ست کردن لباس‌ مطابق با رنگ سال ۹۹ یا 2020 باعث می‌شود امسال سال شما باشد؛ البته اگر به دنبال شروع دهه متفاوتی از عمرتان باشید! صنعت مد مثل جهان پیرامون ما پیوسته در حال تغییر بوده و بیدار شدن چرخه آب و هوای اقلیمی نویدبخش حرکت تازه‌ای در خلق سنت‌های جدید است. هر سال، ست کردن لباس همگام با رنگ منتخب، با بیرون آوردن لباس‌های گرم، پوتین و ژاکت‌های پشمی همزمان می‌شود.

اگر از همان رنگی که یک روز به نظر بهترین رنگ ممکن بود خسته می شوید، مد و فشن همیشه راه حل هیجان‌انگیزی در بردارد. حال سوال اصلی این است: رنگ سال جدید چیست و چطور می‌توان ترکیب رنگ مناسبی را با در نظر گرفتن آن در پوشش ایجاد کرد؟

امسال طراحان لباس با تمرکز بر ظاهر یکنواخت مشمول بر طیف وسیعی از بافت‌ها و طراحی‌‌ها، رنگ شادی‌بخشی را معرفی کرده‌اند. رنگی که غیبت آن را در گیرودار سال‌های اخیر به شدت حس کرده‌ایم. برای آشنایی بیش‌تر با این رنگ و رمز و راز ست کردن آن با سایر عناصر پوشش، این مطلب را از دست ندهید.

تجربه تکرارنشدنی جذابیت با ست کردن لباس‌ مطابق با رنگ سال ۹۹ – ۲۰۲۰

دنیای مد شامل دو دسته افراد می‌شود: افرادی که عاشق رنگ‌ها هستند و کسانی که علاقه‌ای بدان ندارند. دسته اول کسانی هستند که به رنگ و ترندهای مرتبط با آن در هر فصل اهمیت زیادی می‌دهند و شیفته آن می‌شوند. دسته دوم کسانی هستند که برای هر رنگی به یک اندازه ارزش قائل می‌شوند و لذا هیچ تعصبی نسبت به رنگ سال ندارند. اما هیچ رنگی نظیر آبی کلاسیک، رنگ سال 99 یا 2020، نتوانسته بین این دو گروه اتفاق نظر ایجاد کند!

چندی پیش موسسه پانتون آبی کلاسیک را که پیش از این از سال 1963 چندبار منتخب سال شده بود، به عنوان رنگ سال 2020 اعلام کرد. لئاتریس آیزمن درباره روانشناسی این رنگ گفته است:

“آبی کلاسیک رنگی قوی و مستقل در مواقعی است که باید به خود ایمان داشته باشیم. آبی کلاسیک کمک می‌کند فراتر از بدیهیات بیندیشیم و دایره تفکر خود را گسترش دهیم.”

به نظر می‌رسد امسال، روانشناسی محکمی پشت آبی کلاسیک و ست کردن لباس مطابق با رنگ سال 99 یا2020 وجود دارد.

انتخاب‌هایتان را با آبی کلاسیک به چالش بکشید

نحوه ست کردن کیف با رنگ آبی
نحوه ست کردن کیف با رنگ آبی

یکی از قوی‌ترین تمرین‌های ذهنی به چالش کشیدن خود با هر موقعیتی در زندگی است که نیاز به تصمیم‌گیری دارد. آبی کلاسیک قرار است ما را بین انتخاب‌ها به چالش بکشد تا عمیق‌تر از گذشته به واکاوی موقعیت‌ها بپردازیم. اگر تصمیم می‌گیرید پالتو امسالتان آبی کلاسیک باشد احتمالا لازم باشد چشم‌اندازتان را در انتخاب سایر اجزا مثل خرید کیف گسترش دهید.

آبی کلاسیک از دل طبیعت انتخاب شده است

آبی کلاسیک رنگ سال ۹۹ - ۲۰۲۰
آبی کلاسیک رنگ سال ۹۹ – ۲۰۲۰

در توصیف این رنگ به فاکتورهای متعددی اشاره شده است. شاید مهم‌ترین دلیل انتخاب آبی کلاسیک سرکوب آن میزان برآشفتگی و حس عدم امنیتی باشد که از محیط اطراف خود دریافت می‌کنیم. طراحان پانتون تصور می‌کنند که بهترین راه دور زدن تمام استرس‌های محیطی، پناه بردن به طبیعت باشد. بنابراین ست کردن لباس‌ مطابق با رنگ سال 99 یا 2020 از دیدگاه روانی حس آرامش و اطمینان را به ارمغان می‌آورد. حسی که شاید در شلوغی روز از دید ما پنهان باشد و بدان بی‌توجه باشیم.

به نظر می‌رسد اگر جزئی‌تر به استایل خود نگاه کنید امواج روح‌بخش آبی کلاسیک را در تار و پود وجودتان حس می‌کنید.

نحوه ست کردن لباس‌ مطابق با رنگ سال ۹۹ – 2020

ترکیب رنگ آبی کلاسیک با رنگ خاکستری
ترکیب رنگ آبی کلاسیک با رنگ خاکستری

اکنون این سوال مطرح می‌شود که رنگ آبی کلاسیک، چه رنگ‌هایی را می‌پذیرد یا به زبان ساده‌تر با چه رنگ‌هایی سازگار است. برای پاسخ به این سوال همراه ما باشید.

ترکیب آبی کلاسیک و خاکستری در استایل خیابانی

آبی کلاسیک به سبب تطبیق‌پذیری بالا و ارتباطی که در عین تضاد ایجاد می‌کند، بیش‌ از هر گروهی، موردپسند ورزشکاران قرار گرفت. نکته جالب در ست کردن لباس‌ مطابق با رنگ سال این است که آبی کلاسیک بدون هیچ تلاشی با هر سبک و سیاقی جور می‌شود. به این معنا که چه بخواهید به یک قرار دوستانه بروید، در کلاس حضور یابید و یا ورزش کنید آبی کلاسیک انتخاب مناسبی خواهد بود. اکنون این رنگ خاص به عنوان استایل خیابانی توسط بسیاری از برندها و گاه در ترکیب با خاکستری عرضه می‌شود. هر چند که به تنهایی می‌تواند مستقل، حاوی پیام و اثرگذار باشد.

ترکیب بی‌انتهای آبی کلاسیک و جین

ترکیب رنگ آبی کلاسیک با لباس جین
ترکیب رنگ آبی کلاسیک با لباس جین

احتمالا شما هم موافق این موضوع باشید که جین هرگز قدیمی نمی‌شود و ترکیب آن با هر نوع استایلی همیشه دلچسب خواهد بود. حال به نظر می‌رسد ست کردن لباس‌ مطابق با رنگ سال 99 یا 2020 با جین، تجربه دلپذیرتری از همیشه رقم زند. تنها کافی است بافت جین، چه در شلوار، پالتو یا مانتو به آبی کلاسیک اضافه شود تا یک ترکیب بی‌انتها به سبک کژوال داشته باشید.

آبی کلاسیک و زرد؛ یک ترکیب شاهانه و مجلسی!

آبی کلاسیک و زرد
آبی کلاسیک و زرد

آبی و زرد دو رنگ متقابل هستند که می‌توانند به خوبی مکمل یکدیگر نیز باشند. حال اگر رنگ آبی منتخب شما، شور و حال رنگ آبی کلاسیک را داشته باشد، ترکیب آن با رنگ زرد شاهانه است! این انتخاب هوشمندانه را می‌توانید به شکل‌های مختلف بر تن کنید.

برای بانوان ترکیب پیراهن زرد لیمویی یا متوسط با دامن یا شلوار آبی کلاسیک چشمگیرتر از همیشه خواهد بود. آقایان می‌توانند این ترکیب را با کت و پیراهن ست کنند. گزینه دیگر ست کردن کت آبی کلاسیک با یک پیراهن کرم رنگ و کراوات زرد پررنگ است.

استایل تابستانی مردانه با پیراهن راه‌راه آبی کلاسیک

شاید به نظر برسد آقایان به سبب حس قانونمندی و قدرتی که در رنگ آبی کلاسیک نهفته است، انتخاب‌های محدودتری برای ست لباس داشته باشند. رنگ آبی کمرنگ به وفور در کمد لباس‌ آقایان دیده می‌شود و شاید آبی کلاسیک انتخاب اول آن‌ها نباشد. به هر حال برای ست کردن لباس‌ مطابق با رنگ سال 99 همه ما باید یک بار ریسک کنیم!

تی‍شرت راه‌راه آبی کلاسیک و ترکیب آن با هر رنگ خنثی دیگر نظیر سفید، گزینه جذابی برای فصل تابستان خواهد بود. سعی کنید آبی کلاسیک و سفید را برای استایل‌های مردانه و خاص با هم ترکیب کنید. مطمئن باشید که از این ترکیب رنگ شگفت‌زده خواهید شد!

پیوند دیرینه مشکی و آبی کلاسیک!

شاید به نظرتان آبی کلاسیک رنگ جدیدی به نظر برسد؛ اما پیوند همه رنگ‌ها از جمله آبی کلاسیک با مشکی پیوندی دیرینه محسوب می‌شود! ترکیب آبی کلاسیک و مشکی گزینه خوبی برای حضور در محل کار است و می‌توان آن را ترکیب رنگی کلاسیک و همه‌پسند دانست. جالب است بدانید ریون و ابریشم بیش از هر پارچه دیگری می‌توانند جلوه واقعی رنگ امسال را انعکاس دهند. به جز مشکی، ترکیب آبی کلاسیک با سفید هم مناسب به نظر می‌رسد؛ چون مشکی و سفید به رنگ‌های دیگر اجازه ابراز وجود می‌دهند!

تلفیق آبی کلاسیک با تناژهای رنگی گرم

تلفیق آبی کلاسیک با تناژهای رنگی گرم
تلفیق آبی کلاسیک با تناژهای رنگی گرم

آبی کلاسیک آشنا است؛ رنگی که در غروب در پهنه آسمان به خوبی مشاهده می‌شود. رنگی که نمادی آشکار از شروع تازه است. همان‌طور که گفتیم آبی کلاسیک از دل طبیعت برآمده و بنابراین ست کردن رنگ‌های دیگر با آن کار دشواری نیست. تنها کافی است نگاهی به طبیعت و ترکیب رنگ ماهرانه موجود در آن داشته باشیم.

در طبیعت تناژهای رنگی گرم مثل قهوه‌ای خیلی خوب با آبی هماهنگ شده‌اند. معمولا تصاویر و نقاشی‌های طبیعت از این دو رنگ خاص بهره می‌گیرند تا حس واقعی طبیعت را به مخاطب القا کنند. بنابراین در ست کردن لباس‌ مطابق با رنگ سال بهتر است رنگ‌های گرم‌تر را با شکوه آبی کلاسیک تلفیق کنید.

نحوه ست کردن رنگ آبی کلاسیک با رنگ های گرم
نحوه ست کردن رنگ آبی کلاسیک با رنگ های گرم

چرا از رنگ سال ۹۹ صحبت کردیم

رنگ آبی کلاسیک به عنوان رنگ سال ۲۰۲۰ یک رنگ بسیار قدیمی و در عین حال جذاب است. رنگی برگرفته از طبیعت که به سادگی با رنگ‌های گرم و خنثی نظیر سفید، مشکی و زرد هماهنگ می‌شود. به هر حال آبی کلاسیک یک گزینه مقرون به صرفه در انتخاب رنگ لباس است. شما می‌توانید برای استایل خیابانی، قرارهای کلاسیک، محیط کار و مجالس رنگ امسال را با رنگ‌های دیگر ست کنید.

در ست کردن لباس‌ مطابق با رنگ سال 99 یا 2020 نباید از تاثیر شگفت آبی کلاسیک روی حس امنیت و آرامش فردی غافل شد. شما چه فکر می‌کنید؟ چه ایده‌هایی برای هماهنگ کردن سایر رنگ‌ها با رنگ امسال دارید؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *