پس از گذشت چند دهه و با معرفی ژل شستشوی بانوان، بخش زیادی از تصورات اشتباه پیرامون شستشوی ناحیه تناسلی به فراموش سپرده شده‌اند. اکنون محصولات بهداشتی بانوان مارکت عظیمی را تشکیل داده‌اند و بانوان بیش از پیش به سلامت حساس‌ترین نقطه بدن خود اهمیت می‌دهند.

مرور محصولات بهداشتی و شستشوی بانوان بیانگر قدم‌های بزرگی در تولید لوازم بهداشتی منحصر به فرد بانوان است. مثل صابون‌های تخصصی شستشوی نواحی تناسلی و از همه مهم‌تر ژل بهداشتی بانوان که با رویکرد بیوشیمیایی خاصی تولید می‌شوند. بانوان هم بیش از گذشته به این مسئله اهمیت می‌دهند و فرهنگ استفاده از این محصولات خاص به خوبی جا افتاده است.

ژل های بهداشتی به دلیل مصرف در ناحیه حساس و آسیب پذیر تناسلی باید توسط برندی استاندارد و متخصص تولید شوند. شناخت این برندها امری زمانبر و پرچالش است؛ اما نقد امروز با معرفی برترین و بهترین ژل شستشوی بانوان این مسیر را ساده‌تر می‌کند. این مطلب مینی ژوپ را از دست ندهید.

معرفی و نقد بهترین ژل شستشوی بانوان موجود در بازار

ژل بهداشتی هیدرودرم مدل Fresh care

یکی از ویژگی‌های ژل بهداشتی دوشیزگان ضد حساسیت بودن آن است. در تولید ژل شستشوی دوشیزگان هیدرودرم به شکل ویژه‌ای به این موضوع پرداخته شده است.

این محصول فاقد مواد صابونی، پارابن و الکل است و همین موضوع باعث می‌شود با انواع مختلط پوست‌ها سازگار باشد. محصول حاوی پری‌بیوتیک برای رشد بهتر میکروارگانیسم‌های مفید ناحیه تناسلی است و به توقف بوی نامطبوع آن نیز کمک می‌کند.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

ژل بهداشتی هیدرودرم به صورت تخصصی جهت شستشوی روزانه ناحیه ژنیتال خردسالان و دوشیزگان طراحی شده است. این محصول معمولا PH ملایم‌تری نسبت به محصولات بانوان دارد و بنابراین با پوست ناحیه در سنین پایین‌تر سازگاری بیش‌تری دارد.

ژل بهداشتی بانوان لابورن مدل Cleansing Gel

برند لابورن بر اساس آخرین استاندارد ها و گواهینامه های داخلی و بین المللی را این مدل را عرضه کرده است. فرمولاسیون آرام‌بخش و ضدالتهاب محصول به رفع خارش و سرخی ناحیه کمک می‌کند. بنابراین جهت رفع هرگونه خارش و سرخی قبل و بعد از شنا یا هر فعالیت ورزشی مناسب خواهد بود. عصاره آلوئه ورا و عصاره همیشه بهار نیز در ترکیبات این محصول به کار برده شده که به رفع بوی نامطبوع ناشی از تعریق در ناحیه کمک می‌کنند.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

محصول با شعار " الهام از طبیعت" طراحی و تولید شده است. به این معنا که فاقد هرگونه مواد شیمیایی و آلرژی‌زا نظیر سولفات و نمک است. بنابراین ضد حساسیت بوده و همه بانوان و دوشیزگان می‌توانند از PH ملایم آن بهره‌مند شوند.

ژل بهداشتی بانوان استم سل

برند استم سل حرکتی متفاوت در تولید محصولات ضد سرطان بهداشتی بانوان را شروع کرده است. این برند خلاق برای پوست‌های حساسی توصیه می‌شود که همواره قربانی عوارض جانبی و حساسیت‌زا محصولات مراقبتی هستند. PH محصول 5/5 است و می‌تواند در طول روز اسیدیته مناسبی را برای جلوگیری از رشد عوامل فرصت طلب خارجی فراهم کند.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

خاصیت بسیار مهم این ژل از بین بردن بوی نامطبوع ناحیه تناسلی به واسطه عصاره آلوئه‌ورا، کالاندولا و چای سبز در ترکیبات است. با این حال محصول فاقد هر گونه عطر و بوی اضافی بوده و ضد حساسیت است.

ژل بهداشتی بانوان سروینا مدل Genital

سروینا یک برند شناخته‌شده و معتبر داخلی است که ژل شستشوی بانوان خود را با خاصیت آنتی سپتیک و ضد قارچی ارائه کرده است. این ژل باعث تنظیم PH ناحیه واژن می‌شود و با حفظ رطوبت از خارش و سوزش آن جلوگیری می‌کند. با وجود استفاده از عصاره یاس سفید، بید سفید، آویشن و گل سرخ، محصول کاملا ضد حساسیت است.

ژل بهداشتی روزانه اسپانول

با ژل شستشوی بانوان اسپانول، بخش زیادی از ترشحات روزانه که عامل ایجاد التهاب واژن است برطرف خواهد شد. این برند اسپانیایی با تقویت خاصیت الاستیک عضلات تناسلی به افزایش لذت جنسی در زوجین نیز کمک می‌کند.

بهترین زمان برای استفاده از ژل پیش از رابطه جنسی و بعد از شنا در استخر جهت تنظیم جمعیت میکروبی ناحیه خواهد بود.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

این ژل برای مصرف روزانه بانوان، دوشیزگان و خانم‌های یائسه مناسب است. بانوان در طول حاملگی می‌توانند از اثرات تنظیم کننده میزان ترشحات واژن ژل اسپانول بهره‌مند شوند.

معایب محصولی که خریداری می‌کنید

محصول قیمت بالاتری نسبت به نمونه‌های مشابه خارجی دارد.

ژل بهداشتی بانوان روژه کاوایس

برند فرانسوی کاوایس توسط متخصصان زنان مورد ارزیابی قرار گرفته و به حفظ تعادل فلور ناحیه ژنیتال کمک خواهد کرد. خانم‌ها و دوشیزگان می‌توانند از ژل یک تا دو بار در روز استفاده کنند و پس از شستشو از لطافت 70 درصدی در ناحیه لذت ببرند.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

ژل شستشوی کاوایس عاری از مواد صابونی، رنگ و پارابن است. در محصول از عصاره بابونه استفاده شده و خاصیت نرمی حفظ رطوبت آن تا 12 ساعت پابرجا خواهد بود.

ژل بهداشتی بانوان اوریاژ مدل Gyn Phy

ژل شستشوی برند فرانسوی اوریاژ مخصوص استفاده روزانه بانوان در تمام سنین و حتی دختران بالای 4 سال است. برای برطرف کردن بوی نامطبوع ناحیه تناسلی کافی است ژل را روزی دو بار روی موضع قرار داده و با آب شستشو دهید. این ژل PH متعادل و متناسب ناحیه واژینال را حفظ می‌کند و از خشکی آن جلوگیری خواهد کرد.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

ژل شستشوی بانوان اوریاژ فاقد صابون است و هیچ گونه حساسیتی روی پوست سالم و آسیب‌دیده ایجاد نمی‌کند.

ژل بهداشتی بانوان لافارر مدل Gentinal Cleansing Gel

مدل Genital Cleansing Gel لافار از پرفروش‌ترین محصولات بهداشتی این برند است. این محصول به کاهش بوی بد، خارش، خشکی و بهبود عفونت واژن کمک کرده و با تعدیل PH از رشد میکروارگانیسم‌های مضر جلوگیری خواهد کرد.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

ژل لافار یک برند فرانسویی با قیمتی مناسب بوده که در تولید و فرآوری آن از عصاره بابونه، مالوا و آلوئه‌ورا استفاده شده است.

ژل بهداشتی بانوان فیروز مدل Intimate Gel

فیروز برند ایرانی قدیمی و شناخته شده‌‌ای بوده که امتحان خود را در مسیر تولید محصولات مراقبتی به خوبی پس داده است. ژل بهداشتی فیروز به حفظ رطوبت طبیعی پوست ناحیه ژنیتال و بهبود التهاب ناحیه تناسلی کمک می‌کند.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

محصول نسبت به رقبای ایرانی از کیفیت بالایی نسبت به قیمت برخوردار است.

ژل بهداشتی بانوان سینره مدل Orchid

اگر به دنبال ژل شستشوی ناحیه تناسلی با رایحه مطبوع و کاملا طبیعی هستید، مدل ارکید سینره را از دست ندهید. این محصول یک شوینده ملایم با PH نزدیک به واژن است که با اثرات ضد التهابی خود به درمان و پیشگیری از بیماری‌های قارچی کمک می‌کند.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

شوینده بهداشتی سینره حاوی عصاره‌های ارکیده، لیلیوم، یاس و انار است که با خاصیت آنتی‌اکسیدانی باعث روشن شدن پوست ناحیه می‌شوند.

گنجینه سلامت: از انتخاب تا خرید بهترین ژل شستشوی بانوان

از انتخاب تا خرید بهترین ژل بهداشتی بانوان
از انتخاب تا خرید بهترین ژل بهداشتی بانوان

آناتومی و شرایط زیست شیمی ناحیه تناسلی بانوان زمین تا آسمان با نواحی دیگر بدن متفاوت است. این بخش حاوی باکتری‌های طبیعی فراوانی است که هر لحظه با تغییر شرایط دما، PH و رطوبت تغییر ماهیت و روی دیگر خود را نشان می‌دهند! بیش‌ترین درگیری‌هایی که در ناحیه واژن و به صورت سطحی گزارش می‌شود، به بیماری‌های قارچی مربوط است.

البته که محیط اسیدی واژن تا حد زیادی از رشد ذرات میکروبی جلوگیری می‌کند. اما محیط ناحیه تناسلی ناحیه‌ خاصی است که به سبب موقعیت آناتومیک کم‌تر مورد توجه و رسیدگی بهداشتی افراد قرار می‌گیرد.

آشنایی با سیستم خود مراقبتی ناحیه تناسلی

ناحیه تناسلی دقیقا مشابه با سایر ارگان‌های بدن با استفاده از تعدیل جمعیت میکروبی ناحیه می‌تواند از سد بیماری‌ها عبور کند. اولین عامل خود مراقبتی واژن PH آن است. محیط واژن اسیدی و در محدوده 3/8 تا 5/4 قرار دارد. تحقیقات نشان داده اکثر بانوان تا قبل از سی سالگی حداقل یک بار به عفونت قارچی کاندیدا آلبیکنس مبتلا می‌شوند.

اکثر این مشکلات مربوط به ناحیه تناسلی ناشی از بی‌توجهی نسبت به محیط نظیر حضور در استخر، روابط جنسی و عدم رعایت بهداشت فردی است. حتی اگر در محیط خاصی هم قرار نگرفته باشید باز هم ممکن است به دلیل اضطراب به عفونت‌های واژنی مبتلا شوید؛ چون استرس همواره باعث سرکوب ایمنی بدن می‌شود.

مادامی که سیستم ایمنی ناحیه تناسلی بتواند بر عوامل فرصت‌طلب غلبه کند عفونت راهی برای ورود پیدا نمی‌کند. اما این موضوع دائمی نیست!

 

خرید کرم موبر: ساده و سریع از شر موهای زائد بدن خلاص شوید!

تاثیر ژل شستشوی بانوان بر سلامت ناحیه واژن

تا چندی پیش استفاده از ژل شستشوی بانوان و سایر محصولات مراقبتی برای سطح واژن به این اندازه متداول نبود. در وهله اول به سبب آسیب‌پذیری این ناحیه، مقاومت زیادی برای شستشوی روزانه واژن وجود داشت.

بعد از عبور از سد اول، اکنون سد دیگری برای استفاده از ژل بهداشتی دوشیزگان و بانوان وجود داشت. اکثر بانوان از صابون و سایر شوینده‌هایی که برای پوست بدن استفاده می‌شد جهت بهداشت واژن استفاده می‌کردند. این در حالی است که صابون و شامپو PH بالایی دارند و خاصیت خودمراقبتی واژن را خنثی می‌کنند!

یکی از مهم‌ترین کاربرد ژل شستشوی بانوان حفظ PH ناحیه تناسلی است. همین موضوع فضایی آنتی باکتریال را فراهم و از ایجاد بوی ناخوشایند ناحیه واژن بر اثر تهاجم میکروبی جلوگیری می‌کند. برخی از مزایا و تاثیرات مثبتی که استفاده از ژل بهداشتی بانوان به همراه دارد عبارتند از:

پیشگیری از ابتلا به عفونت‌های تناسلی

اگر به سبب موقعیت شغلی خود فرصت کافی جهت رسیدگی مداوم به ناحیه تناسلی را ندارید، به صورت متناوب از این ژل‌ها استفاده کنید. با هر بار استفاده از رشد و جانشینی عوامل میکروبی جلوگیری کرده‌اید.

حفظ رطوبت طبیعی ناحیه واژن

همان طور که گفته شد رطوبت و دمای این ناحیه از عوامل مستعد کننده ابتلا به بیماری‌ها هستند. با مصرف اصولی از ژل شستشوی بانوان میزان رطوبت ناحیه تعدیل می‌شود. بنابراین به واسطه مصرف محصولات بهداشتی یکی از مهم‌ترین عوامل زمینه‌ساز آلودگی حذف خواهد شد!

خاصیت ترمیمی و ضد التهابی ژل شستشوی بانوان

سرخی، التهاب، خارش و حساسیت‌های دوره‌ای از مشکلاتی هستند که معمولا بانوان بسته به سبک زندگی خود با آن‌ها رو به رو خواهند شد. در فرمولاسیون این محصولات از مواد نرم‌کننده و ضدالتهاب استفاده شده و با هر بار استفاده می‌توانید تاثیرات التیامی آن را مشاهده کنید.

 

رفع تیرگی واژن با کرم سفید کننده ناحیه تناسلی

فاکتورهای مهم در خرید بهترین مارک ژل شستشوی بانوان ایده‌آل

برای خرید ژل شستشوی مناسب فقط کافی است اطلاعات خود را در زمینه بهداشت و سلامت ناحیه تناسلی بدن بالا ببرید. با توجه به نکات گفته شده محصولی که خریداری می‌کنید باید دو ویژگی مهم داشته باشد:

  1. PH محصول: اسیدیته محصولی که خریداری می‌کنید باید به PH ناحیه تناسلی نزدیک و بین 4 تا 5/5 باشد. این فاکتور روی برچسب اغلب محصولات مراقبتی نظیر ژل شستشوی بانوان دیده می‌شود.
  2. عطر و اسانس: محصولی که برای ناحیه تناسلی استفاده می‌شود باید عاری از هرگونه اسانس و بوی مصنوعی باشد. بر خلاف محصولات آرایشی و مراقبتی پوست، ژل بهداشتی باید بدون بو یا با بویی ملایم باشد. در غیر این صورت ممکن است باعث آلرژی و حساسیت پوستی در ناحیه شود.

برنامه هفتگی مصرف ژل شستشوی بانوان

پیش از خرید محصول می‌توانید ابتدا از پزشک خود مشورت بگیرید و سپس از ژل استفاده کنید. ژل شستشوی بانوان را می‌توانید قبل از مقاربت، بعد از مقاربت، در صورت بروز التهاب، خارش، ترشحات ناحیه و ... استفاده کنید. اما در میزان استفاده از ژل باید دقت کافی به خرج دهید!

تمام محصولات شوینده با هر PH و اسیدیته به مرور زمان منجر به خشکی و حساسیت پوستی می‌شوند. بنابراین متخصصان توصیه می‌کنند محصولات بهداشتی را به صورت متناوب و هفته‌ای دو الی سه مرتبه استفاده کنید. کافی است مقداری از ژل شستشو را روی ناحیه مورد نظر قرار دهید و پس از مدتی آبکشی کنید.

انتخاب شوینده‌های ناحیه تناسلی فرآیندی توام با ریسک است و باید در گزینش برندها جوانب احتیاط را رعایت کنید. برخی از برندهای معتبر خارجی نظیر اوریاژ و یا لابراتوارهای داخلی نظیر سی گل محصولات مناسبی برای تعدیل محیط واژن و شستشوی آن عرضه کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *