موها فرمول جذابیت آقایان و بانوان هستند و هر کسی فن خود را برای حالت دهی به آن‌ها دارد. این فنون از گذشته تا به امروز تغییرات زیادی داشته‌اند و انواع آدامس مو از آخرین محصولاتی هستند که برای استایل‌دهی به موهای کوتاه و بلند استفاده می‌شوند. فن خاص شما چیست؟

انواع آدامس مو با الهام از آدامس‌های جویدنی و ساختاری مشابه تولید شده‌اند و کاربرد مشابه با ژل و واکس مو دارند. یکی از مهم‌ترین مزایای انواع آدامس مو حالت دهی به موها بدون چسبیدن آن‌ها به یکدیگر است. ضمن این که بر حسب سختی آدامس حالت دهی به موها می‌توانند اثرات آنی داشته باشند یا این که از ماندگاری بیش‌تری برخوردار باشند.

اگر موهای لخت و یا مجعدی دارید احتمالا انواع راه‌های استایل دهی را امتحان کرده باشید. هیچ ترکیبی موثرتر از ترکیبات نگهدارنده نظیر آدامس حالت مو دلخواهتان را برای ساعات طولانی حفظ نمی‌کند. با این مقدمه شما را به مطالعه راهنمای امروز مینی ژوپ و تجربه جدید خرید انواع بهترین آدامس مو دعوت می‌کنیم.

معرفی و بررسی انواع آدامس مو برای حالت دهی

مدل پر طرفدار

آدامس موی دی داکس مدل Gum

  • میزان قدرت حفظ حالت مو: 5
  • دارای خاصیت: حالت دهنده
  • عصاره/ ویتامین: ندارد

آدامس مو دی داکس محصولی سبک با فرمولاسیون موثر و قوی بوده که خاص موهای کوتاه بانوان و آقایان تولید شده است. بافت این آدامس کرمی و نرم است و با انواع موها سازگاری دارد. برای استفاده بهتر است ساقه موها را بعد از ماساژ با آدامس با سشوار حرارت دهید.

آدامس مو زاین مدل creative

  • میزان قدرت حفظ حالت مو: 8
  • دارای خاصیت: حالت دهنده
  • عصاره/ ویتامین: ندارد

آدامس مو زاین مدل creative با رایحه ملایم برای حفظ حالت طبیعی موها فرموله شده است. انواع آدامس مو ماندگاری بیش‌تری نسبت به اسپری‌ها دارند و مهم‌تر این که ظاهر موها را براق و چرب نشان نمی‌دهند.

آدامس مو ریواژن مدل spider

  • میزان قدرت حفظ حالت مو: 7
  • دارای خاصیت: حالت دهنده
  • عصاره/ ویتامین: جوانه گندم و روغن زیتون

انواع آدامس مو بدون محدودیت قادر هستند موها را حداقل تا 24 ساعت با همان حالت دلخواهتان نگهداری کنند. آدامس مو ریواژن با سختی و حالت دهی بالا همزمان با نگه داشتن استایل موها به نرمی ساقه مو کمک می‌کند. این محصول با عصاره روغن زیتون و جوانه گندم فرموله شده و و حتی اگر موهای سست و حساسی دارید بدون چسبندگی موها را تقویت و آبرسانی می‌کند.

آدامس مو سام مدل Definition & Shine

  • میزان قدرت حفظ حالت مو: 6
  • دارای خاصیت: حالت دهنده و مرطوب کننده
  • عصاره/ ویتامین: ندارد

بافت آدامس مو سام سبک و ژل بوده و محصول تخصصی برای استفاده حرفه‌ای و حتی گریم است. یکی از مزایای این آدامس بافت نامرئی آن روی موها توام با خوش حالت کردن و ماندگاری بالا است.

آدامس مو سام یک ژل با بافت مرطوب است که به نرمی و آبرسانی موهای آسیب دیده کمک می‌کند.

آدامس حالت دهنده مو شوآرزکوف سری اوسیس مدل فیبر فعال

  • میزان قدرت حفظ حالت مو: 3
  • دارای خاصیت: حالت دهنده، تغذیه کننده، مرطوب کننده
  • عصاره/ ویتامین: غشاء هسته مارولا و کرا آلبا

آدامس مو یک ترکیب همه کاره برای انواع موها است. از حفظ کردن حالت مو تا حجم دهی، درخشنده کردن و آبرسانی مداوم موها. آدامس حالت دهنده مو شوآرزکوف بدون ریزش مو و ایجاد حالت براق به استحکام، تقویت و حفظ استایل موها کمک می‌کند.

یکی از نقاط قوت این آدامس لایه محافظی است که روی موها ایجاد و از برخورد مستقیم حرارت سشوار و اتو مو جلوگیری می‌کند.

نقاط قوت

  • فرمولاسیون فاقد سیلیکون، پارابن و پترولاتوم

آدامس مو لویز مدل ULTRA STRONG

  • میزان قدرت حفظ حالت مو: 5
  • دارای خاصیت: حالت دهنده
  • عصاره/ ویتامین: ویتامین B5

یکی از مزایای استفاده از آدامس مو برای حالت دهی ترکیبات تقویتی و ظاهر نامرئی آن‌ها روی مو است. آدامس مو لویز با ترکیبات کمپلکس ویتامین B به شفاف شدن، افزایش مقاومت و انعطاف پذیری موها کمک می‌کند.

ویتامین‌های طبیعی به کار رفته در این آدامس ساقه موها را در برابر رادیکال‌های آزاد مو حفاظت می‌کنند.

آدامس مو ارایبا مدل S30

  • میزان قدرت حفظ حالت مو: 3
  • دارای خاصیت: حالت دهنده
  • عصاره/ ویتامین: ندارد

ماسک مو ارایبا با چهار عملکرد حالت دهی، نگهداری، افزایش قابلیت ارتجاعی و حجم دهی به موها تولید شده است. این محصول یک آدامس ژلی با ماندگاری 12 ساعته بوده و برای استفاده بانوان و آقایان مناسب است.

آدامس مو؛ فرمول منحصر به فرد استایل دهی به مو

تقریبا اکثر ابزارها و ترکیباتی که برای حالت دادن به موها استفاده می‌شوند کاربرد مشابهی دارند. خیلی از اسپری‌های حالت دهنده مو که به عنوان تافت استفاده می‌کنیم برای استایل دادن به موها به کار می‌روند و شهرت زیادی دارند. به طور کلی کم‌تر کسی با سایر محصولات نظیر آدامس مو و مزایای آن نسبت به انواع اسپری و واکس مو آشنایی دارد.

انواع آدامس مو با قابلیت چسبندگی بیش‌تر و مقاومت بالایی که دارد از قدرت بیش‌تری در حفظ حالت موها برخوردار هستند. آدامس‌ها بسیار سبک هستند و بافت آن‌ها به خوبی روی ساقه موها می‌نشیند و با وجود آن احساس سنگینی نمی‌کنید.

در ادامه با برخی از کاربردهای انواع آدامس مو که برای نرمی و حالت دهی به موها استفاده می‌شوند آشنا می‌شویم:

حجم دهی و نگهداری موها برای زمان طولانی‌تر

اکثر ترکیباتی که برای استایل دادن به موها استفاده می‌شوند کاربرد مشابهی دارند. به این شکل که به سرعت روی موها خشک می‌شوند و آن‌ها را حجیم‌تر و پر نشان می‌دهند.

به نظر می‌رسد انواع آدامس مو در مقایسه با ژل و اسپری‌های حالت دهنده قدرت بیش‌تری برای حجم‌ دهی به موها داشته باشند. بانوانی که موهای موج دار و مجعد دارند احتمالا از کاربرد آدامس برای حجم دهی به موهای خود استقبال کنند. بهتر است آدامس را درست روی موج موها و نواحی کم مو در سر استفاده کنید.

استایل دهی به موها بدون چرب کردن آن‌ها

یکی از مشکلات استفاده از انواع اسپری مو نظیر تافت چرب به نظر رسیدن موها بعد از استعمال است. حتی اگر مویی خشک داشته باشید بعد از مدتی موها چرب و بد حالت به نظر می‌رسند. اما آدامس مو بافت شفاف و سبکی دارد و حتی برای آبرسانی و مرطوب کردن موهای آسیب دیده هم توصیه شده است. با این حال اگر موهایی چرب دارید بهتر است در استفاده از انواع محصولات حالت دهی به مو از جمله آدامس و واکس مو محتاطانه عمل کنید.

حفظ رنگ طبیعی مو بدون ایجاد سفیدی و لک

یکی از مشکلات استفاده از ژل و واکس مو رد سفیدی و لکه‌های غیرطبیعی است که در اثر چسباندن رشته‌های مختلف مو به هم دیده می‌شوند. آدامس مو خیلی راحت با آب شسته می‌شود و بنابراین حتی اگر لکه سفید روی موها مشاهده کنید به سرعت می‌توانید بخش مورد نظر را آبکشی و رفع کنید.

حفظ رطوبت و آبرسانی به موهای آسیب دیده

هیچ یک از محصولاتی که برای استایل دادن به موها استفاده می‌کنیم درمان مراقبتی ایده آل نیستند؛ اما برای استفاده طولانی مدت بهتر است از ترکیبات آبرسان و مغذی استفاده کنید که اثر تقویت کنندگی نیز داشته باشند.

برخی از محصولات موجود در بازار عصاره‌های مغذی نظیر موم زنبور عسل دارند و فرمولاسیون آن‌ها گیاهی است. اگر موهای آسیب دیده دارید یا احساس می‌کنید با استفاده از این محصولات به ریشه سست موهای سر آسیب وارد می‌شود بهتر است فرمول‌های گیاهی را جایگزین کنید.

نرمی و درخشندگی موها با انواع آدامس مو

انواع آدامس مو با بافت سبکی که دارند موها را بدون چرب شدن، درخشان‌تر از حالت عادی جلوه می‌دهند.

معیار سختی در خرید انواع آدامس مو

انواع آدامس مو با درجه سختی مختلف تولید می‌شوند که بر اساس حالت لخت، مجعد یا فر موها تعریف شده‌اند. سختی آدامس مو متغیر و حتی تا 8 درجه تعریف شده و انتخاب آن کاملا تجربی است. اگر به ماندگاری حالت موها برای مدت زمان طولانی اهمیت می‌دهید بهتر است از آدامس‌هایی با سختی بیش‌تر استفاده کنید.

راهنمای استفاده از انواع آدامس مو روی موها

آدامس مو بافت کرمی یا ژل دارد و با هر نوع مدل مویی می‌توانید از این محصول با چسبندگی قوی استفاده کنید. پیش از مصرف ابتدا باید از خشکی ساقه موها مطمئن شوید. سپس مقدار مناسبی از آدامس را بین انگشتان قرار داده و به خوبی ساقه موها را با آن ماساژ دهید.

برخی از افراد برای کسب نتیجه بهتر و نفوذ آدامس لا به لای موها از سشوار استفاده می‌کنند. به این شکل که دسته موها را در فاصله متوسط از حرارت ملایم سشوار قرار می‌دهند تا تاثیر ماندگاری آدامس بیش‌تر شود.

شما چه فکر می‌کنید؟

آدامس مو جایگزین مناسب انواع ژل و اسپری حالت دهنده مو است که هیچ ردی روی ساقه‌های مو به جای نمی‌گذارد. آدامس‌های مو بافت ژل مانندی دارند و با ترکیبات ویتامینه و گیاهی به آبرسانی، درخشندگی و تقویت موها با ایجاد جلوه‌ای مات کمک می‌کنند.

انواع آدامس مو با درجه سختی یا قدرت نگهدارنده مختلفی تولید می‌شوند که باید بر اساس حالت طبیعی موها انتخاب شوند. شما از کدام مارک استفاده کرده‌اید؟ تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *