نور آفتاب دشمن اصلی پوست و عامل احتمالی پیری زودرس است؛ برای پیشگیری از این معضلات چه برنامه‌ای دارید؟ ضد آفتاب شون یکی از آن برندهای ایرانی خوشنام بوده که در مدت زمان کوتاهی توانسته است بخش بزرگی از بازار لوازم آرایشی را به تسخیر کند. پس آشنایی با این برند و محصولات آن خالی از لطف نیست!

هر چند هدف اصلی استفاده از ضد آفتاب خواص SPF آن است اما فاکتورهای دیگری هم هستند که باعث داغ شدن رقابت بین برندهای مختلف در بازار می‌شوند. اگر قرار باشد به چشم مصرف کننده به محصولات شون نگاه کنیم، مهم‌ترین تفاوت ضد آفتاب‌های شون طیف گسترده بودن آن‌ها است.

عجله نکنید. اگر تجربه ناخوشایند خرید قبلی شما باعث شده به برندهای داخلی بدبین شوید وقت آن رسیده تغییر رویکرد دهید. نقد امروز مینی ژوپ با نگاهی موشکافانه به ویژگی‌های متمایز انواع ضد افتاب شون و تاثیر آن روی سلامت پوستتان می‌پردازد. این مطلب را از دست ندهید.

نقد و بررسی انواع ضد آفتاب شون برای انواع پوست

پیشنهاد ما

کرم ضد آفتاب رنگی شون مدل Beige Tinted SPF50

بافت سبک و بدون احساس سنگینی و چربی اضافی ضد آفتاب شون حفاظت عالی در برابر آسیب‌های ناشی از اشعه‌های مضر نور خورشید ایجاد می‌کند. محصولات این برند دارای تاییدیه های معتبر ایمنی و اثربخشی بر اساس تست‌های درماتولوژیکی در معتبرترین لابراتوارهای بین المللی هستند. بنابراین از پوست در برابر لک‌های ناشی از نور خورشید حفاظت می‌کنند.

بهترین زمان استفاده از کرم ضد آفتاب شون نیم ساعت قبل از قرار گرفتن زیر نور‌خورشید یا رفتن به استخر است. اگر پوست چربی دارید مدل Beige Tinted فاقد چربی را امتحان کنید.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

این محصول پخش آسان و سریعی بر روی پوست دارد. ضمن این که طیف گسترده و فاقد پارابن است.

کرم ضد آفتاب رنگی شون مدل Chamomile extract

برخورداری از فیلترهای UVB/UVA/IR مهم‌ترین ویژگی ضد آفتاب شون شون با SPF 50 است. این محصول ساختار سبک و لطیف و پخش آسانی روی پوست دارد و برای فونداسیون آرایشی هم مناسب خواهد بود.

کرم ضد آفتاب رنگی شون مدل Chamomile extract برای پوست‌های خشک تا معمولی طراحی شده است. بنابراین در فرمولاسیون آن از آلفا بیزابولول (عصاره گیاه بابونه) استفاده شده که خاصیت رطوبت ­رسانی و التیام­ دهندگی قابل ملاحظه‌ دارد. ضمن این که کلاژن هیدرولیز شده موجود در محصول به ترمیم پوست و جلوگیری از پیری زودرس کمک می‌کند.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

این محصول با عصاره گیاه بابونه غنی شده، طیف گسترده و فاقد پارابن است.

کرم ضد آفتاب شون با رنگ بژ +SPF50

یکی از اصلی‌ترین دلایل شکل‌گیری لک‌های پیری یا Age Spot برخورد مداوم اشعه خورشید است. اگر شاغل هستید و در روزهای آفتابی از خانه خارج می‌شوید برای جلوگیری از پیری پوستتان باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

کرم ضد آفتاب شون با رنگ بژ +SPF50 محصولی تخصصی برای جلوگیری از پیری زودرس پوست خشک تا معمولی است.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

این محصول با عصاره گیاه بابونه غنی شده، طیف گسترده و فاقد پارابن است.

کرم ضد آفتاب شون رنگی بژ مدل Chamomile Extract

سرطان پوست، لک‌های تیره پوستی و چین و چروک و افتادگی و پیری پوست از عوارض معمولی تابش نور آفتاب هستند. ضد آفتاب شون SPF50+ با رنگ بژ با برخورداری از فیلترهای UVB/UVA/IR به خوبی از آسیب‌های متداول خورشید روی پوست شما محافظت می‌کند.

این محصول به صورت رنگی (بژ) طراحی شده و می‌تواند پایه آرایش بانوان قرار گیرد.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

بافت  کرم ضد آفتاب شون رنگی بژ مدل Chamomile Extract کاملا سبک بوده و با کلاژن هیدرولیز شده غنی شده است. بنابراین خاصیت رطوبت ­رسانی و التیام­ دهندگی دارد.

کرم ضد آفتاب رنگی فاقد چربی شون با رنگ طبیعی + SPF50

استفاده از محصولات ضد آفتاب بخش مهمی از روند محافظت از پوست در برابر اشعه مضر خورشید است. اما این روند محافظتی بخش‌های ضروری دیگری نیز دارد.  کرم ضد آفتاب رنگی فاقد چربی شون با رنگ طبیعی + SPF50 محصولی استاندارد برای جلوگیری از تابش طیف گسترده نور خورشید به پوست شما است.

این محصول دارای بافتی سبک و با قابلیت پخش سریع بوده و برای پوست‌های چرب فرموله شده است.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

ضد افتاب شون حاوی محافظت کننده در برابر اشعه UVB و UVA است. این محصول فاقد چربی و پارابن است.

کرم ضد آفتاب بدون رنگ شون مدل Chamomile Extract

محصولات ضد آفتاب با جذب اشعه مضر ماوراء بنفش و مسدود کردن مسیر آن از پوست محافظت می‌کنند. همه محصولات ضد آفتاب باید تست و طبقه بندی شوند و با توجه به قابلیت‌های محافظتی‌شان در برابر آفتاب برچسب مناسب بخورند.

کرم ضد آفتاب بدون رنگ شون مدل Chamomile Extract محصولی تخصصی برای پوست‌های خشک تا معمولی است. این محصول نیز مشابه سایر محصولات شون دارای تاییدیه‌های معتبر ایمنی و اثربخشی بر اساس تست های درماتولوژیکی در معتبرترین لابراتوارهای بین المللی است. بنابراین می‌توانید با خیال راحت از آن برای نقاط مختلف صورت استفاده کنید.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

این محصول بافت سبک، بدون احساس سنگینی و چربی اضافی روی پوستتان ایجاد می‌کند.

مراقبت بی‌پایان از پوست با ضد آفتاب طیف گسترده شون

اولین سوالی که ممکن است درباره خرید ضد آفتاب شون به ذهنتان برسد میزان پوشانندگی و قابلیت محافظتی آن روی پوست است. اما قبل از آن باید دانش خود را نسبت به اصطلاح broad spectrum در انواع ضد آفتاب‌های بازار ارتقا دهید.

SPF که در انواع ضد آفتاب می‌بینید در مقابل پرتو مخرب UVB از پوست شما محافظت می‌کند. با این حال نور خورشید مجموعه‌‌ای از اشعه‌های مختلف است و آسیب‌های پوستی ناشی از آن فقط به این اشعه مربوط نیست. به عنوان مثال پرتو UVA در درازمدت چین و چروک، پیری زودرس و آسیب پوستی ایجاد می‌کند.

بعد از این که متخصصان دریافتند ضد آفتاب‌های معمولی نمی‌تواند از پوست در برابر تمام آسیب‌های آفتاب مراقبت کنند محصولی جدیدتر را پیشنهاد دادند. این محصولات همان ضد آفتاب‌های طیف گسترده یا broad spectrum هستند.

شون یکی از برندهای سبک و محبوب ایرانی در زمینه تولید کرم ضد آفتاب طیف گسترده است. با این حال مشاهده لکه‌های پوستی با وجود استفاده از این ضد آفتاب‌ها نباید باعث شود فکر کنید ضد آفتاب معمولی با طیف گسترده فرقی ندارند!

بسیاری از لک‌‌های پوستی به خصوص در بانوان که بیشترین استفاده کننده کرم‌های ضد آفتاب آرایشی و غیر آرایشی هستند به تغییر هورمونی مربوط است. دوران خاصی نظیر بلوغ، باداری یا سنین خاصی از زندگی می‌توانند پوست را مستعد ظهور لکه‌های پوستی کنند که به هیچ وجه ارتباطی با مصرف و یا عدم مصرف کرم ضد آفتاب ندارند.

محصولات اختصاصی شون برای ویژگی‌های پوستی شما

استفاده از یک ضد آفتاب مناسب علاوه بر اینکه از آثار مخرب ماوراء بنفش بر روی پوست می‌کاهد، از بروز عوارضی نظیر آفتاب سوختگی، قرمزی، تیره شدن، لکه‌های پوستی و نهایتاً پیری زودرس پیشگیری می‌کند. با این حال هر ضد آفتابی با پوست خشک، چرب یا مختلط ما سازگاری ندارد و سنگینی آن را روی چهره احساس می‌کنیم!

مطالعه بیشتر: بهترین ضد آفتاب برای پوست مختلط 2020

بسیاری از برندهای داخلی ضد آفتاب‌ها را بر اساس SPF تولید می‌کنند و مصرف کننده هم معیاری جز SPF ندارد. اما حال انواع ضد افتاب شون به صورت تخصصی برای انواع پوست‌ها تولید می‌شوند. کافی است روی بسته بندی محصول را مطالعه و همان محصولی را انتخاب کنید که برای پوست شما در لابراتوار تخصصی شون طراحی شده است!

اگر شما هم به دنبال جواب این سوال هستید که کدام محصول مناسب پوست شما است، به فاکتورهای دیگری به غیر از SPF حین خرید توجه کنید:

  • بیمارانی که پوستی مستعد آکنه دارند باید از استفاده از محصولات ضد آفتاب چرب و حاوی روغن خودداری کنند. در غیر این صورت پوست بیش از پیش دچار خارش و جوش‌ می‌شود. ضمن این که بعضی از داروهای ضد آکنه باعث حساسیت پوست در برابر نور می‌شوند. بنابراین توصیه می‌کنیم از انواع ضد افتاب شون با رویکرد سختگیرانه‌تری در طول روزهای آفتابی و ابری استفاده کنید.

مطالعه بیشتر: خرید بهترین مارک کرم ضد آفتاب برای پوست چرب

  • افرادی که پوست خشکی دارند باید از انواع ضد آفتاب حاوی مرطوب کننده استفاده کنند. لانولین، روغن‌ها و سیلیکون‌هایی مانند پلی‌دی‌متیل‌سیلوکسان مهم‌ترین عناصر مرطوب کننده در ضد آفتاب شون هستند. این ضد آفتاب‌ها به دلیل ساختار غنی و چرب‌تر در قالب لوسیون تولید و عرضه می‌شوند.

مطالعه بیشتر: خرید بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست خشک

مقاومت و ماندگاری در برابر آفتاب ضد آفتاب شون

همه ضد آفتاب‌هایی که در بازار می‌بینید باید چند فیلتر محافظتی مختلف را پیش از تایید نهایی پشت سر بگذارند. یکی از مهم‌ترین فیلترها ماندگاری و مقاومت محصول در برابر آفتاب است که به صورت تخصصی در انجمن پوست ایالات متحده آمریکا انجام می‌شود. اکسیدهای فلزی، دی‌ اکسید تیتانیوم و زینک اکسید و جاذب‌های شیمیایی، آووبنزون، اکامسول، بموتریزینول و بیسکوتیوزول از مواد جاذب نور در ضد افتاب شون هستند. این مواد ترکیبات مقاومی در برابر نور هستند و معمولا با علامت ستاره روی بسته بندی محصول مشخص می‌شوند. به عنوان مثال ضد آفتابی به سه ستاره می‌تواند تا 70 درصد از پوست در برابر آفتاب محافظت کند.

از بین ترکیباتی که معرفی شد اکتوکریلن، بموتریزینول و بیسکوتیوزول پایداری فوق العاده‌ای نسبت به نور نشان داده‌اند. بنابراین وقتی با سایر مواد شیمیایی جاذب ترکیب می‌شوند خاصیت پایداری در برابر نور ضد آفتاب را افزایش می‌دهند.

انواع ضد آفتاب شون برای پوست‌های حساس

افرادی که پوست مستعد آلرژی یا عارضه‌هایی چون آکنه روزاسه دارند باید از استفاده از محصولات حاوی مواد نگهدارنده یا عطر و اسانس و نیز PABA یا اکسی‌بنزون ‌اجتناب کنند.

یکی از ویژگی‌های اصلی ضد افتاب شون فرمولاسیون فاقد پارابن و سایر مواد سرطان زا و مضر است. البته که برای افراد مختلف با پوست حساس و مستعد آکنه ضد آفتاب مینرال یا فیزیکی که فاقد سالیسیلات و اکامسول باشد بهتر خواهد بود. اما اکثر محصولات شون از نوع شیمیایی هستند و برای پوست‌های حساس نیز مشکلی ایجاد نمی‌کنند.

افرادی که پوست حساسی دارند می‌توانند در کنار ضد آفتاب برای مناطق دیگر از بدن از انواع لوسیون بدن فاقد الکل استفاده کنند. این لوسیون‌‌ها با وجود عصاره‌های گیاهی می‌توانند تا حد زیادی تخریش، التهاب و آسیب‌های پوستی را التیام دهند.

نکات کلیدی برای استفاده از انواع ضد آفتاب شون

حالا که برند شون را برای محافظت از پوستتان انتخاب کرده‌اید بد نیست از دستور العمل‌های استاندارد در پوشش دهی پوست با این محصولات استفاده کنید:

  1. ضد افتاب شون را نیم ساعت قبل از خروج از منزل استفاده کنید تا به خوبی روی پوست جذب شود. در غیر این صورت به حداکثر محافظت کنندگی از پوست نمی‌رسید.
  2. ضد آفتاب شون را بین 3 تا 4 ساعت یک بار روی پوستتان تجدید کنید تا به خاصیت محافظتی ایده آل این محصول برسید.
  3. برای این که ضد آفتاب به خوبی روی پوست پخش و جذب شود حداقل به اندازه دو قاشق چای خوری از ضد آفتاب روی پوستتان بمالید.

شما چه فکر می‌کنید؟

با افزایش آگاهی و دانش خود درباره انواع محصولات ضد آفتاب شون، می‌توانید مطمئن باشید که محصول انتخابی شما به خوبی با نیازهای منحصر به فردتان سازگاری دارد. انتخاب محصول مناسب می‌تواند تضیمن‌کننده استفاده منظم آن نیز باشد. پس با آگاهی کامل نسبت به کیفیت هر برند خرید کنید!

�ر “ضد آفتاب شون و پاسخ به 5 سوال رایج پیرامون استفاده از آن

  1. من دوساله استفاده کردم خوب بوده میخواهمصدافتابموعوض کنمراسن اسن مصرم کنم مشکلی داریانه

  2. اصلا تیره نمیکنه بلکه لکه های صورت من رو داره برطرف میکنه خوشحالم که کالای ایراتی خیلی خوب تونسته تولید بشه از شما ممنونم فقط اگه یه مقدار قیمتش پائین بیاد عالی میشه و همه میتونن استفاده کنن این طوری تقاضا کننده بالا میره وفروشتون هم بسشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *