بگذارید نقد امروز را با یک سوال شروع کنیم: فاکتورهای شما برای ارزیابی بهترین لوسیون بدن چیست؟ مثلا بر اساس عطر کرمی که قبلا استفاده کرده بودید و از آن رضایت داشتید محصول بعدی را انتخاب می‌کنید؟ معیار شما تخفیف‌ها و پیشنهادهای هوس‌انگیز فروشگاه‌های اینترنتی است یا این که از پیشنهاد دوستان استفاده می‌کنید؟

قبل از جواب دادن ابه این سوالات برای یکسری از افراد این محصول ناشناخته است و این سوال پیش می‌آید که:

لوسیون بدن چیست؟

لوسیون بدن ترکیبی حاوی مواد مرطوب‌کننده و آبرسان پوست است که با درصد بالاتری آب فرآوری می‌شود.

حالا که این محصول را شناختید برویم سراغ جواب سول‌هایی که اول مطرح کردیم:

البته که تمام فاکتورهای فردی برای خرید لوسیون بدن در جایگاه خود اهمیت دارند. اما به قول قدیمی‌ها، اگر برای خرید محصولات مراقبتی پوست دو چشم دارید، دو چشم دیگر هم قرض کنید! چرا که بازار آشفته‌ای که در اطرافتان می‌بینید نتیجه تبلیغات مثبت و بزرگ‌نمایی برخی از برندها است که در اکثر موارد کاذب هستند.

اجازه ندهید که خشکی آزاردهنده پوستتان باعث انتخاب عجولانه و خرید کورکورانه خرید لوسیون بدن شود. ما این‌جا هستیم تا در نقد امروز مجموعه‌ای از بهترین مارک لوسیون بدن را با تمام جزئیات ارائه دهیم. همراه ما باشید.

نقد و بررسی بهترین لوسیون بدن از برترین برندهای موجود در بازار

برند کیووی یکی از برندهای مطرح در زمینه تولید محصولات مراقبتی پوست بوده که در ایران نیز به خوبی شناخته شده است. این بار هم اگر به دنبال یک محصول تک و کاربردی هستید که امتحان خود را میان مصرف‌کنندگان پس داده باشد، کیووی اولین انتخاب است.

همان طور که گفته شد بهترین ترکیبات برای پوست‌های خشک لانولین و پروپیلن گلیکول است که پایه اصلی این محصول را تشکیل داده‌اند. بنابراین نه تنها برای پوست‌های خشک، بلکه پوست‌های درگیر اگزما گزینه خوبی خواهد بود. خشکی، آفتاب سوختگی، درماتیت، اگزما و پوسته شدن از جمله عوارضی هستند که با بهترین لوسیون بدن برند کیووی برطرف شده‌اند.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

محصول فاقد هرگونه رنگ و عطر، چربی و مواد غیرمجاز است. بنابراین با فرمولاسیون سبک و ملایم برای التیام پوست خشک و آسیب‌دیده مناسب خواهد بود. لوسیون کیووی به طور ویژه برای درمان پوست‌های خشک، خارش زمستانه، ایکتیوزیس،درماتیت، اگزمای آتوپیک و اگزمای اطفال توصیه شده است.

این برند استرالیایی برای محافظت از اشعه مضر آفتاب و التیام آفتاب‌سوختگی نیز کمک‌کننده خواهد بود.

لوسیون مرطوب کننده بدن 24 ساعته نوکسسری

نوکس یک برند معتبر فرانسوی است که برای جلوگیری از خشکی پوست بدن، ران، شکم، بازوها و ... توصیه می‌شود. این محصول اگر دو بار در روز و به صورت مداوم استفاده شود می‌تواند بهترین لوسیون بدن برای جلوگیری از افتادگی پوستی نیز باشد.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

محصول جذب مناسب و سریعی دارد و خواص التیام‌بخشی آن روی پوست ثابت شده است.

معایب محصولی که خریداری می‌کنید

این محصول SPF ندارد و نمی‌تواند به عنوان مکمل ضدآفتاب یا جایگزین آن استفاده شود. ضمنا دارای عطر و رایحه میوه‌ای است که می‌تواند آلرژی‌زا باشد.

لوسیون مغذی بدن کدلی

همان طور که می‌دانید پوست ما روزانه در معرض آلودگی هوا و اشعه‌های مضر خورشید قرار دارد. یکی از ترکیبات مناسب برای پوست بدن آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که در فرمولاسیون لوسیون بدن کدلی قرار دارند. این مرطوب‌کننده حاوی 70 درصد آنتی‌اکسیدان جهت محافظت، افزایش قوام و شفافیت پوست است.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

پس از استفاده از این لوسیون بدن، رطوبت پوست بدن تا 70 درصد پس از یک ساعت افزایش می‌یابد. ضمنا بیش از 90 درصد از ترکیبات لوسیون مغذی کدلی طبیعی و ارگانیک است.

معایب محصولی که خریداری می‌کنید

این محصول SPF ندارد و نمی‌تواند به عنوان مکمل ضدآفتاب یا جایگزین آن استفاده شود. ضمنا دارای عطر رایحه است که می‌تواند آلرژی‌زا باشد. اگر به قیمت در کنار کیفیت اهمیت می‌دهید، قیمت محصول نسبت به رقبا بیش‌تر است.

لوسیون بدن تسکین دهنده اوسرین

اوسرین از شناخته‌شده‌ترین برندهای تولیدکننده محصولات مراقبتی پوست است. این محصول با 12 درصد امگا در فرمولاسیون خود قادر به بازسازی پوست‌های خشک و ملتهب است.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

این محصول به عنوان بهترین لوسیون بدن، برای رفع خشکی طیف گسترده‌ای از پوست‌ها و حتی پوست نوزادان قابل استفاده است.

معایب محصولی که خریداری می‌کنید

لوسیون اوسرین SPF ندارد و نمی‌تواند به عنوان مکمل ضدآفتاب یا جایگزین آن استفاده شود.

لوسیون بدن ایو روشه مدل lemon basil

برند فرانسوی ایو روشه جدیدترین محصول لوسیون بدن خود را برای انواع پوست عرضه کرده است. این محصول برای انواع پوست‌های خشک، معمولی، حساس و چرب قابل استفاده خواهد بود.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

این لوسیون را می‌توانید برای تمام نواحی بدن روزی دو بار استفاده کنید و از خواص نرم‌کنندگی و مرطوب‌کنندگی آن لذت ببرید.

معایب محصولی که خریداری می‌کنید

این محصول SPF ندارد و نمی‌تواند به عنوان مکمل ضدآفتاب یا جایگزین آن استفاده شود. ضمنا دارای عطر و رایجه میوه‌ای است که می‌تواند آلرژی‌زا باشد.

لوسیون بدن نیوآ مدل Cherry Blossom

نیوآ از برندهای تولیدکننده بهترین لوسیون بدن بوده و مدل Cherry Blossom یک آبرسان 24 ساعته برای نواحی بدن است.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

فرمولاسیون قوی این لوسیون فاقد چربی است و برای انوع پوست‌ها قابل استفاده است. همچنین محصول فاقد پارابن بوده و اگر پوست حساسی دارید می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید.

معایب محصولی که خریداری می‌کنید

این محصول SPF ندارد و نمی‌تواند به عنوان مکمل ضدآفتاب یا جایگزین آن استفاده شود.

لوسیون ضد چروک فیس دوکس

لوسیون بوتوزوم فیس دوکس یکی از کامل‌ترین برندهای فرانسوی و شاید بهترین لوسیون بدن باشد که بتوانید در این بازه قیمت خریداری کنید. لوسیون بوتوزوم فیس دوکس از سه ترکیب فوق العاده قوی ام جی ریلکس، درم کام و نووهیال تشکیل شده است.

جالب است بدانید که این محصول کاملا گیاهی بوده و غنی از ال پیریلودیون کربوکسیلیک اسید و لوتوس‌های آبی و سفید رنگ مرداب است. همین ترکیبات باعث شده تا محصول به عنوان ضد چروک و با هدف جوان‌سازی پوست نیز مصرف شود.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

درم کام حاصل فرآوری بسیار پیچیده عصاره زعفران سفید یا همان زعفران برفی است که باعث کلاژن‌سازی می‌شود. برخی استفاده از محصول را توام با تزریق بوتاکس برای سنتز کلاژن و الاستین در فیبروبلاست‌های پوست توصیه کرده‌اند. ضمنا برای کل بخش‌های بدن قابل استفاده خواهد بود.

معایب محصولی که خریداری می‌کنید

این محصول SPF ندارد و نمی‌تواند به عنوان مکمل ضدآفتاب یا جایگزین آن استفاده شود.

لوسیون مراقبت کننده بدن ژوونا

ژوژونا یک برند مراقبتی پوست سوئیسی بوده که بهترین لوسیون بدن خود را با مدل Body Care عرضه کرده است. اگرچه محصول ویتامینه نیست اما خاصیت لطافت و انعطاف‌پذیری خوبی روی پوست دارد.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

خاصیت آنتی‌اکسیدانی محصول باعث سفتی و محافظت از پوست می‌شود.

معایب محصولی که خریداری می‌کنید

این محصول SPF ندارد و نمی‌تواند به عنوان مکمل ضدآفتاب یا جایگزین آن استفاده شود. ضمنا معطر بوده و می‌تواند آلرژی‌زا باشد.

افترسان لاروش پوزای

یکی دیگر از بهترین برندهای لوسیون بدن لاروش پوزای است. این محصول در دسته‌بندی دیگری تحت عنوان افترسان عرضه می‌شود و بهتر است بعد از دوش و استحمام استعمال شود.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

افترسان لاروش پوزای همان طور که از نام محصول مشخص است، برای پوست‌های آفتاب‌سوخته توصیه می‌شود. بنابراین می‌توانید بلافاصله بعد از قرار گرفتن در معرض آفتاب و بعد از استحمام، از این لوسیون استفاده کنید. ضمنا این برند فرانسوی دارای خاصیت آبرسانی و رطوبت‌رسانی 48 ساعته است.

معایب محصولی که خریداری می‌کنید

این محصول SPF ندارد و نمی‌تواند به عنوان مکمل ضدآفتاب یا جایگزین آن استفاده شود.

لوسیون بدن حاوی اوسرین ثمین

برندهای ایرانی هم می‌توانند مدعی تولید بهترین لوسیون بدن باشند. نرم کننده مخصوص پوست های خشک و حساس ثمین یکی از قوی‌ترین لوسیون‌های بدن و حاوی اوسرین، آمونیـوم لاکتـات و اوره است. بد نیست بدانید درصد متعادل‌شده اوره در محصولات آبرسان، یکی از بهترین لایه‌بردارها و آبرسان‌های پوستی محسوب می‌شود.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

لوسیون بدن ثمین فرمولاسیون ویژه‌ای نسبت به رقبا دارد. آمونیوم لاکتات سبب از بین بردن لایه شاخی و مرده پوست شده و از انباشتگی این بخش مرده جلوگیری می‌کند.

معایب محصولی که خریداری می‌کنید

این محصول SPF ندارد و نمی‌تواند به عنوان مکمل ضدآفتاب یا جایگزین آن استفاده شود.

راهنمای خرید لوسیون بدن

اگر پیش از این درباره خرید بهترین لوسیون بدن جستجو کرده باشید حتما عناوین دیگری هم مثل خرید کرم یا روغن بدن را دیده‌اید. اکنون این سوال مطرح می‌شود که چه تفاوتی بین کرم بدن، لوسیون بدن و روغن‌ها وجود دارد؟ کدام یک بهتر هستند؟

کرم، روغن یا لوسیون بدن؟

همه‌ی این محصولات در دسته بندی محصولات مراقبت از بدن قرار می‌گیرند اما تفاوت اصلی این محصولات در فرمولاسیون و شکل فیزیکی نهایی آن‌ها است. حالت فیزیکی محصولی که خریداری می‌کنید باعث می‌شود میزان چرب‌کنندگی یا مرطوب‌کنندگی آن متفاوت باشد. بنابراین کرم، لوسیون یا روغن بدن هیچ رجحانی نسبت به یکدیگر ندارند و این بار هم همه چیز به خود شما بستگی دارد:

  • اگر پوست خشک و آسیب‌دیده‌ای دارید باید مرطوب‌کنندگی را در پماد‌ها یا روغن‌ها جستجو کنید. این محصولات چربی بالاتری نسبت به کرم و لوسیون دارند و بنابراین برای یک دوره مشخص می‌توانند خواص جبرانی برای پوست داشته باشند.
  • کرم محصولی ملایم‌تر و سبک‌تر نسبت به روغن است که می‌تواند تا حد معمول خواص مرطوب‌کنندگی روی پوست ایجاد کند.
  • لوسیون بدن ملایم‌ترین فرمولاسیون مرطوب‌کنندگی را در این مقایسه دارد. جز اصلی تشکیل‌دهنده یک لوسیون آب است و بنابراین برای پوست‌های چرب بهترین گزینه ممکن است. بخش آبی این محصول نقطه مثبتی در آن به شمار می‌رود؛ چرا که بهترین گزینه برای آبرسانی به پوست خشک خواهد بود. از مزایای دیگر لوسیون بدن می‌توان به لیفت و پوشش‌دهی آسان آن روی پوست اشاره کرد. اگر بهترین لوسیون بدن را خریداری کرده باشید می‌توانید آبرسانی، جذب سریع و تازگی آن را همزمان احساس کنید.

فاکتورهایی که در خرید لوسیون بدن باید به آن‌ها دقت کنیم

مشابه با هر محصول دیگری، فاکتورهای ضروری در خرید لوسیون بدن نه فقط عطر و تخفیف آن، بلکه ترکیبات درج شده روی برچسب محصول است. برخی از فاکتورهایی که روی بسته‌بندی محصول باید بدان دقت کنید عبارتند از:

محافظت لوسیون بدن در برابر آفتاب

فرقی نمی‌کند که چه نوع پوستی دارید. متخصصان پوست و مو توصیه می‌کنند لوسیون بدنی استفاده شود که حداقل 30 SPF را داشته باشد. در صورتی که لوسیون بدن را برای پوست صورت استفاده می‌کنید بهتر است فاقد چربی و بدون بو باشد.

خاصیت آنتی‌اکسیدانی لوسیون بدن

اگر بهترین برندهای لوسیون بدن را جستجو کرده باشید احتمالا روی عنوان محصول ترکیبات اضافی نظیر چای سبز را مشاهده می‌کنید. چای سبز، عصاره ریشه بابونه، انار یا ریشه شیرین بیان از جمله ترکیبات آنتی‌اکسیدانی هستند که می‌توانند در لوسیون بدن استفاده شوند.

آنتی‌اکسیدان‌ها در کنار SPF مجموعه کاملی را تشکیل می‌دهند. هر چند که همیشه نمی‌توان محصول ایده‌ال و کاملی را خریداری کرد اما آنتی‌اکسیدان به تنهایی می‌تواند برای انتخاب لوسیون بدن کافی باشد.

خواص ضد آکنه یا برچسب "فاقد چربی" روی محصول

کارولین جیکوب، متخصص پوست و مو ساکن شیکاگو، آلفا هیدروکسی اسید را به عنوان عامل ضد پیری در لوسیون بدن توصیه می‌کند. برچسب "غیر کومدوژنیک" یکی دیگر از مواردی است که در خرید بهترین لوسیون بدن می‌توانید بدان دقت کنید. افرادی که پوستی چرب دارند و از آکنه و جوش پوستی بیزار هستند باید خواص ضد آکنه را در محصولات جستجو کنند.

توجه به برچسب "نوع پوست" روی محصول

فراموش نکنید که برای هر نوع مشکل پوستی نمی‌توانید به لوسیون بدن اتکا کنید و منتظر معجزه باشید. ابتدا لازم است با توجه به نوع پوستتان، نیازهای آن را بشناسید و سپس برای خرید محصول مناسب اقدام کنید. راهنمای زیر در این زمینه به شما کمک می‌کند:

  • ترکیبات مناسب پوست خشک: موادی مانند اسید هیالورونیک و دی متیکون به آبرسانی پوست کمک می‌کنند. ترکیباتی هم مثل گلیسیرین، پروپیلن گلیکول، پروتئین‌ها و اوره نیز در جذب آب به پوستتان دخالت دارند. لانولین، روغن معدنی و وازلین از جمله ترکیبات دیگر هستند که در کنار سایر مواد، در رطوبت‌رسانی موثر هستند.
  • ترکیبات مناسب پوست‌های حساس: اگر پوست حساسی دارید از هر لوسیدن بدنی استفاده نکنید. پوست شما به محصولی هایپوآلرژیک نیاز دارید که در عین آبرسانی، تحریک نشود. طبق دیدگاه متخصصان، بهترین لوسیون بدن برای پوست‌های حساس آن محصولی است که حداکثر ده ماده در ترکیبات خود داشته باشد.

با دیدن این ترکیبات در محصول، از خرید آن خودداری کنید!

همیشه به دنبال بایدها و ملزوماتی هستیم که حضورشان در محصولات زیبایی ضروری به نظر می‌رسند. این بار و در جستجو بین بهترین برندهای لوسیون بدن باید دقیق‌تر از همیشه عمل کنیم. به این معنا که با دیدن برخی از ترکیبات و برچسب‌ها در محصول، از خرید آن‌ها بپرهیزیم. مثلا:

رنگ و عطر افزودنی در لوسیون بدن

برای هر نوع پوست، حال خشک یا حساس یا معمولی باشد لازم است محصولی را انتخاب کنید که فاقد هرگونه عطر و رنگ باشد. ضمنا برخی از محصولات ممکن است خواص آنتی‌باکتریال داشته باشند که باعث تخریش و تحریک پوستی شوند.

برچسب "ترکیبات سازگار با پوست بدن"

اگر لوسیون بدن را برای پوست صورت استفاده می‌کنید حتما باید حواستان به ترکیبات سازگار با پوست بدن باشد. به عنوان مثال ترکیباتی نظیر لانولین، روغن معدنی، موم و شی باتر در لوسیون بدن به کار برده می‌شوند. اما طبق دیدگاه برخی از پزشکان، اگر برای پوست صورت استفاده شوند ممکن است باعث ایجاد آکنه شوند.

مواد اسیدی در لیست ترکیبات محصول

اگر پوستی خشک یا حساس دارید از ترکیبات آلفا هیدروکسی اسید، گلیکولیک اسید، رتینوئیک و سالیسیلیک اسید بر حذر باشید! این مواد نفوذ زیادی به پوست دارند. ضمنا ترکیبات الکلی هم نظیر مواد اسیدی می‌توانند دزد رطوبت سطحی پوستتان باشند!

نکته دیگر برچسب " مناسب برای پوست‌های خشک" روی محصولات است. لوسیون بدنی که برای پوست خشک طراحی شده است آبرسانی به پوستتان را متوقف می‌کند. بنابراین باید تمام فاکتورهای فرعی و اصلی را برای خرید یک محصول مناسب در کنار هم قرار دهید.

استفاده بیش از حد از مواد استروئیدی در محصول

ترکیبات استروئیدی داخل برخی از محصولات مراقبتی تا حدی می‌توانند مفید باشند. اما در انتخاب بهترین لوسیون بدن حتما باید به نام مواد استروئیدی دقت کنید؛ علی‌الخصوص اگر از بیماری‌های فصلی و آلرژی رنج می‌برید.

 

اولین قدم در خرید بهترین لوسیون بدن افزایش آگاهی پیرامون محصولات و ترکیبات آن است. قدم بعدی اتکا به محبوبیت و اصالت برندهایی است که اکثر مصرف‌کنندگان از آن‌ها رضایت داشته‌اند.

در ادامه با تکیه بر نظرات مصرف‌کنندگان و گواهی استاندارد محصولات، به نقد برخی از بهترین برندهای لوسیون بدن می‌پردازیم. برندهای ایرانی نظیر هیدرودرم، آردن و ثمین و برندهای خارجی نظیر کیووی و اوسرین در این لیست معرفی می‌شوند.

لوسیون بدن چطور استفاده می‌شود؟

بهتر است از برچسب راهنمای محصول استفاده شود اما روزانه دو بار می‌توانید از لوسیون روی نواحی بدن استفاده کنید.

چرا از لوسیون بدن صحبت کردیم؟

خرید بهترین لوسیون بدن با توجه به ترکیبات، کاربرد و اثرات آن ممکن است دشوار باشد. از طرفی لوسیون بدنی که انتخاب می‌کنید هرگز نمی‌تواند ایده‌آل باشد و تمام فاکتورها را با هم داشته باشد.

به نظر می‌رسد سه فاکتور اساسی نوع پوست، SPF و مواد آنتی‌آکسیدان از جمله موارد ضروری و قابل‌توجه در خرید باشند.

شما چه فکر می‌کنید؟ از میان بهترین برندهای لوسیون بدن کدام برند توانسته است تا کنون رضایت شما را جلب کند؟ تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *