رنگ مو نشان دهنده سبک زندگی و افکار شماست و طبیعی است که به حفاظت از آن با شامپو برای موهای رنگ شده فکر کنید. هر بار که برای رنگ کردن مو اقدام می‌کنید در واقع یک گام به دنیای رویایی‌تان نزدیک‌تر شده‌اید. اما هماهنگی رنگ مو با ایده آل‌هایتان موقت و زودگذر است؛ خصوصا وقتی که از هر شامپویی برای شستشو و ماساژ آن استفاده کنید!

برای لحظه‌ای به ترکیب رنگین کمان فکر کنید؛ تنوع رنگ موها هم به اندازه طیف رنگی رنگین کمان گسترده است. خبر خوب آن که محصولات مراقبتی نظیر شامپو موی رنگ شده هم به اندازه محصولات رنگ و دکلره مو رنگارنگ هستند! اما همه برندهای تولید کننده شامپویی که در بازار می‌بینید با هم برابر نیستند.

موهای رنگ شده به محافظت بیش‌تری نسبت به قبل احتیاج دارند. پس در خرید شامپوی موی رنگ شده بهتر است سختگیرانه‌تر از قبل عمل کنید. راهنمای امروز مینی ژوپ کمک می‌کند تا بهترین محصول را برای مراقبت از موهای رنگی و آسیب دیده خود انتخاب کنید.

انتخاب شامپو برای موهای رنگ شده: کدام شامپو مناسب موهای شما است؟

رنگ مو به مرور زمان طراوت، درخشش و زیبایی خود را از دست می‌دهد. اگر در طول این مدت از شامپو مناسبی برای شستشو موها استفاده نکنید این فرآیند را تسریع کرده‌اید. اما چه رازی پشت استفاده از این محصولات نهفته که تا این حد استفاده از آن را برای موهای رنگ شده توصیه می‌کنند؟ راهنمای امروز پاسخ مناسبی برای تمام ابهامات و سوالات شما خواهد بود.

راز پنهان استفاده از شامپو برای موهای رنگ شده

سایه رنگی که بعد از فرآیند زمانبر رنگ کردن روی شاخه‌های مختلف مو می‌نشیند از رنگ طبیعی موهای شما فاصله می‌گیرد. بنابراین به جز رشد موها که به تدریج باعث پایین آمدن رنگ مو می‌شود، رنگی که روی ساقه مو قرار دارد به مرور محو می‌شود. پس تکلیف چیست؟

تثبیت رنگ مو با شامپوهای مخصوص

شامپوهای معمولی عناصر فعالی برای حفظ رنگ موی شما ندارند. اما در صورتی که از شامپو مناسب استفاده کنید، کدورتی که بعد از رنگ کردن موها انتظار داریم دیرتر ایجاد می‌شود. بنابراین استفاده از شامپو برای موهای رنگ شده جهت تثبیت سایه‌ها ضروری خواهد بود.

جلوگیری از خشکی و زبری موها با شامپو موی رنگی

اصلی‌ترین دلیل استفاده از شامپو برای موهای رنگ شده، جلوگیری از ایجاد حالت خشکی و زبری پس از رنگ کردن موها است. اغلب بانوان بعد از چند بار رنگ کردن موها از خشکی آن می‌نالند. خشکی مو فقط یک تغییر حالت نیست؛ بلکه فرصت را برای شکنندگی و آسیب دیدگی مو فراهم می‌کنند.

شامپو برای موهای رنگ شده عناصر فعال و در عین حال شستشوی ملایم‌تری نسبت به شامپوی معمولی دارد. در این شامپو استفاده از ترکیبات طبیعی و گیاهی نسبت به ترکیبات شیمیایی اولویت دارد؛ چون موها در وضعیت ویژه‌ای قرار دارند.

جلوگیری از پیری زودرس موها با شامپو موی رنگ شده

پیری موها نظیر هر عضو دیگری در بدن غیر قابل اجتناب است. ریزش و تغییر رنگ از نشانه‌های پیری مو هستند که ممکن است در هر سنی با آن رو به رو شوید. از بین این عوامل پیر کننده، آفتاب یکی از مهم‌ترین ریسک فاکتورها بوده که نقش مهمی در پیری زودرس ساقه مو دارد.

خرید شامپو موی رنگ شده به جز تثبیت رنگ، مزایای دیگری هم دارد. یک سری ترکیبات ویژه برای جلوگیری از اشعه مضر آفتاب در فرمولاسیون این محصولات به کار می‌روند که عامل ضدپیری محسوب می‌شوند.

مسلما این ترکیبات را در ساختار شامپوهای ارزان قیمت و ساده فروشگاه‌ها نمی‌بینید. تنها محصولی که می‌توانید فیلتر اشعه‌های مضر را در آن جستجو کنید احتمالا شامپو برای موهای رنگ شده خواهد بود!

بهترین شامپو ضد ریزش مو [ آقایان / خانم ها]

نکات ضروری پیش از خرید شامپو موی رنگ شده

قبل از خرید هر نوع محصول مراقبتی پوست، بیش از هر چیز ترکیبات و برچسب روی آن می‌تواند به شما اطلاعاتی مفید بدهد. شامپو برای موهای رنگ شده در وهله اول یک شوینده عادی برای شستشوی طبیعی موها است. بنابراین روی برچسب تمام ترکیبات مشابه با شامپوهای دیگر را با فرمولاسیون متفاوتی مشاهده می‌کنید.

فاکتورهای متفاوتی که در خرید شامپو موی رنگ شده اهمیت دارند را در ادامه می‌خوانید:

شستشوی عمیق به واسطه ترکیبات فاقد سولفات

سولفات‌ها موادی شیمیایی هستند که به هنگام تماس با پوست بدن آلرژی‌زا می‌شوند. با این حال روی بسته بندی خیلی از شامپوها عناصر سولفاته نظیر سدیم لوریل سولفات، آمونیوم لوریل سولفات و سدیم لورت سولفات دیده می‌شود. به جز مشکلاتی که این ترکیبات برای پوست سر ممکن است ایجاد کنند، باعث کمرنگ شدن رنگ مو نیز می‌شوند.

البته که ترکیب سدیم لوریل سولفات یک ماده غیرمجاز در تولید شامپو نیست. اصولا برای شستشو عمیق موی سر وجود این ماده در فرمولاسیون شامپوهای طبیعی ضروری به نظر می‌رسد. اما اکثر ترکیبات سولفاته باعث خشکی و آبگیری شدید موها می‌شوند. شاید به همین دلیل باشد که بعد از مدتی جنس موی شما به صورت ناگهانی تغییر می‌کند!

استفاده از ترکیبات سولفاته در شامپو برای موهای رنگ شده ممنوع است. چون همان طور که گفته شد یکی از اهداف تولید این شامپوها کمک به حفاظت از موها در برابر اثرات مخرب رنگ‌های شیمیایی است. شامپو موی رنگ شده فاقد سولفات دو اثر مهم برای موها دارد: تثبیت رنگ مو و حفظ رطوبت آن.

حفاظت اختصاصی از مو به واسطه فیلترهای اشعه فرابنفش

شاید مضرات اشعه فرابنفش برای مو به اندازه پوست شناخته شده نباشد. اما این اشعه‌های قوی به اندازه لایه‌های سطحی پوست برای ساقه مو مضر هستند. این آسیب وقتی که مو به واسطه رنگ شدن شکننده‌ شده باشد شدیدتر خواهد شد.

اکتیل متوکسی سینامات، بنزوفنون، آووبنزون و ... از ترکیبات اصلی در شامپو برای موهای رنگ شده هستند که به عنوان فیلتر UV عمل می‌کنند. اکتیل متوکسی سینامات یک ترکیب ارگانیک است که در ترکیبات درج شده روی برچسب برخی از ضدآفتاب ها نیز ممکن است دیده باشید.

اکتیل متوکسی سینامات نوعی لیکویید است که به سختی در آب حل می‌شود. لذا مقاومت بالایی دارد و به راحتی با تعریق و شست و شو از بین نمی رود. در عین حال جاذب اشعه های UVB خورشید بوده و از پوست و مو در برابر آسیب دیدگی‌های ناشی از آفتاب حفاظت می‌کند.

ترکیب دیگری که ممکن است روی برچسب شامپو مشاهده کنید آووبنزون است. آووبنزن یک پودر کریستالی به رنگ سفید مایل به زرد است که به عنوان فیلتر ضدآفتاب شیمیایی شناخته می‌شود. این ترکیب به راحتی در آب حل نمی‌شود و لذا مقاومت بالایی در برابر شستشو مو از خود نشان می‌دهد.

تمام این ترکیبات، شامپو برای موهای رنگ شده را به ترکیبی قدرتمند و ارزشمند در برابر اشعه‌های مضر آفتاب تبدیل می‌کنند.

PH بالانس شده شامپو موهای رنگ شده

همانطور که گفتیم، یکی از پیامدهای آزار دهنده رنگ‌های شیمیایی خشکی مو است. از راه‌های موثر برای کاهش این اثرات مخرب تعدیل یا بالانس PH محصول است. به این شکل که PH محصول در بازه خنثی یا نزدیک به خنثی قرار داشته باشد.

نرم کنندگی و آبرسانی شامپوهای موی رنگ شده

با وجود این که اثرات پاک کنندگی شامپو برای موهای رنگ شده ملایم‌تر است، اما همچنان مشکل خشکی موها بعد از رنگ کردن پابرجا است. از این رو شامپوهای موهای رنگ شده با فرمولاسیون نرم کنندگی تولید می‌شوند. اگر روی بطری شامپوها را نگاه کنید معمولا از کراتین، روغن آرگان، شی باتر و ویتامین E برای افزودن قدرت نرم کنندگی به محصول استفاده شده است.

فرمولاسیون اختصاصی شامپوهای موی رنگ شده

برخی از تولیدکنندگان محصولات مراقبت و شستشو موی رنگ شده یک گام فراتر رفته‌اند و فرمولاسیون ویژه‌‌ای را طراحی کرده‌اند. مثلا برخی از برندها شامپوی مخصوص موهای نئونی نظیر آبی و صورتی رنگ تولید کرده‌اند. یا این که برخی از محصولات به صورت ویژه برای موهای بلوند عرضه می‌شوند.

ترکیبات ویژه شامپوهای بنفش و ضد زردی

زردی و رنگ زده شدن موهای بلوند یکی از پیامدهای رنگ کردن است. موی بلوند همیشه شفاف، درخشان و شیک باقی نمی‌ماند. اما برندها به دنبال فرمولاسیون تازه‌ای برای طولانی‌تر کردن مدت زمان شفافیت و درخشندگی رنگ روی موها هستند.

شامپوهای بنفش از پیگمانت‌های بنفش برای کاهش تغییر رنگ موهای بلوند یا سیلور طراحی شده‌اند. تن آبی این ترکیبات با تن زرد رنگ مو تداخل ایجاد کرده و به حفظ زیبایی آن کمک می‌کند. این ترکیبات اکنون توسط برندهای زیادی تولید می‌شوند و با استقبال مصرف کنندگان نیز رو به رو شده‌اند.

همان طور که می‌بینید خرید شامپو برای موهای رنگ شده به سادگی شامپوهای معمولی نیست. برندهای زیادی مدعی فرمولاسیون متفاوت برای محافظت از موهای رنگ شده و سودآوری به واسطه تبلیغات کاذب خود هستند. اما نگران نباشید.

در ادامه برخی از بهترین برندهای داخلی و خارجی تولید کننده شامپو موی رنگ شده را گلچین کرده‌ایم. برای خرید مطمئن‌تر می‌توانید از مقایسه تخصصی این محصولات استفاده کنید.

نقد و بررسی بهترین برندهای شامپو برای موهای رنگ شده

مدل پر فروش

شامپو تثبیت کننده رنگ موی انار سینره

هر بار شستشوی مو به منزله برداشت یک لایه نازک از سایه رنگی روی ساقه موها است. در فرمولاسیون شامپوی تثبیت‌کننده‌ی رنگ موی سینره به این موضوع توجه ویژه‌ای شده و از عصاره انار در رفع آن استفاده شده است.

عصاره‌ی انار و پلیمرهای سیلیکونی به کار رفته در این محصول به تثبیت رنگ مو کمک می‌کنند. از طرف دیگر این محصول PH بهینه دارد و می‌تواند اسیدیته مو را روی 5/5 تثبیت کند. در نتیجه رنگ مو ماندگاری بهتری روی موها خواهد داشت.

در تولید شامپو برای موهای رنگ شده سینره از آنتی‌اکسیدان و مواد ترمیم‌کننده نیز استفاده شده است. تولیدکننده این محصول به نیاز آبرسانی و شکنندگی موهای شما توجه داشته است. در نتیجه در ترکیب آن از فیلتر ضد آفتاب جهت محافظت از رنگ مو استفاده کرده است.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

انار و پلیمرهای کواترنیزه باعث می‌شوند تا علاوه بر شویندگی و PH مناسب، این شامپو به تثبیت رنگ مو کمک کند.

شامپو مخصوص موهای رنگ شده و آسیب دیده لافارر مدل Color

شامپو برای موهای رنگ شده لافارر محصول برگزیده دیگری برای تثبیت موهای رنگ شده بانوان و آقایان است. عوامل حالت دهنده، مواد معدنی و ویتامین‌ها در کنار فرمولاسیون ملایم شویندگی این شامپو سبب تمایز آن نسبت به سایر رقبا شده است.

ممکن است در کنار تثبیت رنگ، به دنبال یک ترکیب ترمیم کننده برای بهبود شکنندگی ساقه موهای خود نیز باشید. شامپو مخصوص موهای رنگ شده و آسیب دیده لافارر مدل Color پکیجی کامل برای برآورده کردن تمام انتظارات شما خواهد بود.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

در ترکیبات محصول از مواد تثبیت کننده رنگ برای ماندگاری بیش‌تر رنگ مو استفاده شده است.

معایب محصولی که خریداری می‌کنید

در این محصول از فیلترهای UV و مواد نرم کننده استفاده نشده است. بنابراین می‌توانید بعد از شستشو با شامپو موهای رنگ شده لافارر از نرم کننده مناسب دیگری استفاده کنید.

شامپو موی رنگ شده آریووال مدل GY

از بین محصولات خارجی، شامپو موی رنگ شده آریووال مدل GY ساخت کشور انگلستان از کیفیت مناسبی نسبت به قیمت برخوردار است. این شامپو به صورت تخصصی برای موهای رنگ شده بانوان تولید شده و دارای خاصیت ترمیم کنندگی است.

در فرمولاسیون محصول از گلیسیرین برای تامین خاصیت نرم کنندگی آن استفاده شده است. بنابراین می‌توانید این ترکیب معتدل را به صورت روزانه برای نرمی و جلوگیری از زبری موها استفاده کنید.

معایب محصولی که خریداری می‌کنید

در ترکیب این شامپو از فیلتر UV استفاده نشده است.

شامپو فولیکا مخصوص موهای رنگ شده

بین برندهای داخلی تولید کننده شامپو برای موهای رنگ شده، فولیکا یک سر و گردن بالاتر از سایر رقبا بوده است. خشکی موها بعد از رنگ کردن امری اجتناب ناپذیر است؛ اما شستشوی مداوم با شامپوهای نامناسب شدت زبری و شکنندگی ساقه مو را بیش‌تر می‌کند.

فرمولاسیون پایه شامپو موهای رنگ شده فولیکا را سورفاکتانت (نوعی اسید چرب)، فوم بوستر، رنگ و اسانس‌ها تشکیل می‌دهند. فوم بوسترها نقش مهمی در تقویت و ترمیم ساقه آسیب دیده مو ایفا می‌کنند و سورفاکتانت خاصیت شستشوی ملایمی دارد.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

با خرید شامپو موهای رنگ شده فولیکا با یک تیر همزمان سه نشان می‌زنید. این محصول باعث تثبیت رنگ مو، نرم کنندگی و ترمیم ساقه آسیب دیده به واسطه ویتامین B5 می‌شود.

شامپو مو رنگ شده زی موی

حفاظت از موها در برابر اشعه‌های مضر آفتاب نکته مهمی است؛ اما روی محصولات کمی برچسب فیلتر UV را مشاهده می‌کنیم. زی موی از معدود برندهایی است که محصول شامپو برای موهای رنگ شده خود را با این فیلتر تولید کرده است.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

خوشبختانه برندهای زیادی فرمولاسیون تخصصی خود را برای ترمیم موهای رنگ شده ارائه کرده‌اند. شامپو مو رنگ شده زی دارای اکسیر کرافکت است که به احیا حالت و زیبایی مو کمک می‌کند. فیلتر UV این محصول از رنگ مو در برابر اشعه فرابنفش خورشید و گرد و غبار حافظت می‌کند.

شامپو ضد زردی بس مدل Cool

دکلره کردن جنس مو را به مرور زمان تغییر می‌دهد و بیش‌ترین آسیب را به پایه موها وارد می‌کند. با این حال بانوان برای کسب نتیجه بهتر و نزدیک شدن به رنگ مورد علاقه خود گاهی مجبور هستند از دکلره استفاده کنند. اما دکلره کردن یک مشکل اساسی دارد: زرد شدن موها!

به زردی زدن موها زمانی اتفاق می افتد که فردی با موی تیره، رنگ بسیار روشنی را برای تغییر رنگ طبیعی موهای خود انتخاب کند. در چنین شرایطی پیگمنت‌های ضد زرد و نارنجی بعد از دکلره کردن روی مو باقی می‌مانند. جهت رفع این زردی، برند بس شامپو ضد زردی را به صورت تخصصی برای موهای رنگ شده تولید کرده است.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

شامپو ضد زردی بس باعث از بین بردن رنگدانه های نارنجی و زرد بعد از دکلره روی مو می‌شود. به علاوه استفاده از فرمولاسیون ویژه این محصول باعث کاهش قرمزی موهای قرمز رنگ می‌شود.

بهترین مارک معتبر برای خرید بهترین شامپو برای موهای دکلره شده

شامپو موی رنگ و هایلایت شده فیتو مدل فیتومیلسیم

شامپو فرانسوی فیتو به صورت ویژه برای موهای رنگ شده و بدون سولفات تولید شده است. در فرمولاسیون آن از مواد گیاهی پایه و بدون حساسیت نظیر سیب قرمز و شکوفه سیب و عصاره گل هیبیسکوس استفاده شده است. بنابراین به تثبیت رنگ مو و براق شدن آن کمک می‌کند.

معایب محصولی که خریداری می‌کنید

قیمت این محصول نسبت به سایر برندهای تولید کننده شامپو برای موهای رنگ شده بالاتر است.

شامپو موی رنگ شده فاربن مدل Pomegranate

اگر به خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد حساسیت بودن شامپو اهمیت می‌دهید، شامپو موی رنگ شده فاربن گزینه خوبی برای مراقبت از موهای شما خواهد بود. فرمولاسیون فاقد سولفات این محصول به کنترل چربی مو و آبرسانی آن کمک می‌کند. کافی است برای بازه میان مدت از محصول استفاده و تثبیت رنگ موی خود را مشاهده کنید!

شامپو موهای رنگ شده داو مدل Colour Protect

در اکثر موارد موها پس از رنگ شدن خشک زبر و شکننده شده و دچار رنگ پریدگی می‌شوند. شرکت داو با علم بر عوارض رنگ کردن موها، محصولی متفاوت را به عنوان شامپو تخصصی محافظ مو تولید کرده است.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

شامپو برای موهای رنگ شده داو، با قدرت پاکسازی ملایم و خاصیت تغذیه و آبرسانی بافت مو، یک محافظ قدرتمند برای مو است. عصاره‌های آنتی اکسیدان موجود در این محصول باعث حفظ رنگدانه‌ها می‌شوند. بنابراین از پاک شدن تدریجی رنگ توسط عوامل خارجی مانند آفتاب ، سایش و شستشو جلوگیری می کند.

شامپو موهای رنگ شده گلیس سری Hair Repair

همان طور که گفتیم، برخی از برندها محصولات تخصصی را برای رنگ موهای خاصی تولید می‌کنند. شامپو موهای رنگ شده گلیس هم اثرات تثبیت کنندگی و ترمیمی قوی‌تری تا 12 هفته روی موها دارد.

با استفاده از این شامپو می‌توانید دوام هایلایت موهای خود را بالا ببرید و به واسطه عصاره گلیسیرین طراوت را دوباره به موها برگردانید!

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

شامپو موهای رنگ شده گلیس محصولی تخصصی برای نرمی، ترمیم و تثبیت همزمان موهای آسیب دیده و رنگی است. در تولید این محصول از فیلتر UVB/UVA استفاده شده و محافظ خوبی برای موها در برابر اشعه مضر آفتاب است.

شامپو استم سل مخصوص موهای هایلایت و رنگ شده

ترکیبات قلیایی رنگ مو عامل اصلی پیری زودرس و شکنندگی موها است. این آسیب و خشکی موها با ترکیب منحصر به فرد شامپو استم سل تا حد زیادی قابل حل خواهد بود.

این شامپو علاوه بر حفاظت از مو در برای اشعه UV، به موهای خشک و آسیب دیده در اثر دکلره نیز به خوبی آب‌رسانی می‌کند. فرمولاسیون ترمیم کنندگی این محصول به خاطر ترکیبات گیاهی همچون روغن گل گاوزبان، کالاندولا ، امگا 3 و پرو ویتامین B5 است. با وجود این ترکیبات تا حد زیادی می‌توانید به فرمولاسیون ارگانیک محصول اعتماد کنید.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

شویندگی این محصول ملایم بوده و در تولید آن از هیچ گونه مواد مضر شیمیایی نظیر سولفات‌ها و پارابن استفاده نشده است.

چه شامپویی برای موهای رنگ شده خوب است؟

شامپو مناسب برای موهای رنگ شده PH نزدیک به مو، ترکیبات نرم کننده و فیلتر محافظ UV دارد. در خرید شامپو برای موهای رنگ شده باید به عدم وجود ترکیبات سولفاته روی برچسب محصول دقت کرد.

شما چه فکر می‌کنید؟

استفاده از رنگ‌ها پیری، ریزش و سفید شدن موها را تسریع می‌کنند. اما مصرف شامپو برای موهای رنگ شده تا حد زیادی از عوارض مضر رنگ مو می‌کاهد و به تثبیت آن کمک می‌کند.

در خرید شامپو موی رنگ شده مناسب با فیلتر UV و ترکیبات نرم کنندگی دقت کنید و از برند مطمئن خرید خود را انجام دهید.

شما چطور؟ برای محافظت و شستشوی موهای رنگ شده خود از چه شامپویی استفاده می‌کنید؟ معیارهای شما برای انتخاب شامپو مناسب موی رنگ شده چیست؟

�ر “11 مارک خوب شامپو برای موهای رنگ شده به انتخاب مینی ژوپ

  1. همه مطالب شما که در مورد این قبیل شامپوها ذکر کردید صحیح.اما سیلیکون بکار رفته در اونها عوارض وصدماتش کمتر از سولفات وغیرو نیست. منتها این ماده بشدت آلرژی زا ومضر اثراتش به مرور ودر دراز مدت حاصل میشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *