شگفتی‌سازی دنیای رنگ‌ها در عالم لوازم آرایش تمامی ندارد و در شکل گیری چهره فوق العاده‌ شما نه تنها ترکیب رنگ‌ها، بلکه تناسب آن‌ها با تناژ پوست و رنگ لباستان نیز اهمیت دارد. فرض کنید بهترین مارک رژ لب را هم انتخاب کرده باشید؛ اگر این رنگ با طبیعت پوست و رنگ استایلتان ناهماهنگ باشد جذابیت رنگ‌ها به طور کلی خنثی می‌شود!

باید آرایش لب‌ها را نه فقط یک اکسسوری، بلکه به عنوان یکی از بخش‌های اصلی پوشش بدن بپذیریم. درست مثل نوع و رنگ لباسی که طبق موقعیت انتخاب می‌شوند رژ لب‌ هم معجزه گر خاموشی است که اگر با درایت و دقت انتخاب شود گرانش عجیبی در چهره شما ایجاد می‌کند. فکر می‌کنید کدام یک از رژ لب‌های کیف آرایشتان با در نظر گرفتن رنگ پوست مناسب تیپ امروزتان باشد؟

برای پاسخ به این سوال و سوالات زیادی که احتمالا در انتخاب بهترین مارک رژ لب‌ها و ست کردن آن‌ها دارید همراه ما باشید. حتی اگر مهارت بالایی در انتخاب رنگ رژ لب داشته باشید در راهنمای خرید امروز مینی ژوپ با نکات خواندنی و متنوعی در باب ست کردن رژ لب با رنگ پوست و لباس آشنا می‌شوید.

معرفی و بررسی انواع مارک رژ لب

مدل پر فروش

رژ لب جامد الیزا مدل Mini شماره ۱۶

  • رنگ: صورتی
  • ویتامین/ عصاره: ندارد
  • مناسب برای: پوست روشن تا متوسط

رژ لب جامد الیزا در ابعاد بسیار کوچک و مینی برای حمل و نقل ساده در کیف دستی طراحی شده است. این رژ به رنگ صورتی طبیعی تولید شده و بر اساس تناژ پوست برای افرادی که پوست روشن تا متوسط دارند مناسب خواهد بود.

رژ لب جامد این لی مدل Voodoo شماره 660

  • رنگ: صورتی قرمز
  • ویتامین/ عصاره: ترکیبات مرطوب کننده
  • مناسب برای: پوست روشن، متوسط، تیره

رنگدانه‌های طبیعی به کار رفته در رژ لب جامد این لی مدل Voodoo به برجسته به نظر رسیدن لب‌ها کمک می‌کند و با ساختار سبک و لطیفی که دارد لب‌ها را مرطوب نگه می‌دارد. این محصول با فرمولاسیون کاملا طبیعی، بدون سرب و مواد آلرژی زا تولید شده و تناژ رنگ آن برای انواع پوست معمولی، روشن، تیره و متوسط مناسب خواهد بود.

پالت رژ لب لالا تاپ مدل Best Grim شماره H 2

  • رنگ: 12 رنگ
  • ویتامین/ عصاره: کره کاکائو
  • مناسب برای: تناژ پوست گرم

برای کسانی که به تنوع رنگی در آرایش اهمیت می‌دهند پالت رژ لب لالا تاپ مدل Best Grim با طیف رنگی گرم انتخاب مناسبی است. در فرمولاسیون این پالت از کره کاکائو استفاده شده که علاوه بر ایجاد بافت چرب و نرم رژ، در برجستگی بیش‌تر لب‌ها تاثیرگذار است.

رژ لب جامد مای مدل سیلکی شاین شماره 102

  • رنگ: کرم صورتی
  • ویتامین/ عصاره: ویتامین E و عصاره گیاهی جوجوبا
  • مناسب برای: پوست روشن تا متوسط

اگر پوستی روشن تا یکنواخت دارید با رژ لب جامد مای مدل سیلکی شاین به بافت لب‌ها درخشندگی و جذابیت بیش‌تری ببخشید. این محصول حاوی ویتامین E و عصاره گیاهی جوجوبا بوده و بافت نسبتا نرم و چربی دارد.

پالت رژ لب نیو فیس مدل B

  • رنگ: 10 رنگ
  • ویتامین/ عصاره: ندارد
  • مناسب برای: تناژ پوست گرم، پوست تیره

پالت رژ لب نیو فیس مدل B یک پالت کاربردی، کوچک و با رنگ‌های متنوع است که بافت سبک و نرمی روی لب‌ها ایجاد می‌کند. طیف رنگی این محصول را بر اساس رنگ پوست می‌توانید با پوست‌های تیره و گندمگون ست کنید. رنگ‌های متنوع این پالت را به راحتی می‌توانید با رنگ لباستان نیز تطبیق دهید.

رژلب جامد دایانا مدل Matte شماره 09

  • رنگ: صورتی
  • ویتامین/ عصاره: ویتامین E مغذی و موم زنبور عسل
  • مناسب برای: تناژ پوست روشن تا متوسط

رژلب جامد دایانا با ساختار سبک و ترکیب آبرسان پوست، بافت مخملی مات و غلیظی روی لب ایجاد می‌کند. این محصول ساخت ترکیه بوده، در ترکیبات آن از موم زنبور عسل استفاده شده و فاقد سرب است.

پیگمانت‌های غلیظ صورتی رنگ این محصول برای پوست سفید، روشن تا متوسط مناسب خواهد بود.

رژلب گلدن رز مدل Velvet شماره 14

  • رنگ: صورتی مخملی
  • ویتامین/ عصاره: ویتامین E
  • مناسب برای: تناژ پوست روشن تا متوسط

یکی از فاکتورهایی که رژلب گلدن رز مدل Velvet را از سایر محصولات هم رده در بازار متمایز می‌کند ماندگاری 12 ساعته و آبرسانی لب‌ها است. فرمولاسیون رطوبت رسان این رژ لب به خوبی روی لب‌ها می‌لغزد و بافت نیمه چرب آن از خشکی لب جلوگیری می‌کند.

این محصول جلوه مات مخملی روی لب ایجاد می‌کند و فاقد سرب و پارابن است.

پالت رژ لب میبلین شماره 01

  • رنگ: 8 رنگ
  • ویتامین/ عصاره: تری گلیسیرید
  • مناسب برای: تناژ پوست گرم و سرد

پالت رژ لب میبلین شماره 01 محصولی جذاب با رنگ‌‌های متنوع و ماندگار است. بافت کرمی و مات این رژ لب از رنگدانه‌های غنی تشکیل شده و تری گلیسیرید به کار رفته در آن به حفظ رطوبت و چربی لب‌ها کمک می‌کند.

این پالت دارای یک اپلیکاتور یا برس کوچک برای استفاده آسان است.

نقاط قوت

  • دارای اپلیکاتور مخصوص

رژلب جامد شون سری Aqua Charming شماره A41

  • رنگ: هلویی
  • ویتامین/ عصاره: ویتامین E و روغن آووکادو
  • مناسب برای: پوست روشن، متوسط، تیره

رژلب جامد شون سری Aqua Charming بافت نسبتا مات و چربی دارد و حاوی ویتامین و روغن گیاهی طبیعی است. رنگ این رژ لب کرم هلویی است که جز رنگ‌های خنثی به شمار می‌رود. رنگ هلویی را می‌توانید با تناژ پوست گرم، پوست روشن تا تیره ست کنید.

کدام رنگ رژ لب؟ کدام پوست؟

تناژ یا رنگ زمینه پوستتان نکات زیادی را درباره رنگ مناسب رژ لبی که باید خریداری کنید آشکار می‌کند. به طور کلی سه نوع تناژ معمولی، گرم و سرد برای پوست بانوان مطرح می‌شود. بر همین اساس توصیه می‌شود اگر پوستی سرد دارید رنگ‌های بنفش، آبی و قرمز کلاسیک را امتحان کنید.

بانوانی هم که رنگ پوستشان گرم است می‌توانند از طیف گسترده رنگ‌های گرم بازار نظیر نارنجی، هلویی و صورتی پررنگ استفاده کنند. اگر هم پوستی معمولی دارید می‌توانید از انواع و اقسام رژ لب‌ها استفاده و از بازی رنگ‌ آن‌ها لذت ببرید.

بهترین رژ لب برای پوست روشن و خیلی روشن

پوست روشن در برابر نور آفتاب به سرعت آفتاب سوخته می‌شود و اثرات سرخی و قرمزی بیش‌تری را روی آن مشاهده می‌کنید. رنگ‌های هلویی، مرجانی، بژ و صورتی گزینه ایده آلی برای پوست روشن هستند؛ اما باید در استفاده از سایه‌های زرد در آرایش صورتتان دقت بیش‌تری به خرج دهید.

اگر پوستی روشن با تناژ گرم دارید می‌توانید مطابق با راهنمای قبلی عمل کنید. رنگ‌های صورتی و هلویی جلوه متفاوتی به پوست بی‌روح می‌بخشند؛ به ویژه اگر به درستی با رنگ بهترین مارک رژ گونه پوست که قبلا متناسب با رنگ صورت خریداری کرده‌اید هماهنگ باشند.

رنگ رژ لب مناسب برای پوست روشن تا متوسط

این نوع رنگ پوست ممکن است کمی رنگ پریده به نظر برسد؛ به ویژه زمانی که بخواهید لباسی متناقض با رنگ پوستتان بپوشید. در این حالت توصیه می‌کنیم تناژ گرم مثل صورتی، بژ، مرجانی و هلویی را امتحان کنید. حتی می‌توانید درجات مختلفی از سایه قرمز و رز را تست و تناسب آن را با رنگ لباستان بررسی کنید.

در آرایش پوست روشن تا رنگ پریده از استفاده از پرایمر چشم متناسب با رنگ پوست و خط چشم مناسب غافل نشوید.

رنگ رژ لب مناسب پوست متوسط تا تیره

پوست متوسط تا تیره چالش‌های کم‌تری برای انتخاب رنگ رژ لب مناسب دارد. ضمن این که اکثر افرادی که پوستی با رنگ متوسط دارند حساس نیستند و نسبت به رنگ مصنوعی رژ لب آلرژی ندارند.

سایه‌های قرمز تا قهوه‌ای روی پوست با رنگ متوسط تا تیره به خوبی جواب می‌دهند. برای قرار ملاقات‌های عصرانه و شبانه هیچ چیز به اندازه رنگ رژ لب شرابی چهره را افسونگر و جادویی جلوه نمی‌دهد. شاید غافلگیر کننده باشد اما حتی با رنگ متوسط سایه برنز، مسی و نارنجی را می‌توانید امتحان کنید.

رژ لب مناسب پوست تیره و گندمگون

پوست تیره کمپلکس عمیقی است که اثر آفتاب سوختگی روی آن باقی نمی‌ماند. اکثر افرادی که پوستی تیره دارند موهای قهوه‌ای یا مشکی تیره دارند و بنابراین برای تناسب صورت و موها رنگ‌های بنفش، قهوه‌ای، کاراملی و شرابی را پیشنهاد می‌کنیم. چیزی که در انتخاب رژ لب برای پوست تیره اهمیت دارد دوری از سایه‌های ملایم و بی‌رنگ است.

انتخاب رنگ رژ لب و هماهنگی آن با رنگ لباس

دردسرهای ست کردن و هماهنگی رنگ رژ لب با اکسسوری‌های ظاهری تمامی ندارد. البته که پوست عنصر اصلی است که برای هماهنگ رنگ رژ لب بدان توجه می‌کنیم؛ اما لباس هم در این بین نقش مهمی دارد و معمولا با کمی دقت نظر می‌توانید تناسب کافی بین رنگ آن و رنگ پوست و رژ لب ایجاد کنید.

رنگ رژ لب مناسب برای استایل روشن و سفید

سفیدی یا روشن بودن رنگ لباس نماد سادگی و زیبایی است. ضمن این که این شانس را به ما می‌دهد تا از ترکیب خلاقانه رنگ‌ها در آرایش صورت نیز استفاده کنیم. در این حالت پیشنهاد ما استفاده از رنگ‌های پررنگ و برجسته است که توجه بیش‌تری به سمت شما جلب می‌کنند. تمام رنگ‌های پالت رژ لب را با غلظت و پیگمانت‌های بیش‌تر می‌توانید متناسب با رنگ کیف یا سایه چشم امتحان کنید.

رژ لب مناسب برای استایل قرمز و صورتی

قرمز به اندازه کافی در مرکز توجه است و نمی‌توانید قرمز بپوشید و از دید دیگران مخفی بمانید. در این حالت پیشنهاد ما استفاده از رژ لب قهوه‌ای، هلویی و صورتی و البته رژ لب مخملی است.

رنگ رژ لب مناسب برای طیف رنگی آبی و سبز

آبی از نظر شدت و غلظت رنگی متوسط است. در واقع اثرگذاری بیش‌تر رنگ آبی لباستان به رنگ رژ لبی بستگی دارد که انتخاب می‌کنید. بنابراین اگر می‌خواهید همه چیز دراماتیک و در مرکز توجه دیگران قرار داشته باشد آبی را با رژ قرمز ست کنید. در غیر این صورت آبی با رنگ هلویی یا صورتی ملایم هم بی سر و صدا هماهنگ می‌شود!

سخن آخر

روغن‌های طبیعی، موم و رنگ‌های شیمیایی با هم ترکیب می‌شوند و ساختار مات یا براق رژ لب را به وجود می‌آورند. انواع رژ لب معمولا با تناژ پوست و رنگ لباس ست می‌شوند. رنگ‌های تیره و گرم با تناژ پوست گرم و تیره یا گندمگون هماهنگی بیش‌تری دارند. در عوض اگر تن پوست صورتتان سرد است می‌توانید رنگ‌های جذاب بنفش، آبی، سبز یا نارنجی را برای آرایش خود امتحان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *