شامپو مناسب برای خارش سر به واسطه داشتن ترکیبات منحصر به فرد، مشکلات خارش پوست سر و خشکی آن را برطرف می‌کند. خارش سر یک مشکل شایع است که دلایل مختلفی دارد. در اکثر موارد خارش پوست کف سر منجر به ریزش مو خواهد شد.

استفاده از شامپویی که برای رفع خارش سر طراحی شده باشد، یک روش عالی برای درمان این مشکل است. در این مطلب از مینی ژوپ با انواع شامپوهای مناسب برای درمان و رفع خارش آشنا شوید.

10 شامپو مناسب برای خارش سر

مدل محبوب

شامپو خیلی ملایم فولیکا مخصوص پوست سر حساس و خارش دار

شامپو مناسب برای خارش سر فولیکا محصولی منحصر به فرد برای افرادی است که پوست سر حساسی دارند. فرمولاسیون ملایم این شامپو التهاب و خارش پوست سر را به طور موثری کاهش می‌دهد. ترکیبات موثر این شامپو مثل آلانتوئین، ژل آلوئه ورا،روغن کالاندولا و عصاره بابونه PH پوست کف سر را کنترل کرده و از خشکی التهاب جلوگیری می‌کند.

آنچه محصول را متمایز می‌کند

سیلک پروتئین موجود در شامپو فولیکا لطافت و نرمی موها را افزایش داده و موهای آسیب دیده را به خوبی ترمیم می‌کند.

شامپو مو کاپوس مدل جوانه گندم حجم

شامپو کاپوس محصول کشور آلمان مناسب برای خانم‌ها و آقایانی است که موهای چربی دارند. این محصول حاوی ترکیبات ویژه‌ای است که با رفع خشکی و التهاب خارش سر نیز برطرف می‌کند. عصاره جوانه گندم و اکتوپیروکس ترکیبات فعال موجود در این شامپو هستند که شوره و قارچ (عوامل اصلی خارش) را برطرف می‌کنند.

آنچه محصول را متمایز می‌کند

این شامپو علاوه بر رفع قارچ و شوره، کاهش دهنده چربی، تنظیم کننده سبوم پوست کف سر و ضد التهاب نیز هست.

شامپو مو و بدن رپلر مدل Neem oil

شامپو مناسب برای خارش سر و بدن رپلر محصولی گیاهی و منحصر به فرد برای درمان خارش است. این شامپو مناسب برای پوست سر و بدن خارش‌دار، آسیب دیده و ملتهب است. ترکیبات ویژه موجود در این شامپو کیاهی لایه سطحی پوست را برداشته و دارای خواص آنتی باکتریال است. به همین دلیل شامپو رپلر قادر به از بین بردن شوره و یا باکتری‌هایی است که باعث خارش می‌شوند.

ویتامین E و سایر ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در شامپو رپلر، از پوست شما در برابر اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. ترکیبات فعال موجود در این محصول مثل کوئرستین هیستامین را مهار کرده و التهاب و خارش پوست را برطرف می‌کند. این شامپو حاوی اسیدهای چرب طبیعی و مفیدی است که پوست سر و موهای شما را نرم و لطیف می‌کند.

آنچه محصول را متمایز می‌کند

اسکو آلن ترکیب مفیدی است که در شامپوی رپلر یافت می‌شود. این ترکیب فعالیت غدد ترشح کننده سبوم را تنظیم کرده و میزان ترشح چربی را کنترل می‌کند.

شامپو مو دئو دراگ مدل سبورئیک

شامپو دئودراگ محصولی منحصر به فرد برای درمان خارش سر، درماتیت سبورئیک، پوسته ریزی، شوره های مقاوم به درمان و ... است. ترکیبات موثر و ضد قارچی به کار رفته در این محصول مثل اکتوپیروکس، زینک پیریتیون و کلیمبازول قارچ‌های مولد خارش را از بین می‌برد. ترکیبات گیاهی موجود در این شامپو مثل روغن درخت چای به همراه عصاره گل ختمی التهاب را از بین برده و دارای خواص ضد میکروبی و ضد قارچی هستند.

آنچه محصول را متمایز می‌کند

عصاره رزماری موجود در این شامپو ترشح چربی را کنترل کرده و ریزش مو را متوقف می‌کند.

شامپو مو کپیدرما مدل dry and damaged hair

شامپو مناسب برای خارش سر کپیدرما محصولی متفاوت برای رفع خارش و پوسته ریزی است. این شامپو حاوی ترکیبات مفیدی است که مواد مغذی مورد نیاز فولیکول‌های مو و سلول‌های پوست کف سر را تامین می‌کند. این شامپو گردش خون را بهبود بخشیده و باعث افزایش اکسیژن رسانی به سلول‌ها می‌شود. این شامپو ریشه موها را تقویت کرده  آن‌ها شفاف، درخشنده، نرم و لطیف می‌کند.

آنچه محصول را متمایز می‌کند

شامپو کپیدرما حاوی عصاره لجن دریایی است که اکسیژن و مواد مغذی مورد نیاز پوست کف سر را فراهم می‌کند. این عصاره طبیعی دارای خاصیت ضد میکروبی نیز می‌باشد.

شامپو موهای چرب دیپ سنس مدل Hazel

شامپو دیپ سنس مناسب برای آقایان و خانم‌هایی است که موهای چربی دارند. این شامپو حاوی عصاره آملا و هاماملیس بوده که علاوه بر کنترل، خارش سر را نیز برطرف می‌کند. ترکیبات منحصر به فرد شامپو دیپ سنس موهای شما را درخشنده، نرم و لطیف می‌کند.

شامپو مو ضد شوره اسموت درم مدل Kerato Phane

شامپو مناسب برای خارش سر اسموت درم، حاوی ترکیبات منحصر به فردی است که از رشد و تکثیر باکتری‌ها و قارچ‌های مولد شوره جلوگیری می‌کند. این محصول حاوی ترکیباتی همچون  آب دیونیزه، کوکوآمیدو پروپیل بتایین، گلیسیرین ابریشم، تری اتانول آمین سدیم کلراید،پلی گلیسیرین، بیزابولول و روغن کرچک می‌باشد. این ترکیبات شورهای خشک مقاوم به درمان، التهاب و خارش سر را از بین می‌برند.

آنچه محصول را متمایز می‌کند

این شامپو فاقد ترکیبات شیمیایی مضر مثل اس ال اس است. این ترکیب شیمیایی باعث تحریک شدید پوست می‌شود

شامپو روزانه بایورگا سری Ecophane مدل Ultra Soft

شامپو بایورگا محصولی مناسب برای رفع خارش سر، شوره، افزایش نرمی و لطافت موهای شما است. این شامپو حاوی ترکیبات موثری همچون اسید هیالورونیک پلی کواترنیوم 10 و ... است که نرمی و لطافت موهای شما را افزایش می‌دهد. شامپو بایورگا فاقد ترکیبات شیمیایی مضر مانند پارابن، سیلیکون و فنوکسی اتانول می‌باشد.

آنچه محصول را متمایز می‌کند

ترکیبات مفید موجود در این محصول پوست سر را مرطوب کرده و ترشح چربی را تنظیم می‌کند. شامپو بایورگا از بروز تحریکات پوستی و الکتریسیته ساکن جلوگیری می‌کند.

شامپو مو کراستاس مدل SPECIFIQUE

شامپو کراستاس مناسب برای آقایان و خانم‌هایی است که موهای چرب و نازک دارند. این شامپو حاوی انواع ویتامین‌های مفید مانند ویتامین E و A بوده که لطافت و حالت پذیری موهای شما را افزایش می‌دهد. این محصول فعالیت غدد ترشح کننده سبوم را تنظیم کرده و از ایجاد شوره جلوگیری می‌کند. شامپو کراستاس التهاب و خارش پوست سر را به خوبی درمان می‌کند.

شامپو مو آیس کریم مدل Cleany

شامپو cleany مناسب برای انواع موها، محصولی منحصر به فرد برای کنترل چربی و رفع خارش سر است. عصاره لیمو و پرتقال موجود در این محصول، چربی پوست کف سر و PH را تنظیم کرده و از خشک شدن پوست کف سر جلوگیری می‌کنند. قدرت پاک کنندگی این محصول بسیار بالا بوده و باکتری‌ها و قارچ‌های مولد شوره را از بین می‌برد

دلایل خارش و التهاب پوست سر

خارش سر مشکلی شایع است و بسیاری از افراد با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. خشکی سر و بیماری‌های التهابی مانند سبورئیک درماتیت از جمله دلایل اصلی خارش سر هستند. پسوریازیس، بیماری‌های قارچی، آلرژی، اگزما، دیابت، افسردگی و استرس از دیگر فاکتورهایی است که باعث خارش و التهاب پوست کف سر می‌شود.

درمان خارش و التهاب با شامپو مناسب برای خارش سر

مطالعات نشان می‌دهد افرادی که با خارش سر مواجه هستند میزان زیادی هیستامین در پوست سر آن‌ها دیده می‌شود.  تحقیقات نشان می‌دهد شامپوهای حاوی زینک پریتیون کاملا مناسب برای درمان خارش سر هستند. چرا که این ترکیب باعث کاهش هیستامین‌ها و در نتیجه رفع خارش سر می‌شود.

شامپوهای حاوی زینک پریتیون به راحتی در اکثر فروشگاه‌ها و دارخانه‌ها یافت می‌شوند. میزان زینک موجود در شامپوهای ضد خارش کاملا به شرکت تولیدکننده بستگی دارد. در نتیجه شاید لازم باشد برای سافتن شامپوی مورد نظر خود، چندین محصول را امتحان کنید.

از طرف یگر روش مصرف شامپو نیز برای هر فردی ممکن است متفاوت باشد. گاهی اوقات لازم است برای رفع خارش سر هر روز از شامپو استفاده کنید. ممکن است برای برخی افراد استفاده روزانه از شامپو مضر باشد و باعث خشک شدن پوست سر شود. برای یافتن روش صحیح استفاده از شامپو بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

شما چه فکر می‌کنید؟

خارش سر مشکلی است که به دلایل مختلفی از جمله شوره، اگزما، حساسیت، بیماری‌های مختلف مثل دیابت و افسردگی رخ می‌دهد. برای درمان این مشکل روش‌های متعددی وجود دارد. استفاده از شامپو مناسب برای خارش سر یک روش موثر و کارآمد برای درمان این مشکل است.

این شامپوها عموما حاوی ترکیبات موثری مانند زینک پریتونین هستند که تولید هیستامین‌ها را مهار کرده و از رشد قارچ‌های مولد شوره جلوگیری می‌کند. در صورتی که با استفاده از شامپوهای ضد خارش، التهاب و خارش سر برطرف نشد برای درمان جدی‌تر حتما به پزشک مراجعه کنید

نظر شما چیست؟ آیا تا به حال برای درمان خارش سر از شامپوهای مخصوص و ضد خارش استفاده کرده‌اید؟ دیدگاه و نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

�ر “دلیل خارش پوست سر + شامپو مناسب برای خارش سر

  1. من خیلی ازاین شامپوهارواستفاده کردم ولی بهبودی حاصل نشده نمی‌دونم دیگه چه شامپویی رواستفاده کنم

  2. سلام من یک بار موهایم را کوتاه کردم ولی متاسفانه رشت ندارد من یک ماه بعد نام زدیم است می خواهم موهایم روشت کند لتفن لتفن لتفن لتفن لتفن لتفن لتفن لتفن لتفن لتفن لتفن لتفن لتفن لتفن لتفن لتفن لتفن لتفن لتفن لتفن لتفن لتفن لتفن لتفن لتفن لتفن لتفن لتفن لتفن لتفن لتفن لتفن لتفن لتفن لتفن لتفن لتفن لتفن لتفن لتفن لتفن لتفن لتفن لتفن لتفن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *