شما هم ممکن است از مصرف کنندگان کرم ضد آفتاب اون باشید. احتمالا اولین چیزی که روی بسته بندی این ضد آفتاب توجه شما را به خود جلب می‌کند SPF آن است. اما محصولات اون چه ویژگی‌های متمایزی نسبت به سایر کرم‌های ضد آفتاب دارند؟

همیشه و همه جا شنیده‌ایم که می‌گویند در روزهای سال بدون ضد آفتاب از خانه خارج نشوید. اگر شما هم از ضد آفتاب استفاده می‌کنید احتمالا با خودتان می‌گویید بهترین محصول را از بهترین برند خریداری می‌کنیم و تمام! اما هر ضد آفتابی که استفاده می‌کنیم برای محافظت از پوست حساس ما در مقابل آفتاب کفایت می‌کند؟

برند اون کمپانی فرانسوی است که نزدیک به 150 سال از فعالیت آن می‌گذرد. چندین سال است که این شرکت در لیست برندهای صادر کننده محصولات آرایشی به انتخاب مجله فوربز قرار گرفته است. اگر شما هم طرفدار محصولات آرایشی این برند هستید نقد امروز مینی ژوپ را با بررسی ویژگی‌ها و انواع کرم‌های ضد آفتاب اون از دست ندهید.

نقد و بررسی انواع ضد آفتاب‌های اون

پیشنهاد ما

کرم ضد آفتاب اون مدل Spf50

ضد آفتاب اون با قابلیت محافظت کنندگی بالا در برابر اشعه آفتاب (UVA) برای پوست‌های خشک و حساس مناسب است. این ضد آفتاب با به کارگیری فیلترهای فیزیکی و حداقل تعداد فیلترهای شیمیایی Photostable محافظ تخصصی برای پوست‌های حساس و آسیب دیده شما خواهد بود.

کسانی که به دنبال محصولی ضد آلرژی هستند می‌توانند از فرمولاسیون حاوی آنتی اکسیدان Pre-tocopherl این محصول استفاده کنند. Pre-tocopherl از ویتامین E برای محافظت سلول‌ها از رادیکال‌های آزاد تشکیل شده است.

این ضد آفتاب رنگی نیست و با SPF 50 نهایت محافظت برای پوستتان به ارمغان می‌آورد.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

کرم ضد آفتاب اون فاقد پارابن و هر نوع ماده آلرژی زا است. فرمولاسیون این محصول ضد آب بوده و در برابر تعریق روزانه مقاوم خواهد بود.

معایب محصولی که خریداری می‌کنید

ضد آفتاب اون طیف گسترده نیست و فاقد فیلتر محافظت کننده در برابر اشعه UVB است.

امولسیون ضد آفتاب رنگی اون Spf50 مدل Very high protection

ضد آفتاب اون دارای فیلترهای ارگانیک و شیمیایی پایدار در برابر نور است. این فیلترها شامل Tinosorb M ،Tinosorb S ،Parsol 1789و UVasorb HEB هستند.

امولسیون رنگی اون مدل Very high protection برای پوست‌های معمولی و  چرب طراحی شده است. این محصول از انواع ضد آفتاب‌های شیمیایی بوده که همه بانوان به جز خانم‌های باردار می‌توانند از پوشانندگی آن روی پوست خود لذت ببرند.

معایب محصولی که خریداری می‌کنید

ضد آفتاب اون طیف گسترده نیست و فاقد فیلتر محافظت کننده در برابر اشعه UVB است.

 

امولسیون ضدآفتاب اون مدل Cleanance با SPF 30

انواع ضد آفتاب اون با قابلیت محافظت کنندگی بالا در برابر اشعه آفتاب (UVA) و با به کارگیری فیلترهای فیزیکی و حداقل تعداد فیلترهای شیمیایی Photostable تولید شده‌اند. از مزیت‌های مدل Cleanance عدم استفاده از اکُتوکرایلن، پارابن و سیلیکون در فرمولاسیون است.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

ضد آفتاب اون با تکنولوژی Sensitive protection و فیلتر حفاظتی pre-tocopheryl تولید شده است. اثرات التیام بخش، ضد التهاب و آبرسانی این فرمولاسیون خاصیت ضد آفتابی محصول را دوچندان می‌کنند.

معایب محصولی که خریداری می‌کنید

ضد آفتاب اون طیف گسترده نیست و فاقد فیلتر محافظت کننده در برابر اشعه UVB است.

امولسیون ضدآفتاب اَون مدل eau thermale

امولسیون ضدآفتاب اون مدل eau thermale محصولی تخصصی برای پوست‌های چرب، حساس و مختلط است. این محصول حاوی ترکیبات محافظت کننده در برابر اشعه UVA بوده و گلیسیرین موجود در آن خاصیت مرطوب کنندگی دلپذیری دارد.

معایب محصولی که خریداری می‌کنید

ضد آفتاب اون طیف گسترده نیست و فاقد فیلتر محافظت کننده در برابر اشعه UVB است.

کرم ضد آفتاب صورت آون مدل Avon Care Sun Anti Ageing Face Cream SPF50

ضد آفتاب اون با فرمول خاصی که دارد به سادگی می تواند برای صورت و بدن استفاده شود. این محصول با فناوری Derma360 تولید شده و برای انواع پوست‌ها مناسب است.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

کرم ضد آفتاب اون حاوی آلوئه ورا و ویتامین E است.

لوسیون ضد آفتاب آون مدل Sun Fresh Protection Moisturising Sun Lotion SPF30

لوسیون ضد آفتاب اون با رایحه خوش و خنک کننده حاوی SPF 30 برای شادابی و محافظت پوست است. این محصول برای تمام بدن و انواع پوست‌ها قابل استفاده خواهد بود.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

فرمولاسیون لوسیون ضد آفتاب اون سبک و غیر چرب بوده و کاملا ضد آب است.

کرم ضد آفتاب اون مدل Avon True Nutra Effects Matte BB Cream

مدل Avon True Nutra Effects Matte BB ضد آفتاب اون محصولی مینرال حاوی رنگدانه‌های معدنی است که برای انواع پوست‌ها مناسب خواهد بود. این محصول فاقد چربی است.

درباره برند اون چه می‌دانید؟

برند اون توسط مک کانل در آمریکا تاسیس شد. اولین محصول این کمپانی عطرهایی بود که در بسته بندی‌های خاص به بازار عرضه شدند. به مرور زمان کاتالوگ‌های مک کانل قوی‌تر و شلوغ‌تر شد و محصولات آرایشی بیش‌تری به جز عطر اضافه شد. اکنون اون انواع کرم‌های صورت و بدن، شستشو دهنده و کرم پودر را در خط تولید خود دارد.

ویژگی‌های انواع کرم ضد آفتاب اون

مهم‌ترین اثر کرم ضد آفتاب ضد پیری و حفظ قابلیت کشسانی پوست است. به همین منظور انواع کرم‌ ضد آفتاب اون با ویژگی‌های متمایز تولید می‌شوند:

فرمولاسیون فاقد چربی ضد آفتاب اون

یکی از دلایلی که خیلی از افراد تمایل زیادی به استفاده از کرم ضد آفتاب ندارند چرب شدن پوست است. این چربی را نه فقط افرادی که پوست چرب و براق دارند بلکه پوست‌های خشک نیز تجربه می‌کنند. بالا رفتن چربی پوست مشکلات زیادی ایجاد می‌کند. مثلا تجمع چربی‌ها باعث بروز آکنه و لکه‌های پوستی می‌شود.

برند اون یکی از قدیمی‌ترین برندهای فرانسوی است که مدت‌ها قبل فرمولاسیون فاقد چربی را در تولید محصولات خود به کار گرفته است. این محصول برای پوست‌های چرب و آکنه دار محصول سبک و ملایمی است.

ترکیبات ویژه و ضد حساسیت ضد آفتاب اون

برای افرادی که پوست حساسی دارند همیشه ضدآفتابی با SPF بالاتر توصیه شده است. اما فراموش نکنید که همین SPF بالا اگر حاوی مواد سنگین باشد می‌تواند آسیب زا باشد.

در دنیا از ترکیبات مختلفی برای فرآوری ضد آفتاب مناسب پوست‌های حساس استفاده می‌شود. تیتانیوم اکسید و زینک اکسید دو ترکیب متداولی هستند که در اغلب ضد آفتاب‌ها استفاده می‌شوند. اگرچه پماد زینک اکسید به تنهایی هم برای جلوگیری از آسیب نور خورشید استفاده می‌شود اما معمولا آن را با انواع عصاره گیاهی ترکیب می‌کنند.

هیالورونیک اسید مهم‌ترین ترکیب مغذی در انواع کرم ضد آفتاب اون است که خاصیت ضد التهابی دارد. این ماده در انواع عصاره‌های گیاهی مثل چای وجود دارد و خشکی پوست را رفع می‌کند.

ترکیبات وسیع الطیف و واقعی ضد آفتاب اون

خیلی از ضد آفتاب‌های داخلی یا خارجی مدعی ترکیبات بلوک کننده نور خورشید هستند. این در حالی است که همه ما برای رشد بدن و تقویت ایمنی به ویتامین D ناشی از خورشید نیاز داریم. به علاوه هیچ ترکیبی نمی‌تواند به صورت صددرصد نور آفتاب را بلاک کند. با این حال برخی از برندها نظیر اون ضد آفتاب‌های وسیع الطیف خود را روانه بازار کرده‌اند.

کرم‌های ضد آفتاب طیف گسترده نظیر اون به محصولاتی گفته می شود که پوست ما را هم در برابر اشعه UVA و هم در برابر اشعه UVB محافظت می‌کنند. این اشعه ها با تخریب سلول‌های پوستی، باعث ابتلا به پیری زودرس پوست، آفتاب سوختگی و در موارد شدیدتر سرطان پوست می‌شوند.

ضد آفتاب اون برای انواع پوست‌ها و سلیقه‌ها

شهرت برند فرانسوی اون به دلیل تنوع بالای محصولات و طیف گسترده‌ای از قابلیت‌ها است که به مشتریان خود عرضه می‌کند. به عنوان مثال برخی از افرادی که به ضد آفتاب رنگی علاقه ندارند ممکن است طرفدار انواع ضد آفتاب‌های ساده برند اون باشند و از فرمولاسیون سبک آن لذت ببرند.

این در حالی است که خیلی از مشتریان برند اون از ضد آفتاب اون مدل رنگی استفاده می‌کنند؛ چرا که قدرت اثر ضد آفتاب‌های رنگی و ساده هیچ تفاوتی با هم ندارد.

بخش دیگری از تنوع محصولات اون به طراحی ویژه‌ آن‌ها برای هر نوع پوست برمی‌گردد. بنابراین اگر پوست خشک، چرب یا معمولی دارید می‌توانید از همان محصولی استفاده کنید که به صورت تخصصی در لابراتوار اون برای شما طراحی و تولید شده است.

آشنایی با انواع محصولات ضد آفتاب اون

انواع ضد آفتاب‌های اون در دو رنگ مختلف تولید می‌شوند. محصولات با بسته بندی سفید ضد آفتاب‌های مینرال هستند و محصولات با بسته بندی نارنجی رنگ فرمولاسیون شیمیایی دارند.

ضدآفتاب‌های مینرال اون

همان طور که می‌دانید ضد آفتاب‌های مینرال یا معدنی فاقد هر نوع ماده شیمیایی هستند و معمولا با ترکیبات گیاهی معدنی عرضه می‌شوند. انواع ضد آفتاب مینرال اون دارای فیلتر صد درصدی تیتانیوم دی اکسید در سایز نانو هستند.

نانو ذرات تیتانیوم دی اکسید در ضد آفتاب اون این محصول را برای انواع پوست حساس، فوق حساس، آلرژیک و آسیب دیده مناسب می‌کند. ضمن این که ضدآفتاب‌های مینرال اون بهترین SPF برای خانم‌های باردار، نوزادان و بخش‌های حساس و آسیب دیده پوست به شمار می‌روند.

ضدآفتاب های شیمیایی اون

انواع ضد آفتاب‌های نارنجی اون دارای فیلترهای ارگانیک و شیمیایی پایدار در برابر نور هستند. این فیلترها شامل UVasorb HEB و Tinosorb S هستند. با این حال خیلی از محصولات شیمیایی اون فقط در برابر اشعه UVA محافظت کنندگی دارند.

شما چه فکر می‌کنید؟

انواع ضد آفتاب اون در دو دسته معدنی و شیمیایی تولید می‌شوند. مهم‌ترین خاصیت این محصولات فرمولاسیون سبک، فاقد چربی، ضد آب و ماندگاری بالای آن‌ها روی پوست است. چیزی که برند اون را از سایر برندهای به نام فرانسوی متمایز می‌کنید.

شما چه فکر می‌کنید؟ اگر مصرف کننده انواع ضد آفتاب‌های اون هستید تجربیات خود را در این باره با ما در میان بگذارید.

�ر “راهنمای خرید ضد آفتاب اون: تا چه اندازه درباره این برند می‌دانید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *