پشت خنده شما رازهای نهانی درباره سلامتیتان نهفته است. ترک لب‌ها، خشکی و رنگ پریدگی آن‌ها می‌توانند نشانه‌ای از عارضه موضعی یا سیستمیک باشند که نمود آن‌ها را روی پوست لب مشاهده می‌کنید. به هر حال پیش از هر چیز اولین گام درمان ترک، شکاف و خشکی لب‌ها است که همه ما به دلیل کمبود ویتامین، آب و هوا و... در زندگی تجربه می‌کنیم.

انواع بهترین بالم لب و کرم لب متداول‌ترین ابزارهای مراقبتی برای مرطوب کردن، تغذیه و البته زیبایی بیش‌تر لب‌ها هستند. بالم‌ها اولین بار در سال 1880 به شکل اولیه تولید شدند و در حال حاضر انواع و اقسام آن‌ها را می‌توانید روی لب‌های خشک و ترک برداشته خود استفاده کنید و همزمان از درخشندگی آن‌ها روی لب لذت ببرید.

نگهداری از پوست لب به اندازه پوست نواحی دیگر صورت اهمیت دارد. بالم و کرم لب ترکیبی سبک برای ترمیم، نرم کردن و تغذیه لب‌ هستند و استفاده از آن‌ها در هر سنی که قرار دارید به سلامت و زیبایی لب‌ها کمک می‌کند. در راهنمای خرید امروز مینی ژوپ هر آن چه که درباره ترکیبات بالم و بهترین کرم‌های لب لازم است بدانید مرور می‌کنیم.

معرفی و بررسی انواع بهترین کرم و بالم لب

پیشنهاد مصرف کنندگان

بالم لب مرو مدل Mini بسته ۳ عددی

  • حاوی عصاره/ ویتامین: گلیسیرین و موم غنی شده عسل
  • SPF: ندارد

بالم لب مرو از موم زنبور عسل و با رایحه میوه تولید شده و ابعاد بندانگشتی آن برای استفاده روزانه در محل کار و خارج از منزل بسیار مناسب است. مهم‌ترین خاصیت این بالم نرم کنندگی و رفع خشکی لب با توجه به ساختار نسبتا چرب آن است.

بالم لب نئودرم مدل Soothing Repair

  • حاوی عصاره/ ویتامین: موم زنبور عسل، شی باتر، آلوئه ورا، ویتامین E
  • SPF: ندارد

بالم لب نئودرم مدل Soothing Repair محصولی کاملا گیاهی و ارگانیک برای رفع خشکی و پوسته شدن لب‌ها است. با استفاده مداوم از این بالم رطوبت و چربی مورد نیاز پوست لب به صورت پایدار تامین می‌شود.

کرم لب دکتر ژیلا مدل soothing

  • حاوی عصاره/ ویتامین: روغن جوجوبا، آووکادو و روغن زیتون، ویتامین A و E
  • SPF: دارد

ترکیبات اصلی کرم لب دکتر ژیلا را روغن زیتون و روغن جوجوبا تشکیل می‌دهند که با خواص التیام بخش و ضد التهاب گیاهان بابونه، چای سبز و کریزانتلیس غنی شده‌اند. برای مهار اثرات مخرب اشعه فرابنفش در این محصول از SPF20 استفاده شده است.

استفاده روزمره از این کرم مغذی و ضد آفتاب را برای پیشگیری از ترک و شقاق لب در تمام روزهای سال پیشنهاد می‌کنیم.

بالم لب کامان مدل STRAWBERRY SHINE

  • حاوی عصاره/ ویتامین: ویتامین A , ویتامین E و توت فرنگی
  • SPF: دارد

بالم لب کامان درخشش و نرمی همیشگی را به لب‌های ترک خورده و آسیب دیده برمی‌گرداند. این محصول حاوی روغن آرگان و شی باتر است و چربی آن به ترمیم سریع و زیبایی بیش‌تر بافت لب کمک می‌کند.

یکی از نقاط قوت این محصول فیلتر UV با SPF 15 است.

بالم لب مای مدل ضد آفتاب

  • حاوی عصاره/ ویتامین: ویتامین E
  • SPF: دارد

برای بازگشت رطوبت از دست رفته لب‌ها کمپانی مای با معرفی بالم لب مدل ضد آفتاب فرمولاسیون منحصر به فردی عرضه کرده است. این محصول از اشعه مضر آفتاب جلوگیری و ویتامین و ترکیبات مغذی آن به ترمیم سریع و آبرسانی لب کمک می‌کند.

بالم لب لابلو مدل CHERRY SHINE

  • حاوی عصاره/ ویتامین: ویتامین E و گیلاس
  • SPF: ندارد

بالم لب لابلو از پرفروش‌ترین محصولات بازار برای رفع خشکی و آبرسانی لب‌های آسیب دیده است که این بار با عصاره گیلاس عرضه می‌شود. بالم‌های این برند با عصاره میوه‌ای، براق و بدون رنگ مصنوعی تولید می‌شوند و چربی متعادلی دارند.

بالم لب ثمین مدل Repairing

  • حاوی عصاره/ ویتامین: روغن بادام شیرین , روغن دانه ماکادمیا, ویتامین A , ویتامین E
  • SPF: ندارد

بالم لب ثمین مدل Repairing ترکیب مغذی پوست حاوی روغن بادام شیرین، روغن دانه ماکادمیا، روغن جوانه گندم، روغن آرگان و شی باتر است. چربی این بالم رطوبت سطح لب را حفظ و خواص ضد التهابی آن به ترمیم پوست، زخم و تخریب آن کمک می‌کند.

بالم لب ساویز مدل Strawberry

  • حاوی عصاره/ ویتامین: ویتامین E
  • SPF: ندارد

بالم لب ساویز مدل Strawberry حاوی مواد مغذی، نرم کننده و محافظت کننده نظیر کرم کاکائو و روغن جوجوبا است که به رفع خشکی لب‌ها کمک می‌کنند. انواع بالم به سبب سهولت استفاده از آن‌ها محبوبیت بیش‌تری نسبت به کرم‌ها دارند و لب‌ها را درخشان و براق جلوه می‌دهند.

بالم لب الارو مدل Repair And Hydrate

  • حاوی عصاره/ ویتامین: ویتامین E , موم و روغن سبوس برنج
  • SPF: ندارد

مواد تشکیل دهنده بالم لب الارو موم زنبور عسل، لانولین، وازلین و ویتامین E است که ترمیم پوست را تسریع می‌کنند. این محصول ترکیب فوق العاده‌ای برای ترمیم، آبرسانی و رفع خشکی لب‌ها داشته و بافت آن شفاف و براق است.

کرم نرم کننده و محافظ لب آقایان آردن

  • حاوی عصاره/ ویتامین: جوجوبا، شی باتر، آلوئه ورا و ویتامین A
  • SPF: دارد

کرم نرم کننده و محافظ لب آقایان آردن حداکثر اثرات حفاظتی را در برابر اشعه آفتاب با داشتن SPF25 فراهم می‌کند. این محصول نرم کننده قوی و عمیق لب‌ها بوده که فرمولاسیون آن خاص آقایان طراحی شده است.

بالم لب نیوآ مدل Hydro Care

  • حاوی عصاره/ ویتامین: آلوئه ورا
  • SPF: دارد

بالم لب نیوآ مدل Hydro Care بدون الکل و ایجاد حساسیت بافت آسیب دیده و خشک لب‌ها را آبرسانی می‌کند. بافت این بالم ژله‌ای و شفاف است و به سبب بسته‌بندی ماتیکی می‌توانید در تمام روز از آن استفاده و لب‌ها را نرم و مرطوب نگه دارید.

اهمیت مراقبت از لب در تمام روزهای سال

آسیب به بافت لب در هر زمان از سال، حتی در منطقه گرم و مرطوب نیز محتمل است. در روزهای برفی به ویژه در تفریحاتی مثل اسکی یا حتی پیاده روی معمول روزمره، انعکاس نور آفتاب بر خلاف تصور آسیب بیش‌تری به بافت لب وارد می‌کند. در روزهای تابستانی گرم شدن هوا به ویژه در مناطق خشک و معتدل زمینه پوسته شدن و خشکی لب را فراهم می‌آورد. پس فرقی نمی‌کند محل زندگیتان گرم یا سرد باشد؛ مرطوب کردن و مراقبت لب با انواع بالم لب حتی برای شما که پوستی چرب دارید ضروری است.

مهم‌ترین هدف ما برای استفاده از انواع بالم و کرم لب ایجاد یک لایه چرب محافظ نظیر وازلین روی لب‌ها است. وازلین، کرم‌های مرطوب کننده صورت و بدن و آبرسان هم برای نرم کردن لب‌ها به کار می‌روند؛ اما نحوه استعمال بالم روی لب راحت‌تر است و میزان چربی آن متناسب با بافت و پوست این ناحیه تنظیم شده است.

آشنایی با ترکیبات موثر انواع کرم و بالم لب

پایه بالم لب موم یا پارافین است. برخی از محصولات بازار صرفا حاوی موم هستند که به نرمی و چرب کردن لب کمک می‌کند. اما امروزه بالم و کرم‌‌های لب با ترکیبات مغذی و لایه بردار دیگری فرموله می‌شوند و استفاده از آن‌ها جنبه درمانی هم دارد.

  • فنول: این ماده یک ترکیب آنتی باکتریال است که به جلوگیری از رشد میکروارگانیسم‌ها در محل زخم لب کمک می‌کند.
  • روغن‌های گیاهی: به جز موم در کرم و بالم لب از انواع روغن بادام، شکلات، شی باتر و ... نیز استفاده می‌شود. این مواد بافت نرم و چرب بالم را ایجاد می‌کنند.
  • عصاره و اسانس: برخی از محصولات بازار عصاره و عطر میوه‌ای خنک یا شیرین دارند. این ترکیبات معمولا آلرژی زا نیستند و با وجود آن‌ها استفاده از بالم و کرم لذت بخش‌تر خواهد بود.

در برخی از محصولات بازار ممکن است از سالیسیلیک اسید و پارابن هم استفاده شده باشد. سالییسیلیک اسید لایه بردار نسبتا قوی است و اگر با مصرف بالم احساس می‌کنید لب‌ها پوسته پوسته شده‌اند استفاده از آن را قطع کنید. ترکیبات اصلی مجاز در انواع کرم و بالم لب لانولین، موم و شی باتر هستند.

در خرید بالم لب به چه فاکتورهایی توجه کنیم؟

استفاده از بالم و کرم‌های مخصوص لب به سبب ساختار، نوع بسته بندی و مصرف آسانی که دارند ساده است. در کیف هر بانویی احتمالا یک بالم لب در کنار سایر لوازم آرایشی و مراقبت از پوست دیده شود. پیشنهاد می‌کنیم از این پس قبل از خرید بالم به چند فاکتور مهم توجه کنید:

سبک بودن بافت بالم و کرم روی لب‌ها

بالم بر خلاف سایر کرم‌های مرطوب کننده غیر اختصاصی باید سبک باشد. البته بالم و کرم لب امکان تست قبل از خرید ندارند. بنابراین تنها راه تشخیص سبکی بالم روی لب تست آن به روش آزمون و خطا است. اگر از سبکی بالم روی لب‌ها رضایت داشتید از همان برند خریدهای بعدی را انجام دهید.

SPF انواع بالم و کرم لب

همانطور که گفتیم نور آفتاب به ویژه در فصل سرد سال و هوای آلوده زمینه ساز خشکی لب‌ها است. انواع بالم لب باید حاوی SPF باشند و علاوه بر مرطوب کردن پوست لب را از اشعه مضر خورشید حفظ کنند.

ساختار شفاف و بدون رنگ بالم و کرم لب

کرم و بالم باید شفاف و فاقد رنگ‌های مصنوعی باشند. برخی از محصولات بازار رنگی هستند و علاوه بر نرم کردن مثل یک رژ لب عمل می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم تنها از بالم‌های شفاف فاقد رنگ استفاده کنید که عطر و اسانس تند نداشته باشند.

ترکیبات ویتامینه بالم لب

بهتر است به ترکیبات بالم لب دقت و محصولی را انتخاب کنید که حاوی ویتامین A یا E باشد. یکی از ویتامین‌های اساسی در ترمیم پوست لب ویتامین A است و روند التیام زخم و برطرف کردن خشکی را تسریع می‌کند.

شما چه فکر می‌کنید؟

انواع بهترین بالم لب و کرم لب ترکیبات آبرسان، نرم کننده و مغذی لب‌های خشک و پوسته شده هستند. استفاده از بالم‌ها فصل و زمان خاصی ندارد و حتی با اهداف زیبایی برای حجیم و درخشان به نظر رسیدن لب می‌توانید سطح آن را با بالم و کرم چرب کنید.

اگر زمان زیادی در روز را خارج از منزل سپری می‌کنید از بالم و کرم‌های لب حاوی SPF موثر استفاده کنید.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *