خط چشم یکی از عناصر ظریف و خاص برای افزایش گیرایی چشم در کل آرایش است. حتما شما هم آموزش خط چشم گربه ای، خط چشم مصری و موارد مشابه را در فضای وب دیده‌اید. با این حال کشیدن خط چشم ایده آل و کامل به این سادگی و با دنبال کردن روش‌های تئوری ممکن نیست!

از میان تمام استایل‌هایی که یک بانو با وجود مشغله روزانه و محدودیت زمان می‌تواند انتخاب کند، خط چشم گربه‌ای ساده‌ترین استایل محسوب می‌شود. حالتی که با یک حرکت و به سادگی می‌تواند چشمان را دنبال دار و کشیده‌تر جلوه داد. با این حال خط چشم گربه‌ای مناسب هر قالب چهره و هر چشمی نیست.

نمی‌دانید کدام مدل خط چشم برای چشمان شما مناسب‌تر است؟ خط چشم گربه‌ای را برای داشتن چشمانی افسون کننده بیش‌تر می‌پسندید اما نمی‌دانید از کجا شروع کنید؟ با ما باشید تا با رمز و راز خط چشم گربه‌ای و نحوه کشیدن آن آشنا شوید.

آموزش خط چشم گربه‌ای

رمز یک آرایش بی نقص تطابق عناصر آن با جز به جز چهره است. بنابراین قبل از این که دنبال اموزش خط چشم گربه ای باشید باید چارچوب چهره خود را بسنجید و ببینید این نوع خط چشم با صورت شما هماهنگ است یا نه.

مهم‌ترین ویژگی خط چشم گربه‌ای حالت دنباله دار بودن آن است. چیزی که باعث می‌شود چشم‌ها از حالت طبیعی درشت‌تر، مست و زیباتر به نظر رسند. هر نوع استایل خط چشم برای هر شکل از چشمی مناسب نیست. اما چیزی که خط چشم گربه‌ای را متمایز می‌کند ساختار منعطف و تغییر پذیر آن است.

بنابراین هر چهره‌ای که داشته باشید اموزش خط چشم گربه ای می‌تواند آرایش کامل‌تری روی صورت شما ایجاد کند. فقط کافی است فوت و فن کشیدن خط چشم گربه‌ای روی صورتتان را بدانید.

خط چشم گربه‌ای برای چشمان افتاده

برخی از چشم‌ها به سبب افزایش سن، ژنتیک و به طور کلی افتادگی پوست اطراف، افتاده به نظر می‌رسند. ترفند اصلی میکاپ آرتیست‌ها در این حالت استفاده از خط چشمی است که بتواند چشم افتاده را سرحال‌تر از همیشه جلوه دهد.

اگر چشم افتاده دارید اموزش خط چشم گربه ای حتما به دردتان می‌خورد. چرا که خط چشم گربه‌ای علاوه بر کشیده بودن می‌تواند ضخامت بیش‌تری داشته باشد و ساختار سه گوش ایجاد کند. بنابراین دو طرف چشم شما مثل اضلاع مثلث کشیده و رو به بالا به نظر می‌رسند. اگر پوست اطراف چشم افتاده و چروک به نظر می‌رسد حتما با کانسیلر میبلین معایب آن را پوشش دهید.

خط چشم گربه‌ای برای چشمان فرو رفته و ریز

شاید به نظر برسد خط چشم روی چشم ریز و فرورفته جلوه خوبی نداشته باشد. اما اشتباه نکنید. کافی است سبک آرایش بسیاری از سلبریتی‌های جوان دنیا را دنبال کنید تا متوجه معجزه این خط چشم روی چشمان ریز خود شوید.

بر خلاف چشمان فروافتاده، اموزش خط چشم گربه ای برای چشم ریز حیاتی‌تر به نظر می‌رسد. خط چشم گربه‌ای باریک می‌تواند چشم محصور شده در حفره صورت را بزرگ‌تر جلوه دهد.

خط چشم برای چشم‌های بادامی

کشیدن خط چشم گربه‌ای برای چشمان بادامی و کشیده شاید پیچیده به نظر برسد. اما اگر دوست دارید چشمان شما کشیده‌تر به نظر برسد می‌توانید با خط چشم گربه در نیمه هر پلک گیرایی آن‌ها را بیش‌تر کنید.

خط چشم گربه‌ای برای مژه‌های کم پشت

افرادی که مژه کم پشتی دارند معمولا خط پلک مشخصی هم ندارند. همین موضوع باعث می‌شود چشم‌ها تنگ‌تر از همیشه به نظر برسند. بعد از اموزش خط چشم گربه ای، می‌توانید خط چشم خود را ضخیم‌تر از همیشه بکشید تا خط پلک مشخص شود.

گام به گام با اموزش خط چشم گربه ای

خط چشم گربه‌ای به چشم‌ها ظاهر زرق و برق‌دار و چشمگیری می‌دهد. استایل این نوع خط چشم هم کلاسیک و هم مدرن است. بنابراین هیچ وقت قدیمی و تکراری به نظر نمی‌رسد.

با این حال اولین بار که برای کشیدن این نوع خط چشم اقدام می‌کنید ممکن است ناهموار و نامنظم شود و با تصاویر و مدل‌هایی که دیده‌اید تفاوت زیادی داشته باشد. اما نگران نباشید و اموزش خط چشم گربه ای را دنبال کنید.

گم اول: پوشش پلک‌ها با سایه چشم رنگ خنثی و ملایم

اموزش خط چشم گربه ای -پوشش پلک‌ها با سایه چشم رنگ خنثی و ملایم

در وهله اول و قبل از این که دست به کار شوید ابتدا پشت پلک را با سایه خنثی و ملایمی به طور کامل پوشش دهید. این سایه را از گوشه داخلی تا نقطه‌ای که قرار است خط چشم گربه‌‌ای تمام شود ادامه دهید. برای انتخاب رنگ مناسب سایه از تکنیک‌های انتخاب سایه چشم متناسب با رنگ پوست استفاده کنید.

مهم‌ترین دلیلی که باعث می‌شود از سایه چشم برای خط چشم استفاده می‌کنیم چسبنده شدن پشت پلک برای یکنواخت شدن خط چشم‌ها است. مزیت دوم سایه چشم برجسته کردن چشمان است. بنابراین راحت‌تر از همیشه می‌توانید خط چشم بکشید.

گام دوم: قرار دادن براش آرایش از نوک بینی تا نقطه انتها خط چشم

اموزش خط چشم گربه ای -قرار دادن براش آرایش از نوک بینی تا نقطه انتها خط چشم

در مرحله دوم یک براش باریک آرایشی را از نوک بینی تا نقطه‌ای که می‌خواهید خط چشم ادامه پیدا کند قرار دهید. محل رسیدن براش به چشم، نقطه شروع خط چشم شما است. این ترفند کمک می‌کند تا نقطه شروع در هر دو طرف متقارن و کاملا شبیه به هم باشد.

گام سوم: کشیدن ابتدای خط از محل برخورد براش با انتهای چشم

اموزش خط چشم گربه ای - کشیدن ابتدای خط از محل برخورد براش با انتهای چشم

همان طور که گفته شد محل برخورد براش با انتهای چشم شما همان نقطه‌ای است که باید کشیدن خط چشم را آغاز کنید. در این مرحله فقط دسته خط چشم و نقطه آغاز را با یک خط چشم نرم و ترجیحا مایع می‌کشیم. هر چه قدر این نقطه بالاتر از خط پلک شما قرار داشته باشد خط چشم ضخیم‌تر و چشمگیرتر است.

گام چهارم: کشیدن خط چشم تا گوشه بیرونی چشم

اموزش خط چشم گربه ای - کشیدن خط چشم تا گوشه بیرونی چشم

در این مرحله نقطه شروع را به گوشه چشم نزدیک می‌کنیم. برخی تصور می‌کنند کشیدن پوست به کشیدن خط چشم کمک می‌کند. اما در اموزش خط چشم گربه ای باعث می‌شود خط چشم بعد از رها کردن پوست ناهموار به نظر برسد.

گام پنجم: کشیدن خط اتصال از نقطه شروع تا نیمه پلک

اموزش خط چشم گربه ای - کشیدن خط اتصال از نقطه شروع تا نیمه پلک

حالا از همان نقطه آغازین ( نه از گوشه بیرونی چشم) خطی تا نیمه پلک بالا بکشید. اگر چشمانی درشت و گرد دارید به خوبی می‌توانید خط چشم گربه‌ای را ضخیم‌تر در نظر بگیرید. اگر می‌خواهید چشم‌ها جلوه بیش‌تری داشته باشند خط اتصال را به جای این که مستقیم به نیمه پلک وصل کنید، کمی فرورفته رسم کنید.

گام ششم: پر کردن فضای بین پلک و خط چشم در صورت لزوم

اموزش خط چشم گربه ای - پر کردن فضای بین پلک و خط چشم در صورت لزوم

بسته به زاویه‌ اولیه که هنگام رسم گوشه خط چشم کار را با آن آغاز کرده‌اید ممکن است فضای خالی بین پلک و خط ایجاد شده باشد. در این حالت باید فضای خالی را پر کنید. در این مواقع خط چشم مایع خیلی راحت‌تر و سریع‌تر به کامل شدن خط چشم کمک می‌کند.

گام هفتم: پاک کردن بخش‌های اضافی با پاک کننده مناسب

برای پاک کردن بخش‌هایی که بر اثر لرزش یا خطای دست خارج از ناحیه ایجاد شده‌اند از دستمال کتان مرطوب استفاده کنید. در این مرحله هرگز از پاک کننده آرایش استفاده نکنید؛ چون ممکن است در برخورد با خط چشم باعث پاک شدن آن شود.

گام هشتم: ضخیم کردن خط چشم در نواحی بیرونی و جانبی

اموزش خط چشم گربه ای - ضخیم کردن خط چشم در نواحی بیرونی و جانبی

برای این که چشم‌ها درشت‌تر از همیشه به نظر برسند خط چشم را در نواحی خارجی ضخیم کنید. بنابراین از نیمه پلک شروع و با نزدیک شدن به گوشه خارجی چشم با سری خط چشم خط را ضخیم‌تر کنید.

گام نهم: کامل کردن خط چشم با ریمل مناسب

در پایان می‌توانید برای این که خط چشم گربه‌ای جلوه بیش‌تری داشته باشد با ریمل مژه‌ها را به سمت بیرون حجم دهید.

تصاویر کافی نبود؟ برای درک بهتر مراحل حتما ویدیو اموزش خط چشم گربه ای را ببینید!

نقد و بررسی انواع خط چشم مایع مناسب برای خط چشم گربه‌ای

پرفروش‌ترین

خط چشم ماژیکی مای مدل Dip Liner

خط چشم مای حاوی ویتامین E و ضد آب بوده و برس آن به‌صورت ماژیکی طراحی شده است. این محصول دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و مرطوب کنندگی برای پوست دور چشم است. استفاده از این خط چشم بسیار راحت بوده و به‌سرعت خشک می‌شود. ضمن این که برای خط چشم گربه‌ای کاملا ایده آل است.

خط چشم این لی مدل Silk Liquid

کیفیت رنگ، ماندگاری بالا، استفاده آسان و ترکیب ضد آب خط چشم این لی این محصول را از سایر برندها متمایز کرده است. خط چشم این لی مدل ماژیکی است و رنگی مات دارد. این خط چشم برای چشم‌های حساس و استفاده‌کنندگان از لنز مناسب است. ضمن این که سری باریکی برای خط چشم گربه‌ای دارد.

خط چشم کالیستا مدل Dip Liner

طراحی بدنه خط چشم کالیستا کشیدن انواع خط چشم از جمله خط چشم گربه‌ای را تسهیل کرده است. این محصول ماندگاری بالا و قدرت خشک شدن سریعی دارد. قلم و سری آن نیز برای ایجاد بافت یکدست مخملی روی چشم شما بسیار مناسب خواهند بود.

 

خط چشم رویال اترنیتی مدل dip liner کد 05

خط چشم ماژیکی رویال اترنیتی به رنگ مشکی مات بوده و کاملا ضد آب است. سری باریک و روان این محصول برای طراحی خط چشم گربه‌ای بسیار مناسب است.

 

خط چشم ماژیکی گلدن رز مدل Precision

خط چشم ماژیکی گلدن رز مدل Precision با جلوه مات یکی از خوش دست ترین مدل‌های بازار برای طراحی انواع خط چشم است. استفاده از این خط‌ چشم راحت بوده و زیبایی و جلوه چشمان شما را دوچندان می‌کند.

خط چشم مایع بورژوآ مدل Liner Pinceau Ultra Black 16H

استفاده از خط چشم علاوه بر خلق زیبایی و ایجاد چشمانی نافذتر یکی ازمحبوب‌ترین و رایج‌ترین لوازم آرایش در بین خانم‌ها ‌است. با این حال استفاده از انواع خط چشم و سرعت خشک شدن آن‌ها همیشه میان مصرف کنندگان چالش برانگیز بوده است.

خط چشم مایع بورژوآ مدل Liner Pinceau Ultra Black 16H یکی از انواع مدل‌های مویی این برند فرانسوی است که سری ظریفی برای طراحی خط چشم گربه‌ای دارد.

 

خط چشم گلدن رز مدل PER

استفاده از خط چشم علاوه بر خلق زیبایی و ایجاد چشمانی نافذتر یکی ازمحبوب‌ترین و رایج‌ترین لوازم آرایش در بین خانم‌ها ‌است. با این حال استفاده از انواع خط چشم و سرعت خشک شدن آن‌ها همیشه میان مصرف کنندگان چالش برانگیز بوده است.

خط چشم مایع بورژوآ مدل Liner Pinceau Ultra Black 16H یکی از انواع مدل‌های مویی این برند فرانسوی است که سری ظریفی برای طراحی خط چشم گربه‌ای دارد.

 

شما چه فکر می‌کنید؟

قبل از این که بخواهید با آموزش خط چشم گربه ای، این استایل را روی چشمتان امتحان کنید حتما ساختار چشمان خود را ارزیابی کنید. اگرچه خط چشم گربه‌ای و ساختار آن روی چشم منعطف است اما برای کسب نتیجه ایده آل باید با چندین بار آزمون و خطا طراحی مناسب خود را پیدا کنید.

شما چه فکر می‌کنید؟ برای کشیدن خط چشم گربه‌ای کدام نوع خط چشم را پیشنهاد می‌دهید؟ خط چشم‌های ماژیکی یا مدادی؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *