تلاش برای حذف موهای زائد بدن قدمتی به اندازه ظهور انسان‌ها بر این کره خاکی داشته است. انسان در این مدت راه‌های زیادی همچون اپیلاسیون را برای رفع موهای زائد به کار برده است؛ اما تلاشی که امروزه در این مسیر به کار گرفته می‌شود ابداع فناوری جدید در مسیر طولانی شدن رشد مجدد موها است. تلاشی که ثمره آن تولید انواع بهترین مارک دستگاه لیزر خانگی بوده که در بازار می‌بینید.
تکنیک برداشت موهای زائد با استفاده از تابش نور به شیوه پالس اولین بار در کلینیک‌های زیبایی رواج یافت. تکنیکی که با استفاده از دستگاه‌های غول پیکر اجرا می‌شود اما امروزه نمونه کوچک، دستی و خانگی آن به عنوان دستگاه‌های لیزر مو در خانه نیز عرضه شده است.
ظاهر دستگاه‌های لیزر مشابه به هم است و تکنولوژی به کار رفته در همه آن‌ها مشابه است؛ اما تفاوت‌های جزئی و البته تاثیرگذاری در محصولات مختلف وجود دارد که می‌توانند روی انتخاب بهترین دستگاه لیزر برای استفاده در منزل اثرگذار باشند. اگر اولین بار است که خرید لیزر خانگی را تجربه می‌کنید پیشنهاد می‌کنیم تا پایان همراه نقد امروز مینی ژوپ باشید.

پیشنهاد مینی ژوپ

لیزر بدن همدیکس مدل IPL-HH190-EU

  • تعداد فلش: 150000
  • دارای یک سری

لیزر بدن همدیکس مدل IPL-HH190-EU با 150000 فلش و یک سری مغناطیسی طراحی شده است. این محصول ضد آب نیست و به صورت با سیم و با برق شهری کار می‌کند.

یکی از مزایای این لیزر خانگی قابلیت شناسایی خودکار رنگ پوست و تعیین شدت پالس است. متوسط زمان لازم برای اصلاح ناحیه زیر بغل با این دستگاه 2 دقیقه و برای پا فقط و فقط 15 دقیقه است.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

  • شناسایی خودکار تیپ پوستی

لیزر موهای زائد لسکلتون مدل T009

  • تعداد فلش: 300000
  • دارای سه سری

لیزر موهای زائد لسکلتون مدل T009 محصولی دوکاره برای رفع موهای زائد و جوانسازی پوست با استفاده از لامپ داخلی محصول است. این دستگاه 300 هزار شات برای رفع موهای زائد و صد هزار شات برای جوانسازی نقاط مختلف بدن دارد. همراه با این مدل یک عینک محافظ چشم نیز دریافت می‌کنید.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

  • همراه با لامپ جوانسازی پوست

لیزر خانگی دس لیزر بدن و صورت مدل سه کاره GP586

  • تعداد فلش: 350000
  • دارای سه سری

لیزر خانگی دس لیزر بدن و صورت مدل سه کاره GP586 محصولی سه کاره با قابلیت سیصد و پنجاه هزار شات برای هر لامپ است که ارزش خرید بالایی دارد. یکی از نقاط قوت این محصول سری یا پنجره تابشی بزرگ آن است. این سطح مقطع که اصطلاحا اسپات شات نامیده می‌شود مدت زمان لیزر را کاهش می‌دهد.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

  • دارای سه لامپ مناسب رفع موهای زائد، جوانسازی پوست، رفع آکنه و جوش
  • اسپات شات بزرگ

لیزر رفع موهای زائد سیلک پرو لیزر بدن و صورت مدل دایود Dd2

  • تعداد فلش: 350000
  • دارای سه سری

لیزر دایود سیلک پرو از انواع لیزرهای دایود است که طول موج لیزرهای دایود کلینیکی را دارد. این محصول به سنسور تشخیص پوست و شات خودکار مجهز بوده و قدرت آن نسبت به مدل‌های IPL خانگی بیش‌تر است.

سطح انرژی این محصول را می‌توانید در پنج سطح مختلف تنظیم کنید؛ بدون آن که پوستتان به دلیل تابش بیش از حد نوری در نقاط تیره بسوزد.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

  • دارای سنسور تشخیص پوست و شات خودکار

لیزر موهای زائد اومیت مدل T-006i

  • تعداد فلش: 300000
  • دارای دوسری

لیزر موهای زائد اومیت مدل T-006i محصولی دوکاره با تکنولوژی IPL است و قابلیت سیصد هزار شات را دارد. حالت HR ای دستگاه برای رفع موهای زائد به کار برده می‌شود که قبل از استفاده می‌توانید ناحیه را با ژیلت همراه با دستگاه شیو کنید. حالت SR هم تکنولوژی جوانسازی و رفع لکه و جوش از روی صورت است. این محصول به سنسور تشخیص رنگ پوست نیز مجهز است.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

  • دارای دو پرتاب نوری برای رفع موهای زائد و جوانسازی پوست
  • دارای سنسور تشخیص رنگ پوست

لیزر موهای زائد اینفیس مدل ZH-01D

  • تعداد فلش: 900000
  • دارای دوسری

لیزر موهای زائد اینفیس مدل ZH-01D با توان 36 وات و بالغ بر نهصد هزار شات مفید طراحی شده است. شدت نوری پالسی این دستگاه در 5 حالت قابل تنظیم است و به رفع موهای زائد بدون درد و ایجاد لکه‌های تیره رنگ کمک می‌کند. یکی از فاکتورهایی که این محصول را متمایز می‌کند نمایشگر LCD روی آن است که به تنظیمات دقیق‌تر و راحت‌تر دستگاه کمک می‌کند.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

  • نمایشگر LCD
  • دارای سنسور تشخیص رنگ پوست

لیزر موهای زائد هر مدل DMF

  • تعداد فلش: 500000
  • دارای یک سری

لیزر موهای زائد هر مدل DMF با تکنولوژی نوری و یک سری، قابلیت تابش و پرتاب در 5 درجه مختلف را روی پوست دارد. این دستگاه سنسور تشخیص رنگ پوست دارد. بنابراین با قرار دادن آن روی حالت اتوماتیک می‌توانید شدت پالس را تنظیم کنید.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

  • نمایشگر LCD
  • دارای سنسور تشخیص رنگ پوست

لیزر موهای زائد لسکلتون مدل T011C ULTRA

  • نحوه شارژ: با سیم و برق خانگی
  • دارای یک سری

 لیزر موهای زائد لسکلتون مدل T011C ULTRA به صورت مستقیم با برق شهری کار می‌کند. این محصول یک دستگاه دوگانه کاربردی برای رفع موهای زائد است. دستگاهی که می‌توانید به صورت متناوب از تابش نوری آن جهت کمرنگ کردن جای جوش و جوانسازی پوستتان استفاده کنید.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

  • کاربرد دوگانه رفع موهای زائد و جوانسازی

لیزر بدن لسکلتون مدل T-009i

  • نحوه شارژ: با سیم و برق خانگی
  • دارای دو سری

لیزر بدن لسکلتون مدل T-009i محصولی منحصر به فرد برای حذف موثر موهای زائد با 5 شدت نوری متفاوت است. این دستگاه همراه با دو سری مجزا و یک عینک ایمنی تولید شده است.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

  • سیستم خاموشی اتوماتیک

آشنایی با فناوری لیزر خانگی برای رفع موهای زائد

لیزر چیزی جز تابش نور مستقیم بر سطح پوست و متاثر کردن رویش موهای بدن به این روش نیست. نزدیک به 20 سال از اولین بار که لیزر برای رفع موهای زائد در دنیا معرفی شد می‌گذرد؛ تا به حال از این فناوری برای رفع موهای زائد بدنتان استفاده کرده‌اید یا هنوز هم طرفدار انواع پودر و کرم موبر صورت و بدن هستید؟

در حال حاضر IPL متداول‌ترین فناوری است که در تولید دستگاه‌های لیزر خانگی استفاده می‌شود. ایمنی، سهولت استفاده و اقتصادی بودن این فناوری باعث شده تا خیلی از کمپانی‌ها تولید لیزرهای خانگی مبتنی بر فناوری IPL را از سال 2003 به بعد شروع کنند.

همانطور که گفتیم فناوری لیزرهای خانگی مشابه با دستگاه‌های بزرگی است که در مراکز زیبایی می‌بینید. اما در مدل‌های خانگی همین فناوری در ابعاد کوچک‌تر پیاده شده و هر کسی به تنهایی می‌تواند از دستگاه برای سطوح مختلف بدن استفاده کند. لیزر ناحیه تیره موها یعنی کروموفور را هدف قرار می‌دهد و بر اساس طول موجی که از آن ساطع خواهد شد طبقه بندی می‌شود.

کاربرد انواع دستگاه‌های لیزر خانگی

دستگاه‌های لیزر که برای استفاده در منزل تولید می‌شوند تقریبا برای تمامی نواحی بدن بانوان و نواحی محدودی از بدن آقایان قابل استفاده هستند. درباره نواحی قابل استفاده در مشخصات محصولات مختلف توضیحاتی توسط تولید کننده ذکر می‌شود. بد نیست همگام با این راهنما به مشخصات محصولی که خریداری می‌کنید توجه داشته باشید.

نواحی متداول و ایمن تابش لیزر در بدن بانوان

اطراف لب و زیر چانه، زیر بغل، روی سطح شکم، لاین، بیکینی و کل پا از نواحی کاربردی در بدن بانوان هستند که با استفاده از لیزر خانگی پوشش داده می‌شوند. خیلی از بانوانی که از بیماری‌هایی مثل کیست تخمدانی یا هیرسوتیسم رنج می‌برند با استفاده از لیزرهای کوچک خانگی به نتیجه مطلوب دست یافته‌اند.

نواحی متداول و ایمن تابش لیزر در بدن آقایان

شانه، گردن، سینه و روی سطح شکم از نواحی کاربردی هستند که آقایان می‌توانند موی این نقاط را با لیزر خانگی برطرف کنند. دقت کنید که استفاده از دستگاه لیزر خانگی برای تابش مستقیم روی نواحی ریش آقایان ممنوع است. اکثر برندها هم به وضوح به این نکته اشاره می‌کنند؛ چون موی این ناحیه ضخیم، عمیق و پر از گیرنده حس درد است.

بررسی ایمنی دستگاه لیزر خانگی و IPL

اثرات موتاژن و سرطانزایی دستگاه‌های لیزر که معمولا شایعات زیادی درباره آن وجود دارد به کلی رد شده است. اکثر محصولاتی که توسط برندهای معتبر تولید می‌شوند برای استفاده دائمی در منزل ایمن هستند؛ چرا که:

  • شدت تابش پالسی نور با دستگاه‌های خانگی بسیار کم‌تر از دستگاه‌های بزرگی است که در مراکز زیبایی و درمانی استفاده می‌شوند.
  • اکثر محصولات معتبر درجه بندی بر اساس شدت تابش نور دارند و می‌توانید درجه را متناسب با تناژ رنگ پوست خود تغییر دهید.
  • دستگاه‌های لیزر خانگی فیلترهای UV داخلی دارند و به این شیوه از تابش مضر بر روی پوست جلوگیری می‌کنند.
  • سنسورهای تابشی دقیقی در برخی از لیزرهای خانگی پیش بینی شده که از تابش نور روی نواحی تیره پوست جلوگیری می‌کنند.

نکاتی که در انتخاب دستگاه لیزر خانگی اهمیت دارد

لیزر به روشی مطمئن برای رفع موهای زائد تبدیل شده که شاید 100 درصد جوابگو نباشد؛ اما اگر در خرید محصول و البته استفاده مداوم و مرتب از آن دقت داشته باشید بیش از 90 درصد بازدهی دارد.

تعداد فلش دستگاه

تعداد پالش یا فلشی که دستگاه تولید می‌کند بیانگر طول عمر آن است. این میزان در دستگاه‌های خانگی از 50 هزار تا 450 هزار متغیر است. هر چقدر که تعداد  فلش دستگاه بالاتر باشد قیمت بیش‌تری دارد و تصمیم گیری در این باره به بودجه خرید شما بستگی دارد.

قابلیت تنظیم شدت نور دستگاه

پالس نوری دستگاه‌های مختلف با استفاده از درجه بندی دستگاه تنظیم می‌شود. این درجه بندی در هر دستگاه متنوع است و بر اساس تعداد پرتاب فلش در هر لحظه مشخص می‌شود. برخی از دستگاه‌ها را می‌توانید روی حالت اتوماتیک تنظیم کنید. در این حالت دستگاه بر اساس رنگ پوست در هر ناحیه نوردهی را تنظیم می‌کند.

منبع تغذیه دستگاه لیزر

دستگاه‌های لیزر بزرگ با برق مستقیم کار می‌کنند؛ اما قابلیت شارژ و استفاده بی سیم از قابلیت‌هایی است که می‌تواند یک دستگاه لیزر خانگی را از رقبا متمایز کند.

شما چه فکر می‌کنید؟

رفع دائمی موهای زائد به دغدغه اصلی خانم‌ها و آقایان تبدیل شده است. انواع بهترین مارک دستگاه لیزر خانگی ابزارهای کم حجم، قدرتمند و ارزان قیمت نسبت به صرف هزینه لیزر در کلینیک‌ها هستند. تکنولوژی غالب در تولید لیزرهای خانگی IPL و دایود است. از ملاک‌های اصلی در خرید دستگاه لیزر تعداد فلش، تعداد سری، سنسور تشخیص رنگ پوست و کارایی دوگانه دستگاه مثل جوانسازی پوست است. انتخاب شما کدام محصول معرفی شده است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *