اکثر اوقات افراد در جستجوی خرید عطر و یا ادکلنی هستند که هم دارای رایحه‌­ای متناسب با سلیقه­‌شان باشد و هم از ماندگاری طولانی مدتی برخوردار باشد. آنها دوست دارند ادکلنی که استفاده می‌­کنند مانند دست خطشان، منحصربه­‌فرد باشد و بتوانند از آن در هر مجلس و مکانی استفاده کنند. در این مقاله قصد داریم درباره انتخاب ادکلن مردانه و رایحه مورد علاقه اکثریت مردان صحبت کنیم؛ بوی جذاب خنک و تلخ. ما تمام چیزهایی را که باید برای انتخاب بهترین ادکلن مردانه خنک و تلخ بدانید، را گردآوری کرده­‌ایم. در این مقاله امروز مینی ژوپ با ما همراه باشید.

درباره تست ادکلن بیشتر بدانید

بگذارید قبل از اینکه به معرفی بهترین ادکلن مردانه خنک و تلخ بپردازیم، کمی با ادکلن، رایحه­‌ها و روش‌­های تست ادکلن آشنا شویم.

ادکلن سبک‌­ترین نوع عطر است، این نوع عطر فقط حاوی 2-4% روغن است و معمولا بوی آن در مدت 2-3 ساعت دوام می آورد. استفاده از ادکلن بسیار استراتژیک‌­تر از اسپری است، حتی در موارد استفاده روزمره. بهتر است ادکلن را در نقاطی از بدن که دارای نبض است، استفاده کنید؛ نقاط نبض، به شما کمک می‌­کند تا گرمای طبیعی بدن­تان، رایحه را پخش و فعال کند. پشت گوش، گردن، مچ دست، داخل آرنج، داخل زانوها جزء این نقاط هستند.

رایحه مورد علاقه خود را انتخاب کنید

شما می‌­توانید برای خرید بهترین ادکلن مردانه خنک و تلخ، به فروشگاه­‌های عطر و ادکلن بروید و انواع مختلفی از ادکلن­‌ها را تست کنید. تحت تاثیر حرف فروشنده­ اقدام به خرید نکنید، در عوض بگذارید بینی شما راهنمای شما باشد.

نکاتی برای تست ادکلن:

  • رایحه­‌های انتخابی‌­تان را روی تست‌­های کاغذی امتحان کنید تا زمانی که فقط به دو رایحه برسید.

  • از بو کشیدن دانه­‌های قهوه در بین رایحه‌­ها، صرف نظر کنید. در عوض، می‌­توانید از آرنج داخلی خود کمک بگیرید و آن را ببویید تا ذائقه شما پاک شود. PH پوست شما در خنثی‌­سازی حواس، بهتر عمل می­کند.

  •  یک گزینه انتخابی‌­تان را روی یک مچ دست و گزینه دیگر را بر روی مچ دست دیگر بزنید و 15 دقیقه صبر کنید تا بوی آن ملایم شود. این به شما امکان می‌­دهد که بوی فوری ادکلن از بین برود و نت‌­های میانی آن آشکار شود. نت‌­های میانی، بوی تعیین کننده رایحه است و در اصل همان چیزی است که هنگام استفاده از ادکلن، آن بو را همراه خود خواهید داشت.

  •  بسیاری از فروشگاه­‌های تخصصی نمونه‌­ای آزمایشی از هر رایحه‌­ای را برای استفاده در خانه و آزمایش بیرون تهیه می‌­کنند. شما می‌­توانید قبل از اینکه روی خرید بهترین ادکلن مردانه خنک و تلخ در یک بطری کامل سرمایه­‌گذاری کنید، از این مزیت استفاده کنید و یکی دو رایحه را امتحان کنید.

چرخه زندگی عطرها

عطرها دارای چرخه زندگی سه بخشی هستند. هر یک از این سه بخش حاوی رایحه‌­ای جداگانه است که به طور مشترک بوی ادکلن شما را تشکیل می‌­دهد.

سه نوع مختلف نت وجود دارد که بیشتر رایحه­‌ها را تشکیل می‌­دهد: نت‌های بالا، متوسط و پایه.

نت بالا بوی اولیه و سبک‌­تری از عطر است که بلافاصله پس از استفاده روی پوست به مشام می‌­رسد. توجه داشته باشید نت بالا ممکن است از 15 دقیقه تا 2 ساعت طول بکشد.

نت متوسط که به عنوان نت‌­های میانی یا قلب از آن یاد می‌­شود، عنصر اصلی رایحه را به نمایش می‌­گذارد. نت‌های میانی پس از پاک شدن نت بالا ایجاد می­‌شوند و می‌­توانند 3-5 ساعت پس از پاشش عطر دوام بیاورند. این علاوه بر نت بالا است.

آخرین عطر و بوی این رایحه­‌ها اغلب نت­های جسورانه­‌تری از رایحه است که در اواخر روز بیشتر به چشم می‌­آید. نت­های پایه، پایه و اساس را ایجاد می‌­کنند و ماندگاری رایحه روی پوست شما را تعیین می‌­کنند. تمایل آنها از 5 تا 10 ساعت است.

میزان استفاده از ادکلن

استفاده از مقدار مناسب بهترین ادکلن مردانه خنک و تلخ، درسی اساسی است که هر فردی باید یاد بگیرد. با این کار نه تنها در میزان استفاده صرفه­‌جویی خواهید کرد، بلکه دیگران را نیز از تحمل رایحه‌­ای طاقت‌­فرسا نجات خواهید داد.

قاعده کلی این است که فقط کسی که در شعاع 30 سانتی­متری شما قرار گرفته بتواند رایحه ادکلن شما را تشخیص دهد. برای اینکه بتوانید میزان استفاده روزانه خود را بدست آورید فقط باید حدود دو پاف از ادکلن را بزنید.

میزان ادکلن نیز می‌­تواند به نوع پوست شما بستگی داشته باشد. برای افراد دارای پوست چرب، ماندگاری عطر طولانی‌­تر و قوی­‌تر می­شود. در افراد با پوست خشک، ماندگاری رایحه زودتر به پایان می‌­رسد. برای افزایش قدرت ماندگاری، می‌­توانید قبل از استفاده، محل را مرطوب کنید.

بهترین ادکلن مردانه خنک و تلخ

اگر به دنبال عطرهای مردانه خنک و تلخ هستید، خواندن این مقاله برای شما بسیار مفید است. قبل از اینکه به معرفی برندها بپردازیم، کمی درباره بوی خنک و تلخ به شما توضیح می‌­دهیم.

بوی تلخ

همانطور که می‌­دانید بو و مزه با هم در ارتباطند. اگر دقت کرده باشید، هنگامی­ که صحبت از یک بوی خاص می‌­شود، یک مزه نیز در ذهنتان متبادر می‌­شود. بوی تلخ از ارتباط چنین حسی به­ وجود می‌­آید یعنی به هنگام بوییدن ادکلن­‌های تلخ، یک مزه تلخ و گس در دهان حس می‌­شود. مزه­‌ای مثل قهوه، چوب سوخته، ادویه­‌های تند و ریشه درختان.

بوی خنک

گاهی اوقات با اسپری کردن یک ادکلن بر روی لباس خود، احساس سرما یا گرما می‌­کنید. ادکلن‌­هایی که حس خنکی و سرما در شما ایجاد می‌­کنند دارای بوی خنک هستند. ادکلن‌­های سرد دارای بوی میوه­‌های سرد مانند خیار و هندوانه و نارنج، مرکبات و سایر بوهای ترش هستند.

معرفی چند برند محبوب برای خرید بهترین ادکلن مردانه خنک و تلخ

ادو کلن مردانه آرامیس مدل 900

ادو کلن آرامیس برندی فرانسوی است و یکی از ادکلن‌­های محبوب در دسته عطرهای تند و قوی به شمار می‌­آید. در تمام مدت استفاده از این عطر، بوی گل و مرکبات را استشمام خواهید کرد. این ترکیبات هیجان و انرژی را برایتان به ارمغان می‌­آورد.

آرامیس 900 بوی گرمی دارد و استفاده از آن در بیشتر فصول سال به‌ویژه پاییز و زمستان پیشنهاد می‌شود. این ادکلن حجمی برابر با 100 میلی‌لیتر دارد و تا مدت زیادی شما را از خرید عطر جدید بی‌نیاز می‌کند.

ادو کلن مردانه آکوا دی پارما مدل Colonia Intensa

آکوا دی پارما برندی ایتالیایی است که بیش از یک قرن سابقه در تولید عطر و ادکلن دارد. در ساخت ادکلن­های پرطرفدار آکوا دی پارما، ترکیبی از نت‌­های مرکبات، رزماری و چوب به کار رفته است.

اگر می‌­خواهید بهترین ادکلن مردانه خنک و تلخ را بخرید، این ادکلن یک گزینه بسیار خوب است. این عطر حجمی معادل 100 میلی‌­لیتر دارد. همچنین بوی خنکی دارد و استفاده از آن در روزهای بهاری و تابستانی توصیه می‌­شود.

هنگام استفاده از این ادکلن بوی نارنج، مرکبات، هل، زنجبیل و لیموی سیسیلی را استشمام خواهید کرد.

ادو کلن مردانه آکوا کولونیا مدل Colonia Leather

این ادوکلن یکی دیگر از عطرهای مردانه برند آکوا دی پارما است که 180 میلی‌­لیتر حجم دارد و بوی تند، گرمی دارد. استفاده از Colonia Leather در فصل بهار، پاییز و تابستان پیشنهاد می‌شود.

به‌محض اسپری‌کردن این عطر روی پوست و محل نبضتان بوی پرتقال برزیلی و لیموترش را استشمام خواهید کرد. این نت‌های مرکباتی و شیرین انرژی و نشاط را در شما ایجاد می‌کنند.

ادو کلن بولگاری مدل Au The Rouge

این برند معروف ایتالیایی، یکی از متخصصین تولید در حوزه عطر و ادکلن زنانه و مردانه است و شما می‌­توانید با اعتماد به سابقه تولید این برند و محبوبیت آن،

بهترین ادکلن مردانه خنک و تلخ را برای خود بخرید. حجم آن 150 میلی‌­لیتر است. حال‌وهوای تند و گرم این ادکلن، برای تمامی فصول سال به ‌غیر از زمستان پیشنهاد می‌شود.

وقتی این مدل ادکلن بولگاری را روی پوست و محل نبضتان اسپری کنید، خیلی زود متوجه بوی پرتقال، فلفل صورتی و نارنج خواهید شد. این ترکیب تند و شیرین، انرژی، نشاط و هیجان شما را تا حد زیادی بالا می‌برد.

ادو تویلت مردانه داویدف مدل Cool Water

برند سوئیسی داویدف در زمینه‌ طراحی و ساخت عطرهای مردانه‌ با کیفیت، شهرت خاصی دارد. همانطور که از نامش پیداست عطری خنک محسوب می‌شود. این عطر حجمی معادل 125 میلی­‌لیتر دارد و می­توان به عنوان بهترین ادکلن مردانه خنک و تلخ در روزهای تابستانی و بهاری از آن استفاده کرد. پس از اولین اسپری از کول واتر روی پوست و محل نبضتان متوجه بوی آب دریا، گیاهان سبز، نعناع، اسطوخودوس و رزماری خواهید شد.

نکته حائز اهمیت که در اینجا مطرح می­شود این است که ادو‌تویلت‌­ها درصد خلوص عطر (5 تا 15 درصد) بیشتری از ادوکلن‌­ها دارند و در نتیجه ماندگاری آنها نیز بیشتر است.

انتخاب و خرید عطر مردانه بر اساس ماه تولد

ادو تویلت مردانه امپر مدل Stylo Pour Homme

امپر یک عطر از برند اماراتی است. ادو تویلت امپر مدل استایلو با بوی شیرین و خنک، برای تمامی فصول به‌ویژه تابستان پیشنهاد می‌شود. این عطر حجمی برابر با 80  میلی‌لیتر دارد. این حجم برای یک ادو‌تویلت مردانه بسیار مناسب است.

به‌محض اینکه استایلو را روی پوست و محل نبضتان اسپری می‌کنید، بوی نارنج و مرکبات را احساس خواهید کرد. این ترکیب میوه‌ای و شیرین شادی و انرژی زیادی را به شما هدیه می‌کند.

ادو تویلت مردانه لنکوم مدل 24K Pure Black

ادو تویلت مردانه لنکوم ساخت کشور چین است که با رایحه‌­ای خنک دارای 100 میلی‌­لیتر حجم است. هنگام اسپری این ادو تویلت روی نبض، بوی برگاموت، تمشک و لیمو به مشام می­رسد و بسیار مناسب استفاده از فصل بهار و تابستان است.

ادو تویلت مردانه امپر مدل Clasico

یکی دیگر از محصولات شرکت امپر ادو تویلت مدل کلاسیکو است که می­تواند با رایحه خنک و دلپذیرش، گزینه مناسبی برای انتخاب بهترین ادکلن مردانه خنک و تلخ باشد. 80 میلی‌­لیتر حجم دارد و رایحه غالب آن میوه است.

به‌محض اسپری کردن این عطر جدید روی لباس و یا محل نبض خود، بوی مرکبات، تمشک سیاه و نعناع در فضای اطراف پخش خواهد شد. خنکی و شیرینی این‌ترکیب شادی ویژه‌ای به‌شما خواهد بخشید.

شما چه فکر می‌کنید؟

همانطور که دیدید، قوی­ترین حس ما حس بویایی است که به حافظه متصل است و می‌­توانیم از طریق آن، ارتباطات عمیقی با احساسات خود برقرار کنیم. استفاده از عطر و ادکلن، یک روش متمایز برای بیان خود فراتر از دید ناظران است. انتخاب و استفاده از یک ادکلن محبوب باعث به یاد ماندنی شدن شما در حافظه‌­ها می‌­شود.

اگر تمایل دارید برای خودتان ادکلن بخرید یا می­خواهید به کسی هدیه بدهید، نکاتی که در این مقاله ارائه دادیم، می‌­تواند راهنمای خوبی برای شما باشد تا بهترین ادکلن مردانه خنک و تلخ را انتخاب کنید.

شما چطور؟ کدام یک از برندهای عطر و ادکلن مردانه معرفی شده در بالا را استفاده کرده‌اید؟ تجربه خود را از طریق کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *