نازکی، کم پشتی، رشد ناکافی یا ریزش مهم‌ترین دلایلی هستند که باعث می‌شوند به دنبال شامپو برای رشد سریع مو بروید. اما عملکرد محصولاتی که با ادعای تقویت رشد موهای آسیب دیده تولید می‌شوند تا چه اندازه به واقعیت نزدیک است؟

راهکارهای زیادی برای جبران کم پشت بودن یا رشد کم موها وجود دارد. خیلی از افراد درمان‌های خانگی گیاهی، ماسک مو دست ساز، روغن و اصلاح دائمی مو را ترجیح می‌دهند. اما انجام هیچ یک از این راهکارها روزانه عملیاتی نیست و از طرفی عادت‌های فردی و دمای هوا ما را به شستشو مداوم موها ناگزیر می‌کند. پس چاره چیست؟

حالا که مجبور هستیم از شامپوها برای شستشو مداوم مو استفاده کنیم چه بهتر که محصول تقویتی و مغذی مو انتخاب کنیم. از بین انواع و اقسام شامپوهایی که به صورت روزانه مصرف می‌شوند، شامپوهای تقویتی نسبت به سایر محصولات در اولویت قرار دارند. همراه ما باشید تا با برترین برندهای شامپو برای رشد مو آشنا شوید.

نقد و بررسی انواع شامپو برای رشد سریع مو در بازار ایران

پر فروش ترین بازار

برای تامین رشد مجدد و تقویت ساقه موهای آسیب دیده، شامپو تقویت‌کننده و ضد‌ریزش مو فولیکا یکی از بهترین برندهای ایرانی است. این محصول حاوی ویتامین‌های B6 و B7 و عصاره گیاه آرنیکا است. در مجموع این ترکیبات به فعال سازی و تقویت پیاز مو کمک می‌کنند.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

شامپو فولیکا برای بانوان و آقایان قابل استفاده بود و با کمک به رشد پیاز مو و تقویت آن به پرپشت‌ شدن موها کمک می‌کند.

عصاره Saw Palmetto که نوعی نخل بومی آمریکا است قدرت فوق‌العاده‌ای در مهار آندروژن دارد. این عصاره در شامپو برای رشد سریع مو سینره با روی و ویتامین B6 ترکیب شده و در مجموع محصولی پرطرفدار ایجاد کرده است.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

وجود مواد آنتی‌آندروژنیک در این شامپو همزمان با تقویت موها، به کاهش چربی آن‌ها نیز کمک می‌کند.

شامپو ضد ریزش و تقویت موهای چرب درمالیفت

شامپو تقویتی درمالیفت حاوی مواد آندروژنیک و غیر آندروژنیک است که به رشد فولیکول مو کمک می‌کنند. این محصول علاوه بر این که خاصیت تقویت کنندگی دارد، به ترمیم موهای آسیب دیده نیز کمک می‌کند.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

شامپو درمالیفت فاقد سولفات، نمک و پارابن است.

شامپو تقویت کننده شون مدل Herbamix

محصول جدید شون حاوی عصاره و خواص 7 گیاه مفید در طب سنتی است که در بازسازی، ترمیم و حتی حفاظت پوست موثر هستند. از فرمولاسیون سبک و قوی این محصول برای استحمام روزانه می‌توانید استفاده کنید.

شامپو تقویت کننده و ضد ریزش سریتا مدل Caffeine

شامپو تقویت کننده موی سر سریتا حاوی عصاره کافئین ساوپالمتو است. این محصول برای استفاده روزانه بانوان و آقایان قابل استفاده است.

شامپو ضد ریزش و تقویت کننده موهای چرب استم سل

برند خلاق استم سل فرمولاسیون ویژه‌ای برای تقویت و رشد مجدد موها عرضه کرده است. در این ترکیب جدید تمام فاکتورهای حساسیت زا و سرطان زا در شامپوهای معمولی حذف شده‌اند. استفاده از این شامپو التهاب و خارش پوست‌سر را کنترل می‌کند و بنابراین برای شستشو بعد از کراتینه و دکلره مو مناسب خواهد بود.

شامپو تخصصی ضد ریزش و تقویت کننده سپیژن

شامپو تقویت کننده مو سپیژن فرمولاسیون انحصاری این برند فرانسوی است که باعث تحریک سلول های بنیادی فولیکول مو می‌شود. بهره گیری از آنتی اکسیدان‌ها و ترکیبات مغذی در ساختار این شامپو نظیر پروتئین‌های هیدرولیز شده ابریشم و کلاژن و روغن جوجوبا به رشد مجدد مو کمک می‌کنند.

عوامل زمینه‌ای کاهش رشد مو را موشکافی کنید!

اولین قدم برای تقویت رشد موهایی که با سرعت طبیعی جایگزین نمی‌شوند مشورت با پزشک است. خیلی از اوقات شکایت بانوان و آقایان پیرامون کندی رشد مو به مشکلات قارچی زمینه‌ای یا کمبودهای تغذیه‌ای مربوط می‌شود. پس نباید از محصولاتی که برای تقویت رشد موها خریداری می‌کنیم توقع معجزه داشته باشیم!

خیلی از مشکلاتی که خود را با کاهش رشد مو نشان می‌دهند در واقع عوارض ثانویه استفاده از محصولات آرایشی هستند. به عنوان مثال اکثر ترکیبات آرایشی برای مو نظیر تافت حاوی سیلیکات هستند. سیلیکات‌ها روی سر به صورت شوره تجمع می‌یابند و روی فولیکول‌ها را می‌پوشانند. پس طبیعی است اگر رشد موها با سرعت کم‌تری صورت گیرد.

شامپوهای تقویت کننده رشد مو معجزه گر نیستند!

سوالی که ممکن است قبل از خرید شامپو برای رشد سریع مو بپرسید احتمالا نحوه اثرگذاری محصول باشد. به طور کلی شواهد زیادی پیرامون تاثیر شامپوهای تقویتی مو به صورت قطعی وجود ندارد. به علاوه خیلی از تبلیغات برندها در این زمینه ممکن است گمراه کننده باشد.

کیفیت شامپو تقویتی مو فقط به ترکیبات محصول وابسته نیست. غلظت ترکیبات محصول و فرمولاسیون آن در تاثیرگذاری شامپو تقویت کننده مو اثرگذار است. بنابراین خرید شامپوهای تقویت کننده مو همان طور که می‌تواند موفقیت آمیز باشد، ممکن است به دنبال استفاده مکرر باعث افزایش شوره سر و تشدید مشکلات شود!

منتول یکی از ترکیبات اصلی شامپو برای رشد سریع مو است که به جلوگیری از ایجاد شوره سر کمک می‌کند. بنابراین حتی اگر این دست شامپوها را به صورت روزانه استفاده کنید، در صورتی که محصول باکیفیت باشد مشکلی از این بابت نخواهید داشت!

این در حالی است که روغن‌های گیاهی، عصاره نعناع یا کافئین می‌توانند روند تشکیل شوره سر را تسریع کنند.

آشنایی با ترکیبات تقویت کننده رشد مو

برندهای مختلف از ترکیبات متعددی برای تقویت رشد موی سر استفاده می‌کنند. هر شامپو عصاره و افزودنی‌های خاصی با توجه به نوع مو دارد. مثلا شامپو برای موهای چرب چربی متعادلی دارد و ترکیبات آن برای کاهش چربی دور فولیکول مو بالانس شده‌اند.

روغن آرگان یکی از ترکیبات موثر، متداول و شناخته شده برای تقویت موی سر بدون چرب کردن آن است. بنابراین ممکن است روی اکثر انواع شامپو برای رشد سریع مو یا رفع ریزش مو این ترکیب را مشاهده کنید.

آلوئه ورا ترکیب ملایم دیگر برای نرم کنندگی طبیعی موی سر است. در کنار عصاره‌های گیاهی ممکن است محلول اصلی با بیوتین و عصاره چای ترش غنی سازی شود. بهتر است محصولی خریداری کنید که علاوه بر این ترکیبات، بدون پارابن و سولفات باشد.

شما چه فکر می‌کنید؟

 

انتخاب شامپو برای رشد سریع مو در میان محصولاتی که با برچسب "شستشوی روزانه" یا " ترمیم موی آسیب دیده" عرضه می‌شوند دشوار است. برای خرید بهترین محصول ترکیبات گیاهی، به فرمولاسیون ویتامینه و سیستم تقویت کنندگی آن شامپو دقت کنید.

شما چه فکر می‌کنید؟ کدام برند برای تقویت فولیکول‌های موی شما مناسب‌تر بوده است؟ تجربیات خود را برای خریدی موفق‌تر با ما در میان بگذارید.

�ر “7 برند عالی و موثر شامپو برای رشد سریع مو

    1. سلام من یه شامپو میخواستم که خیلی قویع باشه من تازه مو هامو کوتاه کردم بخواطر مو خوره مجبور شدم کوتا کنم میشه یه شامپوی خوب معرفی کنید که تا دو ماه دیگه مو هامو بلند کنه 😞 لطفاً

    2. روغن وازلین استفاده کنید خیلی خوبه هم مو خره هارو از بین میبره هم مو هارو بلند میکنه من خودم استفاده میکنم خیلی خوبه

    3. روغن وازلین استفاده کنید خیلی خوبه هم مو خره هارو از بین میبره هم مو هارو بلند میکنه من خودم استفاده میکنم خیلی خوبه

    1. با سلام خسته نباشین ببخشید من های من بلند بود بخاطر موخوره کوتاه کردم اگه میشه یه شامپوی خوب بدید که مو هام سریع رشد کنه ممنون میشم

      1. سلام سحر جان موخوره به دلیل خشک شدن مو هستش سعی کنید از ماسک مو یا روغن آرگان استفاده کنید که همیشه موها رو مرطوب نگه داره و از چند شاخه شدن جلوگیری کنه.

  1. موهام خیلی پر پشت هست هم شوره دارم هم مو هام میریزه که باعث ازیت خوانوادم شده لطفا بگید کدومشون از همه بهتره روزی هزار بار ارزوی مرگ میکنم

    1. سلام دریا جان هر چیزی درمان خاص خودشو داره شوره هم درمان داره برای درمان شوره اولا باید دلیلش رو پیدا کنید. بعد شامپو مناسب استفاده کنید و پوست سر رو مرطوب نگه دارید تا پوست پوست نشه حتی بعضی مواقع مصرف بعضی داروها میتونه توی به وجود اومدن این مورد دخیل باشه. شما هم شوره داری هم موهات میریزه اول شامپو رو امتحان کن و اگر خوب نشد حتما به یه دکتر مراجعه کن و دلیلش رو پیدا کن. برخی مکمل ها هستن که توی درمان ریزش مو موثر هستند. مثلا کمبود منیزیم در بدن باعث ریزش مو میشه.
      من شامپو تقویت کننده آلپسین رو بهت توصیه میکنم ولی خیلی قیمت بالایی داره اگر قیمت مناسب بخوام معرفی کنم شامپو ضد ریزش سریتا مدل Caffeine رو توصیه میکنم.

  2. لطفا بگید برای موهایی که رشد نمیکنه؟ یا کم رشد میکنه کدوم خوبه البته برای ۱۲ ساله ها

    1. سلام تمامی شامپوهایی که معرفی کردیم برای رشد سریع مو هستن برای هر کدوم هم توضیح دادیم که مناسب چه نوع مویی هستن و معمولا اگر محصولی رو رو متمایز میکنیم حتما مینویسیم پیشنهاد ما
      از بین مواردی که معرفی کردیم دو شامپو سریتا و فولیکا رو بیشتر بهتون توصیه میکنم. اما این رو هم در نظر داشته باشید برای رشد سریع مو فقز یک شامپو کافی نیست اگر خیلی این مورد براتون ناراحت کننده هستش می تونید با یک دکتر پوست و مو مشورت کنید. در بعضی موارد کمبود بعضی از ویتامین ها در بدن میتونه رشد مو رو کم کنه.

  3. سلام من می خوام مو هایم رشت کند ولی هرکاری می کنم نمیشه باید چه شامپوی را بزنم که خیلی دوست دارم موهایم بلند شود یک شامپوی که موهایی خود را بلندکند و برای دختر ۱۲ساله باشد

  4. سلام موهای من ده ساله از ی جایی دیگه بلند نمیشع من هر سال دوسه سانت میزنم اما بلند نمیشه وحتی کوتاه کوتاه کردم بازم تا همین جا بلند میشه وبلندتر نمیشه اصلن این شامپوها تاثیر دارن

    1. سلام من یه شامپویی میخاستم که مو هام رو بلند کنه وریزش مو دیگه نداشته باشم اگر میشه لطفا پاسخ دهید ممنون

    2. سلام من یه شامپو می خاستم برای رشد مو وضد ریزش . میشه یه شامپو معرفی کنید ، ممنون میشم و البته برای دختر ۹ ساله باشه . لطفاً واگر میشه
      پاسخ دهید من می خواهم تاسه ماه دیگه موهام زیر کمرم باشه ممنون ومن آرزوم اینه که موهام بلند بشه

  5. سلام موهای من اصلا رشد نداره ریزش هم داره لطفا راهنماییم کنید ..ممنون😞 قرص بیوتین هم مصرف میکنم ولی تا سیری نداشته

  6. سلام میگم من میخوام موهام بلند بشن هم موخره هاش از بین برن و هم نرم بشن یه شامپوی خوبی که این اثرات رو داشته باشه رو بهم بگو با تشکر

  7. سلام . من موهام از شونه پایین تره و میخوام قبل از تولدم به کمرم برسه یعنی تا سه ماه دیگه کمکم کنید

  8. چیکار کنم موهام بلند شه الان حدود یک سال موهام بلند نمیشه کدام شامپو بهتره برای رشد مو

  9. موهام خیلی رشدش کمه و هر وقت بلند میشه موخوره میخورتشون و وز میشن مجبور میشم باز کوتاه کنم یه شامپو بهم معرفی کنین لطفا آرزوی موی بلند دارم

  10. من موهام پسرونس نزدیک شش ماه فقط دو سانتی رشد کرده خبلی اعصابمو خورد میکنه ریزش نداره نمیدونم چکار کنم

    1. سلام من یه شامپو میخواستم که خیلی قویع باشه من تازه مو هامو کوتاه کردم بخواطر مو خوره مجبور شدم کوتا کنم میشه یه شامپوی خوب معرفی کنید که تا دو ماه دیگه مو هامو بلند کنه

  11. سلام برای جلوی موی سرم خیلی خیلی کم پشت است لطفا کدام شامپورا استفاده کنیم راهنما کنید ممنونم

  12. سلام خوبین من یع شامپویی میخوام که سریع رشت کنه موهام بعدشم خیلی ریزش مو دارم موخاره هم میزنه شوره هم میریزه باید چیکار کنم میشه بهم بگین

  13. سلام من موهام خیلی بلند بود ولی بخاطر مو خوره کوتاه کردم از کارم خیلی پشیمون حالا میخام موهام دوبارع رشد کنه و مثل قبلم بلند شع باید از چه شامپویی استفادع کنم دارم دیونه میشم خواهش میکنم راهنمایی کنید

  14. سلام من موهام قبلا دراز بود از وقتی کوتاه کردم کلا میریزه‌رشد نمیکنه؟ من خیلی شامپو استفاده کردم خوب نبود چکار کنم لطفا کمک کنید

  15. سلام خسته نباشید موهای من خیلی نازک هستش و همین طور یازده ساله موهام رشد نمی کند واگر رشد هم بکند موهام می شکنند لطفاً مرا راهنماییم کنید مرسی

  16. سلام من هم ریزش مودارم هم موهام نازک شد خصوصا موهای پیشونی من خیلی نازک شده که حتا احساس طاسی میکنم باید چکارکنم
    که رویش کنه وقوی بشه لطفاا رهنمایی کنید ممنون میشم بزرګوار

  17. سلام من هم ریزش مودارم هم موهام نازک شد خصوصا موهای پیشونی من خیلی نازک شده که حتا احساس طاسی میکنم باید چکارکنم
    که رویش کنه وقوی بشه لطفاا رهنمایی کنید ممنون میشم بزرګوار

  18. من یه شامپویی میخوام ک موهام خیلی سریع رشد کنه وموخوره هاش بره فقط بایه شامپو اگه میشه معرفی کنین

    مرسی❤

  19. سلام من یه شامپو میخواستم برای رشد سریع مو من الان یک ماه میشه موهامو کوتاه کردم بخاطر موخوره😓الان دوست دارم هرچه سریع تر موهام باز دوباره دراز بشه
    من شامپو سنیره رو خریدم ولی رفتم تو گوگل سرچ کردم بعضی ها نظر دادن ک خوب نیست این شامپو .واقعیت داره؟
    میشه یه شامپو بهم معرفی کنید ک زود موهام رشد کنه؟🙏😓

  20. سلام من یه شامپو میخواستم برای رشد سریع مو من الان یک ماه میشه موهامو کوتاه کردم بخاطر موخوره😓الان دوست دارم هرچه سریع تر موهام باز دوباره دراز بشه
    من شامپو سنیره رو خریدم ولی رفتم تو گوگل سرچ کردم بعضی ها نظر دادن ک خوب نیست این شامپو .واقعیت داره؟
    میشه یه شامپو بهم معرفی کنید ک زود موهام رشد کنه؟🙏😓

  21. سلام من موهام حدود یکماه ریزش پیدا کرده و خیلی کم پشت شدن آیا با استفاده کردن این شامپو ها تراکم اولیه رو بدست میارن و تار ها کلفت میشه تا موها پر پشت بنظر بیان؟!

  22. من حدودا ۱ساله موهامو کوتاه کردم الان روی شونمه چی کار کنم زود بلند شه دیونم کرده

  23. سلام ببخشید من یه شامپوی خیلی خوب میخواستم برای موهام کا اصلان رشد ندار ۲ سالو نیمه که کوتاه کردم رو شونه هام ولی هیچ تغییر نکرد لطفان کمکم کنید و یه شامپوی خوب بهم معرفی کنید

  24. من یک ساله که مو ها مو کوتاه کردم ولی اصلا روشت نمی کنه یه شامپو به من معرفی کنید ممنون

  25. سلام
    من یک ساله که مو ها مو کوتاه کردم ولی اصلا روشت نمی کنه یه شامپو به من معرفی کنید ممنون

  26. سلام من Saeed هستم بین من الان ۴ ماه من ریزش مو دارم ۱ ماه پیش رفتم دکتر الان هیچ نتیجی نگرفتم امروز رفتم مو هامو کچل کردم ی قسمت های از سرم کم شده من ۱۹ سالمه😭😭😭😭تو اوجو جونیم بابا اینجوری بشه اخه من خود ارضایی هم کردم ربطی به این همین خود ارضایی ۴ سال انجام دادم قبلا ریزش مو نداشتم

  27. سلام خسته نباشی موهام میریزه چیکارکنم کدوم شامپو خوب بده پشت موهام کم شده موهام فرفری داشتم کم شد😞

  28. سلام خسته نباشید لطفا یه شامپو معرفی کنید که برای رشد سریع موباشد من موهام اصلا رشد نداره ممنون میشم جواب بدید🙏❤️

  29. سلام من موهام اصلا رشد نداره موخوره زیاد دارم یه شامپو خیلی خوب و موثر راهنمایی کنید لطفا🙏🙏🙏

  30. باسلام.خواهرم مریض بود و دکتر براش قرص البندازول تجویز کرد.الان بعداز ۵ ماه.موهاش ب طور کلی ریخت .این شامپو ها کمکی ب رشد مجدد موهاش میکنه؟؟

  31. سلام ، ببخشید میخواستم یه راهنمایی بکنم . من قبلنا موهام خیلی خشک و کم پشت و پوسیده بود اما یکی از اقواممون یه شامپوی فرانسوی بهم معرفی کرد به اسم آلوپینکس ( Alopinex) ، بعد از مصرفش هفته‌ای 1 سانت موهام بلند میشن و پرپشت و حجیم شدن ، پیشنهاد میدم استفاده کنید .

  32. سلام ۱۲سالم هس همین دیروز موهامو زدم چکار کنم ک موهام زود بلند شه لطفا راه حل بم بدی 😥😥😥

  33. سلام من دارو استفاده میکنم. هر دکتری رفتم گفتند به خاطر دارو نیست. اما موهام بلند ومشکی هستند. خیلی خوب بودن اما الان به شدت ریزش دارن وکم شدن. لطفا بگید چی استفاده کنم تا زود نتیجه بگیرم

  34. سلام دوست عزیز میشه یه شامپو از بین این شامپوها که خیلی موثرتره برای رشد مو باشه و هم ریزش و چربی مو رو کم کنه معرفی کنی
    ممنون میشم

  35. سلام خسته نباشید من دخترم ۹ سال داره موهاش کوتاه کردم چون فر هستن اذیت میشه میخوام زودتر بزرگ شون چه شامپویی برای رشد سریع آنها خوبه ممنون میشم راهنمایی کنید

  36. سلام خسته نباشید من دخترم ۹ سال داره موهاش کوتاه کردم چون فر هستن اذیت میشه میخوام زودتر بزرگ شون چه شامپویی برای رشد سریع آنها خوبه ممنون میشم راهنمایی کنید

  37. یه شامپو میخوام که موهام تا دو هفته یا دو ماه بلند بشه لطفا اگر میشه جواب بدید

  38. سلام
    من دو ماه مونده به عروسیم موهام خیلییی کوتاه کدوم شامپو استفاده کنم تا در عرض ۲ ماه تقویت کنه رشد کنه بلند بشن؟

  39. سلام منم یک دختر ی هستم سن ۱۷ سال دارم تورو بخدا قسم مو ها ارایش کاه اشتباهی پسرانه کرده الان من نامزدی دارم چه کار کنم بهم شامپو یا روغنی معر فی کن

  40. سلام منم یک دختر ی هستم سن ۱۷ سال دارم تورو بخدا قسم مو ها ارایش کاه اشتباهی پسرانه کرده الان من نامزدی دارم چه کار کنم بهم شامپو یا روغنی معر فی کن

  41. سلام من ۲سال موهام کوتاه کردم تا الان رو شونامن لطف کنید یه شامپو معرفی کنید تا ۲ماه آینده بلند شن

  42. سلام من موهامو پسرانه زدم و بسیار کوتاه کردم حالا متوجه شدم که ۱۴ روز دیگه باید برم عروسی
    خواهش می کنم بهم بگید من باید چه شامپویی رو استفاده کنم تا موهام خیلی سریع رشد کنه خواهش می کنم کمکم کنید ممنون میشم

  43. سلام من موهامو پسرانه زدم و بسیار کوتاه کردم حالا متوجه شدم که ۱۴ روز دیگه باید برم عروسی
    خواهش می کنم بهم بگید من باید چه شامپویی رو استفاده کنم تا موهام خیلی سریع رشد کنه خواهش می کنم کمکم کنید ممنون میشم خواهش می کنم

  44. من میخوام موهام پر پشت بشه فک میکنم مدتیه ک از حجمش کم شده.شامپو کلییر استفاده میکنم.

  45. شامپو برای رشد مو کدو مش خوبه قیمتا شون میشه بگین چندی خیلی دوست دارم موهام بلند بشی ممنون میشم اگی راهنمایم کنین

  46. سلام شامپو میخواستم که موهامو رو بلند کنه اخه من 3ساله موهام رو کوتاه کردم هنور یک تیکه هم بلند نشدن

  47. سلام من یه شامپو میخام که مو هام بلند کنه لطفاً یه شامپو خوب معروفی کنید که تا 1 ماه مو هام بلند بشه خاهشن

  48. همه شامپو برای بلند شدن مو میخوان بیارید …….. موهای من تا پاهام بود رفتم زدم هنوز بلند نشده اونم ۴ سالگیم زدم هنوز بلند نیست شامپو برای بلند شدن مو بیاریددددددد.

  49. سلام دوستان پیشنهادی که من به شما ها دارم شامپو لورال خریداری کنید خودم استفاده کردم خیلی نتیجه داده نازکی مو رو از بین میبره شوره سر را از بین میبره باعث پرپشت شدن مو میشه واقعا حجم بی نظیری به موه میده و باعث قوی تر شدن ریشه موها میشه نرم و درخشندگی موها هارو بهتون بر می‌گردونه باتشکر😊

  50. سلام من خیلی ریزش موهام زیاد شده خیلی فکرم درگیره حرسو جون باعث شده تمام موهام بریزه میشه یک شامپو ک تاثیر خوب دارمو بهم معرفی کنید ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *