سرخی سر، ریزش مو و پوسته ریزی کافی هستند تا به دنبال شامپو ضد قارچ برای رفع دلیل احتمالی این علائم باشیم. اما همه شامپوهای ضد قارچ با هر فرمولاسیونی می‌توانند برای سیستم ایمنی جهت مقابله با این اجسام مفید باشند؟

بیماری قارچی یا چیزی که به عنوان کرم حلقوی پوست سر نیز شناخته می‌شود معمولا ساقه موها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. پوسته ریزی بیماری‌های قارچی یک درجه فراتر از شوره معمول سر است و با طاسی، سرخی و لکه‌های منظم روی سر همراه است.

اگر این علائم را روی موها و پوست سرتان دیدید، بعد از تست قارچ استفاده از شامپوها موثرترین راه درمانی هستند. در ادامه این مطلب مینی ژوپ مکانیسم اثر، اثرات جانبی و برخی از بهترین شامپوهای ضد قارچی بازار را مرور می‌کنیم.

نقد و بررسی انواع شامپو ضد قارچ در بازار

پیشنهاد مینی ژوپ

شامپو بدن ضد قارچ ایروکس مدل Octopirox

شنا، ورزش‌ در محیط عمومی، تماس با اشیا مختلف و حضور در محل کار یا محیط آموزشی ریسک ابتلا به بیماری قارچی را بیش‌تر می‌کنند. شامپو بدن ضد قارچ اکتوپیروکس 1% ایروکس بر پایه مواد گیاهی تولید شده و سرشار از مواد ضد التهاب و ضد قارچی است. این محصول برای شستشوی بدن بعد از حضور در محیط عمومی مناسب خواهد بود

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

شامپو بدن ضد قارچ ایروکس مرطوب کننده، نرم کننده و برطرف کننده خارش و خشکی پوست است. این محصول با عصاره آویشن باغی فرآوری شده و فرمولاسیون سبک آن برای انواع پوست‌ها مناسب ارزیابی شده است.

پن مایع ضد قارچ دئودراگ مدل Fungal Wash 0643

کاندیدیازیس یکی از انواع بیماری‌های قارچی بوده که ممکن است در نواحی مختلف خصوصا ناحیه تناسلی رخ دهد. شامپو ضد قارچ پوست سر دئودراگ مدل Fungal Wash 0643 فرمولاسیون کاملی برای رفع ولوواژینیت، بوی بد ناحیه تناسلی و کنترل فلور میکروبی آن دارد.

ترکیبات پن ضد قارچ دئودراگ شامل سالیسیلیک اسید 2%، اسید لاکتیک 5% و عصاره گیاهی نظیر آویشن است.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

PH این محصول 4.8 بوده که PH مراقبتی درمانی و سازگار با پوست است. این محصول می‌تواند به تنهایی یا در کنار درمان سیستمیک و موضعی به عنوان خط اول درمان قرار گیرد.

پن مایع کلینیک مدل ضد باکتری و ضد قارچ

پیروکتون اولامین پایه اصلی پن مایع ضد قارچ کلینیک را تشکیل می‌دهد. این ترکیب شامپو بدن ضد قارچ بوده که در درمان تینا ورسیکالر و مالاسزیا موثر گزارش شده است. در این محصول از شیرین بیان نیز استفاده شده که عصاره اصلی آن حاوی گلابریدین است. گلابریدین در درمان لک‌های پوستی و همچنین بهبود آسیب پوستی در اثر اسکار آکنه بسیار موثر بوده است.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

ترکیب زینک با یک اسید ارگانیک بنام پیرولیدون کربوکسیلیک اسید باعث افزایش اثرات ضد التهابی این محصول شده است. این ماده با مهار آنزیم 5-آلفا ردوکتاز از تبدیل تستوسترون به دی هیدروکسی تستوسترون جلوگیری می‌کند.

شامپو ضد شوره مو وانشان مدل خرگوشک نقره ایی

وانشان برند ایرانی قدرتمند در زمینه تولید محصولات رفع شوره،خارش، پوسته سر و قارچ است. این محصول با عصاره گیاهانی همچون حنا،خرگوشک،گزنه، مورد و سایر ترکیبات گیاهی غنی شده است.

شامپو مو ضد شوره اسموت درم مدل Kerato Phane

شامپو ضد شوره مو اسموت درم فاقد اس ال اس بوده و با پلی گلیسیرین، بیزابولول و روغن کرچک فرموله شده است. ترکیبات این محصول به جلوگیری از ریزش مو و رشد قارچ کمک می‌کنند.

شامپو ضد شوره مو دئو دراگ مدل Seborrhea

شامپو دئو دارای خواص تعدیل چربی، ضد التهابی و ضد قارچی است. مصرف مداوم این محصول به کنترل التهاب و خارش و پوسته ریزی و کنترل شوره های مقاوم به درمان کمک می‌کند.

شامپو مو ریکومکس مدل Normal

محصولات مراقبت از پوست و مو rokomax بر اساس سورفکتانت های پایه گیاهی جهت آبرسانی و ترمیم موها تولید می‌شوند. این محصول مناسب استفاده روزانه بوده و خاصیت ضد قارچ توام با ضد شوره دارد.

شامپو مو طلسم مدل بابونه

فرمولاسیون گیاهی شامپو ضد قارچ طلسم حاوی کوکامیدو پروپیل بتائین است که از اسیدهای چرب روغن نارگیل استخراج می‌شود. خواص ضد قارچ و ضد باکتریایی این محصول موجب احیا و بازسازی موهای خشک و آسیب دیده بانوان و آقایان خواهد شد.

صابون ضد قارچ دئودراگ مدل Octozinc

صابون ضد قارچ O-ZINC محصول ضد قارچ برند دئودراگ است که ترکیبات آن با دوز پایین باعث تسکین علائم بیماری می‌شود. صابون اکتوزینک برای نواحی زیر بغل و کشاله ران به خصوص در فصل گرما و در استخرها گزینه مناسبی است.

این محصول علاوه بر اثرات ضد قارچی به کاهش بوی بد عرق و کنترل پوسته ریزی در نواحی مختلف کمک می‌کند.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

در این محصول از سالیسیلیک اسید، اسیدهای چرب نارگیل، شی باتر، موم عسل، روغن گیاهی و وازلین استفاده شده است. مجموع این مواد ترکیب نرم کننده و التیام دهنده‌ای را تشکیل می‌دهند.

همه ما مستعد ابتلا به بیماری‌های قارچی هستیم!

کافی است محیطی که در آن زندگی می‌کنیم دچار تغییرات جزئی شود تا شرایط برای رشد قارچ در بدن فراهم شود. معمولا محیط‌های پرتجمع مثل مدارس می‌توانند مرکز شیوع قارچ و انتقال آن بین دانش آموزان باشند. در حال حاضر حیوانات خانگی یکی از شایع‌ترین منابع انتقال قارچ به صاحبان خود و اعضای خانواده هستند.

در مرحله سوم زمانی که بدن به دلیل بیماری‌های عفونی یا داخلی دچار ضعف ایمنی می‌شود، قارچ فرصت رشد پیدا می‌کند. بنابراین احتمال این که 100 درصد افراد جامعه حداقل یک بار به بیماری قارچی مبتلا شوند بسیار قوی است.

انواع شامپوهای ضد قارچ و ترکیبات آن‌ها

ماده موثر شامپو ضد قارچ طیف گسترده‌ای از مواد را در برمی‌گیرد. کتوکونازول یکی از موثرترین شامپوهایی است که ترکیبات آن می‌تواند در پوشش برندهای مختلف عرضه شود.

در اکثر برندهایی که به عنوان شامپو ضد قارچ تهیه می‌کنید احتمالا 2 درصد کتوکونازول وجود دارد. از کتوکونازول برای درمان ریزش مو و پسوریازیس به وفور استفاده می‌شود.

در شامپو ضد قارچ سایر ترکیبات به عنوان ضد شوره و ضد ریزش مو استفاده می‌شود:

  1. روی پیریتون: یکی از عوامل افزایش شوره سر قارچ است. ترکیبات روی اثر متقابل با قارچ دارند و می‌توانند شوره پوستی سر را کاهش دهند.
  2.  سالیسیلیک اسید: ترکیب سالیسیلیک اسید در اکثر محصولات لایه بردار و کرم ضد چروک برای پوست دیده می‌شود. این اسید بافت مرده‌ای که در اثر پوسته ریزی تجمع پیدا کرده را در خود حل و برطرف می‌کند.
  3. سولفید سلنیوم: ترکیبات سلنیوم هم به کاهش پوسته ریزی در ابتلا به بیماری‌های قارچی کمک می‌کنند.

عوارض جانبی شامپو ضد قارچ را جدی بگیرید

شامپو ضد قارچ مختص کسانی است که با شوره، پوسته ریزی و طاسی نقطه‌ای درگیر هستند. مصرف بیش از حد و پیشگیرانه این محصولات باعث خشکی مزمن پوست و بروز علائم ازدیاد حساسیت می‌شود.

برای بانوان عوارض استفاده از شامپو ضد قارچ و ضد شوره بیش‌تر است. خشکی بیش از حد موها را مستعد پیچش و موخوره می‌کند. خیلی از عوارض شامپو ضد قارچ مدت‌ها باقی می‌مانند و برای درمان آن‌ها راه قطعی وجود ندارد.

شما چه فکر می‌کنید؟

مکانیسم عمل انواع شامپو ضد قارچ موجود در بازار تقریبا مشابه است. اختلال هورمونی، ضعف ایمنی و سبک زندگی در ایجاد بیماری قارچی موثر هستند. عامل بیماری هر چه که باشد باید با فرمولاسیون ملایم و استاندارد شامپوها به سرعت به جنگ بیماری‌های دیر خوب شونده قارچی بروید.

�ر “9 مارک بهترین شامپو ضد قارچ برای رفع و التیام بیماری قارچی پوست سر

  1. بابا بخدا من دهنم سرویس شده… هر شامپو ضد شوره گرفتم انداختم دور…. اونی هم که اثر کرد فقط دوهفته شوره رو کم می‌کنه بعد دوباره شروع میشه….

    1. من همه شامپوها رو امتحان کردم. تمام شامپوهای ایرانی رو. همش آشغاله. تنها bkموثر بود که البته اونم با اون روغنی که بعد از شامپو استفاده میشد. برای شوره های چرب وخارش و ریزش

  2. هر مسجدی ایرانی خریدم اصلا خوب نبود حتی بدتر میکرد اما بهتر نمیشددد تا اینکه شامپو Ttyuvbرو خریدم بهتر شدم موهاتم خیلی کم میریزه اصلانم چرب نشده خدا کنه به همین روال پیش بره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *