برای افرادی که از چربی دائمی مو رنج می‌برند، هر روز صبح استرس بیدار شدن و شستشو مو با شامپو برای موهای چرب وجود دارد. این روزها چرب شدن سریع موها و ظاهر غیر دلچسبی که پیدا می‌کند به بقیه نگرانی‌های روزمره افراد اضافه شده است و ربطی به سن و سال ندارد. اما تا کی قرار است در قید و بند هر روز شستن موها به خاطر چربی عذاب‌ آور آن باشیم؟

شستشوی موها با توجه به حجم مشغله امروز، به بخشی از برنامه روزانه خیلی از افراد تبدیل شده است. طبق تجربه، کافی است یک روز بین شستشوی موهای چرب فاصله بیفتد تا ظاهر کم حجم، چرب و به ظاهر آلوده موها شما را خجالت زده کنند. این ظاهر ناخوشایند در موهای چرب، به واسطه ترشح روغن طبیعی پوست و تجمع اسکالپ‌ها (شوره) ایجاد می‌شود.

به هر دلیلی که از چرب بودن موهایتان رنج می‌برید، اولین اقدم  انتخاب و استفاده از شامپو مناسب موهای چرب خواهد بود. شامپوهای قبلی شما را برای درمان موهای چرب ناامید کرده اند؟ پیشنهادات امروز مراقبت از مو ما را برای رهایی از چربی موی سر از دست ندهید.

نقد و بررسی برندهای برتر شامپو برای موهای چرب در بازار

مدل پرفروش

شامپو حجم دهنده مناسب برای موهای چرب آدرا مدل Richness

با ترشح چربی از کف سر، موها هم چرب می‌شوند. با وجود این که چرب بودن مو ظاهر زیبایی ندارد ولی به هر حال این موضوع هم بخشی از روند طبیعی بدن ما است. شامپو حجم دهنده موهای چرب آدرا حاوی عصاره فلفل، یک محصول تخصصی برای کاهش چربی موی سر است.

بد نیست بدانید این محصول با رضایت 70 درصدی مصرف کنندگان همراه بوده و طرفداران زیادی دارد. کافی است ساقه مو را با مقدار مناسبی از شامپو به مدت 3 الی 5 دقیقه ماساژ دهید تا تاثیر ترکیبات آن را روی سر حس کنید. عصاره فلفل باعث صافی و درخشانی موها می‌شود و خونرسانی به پوست سر را تسریع می‌کند.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

ترکیبات کمکی شامپو آدرا شامل اسید چرب نارگیل، فلفل، عصاره فلفل و گلیسیرین هستند که برای حجم دهندگی مو مفید خواهند بود. این محصول حاوی پتاسیم، منیزیم، آهن و ویتامین C و K است. مجموع این ترکیبات گیاهی و ویتامینه برای سلامت پوست و مو به خصوص از بین بردن شوره سر بسیار موثر هستند.

شامپو فکس مدل Peach And Apricot مناسب موهای چرب

شستشو و نگهداری از موهای چرب کار ساده‌ای نیست. گاهی شامپوی نامناسب و شستشو مداوم هم مزید بر علت می‌شوند تا در مواقع حساس موها چرب به نظر برسند! پیشنهاد ما برای کاهش چربی مو استفاده از شامپوی هلو و زردآلو فکس است. این شامپو با داشتن عصاره میوه‌، علاوه بر این که خواص و ویتامین لازم برای تغذیه مو را دارد به کاهش چربی نیز کمک می‌کند.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

آلودگی هوا، شرایط آب وهوایی و استفاده از انواع مواد شیمیایی حالت دهنده مو باعث چسبیدن موها به یکدیگر و چربی آن می‌شوند. در چنین شرایطی استفاده از شامپو برای موهای چرب تاثیر زیادی در کاهش چربی سر و شوره آن دارد. چرا که به واسطه فرمولاسیون ویژه خود، به با طراوت نشان دادن آن و ترمیم موهای ضعیف و نازک کمک کند.

شامپو لامینین مناسب موهای چرب حجم

چیزی که موهای چرب را از سایر موها متمایز می‌کند نیاز آن به شستشوی عمیق است. واگرنه آن حجم از چربی که در کوتاه مدت روی سر انباشته می‌شود با شستشوی معمولی دفع نمی‌شود. شامپو موهای چرب لامینین محصولی سبک و جذاب برای زدودن چربی‌های اضافی از مو و پوست سر است.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

در ترکیبات این محصول از گیاه گزنه برای آبرسانی، از گوار برای نرم کنندگی طبیعی و از عصاره‌ پوست لیمو و نیشکر جهت درخشان کنندگی مو استفاده شده است. به علاوه در فرمولاسیون شامپو موی چرب لامینین برای تقویت مو، پروتئین هیدرولیز شده ذرت به کار رفته که باعث می‌شود محصول ماهیت سبک‌تری داشته باشد.

شامپو کاهش دهنده چربی فولیکا

بین حالات مختلف مو، موهای لخت و صاف سریع‌تر چرب می‌شوند و باید با فاصله کمتری شسته شوند. از طرف دیگر برای هر بار شستشو آن‌ها به شامپو برای موهای چرب مناسبی نیاز داریم. به نظر می‌رسد انتخاب شامپوی مناسب موی چرب بزرگ‌ترین قدم در جهت کاهش چربی و اسکالپ سر باشد!
شامپو کاهش دهنده چربی فولیکا مخصوص موهای چرب یکی از برندهای ایرانی با قیمت و کیفیت مناسب است. این محصول حاوی سبوماین جهت تنظیم و کنترل ترشحات چربی غدد سباسه است که به جلوگیری از تجمع چربی بر روی پوست سر کمک می‌کنند.

شامپو موهای چرب استم سل مدل Oily Scalp

اگر موی چربی دارید شما هم مثل سایر افراد بارها و بارها محصولات کاهش دهنده چربی مو را امتحان کرده‌اید. بررسی‌ها نشان می‌دهد که اغلب افراد از شامپوهای تخصصی نظیر شامپو برای موهای چرب نتیجه دلخواه خود را نگرفته‌اند. اما درباره شامپو ضد ریزش و تقویت کننده موهای چرب استم سل مدل Oily Scalp همه چیز فرق می‌کند!

شامپوهای تخصصی استم سل نسل جدیدی از شامپوها هستند که با استفاده از مواد گیاهی تولید می‌شوند. ویژگی منحصر به فرد این برند حذف هرگونه ماده مخرب و سرطان زا از فرمولاسیون محصولات است. در واقع استم سل در این مدت توانسته 10 عامل تخریب‌کننده و سرطان زا برای پوست و مو نظیر پارابن را برای همیشه حذف کند.

فرمولاسیون شامپو موهای چرب استم سل تقویتی است. یعنی با فرمولاسیون ویژه خود از نازک شدن مو و ریزش آن به سبب چرب شدن مکرر جلوگیری می‌کند. در نتیجه در طول یک دوره مصرف مداوم می‌توانید منتظر ضخیم شدن ساقه موها باشید.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

خواص گیاهی این محصول باعث می‌شود تا اثر ضد التهاب و ضد خارش داشته باشد. شامپو موهای چرب استم سل تاثیر مطلوبی روی شانه کشی و براشینگ مو دارد. بنابراین استفاده از آن توام با نرم کننده، برای شست‌وشو حتی بعد از کراتینه کردن ، دکلره و رنگ مو توصیه شده است.

مدل پرفروش

شامپو لافارر مخصوص موهای چرب

مهم‌ترین نقش شامپو برای موهای چرب تعدیل عملکرد غدد سباسه سطح سر است. مصرف شامپو موهای چرب فعالیت این غدد را تعدیل می‌کند و به واسطه فرمولاسیون خود می‌تواند باعث خونرسانی به محل شود. شامپو ضد شوره لافارر مخصوص موهای چرب و کدر مدلCLIMBA محصول تخصصی برای کاهش شوره و چربی موها بوده که با همین هدف تولید شده است.

شامپو لافارر حاوی سالیسیک اسید، کلیمبازول، اکتوپیروکس، آلفاگلوکان‌ الیگوساکارید و عصاره‌های گیاهی است. عصاره رزماری، عصاره آلوئه‌ورا، عصاره مورد، ترکیبات روی و ویتامین B5 و E این شامپو در کنترل چربی و ریزش مو موثر هستند.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

مهم‌ترین ویژگی این محصول خاصیت ضد التهابی و آنتی باکتریال آن است. به علاوه اسیدهای چربی که روی ساقه مو جمع می‌شوند با وجود عصاره‌های گیاهی به کار رفته در شامپو لافارر به خوبی مهار می‌شوند.

شامپو ضد ریزش و تقویت موهای چرب درمالیفت

بازار محصولات تخصصی برای موهای چرب متنوع و گاه جذاب است. خصوصا وقتی محصولات پرطرفداری مثل شامپو ضد ریزش و تقویت موهای چرب درمالیفت مدل Vita-Grow بتوانند با کیفیت مثال زدنی به این سطح از محبوبیت دست یابند!
ریزش موی سر عوامل مختلف درون زاد و برون زاد دارد. بخش جزئی این ریزش می‌تواند به واسطه چربی‌ها و آلودگی‌های موی سر باشد.

شامپو درمالیفت به کاهش ترشحات غدد چربی پوست سر و تقویت رشد فولیکول های ضعیف کمک می‌کند.
برای مصرف کافی است بعد از مرطوب کردن موها مقدار اندکی شامپو را روی ساقه مو بریزید و ماساژ دهید. در صورتی که دفعات شستشو را کاهش دهید در کوتاه مدت با شامپو برای موهای چرب درمالیفت به نتیجه می‌رسید.

بهترین شامپو برای موهای چرب کدام است؟

در عصر امروز تمایل به زیبایی و نمایش مناسب پوست و مو فقط دغدغه بانوان نیست. ترشح بیش از حد چربی پوست سر از ناحیه غدد سطحی باعث می‌شود به صورت مداوم با چربی و براق شدن موها دست به گریبان باشیم. اما ریشه چربی موها چیست؟ شامپو برای موهای چرب قرار است چه طور مشکل چربی مو را برطرف کند؟

نقش ژنتیک و استرس در چرب شدن موها

از بین عوامل مختلفی که برای چرب شدن موها ذکر شده، استرس یکی از مهم‌ترین فاکتورهای اکتسابی است. کافی است تحت شرایط استرس زا قرار بگیرید تا هورمون‌های فوق کلیوی وضعیت بدنتان را تغییر دهند. یکی از اثرات مستقیم استرس چرب شدن موها است. در صورتی که به صورت ژنتیکی موهای چربی دارید، استرس مزید بر علت می‌شود تا بیش از پیش از شامپو برای موهای چرب استفاده کنید!

نقش عادات شستشو در چرب شدن موها

پوست و مو اولین سد دفاعی در برابر آلودگی هستند. بنابراین هر چقدر که در عادات شستشو خود وسواس بیش‌تری به خرج دهید، جنس موها را به سمت چرب شدن هدایت کرده‌اید! البته ممکن است همین حالا با خودتان بگویید که برای خلاص شدن از شر چربی مو راهی جز شستشوی مداوم وجود ندارد. اما این دیدگاه به صورت مطلق درست نیست!

اگرچه چرب شدن موها آزاردهنده است اما می‌توانید عادت چندین و چند ساله خود را برای حمام رفتن و شستن موها عوض کنید. اولین قدم در این زمینه به تعویق انداختن زمان شستشو مو به صورت یک روز در میان و شستن آن‌ها با شامپو برای موهای چرب است.

عادات شانه کشی مو و تاثیر آن در چرب شدن

ترشح سبوم یا چربی طبیعی پوست به واسطه فاکتورهای مختلفی تحریک می‌شود. مثلا اگر مو را به صورت مداوم شانه کشی کنید یا از سشوار و اتو مو استفاده شود، ترشح این غدد تحریک می‌شود.

یکی از دلایل زمینه‌ای ریزش مو بعد از شانه کشی می‌تواند همین موضوع چرب شدن موها باشد. البته عوامل پررنگ زیادی در ریزش مو نقش دارند که باعث می‌شوند چرب شدن موها خیلی با ریزش مرتبط نباشد.

تاثیر شامپو و نرم کننده بر چرب شدن مو

اهمیتی ندارد که موهای شما بلند، کوتاه یا متوسط باشد. انواع و اقسام موها با هر مدلی مستعد چرب شدن هستند و فعالیت روزانه ما روی این حالت نیز تاثیرگذار هستند. شاید به همین دلیل باشد که طبق آمار بیش از 80 درصد مردم ایالات متحده آمریکا چرب شدن موها را حداقل در یک دوره زمانی در زندگی خود تجربه می‌کنند!

نرم کننده و شامپو نقش مهمی روی چرب شدن موها دارند. نرم کننده طبیعی اگر به صورت صحیح روی مو شستشو نشود می‌تواند باعث چرب شدن موها شود. شامپوها هم اثرات مشابهی دارند. بنابراین اگر از شامپویی استفاده کنید که با جنس موهای شما تطابق نداشته باشد فقط شرایط چرب شدن مو را بدتر کرده‌اید!

باید اعتراف کنیم که خرید شامپو برای موهای چرب گاهی سخت‌تر از خرید شامپو برای موی معمولی است. گران قیمت بودن برندها نشانگر کیفیت بالای آن‌ها نیست و شرط خرید شامپو مناسب موی چرب، شناخت جنس موها است.

در خرید شامپو برای موهای چرب باید به چند نکته اساسی دقت کنید:

  1. قبل از خرید مطمئن شوید که موهای چربی دارید. شاید میزان چرب شدن موهای شما اندک باشد و شامپو برای موهای معمولی جوابگو نیازهای شما باشد.
  2. با یک بار استفاده از شامپو برای موهای چرب قرار نیست معجزه‌ رخ دهد! اکثر مصرف کنندگان در هفته اول بعد از مصرف شامپو برای موهای چرب متوجه تغییرات اندکی می‌شوند؛ اما این تغییر تحول هرگز راضی کننده نیست. برای کسب نتایج بهتر باید با دید بلند مدت از شامپو برای موهای چرب استفاده کنید.
  3. برای خلاص شدن از شر چربی موها، شستشوی زیاد آن‌ها با شامپو موهای چرب منطقی نیست. عمل بیش از حد شستن موها یک عامل تحریک کننده برای سبوم است و پوست سر را مستعد چرب شدن می‌کند.

فاکتورهای های کلیدی در انتخاب شامپو برای موهای چرب

مدام با خودتان کلنجار می‌روید که چرا جنس موهایتان تغییر کرده است؟ نمی‌دانید چه اشتباهی در شستشو و مراقبت از موهایتان مرتکب شده‌اید که 24 ساعته چرب به نظر می‌رسند؟

برای حل این مشکل اولین گام بعد از اصلاح سبک زندگی، عادات شستشو و شانه کشی انتخاب شامپو برای موهای چرب است. برای بهترین انتخاب به چند نکته مهم دقت کنید:

تشخیص فرمولاسیون سبک شامپو موهای چرب

مهم‌ترین تاثیر شامپو برای موهای چرب، جدا کردن دبری یا باقی مانده‌های پوست، چربی سر و آلودگی‌ها از یکدیگر است. شامپو موهای چرب باید تا 99 درصد اثر پاک کنندگی مناسب داشته باشد. اما این شستشو نباید باعث شود بعد از حمام احساس کنید موهایتان سنگین و بیش از حد کم تراکم به نظر می‌رسند!

یکی از مشکلات موهای چرب این است که بلافاصله بعد از چرب شدن کم تراکم و کم حجم به نظر می‌رسند. این مشکل بعد از شستشو هم وجود دارد. بنابراین فرمولاسیون اغلب شامپوهای چرب شامل شستشو توام با حجم دهندگی است. به این شکل که ترکیبات شامپو برای موهای چرب، سبوم پوست سر را بدون باقی ماندن ذرات اضافی سنگین از بین ببرند.

شامپوهای پروتئینه و ویتامینه معمولا خاصیت حجم دهندگی نیز دارند. در نتیجه در کنار برطرف کردن چربی مو می‌توانید از تقویت ریشه آن مطمئن باشید. گیاه آلوئه ورا یکی از ترکیبات گیاهی قوی برای کاهش چربی پوست است که در بسیاری از شامپوهای پرطرفدار موی چرب در دنیا به کار می‌رود.

اجتناب از مصرف شامپو حاوی مواد نرم کننده

بسیاری از شامپوها با مواد نرم کننده و آبرسان در بازار عرضه می‌شوند. آبرسانی و مرطوب کنندگی برای موهای خشک و موهای آسیب دیده رنگی ضروری است. اما نرم کننده‌های سنگین و شامپوهای مرکب از شوینده و نرم کننده فقط شرایط را بدتر می‌کنند!

توجه به فهرست ترکیبات شامپو برای موهای چرب

در خرید شامپو برای موهای چرب باید شعار " هر چه کم‌تر، بهتر" را دنبال کنید! یعنی به فهرست ترکیبات محصول دقت کرده و آن محصولی را انتخاب کنید که ترکیبات سبک‌تر و کم‌تری دارد. در شامپو موهای چرب از سورفاکتانت‌ها برای چربی زدایی استفاده می‌شود؛ اما باید توجه کنید میزان سولفات شامپو بالا نباشد.

 انتخاب فرمولاسیون‌های غنی از ترکیبات گیاهی

پانتنول یا پرو ویتامین B5، روغن پوست لیمو و آلوئه ورا از ترکیبات متداولی هستند که معمولا در تولید شامپو برای موهای چرب استفاده می‌شوند. هر یک از این ترکیبات خواص مهم و موثری برای کاهش سبوم دارند:

  1. پرو ویتامین B5: این ترکیب خاصیت آبرسانی فوق العادی‌ای برای مو دارد. تابش نور خورشید و اشعه‌های فرابنفش روند چرب شدن و آسیب دیدگی مو را تشدید می‌کنند. اما شاید مهم‌ترین هدف استفاده از ترکیبات ویتامینه در شامپو برای موهای چرب افزایش حجم یا حجم دهندگی آن‌ها به موها باشد.
  2.  روغن پوست لیمو: این ترکیب روغنی یک آنتی اکسیدان قوی برای کاهش چربی سر و اسکالپ‌هایی است که چرب شدن موها روی سرتان ایجاد می‌کنند. وقتی که پوست سر به تعادل مناسبی از نظر چربی برسد، خواص ضد التهابی روغن پوست لیمو به درمان خارش و ریزش موی شما کمک خواهد کرد.
  3. عصاره گیاه آلوئه ورا: اسکالپی که در اثر چربی مو تشکیل می‌شود به سادگی مسیر رشد مو را مسدود می‌کند. آلوئه ورا یک ترکیب التیامی قوی برای برطرف کردن موانع رشد ساقه مو خواهد بود. عصاره گیاه آلوئه ورا کمک می‌کند تا چربی و تمام آلودگی‌هایی که روی سر جمع شده‌اند رفع و در عین حال سبوم اضافی دفع شود.

اگر نگاهی به محصولات شستشو برای موهای چرب در بازار بیندازید، برندهای مدعی مختلفی در بازه‌های قیمتی متفاوت می‌بینید. کدام یک از این شامپوها برای موهای چرب شما مناسب‌تر هستند؟ چه طور می‌توانیم تمام معیارهای گفته شده را همزمان در خرید شامپو برای موهای چرب مد نظر قرار دهیم و محصول خوبی انتخاب کنیم؟

همه چیز را به ما بسپارید! بعد از مطالعه ادامه نقد امروز می‌توانید به آسودگی خاطر بهترین شامپو برای موهای چرب را خریداری کنید.

چرا از اهمین انتخاب بهترین شامپو برای موهای چرب صحبت کردیم

برای کاهش چربی موها درمان قطعی وجود ندارد؛ اما می‌توان با خرید شامپو برای موهای چرب تا حد زیادی ترشح چربی را کاهش داد. در خرید شامپو موهای چرب به ترکیبات آن دقت کنید. هر چه قدر شامپو سبک‌تر و قابلیت شستشوی عمیق‌تری داشته باشد بهتر است.
اکنون بسیاری از برندهای مطرح دنیا از عصاره‌های گیاهی و ویتامین‌ها برای کاهش چربی توام با سبک کردن فرمولاسیون استفاده می‌کنند. گول تبلیغات را نخورید و حتما پیش از خرید درباره بهترین شامپو متناسب با جنس موهای خود تحقیق کنید.
شما چه فکر می‌کنید؟ تا به حال کدام شامپو در ارائه فرمولاسیون مطلوب برای کاهش چربی موی شما موفق‌تر بوده است؟ تجربیات شما راهنمای ارزشمند ما خواهند بود!

�ر “با بهترین شامپو برای موهای چرب، برای همیشه با چربی موی سر خداحافظی کنید!

  1. سلام خسته نباشید من شامپو لافارر مخصوص موهای چرب رو به پیشنهاد شما گرفتم خیلی عالی بود خواستم از پیشنهاد عالیتون تشکر کنم.

  2. سلام. وقت بخیر
    با توجه به توضیحات شما در مورد:
    با بهترین شامپو برای موهای چرب، برای همیشه با چربی موی سر خداحافظی کنید!

    شما چه شامپویی پیشنهاد میدین که همه این ویژگیهارو داشته باشه!!؟
    ممنون میشم معرفی بفرمایین

  3. سلام وقت بخیر من از دست موی سرم خستم هم چرب وهم خیلی نرم حالت نمی گیر چه شامپوی مناسب

  4. موهام خیلی زیاد میره نمیدونم چیکار کنم شامپو هم استفاده کردم اما فایده نداشت نمیدونم چی شامپوی خوبه میشه معرفی کنین

  5. سلام یه شامپو تو دنیا هست برای موهای چرب که هیچ جا معرفیش نمیکنه شامپو اسکالا که برزیلی

  6. موهام خیلی چرب هروقت حمام میرم بعد از دو ساعت دوباره چربی سرم زیاد میشه .چه شامپوی خوب من بگیرم .ممنون

  7. باسلام همه اين مطالب فقط يه تبليغ برا فروش اين محصولاته وگرنه
    از سه مدل شامپويى كه ذكر شده بنده از هر كودوم به مدت يك سال اسفاده كردم هيچ فايده اى نداره

  8. تمام شامپو هارو امتحان کردم . بیشتر شامپو های موی چرب ، اصلا موی چرب رو تمیز نمیکنن و انگار با اب خالی شستشو دادی و بدتر میشه . جدیدا شامپو درماکلین استفاده میکنم که فوق العادست و من که هر روز دوش می‌گرفتم الان یک روز در میان میرم چون واقعا چربی رو از بین میبره . شامپو درماکلین مخصوص موهای چرب .

  9. تمام شامپو برای موهای چرب رو امتحان کردم هیچ کدوم جواب نداد به جز الپسین A2 تنها شامپویی که چربی سر رو نه تنها از بین می‌برد بلکه مو رو ضخیم تر و خوش حالت میکنه و از ریزش هم جلوگیری میکنه با یک بار امتحان متوجه میشید

  10. موهام زیاد چرب دارند برعلاوه ریزش هم زیادی دارند هرشب میشورم ولی وقتی شسته میشودبهتر میشه ولی یی شب هم نشورم بازچربی و،، رزش موهام خیلی زیاد میشه لتفن یک شامپوبرای جلوگیر چربی و، رزش معرفی فرماید ممنون میشوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *