خشکی پوست، آن هم پوست صورت معضلی فراتر از زیبایی شناختی است. جستجو برای خرید بهترین کرم برای خشکی پوست صورت بیش از این که با هدف زیبایی باشد به خاطر رفع حس خشن و لمس سختی است که روی صورتتان احساس می‌کنید. اما نگران نباشید. فقط شما نیستید که با بحران خشکی پوست در عمرتان کلنجار رفته‌اید!

کافی است جستجوی ساده‌ای در گوگل داشته باشید تا لیستی از انواع لوسیون بدن، کرم‌های مرطوب کننده و آبرسان مشاهده کنید. اما اگر قرار بود همه این محصولات اثری مطابق با ادعایی که مطرح می‌کنند داشته باشند احتمالا آمار افراد با پوست خشک و شکننده‌ به صفر می‌رسید!

اگر شما هم پوستی خشک دارید و از خشکی پوست صورت رنج می‌برید دست از جستجو بردارید. مطلب امروز مینی ژوپ همان راهنمای کاملی است که با استفاده از آن قادر خواهید بود برای همیشه با خشکی پوست صورت خداحافظی کنید!

نقد و بررسی انواعی از بهترین کرم برای خشکی پوست صورت

مقرون به صرفه

کرم آبرسان کامان سری واتر پمپ مدل COLLAGEN

کرم آبرسان صورت کامان با فرمولاسیون جدید بر پایه آب و هیالورونیک اسید تولید شده است. این محصول می‌تواند بهترین کرم برای خشکی پوست صورت باشد؛ چون قابلیت کلاژن سازی و آبرسانی قوی دارد.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

همان طور که گفتیم ویتامین‌های گروه B برای جبران کمبودهای تغذیه‌ای پوست ضروری هستند. آبرسان کامان حاوی ویتامین A، ویتامین B1، ویتامین B3 و ویتامین B5 است.

کرم آبرسان ژوت مدل هیدرا اکتیو

برای رفع خشکی‌های آزار دهنده پوست صورت، آبرسان ژوت فرمولاسیون متفاوتی عرضه کرده است. این محصول فاقد چربی و پارابن بوده و بنابراین برای انواع پوست صورت مناسب است.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

کرم آبرسان ژوت حاوی شی باتر، دکسپانتنول، روغن زیتون، ویتامین E و آلوئه ورا است. این ترکیبات به تسکین التهاب و خارش پوست خشک صورت کمک می‌کنند.

کرم آبرسان سینت ایوز مدل RENEWING

کرم آبرسان ایوز فرمولاسیون غنی از کلاژن دارد و مخصوصی تخصصی برای ترمیم خشکی پوست است. این کرم با ترکیبات کلاژن و الاستین در زمره آبرسان‌های قوی قرار می‌گیرد.

پیشنهاد مینی ژوپ

کرم آبرسان گارنیه مدل Bombasi

کرم آبرسان گارنیه با فرمول پیشرفته حاوی آنتی اکسیدان‌های مفید محصولی قوی برای آبرسانی 24 ساعته پوست خواهد بود. این محصول حاوی هیالورونیک اسید بوده و بافت سبک و فاقد چربی دارد.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

آبرسان گارنیه حاوی هیالورونیک اسید، آنتی اکسیدان انار و آمله برای کاهش التهاب و خشکی پوست است.

کرم مرطوب کننده کیووی

اگر به دنبال بهترین کرم برای خشکی پوست صورت هستید، کرم مرطوب کننده کیووی را در چک لیست خود قرار دهید. این محصول غنی از اسکوالن است و استعمال آن روی صورت، به بازسازی بافت آسیب دیده کمک می‌کند.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

از کرم کیووی می‌توانید برای برای درمان خشکی صورت ناشی از خارش‌های زمستانی، ایکتیوز، گزروزیس و تابش آفتاب استفاده کنید.

کرم مرطوب کننده دست و صورت لافارر مدل آبرسان

عصاره‌های گیاهی و ترکیبات مغذی پوست مهم‌ترین ویژگی بهترین کرم برای خشکی پوست صورت هستند. کرم آبرسان لافارر حاوی گل همیشه بهار، آلوئه ورا، روغن زیتون و روغن بادام برای ترمیم پوست آسیب دیده صورت است.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

این محصول فاقد مواد کومدوژن و براق کننده بوده و با ویتامین E و C غنی شده است.

کرم نرم کننده اوسرین و اوره 10درصد ثمین

اوره و اوسرین دو ترکیب موثر برای درمان خشکی متوسط پوست صورت هستند که در کرم آبرسان ثمین استفاده شده‌اند. این محصول فاقد رنگ و عصر بوده و بنابراین منجر به آسیب و حساسیت پوستی نمی‌شود.

هیچ پوستی بی دلیل خشک نیست!

برخی از پوست‌ها ماهیت خشکی دارند. اما خیلی از خشکی‌های پوستی که تجربه می‌کنیم فراتر از ماهیت اصلی پوستمان هستند. مثلا پوستی که مستعد کم آبی و خشکی زیاد است را با پاک کننده قلیایی شستشو می‌دهیم و شرایط را از آن چه که هست بحرانی‌تر می‌کنیم!

برخی از دلایل خشکی پوست عبارتند از:

سرکوب غدد چربی به واسطه شستشو با پاک کننده‌های نامناسب

پوست سالم میزان متعادلی سبوم ترشح می‌کند. این سبوم پوست را تا حدی نرم و چرب می‌کند تا حس آزاردهنده خشکی پوست را تجربه نکنیم.

اگر به صورت ژنتیکی پوست و موی شما خشک است، احتمالا همیشه به استفاده از بهترین کرم برای خشکی پوست صورت نیاز داشته باشید. چرا که که عادت‌های زندگی و تغییر سبک و سیاق آن خشکی پوست صورت را حادتر می‌کنند.

رژیم غذایی نامناسب و خشکی پوست

یک رژیم غذایی کامل باید تمام مواد معدنی، آمینو اسیدها و ویتامین‌های لازم برای رشد مو و پوست را تامین کند. افرادی که رژیم غذایی دارند معمولا درجات بیش‌تری از خشکی پوست را تجربه می‌کنند. این موضوع به خاطر کمبود آهن، ویتامین A، ویتامین گروه B و سیستئین ممکن است رخ دهد.

اثر محیط و فصل روی خشک شدن پوست صورت

فصول سرد سال و استفاده از وسایل گرمایشی می‌توانند عاملی برای خشکی صورت باشند. معمولا در فصل‌های سرد سال توجه بانوان نسبت به استفاده از بهترین کرم برای خشکی پوست صورت بیش‌تر می‌شود.

فاکتور دیگر می‌تواند به کاهش دمای هوا مرطوب باشد که خود به خود از تعریق روزانه جلوگیری می‌کند. تعریق به تنهایی بخشی از نرمی و لطافت پوست بدن را تامین می‌کند.

نکات کلیدی قبل از خرید کرم برای پوست‌های خشک

بهترین کرم برای خشکی پوست صورت هم که به شما معرفی شود، باز هم باید نیازهای پوستی خودتان را در اولویت قرار داده و بررسی کنید:

مشکلات زمینه‌ای پوست را در نظر داشته باشید!

خشکی پوست صورت خیلی از اوقات نتیجه مشکلات زمینه‌ای بوده که بهتر است برای رفع آن‌ها با متخصص مشورت شود. پسوریازیس و اگزما مهم‌ترین دلایل خشکی پوست صورت هستند که خودشان را با پلاک و تراشه‌های پوستی نشان می‌دهند.

نکته بعدی تماس مستقیم با آفتاب بدون استفاده از کرم ضد آفتاب است که باعث خشکی صورت می‌شود. بنابراین اگر پوستی خشک دارید شاید ابتدا لازم باشد استفاده از کرم ضد آفتاب و سایر محصولات را در اولویت قرار دهید تا مشکل زمینه‌ای را برطرف کنید.

به ترکیبات مرطوب کننده‌ها دقت کنید

اولین چیزی که برای رفع خشکی صورت به ذهن می‌رسد استفاده از کرم‌های مرطوب کننده است. با این حال هر نوع محصولی با هر ویژگی مناسب پوست شما نیست!

افرادی که پوستی خشک دارند باید به دنبال آبرسان و مرطوب کننده‌های قوی و سنگین‌تری باشند. محصولات مرطوب کننده حداقل باید حاوی چند نوع آنتی اکسیدان و دایمتیکون به همراه عصاره‌های گیاهی دلپذیر باشند. این مواد به حفظ رطوبت در سطح پوست کمک می‌کنند.

برخی از مرطوب کننده‌ها حاوی رتینول هستند. پوست خشک ممکن است در ابتدای دوره درمانی با آبرسان یا مرطوب کننده به رتینول حساسیت نشان دهد. به زبان دیگر رتینول باعث خشکی بیش‌تر پوست می‌شود. چه بهتر که دوره درمانی را با مقادیر کم شروع کنید و سپس در صورت عدم حساسیت آن را ادامه دهید

شما چه فکر می‌کنید؟

در خرید بهترین کرم برای خشکی پوست صورت ابتدا لازم است عامل زمینه ساز خشکی را برطرف کنید. فصل، نوع تغذیه، نور آفتاب و بیماری‌هایی نظیر پسوریازیس می‌توانند خشکی پوست صورت را تشدید کنند.

با خرید انواع کرم‌های آبرسان و مرطوب کننده و اصلاح عادات شستشوی صورت می‌توانید از خشکی صورت جلوگیری کنید. شما چه فکر می‌کنید؟ راهکار شما برای ترمیم پوسته پوسته شدن صورت و خشکی آزاردهنده آن چیست؟

�ر “بهترین کرم برای خشکی پوست صورت : با خشکی صورت خداحافظی کنید!

  1. من پوست صورتم خیلی خشک زبر .قرمز،خارش پوستپوستی میشه هرچی هم که استفاده میکنم فایده نداره لابد چ کار کنم

  2. سلام من هم پوست صورتم خشک هست واقعآ نمی دانم از چه روغنی از چه کرمی ویا اصلآ چکار کنم صورتم مثل بقیه بشه ?

  3. سلام وقت بخیر ببخشید پوست دست و صورت خیلی خشکه بخصوص پوست دستام بیش از حد خشک و چروکیده میشه چیکار کنم از چه کرمی استفاده کنم بعضی وقتها یکم بهتر میشه ولی باز بعضی وقتا هم خشکی پشت دستام از حد بدره …

  4. سلام من کرم پاکستانی استفاده کردم چند ساله الان پوست صورتم خوشک شده هر کرمی استفاده میکنم خوشک تر میشه یا دونه میزنه چیکارکنم خوب بشه پوستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *