی بده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *