تصور کنید برای خرید سرویس حوله حمام وارد فروشگاه شده و به محض ورود با چینش به ظاهر آشفته‌ حوله‌ها رو به رو می‌شوید. حوله‌هایی که انگار هر یک از آن‌ها با طراحی پر زرق و برقشان برای خرید شدن دست و پا می‌زنند. اما مگر چند تا از این حوله‌های متنوع قرار است به سبد خرید شما اضافه شوند؟

حوله از آن دست اجناسی است که دست تولیدکننده در طراحی، انتخاب رنگ و نوع پارچه بسیار بازتر است. بنابراین تصمیم گیری صحیح و انتخاب سرویس حوله حمام مناسب به دور از هیجان بازار و تبلیغات فروشندگان کمی دشوار به نظر می‌رسد. به علاوه به عنوان یک وسیله بهداشتی شخصی که باید به صورت دوره‌ای عوض شود، ماندگاری حوله در کنار آبگیری آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

می‌خواهید بدانید حوصله ضخیم بهتر است یا نازک؟ کتان آبگیری بهتری دارد یا بامبو؟ پاسخ به این سوالات و تمام پرسش‌هایی که ذهنتان را مشغول کرده‌اند در نقد امروز مینی ژوپ می‌یابید. با ما همراه باشید.

صفر تا صد انتخاب، خرید و نگهداری از سرویس حوله حمام

در تولید سرویس حوله حمام از مواد اولیه متفاوتی ممکن است استفاده شود. کتان، میکروفایبر و بامبو از متداول‌ترین پارچه‌هایی هستند که در تولید حوله استفاده می‌شوند. از دید بازار و مصرف کنندگان، حوله‌های 100 درصد کتان بهترین کیفیت ممکن را دارند. اما بر خلاف این تصور، حوله کتان 100 درصد ممکن است جذب و آبگیری مطلوبی نداشته باشد.

جنس حوله‌ها را قبل از خرید بهتر بشناسید

قبل از این که ظاهر فانتزی و جذاب حوله‌های فروشگاه‌ها فریبتان دهند بهتر است جنس حوله‌ای که نیاز دارید را به فروشنده اعلام کنید. پس لازم است قبل از هر چیز بدانید که چه جنسی برای خرید سرویس حوله حمام بهتر است.

حوله‌های کتان: لطافت دائمی و آبگیری عمیق

تا به حال توپ‌های کتانی را از نزدیک دیده‌اید؟ هر گیاه کتان از بیش از 300 هزار فیبر کتان تشکیل شده و فیبر هر گیاه به صورت منفرد کیفیت و طول خاص خود را دارد.  این فیبرها به مرور زمان طول خود را از دست می‌دهند و به همین دلیل است که حوله 100 درصد کتان همیشه آبگیری خوبی ندارد.

روی برخی از حوله‌های پنبه‌ای ( کتانی) طول رشته‌ها نوشته شده است. رشته‌هایی که بلند و بین 2 تا 3 سانتی‌متر باشند قدرت جذب آب بیش‌تری دارند. رشته‌های بلندتر کتانی به مرور زمان نرم‌تر می‌شوند و احتمالا به همین دلیل است که با استفاده از حوله کتانی احساس لطافت بیش‌تری دارید.

از بین تمام حوله‌های کتانی که در بازار می‌بینید، کتان‌های مصری و کتان ترکی پرطرفدارتر و البته گران‌ قیمت‌تر هستند. اما معمولا حوله‌ها به صورت خالص از کتان مصری یا ترکی تولید نمی‌شوند. بنابراین برخلاف ادعای تولید کننده، فیبرهای مختلفی در تهیه انواع و اقسام حوله‌ها ممکن است استفاده شود.

 حوله‌های بامبو:فراتر از لطافت کتان

وقتی برای خرید سرویس حمام اقدام می‌کنید، یکی دیگر از حوله‌هایی که به شما پیشنهاد می‌شود حوله بامبو است. بامبو از بهترین پارچه‌های تولیدی است و جذب آبی فوق‌ العاده‌ای نیز دارد. اما زمان آبگیری و خشک کردن رطوبت با این حوله‌ها معمولا از کتان طولانی‌تر می‌شود.

درباره مزایا و معایب استفاده از بامبو در طبیعت و کسی که اولین بار از این گیاه برای تولید حوله استفاده کرده اطلاعاتی در دست نیست. اما به طور کلی تولید حوله‌های بامبو با مخالفت‌های شدید حامیان محیط زیست رو به رو است.

حوله‌های میکروفایبر: خوش دست و جمع و جور!

تولید دسته سوم حوله‌ها از چرخه طبیعت خارج شده و از مواد صنعتی نظیر نایلون و پلی استر سنتز می‌شوند. بنابراین خیلی از محدودیت‌های حوله‌های کتانی و بامبو نظیر حجم بالای آن‌ها در حوله‌های میکروفایبر وجود ندارد. بد نیست بدانید بزرگ‌ترین سرویس حوله حمام میکروفایبر در صورت تا شدن، فضایی به اندازه یک فرهنگ لغت اشغال می‌کند!

ادعا می‌شود که فیبرهای بلند استفاده شده در حوله‌های میکروفایبر به اندازه بامبو قابلیت جذب آب دارند. اما در عمل می‌بینیم که حوله‌های میکروفایبر فقط رطوبت را کنار می‌زنند و قدرت جذب آب مطلوبی از خود نشان نمی‌دهند!

فاکتورهای موثر در ماندگاری و حفظ تارو پود حوله

دو فاکتور نرمی و لطافت بیش از هر مورد دیگری برای خریداران اهمیت دارد. اما ماندگاری و حفظ تار و پود محصول به عوامل متعددی بستگی دارد که عمر محصول را با وجود استفاده حداکثری، بالا می‌برند:

قدرت جذب آب حوله ( آبگیری)

در خرید سرویس حوله حمام باید بپذیریم که حوله‌های ضخیم‌تر و بزرگ‌تر معمولا آبگیری بهتری از حوله‌های نازک دستی یا غیردستی دارند. با این حال هر چه قدر حوله ضخیم‌تر و سنگین‌تر شود زمان بیش‌تری برای خشک کردن رطوبت نیاز دارد.

خرید حوله کتان پیما و کتان مصری در صورتی که توسط برند معتبری استفاده شده باشند منطقی‌تر به نظر می‌رسد. کتان پیما نام کتانی است که تا مدت‌ها در آمریکا کاشته می‌شد و اکنون یکی از محصولات صادراتی مهم پرو و استرالیا است.

به جز حوله‌های کتانی، حوله‌های ریون هم قابلیت خوبی در جذب آب دارند. ریون ترکیب الیاف طبیعی پنبه با ویسکوز است و در تست آبگیری مشخص شده که حتی کمی بیش‌تر از کتان آب جذب می‌کند. در ساختار ریون از بامبو و کتان نیز استفاده می‌شود.

نرمی و لطافت سرویس حوله حمام

در خرید حوله مناسب، نرمی و لطافت محصول اهمیت زیادی برای مصرف کننده دارد. اما نباید از حوله‌ای که یک بار هم شسته نشده انتظار نهایت لطافت را داشته باشیم! بنابراین هر چقدر که حوله‌ها بیش‌تر شستشو داده می‌شوند نرم‌تر از قبل می‌شوند.

از بین انواع حوله‌هایی که در بازار وجود دارد، حوله ریون بامبو از نرمی فوق العاده‌ای برخوردار است. در جایگاه بعدی کتان‌های پیما و مصری قرار دارند که لطافت نسبی خوبی بعد از هر بار استفاده در تماس با سطح پوست دارند.

بسیاری از مصرف کنندگان برای حفظ نرمی و لطافت حوله بعد از هر بار شستشو از مایع نرم کننده تجاری استفاده می‌کنند. اگرچه این نرم کننده‌ها برای لطیف شدن پارچه مناسب هستند اما قابلیت آبگیری آن را کاهش می‌دهند. از طرف دیگر همزمان با شستشو حوله با هدف نرم‌تر شدن آن، ممکن است الیاف‌ها کوتاه شوند و حوله در اصطلاح آب برود.

بهترین راه برای حفظ نرمی و طول فیبرهای کتان به کاربرده شده در حوله، استفاده از دمای مناسب آب حین شستشو است.

ماندگاری و طول عمر پارچه حوله‌ای

پس از یک دوره استفاده از حوله، خصوصا حوله‌های دستی که گاه مشترک استفاده می‌شوند باید به خوبی شستشو شوند. اما شستشوی محصول علی رغم تمام مزایایی که دارد باعث کاهش طول عمر و ماندگاری آن می‌شود.

برخی از حوله‌ها به واسطه جنس الیاف به کار رفته در آن‌ها ماندگاری بیش‌تری نسبت به سایرین دارند. حوله‌های کتانی معمولا ماندگارتر از ریون هستند و الیاف موجود در آن مقاومت بیش‌تری نسبت به تغییر سایز و طول نشان می‌دهند.

بعد از کتان حوله‌های کتان – پلی استری ماندگاری بهتری دارند. شاید به همین دلیل باشد که سرویس حوله حمام هتل‌ها یا باشگاه‌های ورزشی بر خلاف آبگیری اندک، کتان – پلی استر است.

مراقبت از سرویس حوله حمام

هر چه قدر حوله الیاف بلندتری داشته باشد، نرم‌تر باشد و ماندگاری بیش‌تری داشته باشد گران قیمت‌تر است. معمولا اصول شستشوی حوله‌ها روی برچسب کنار آن‌ها درج می‌شود.

در صورتی که از مواد شستشو دهنده صورت و ترکیبات ضد آکنه نظیر بنزوئیل پراکسید استفاده می‌کنید، حوله ارزان قیمت بخرید. این ترکیبات قدرت سفید کنندگی و رنگبری بالایی دارند و به محض تماس با حوله، لکه سفید ایجاد می‌کنند.

بهترین سرویس حوله حمام کدام است؟

اگرچه بهترین جنس حوله حمام کتان است اما همان طور که گفتیم در ترکیب پارچه‌ها از فیبرهای مختلفی استفاده می‌شود. از طرف دیگر بامبو، کتان و میکروفایبر هیچ کدام به تنهایی خاصیت شستشو مناسب، لطافت، جذب آب و ماندگاری بالا ندارند. اگر قرار باشد از تمام این فاکتورها جمع بندی داشته باشید و سرویس حوله حمام مناسبی انتخاب کنید، چند نکته را باید مدنظر داشته باشید:

  1. به برچسب 100 درصد کتان روی محصول توجه کنید؛ حتی اگر کاملا قابل اطمینان نباشد.
  2. حوله‌ای را انتخاب کنید که حداقل 600 تا 800 گرم وزن داشته باشد. در غیر این صورت پارچه حوله برای آبگیری مناسب کافی نیست.
  3. سرویس حوله حمام بالاتر از سایز مدیوم یا میانه را انتخاب کنید.
  4. ممکن است روی بسته بندی محصول برچسب long-staple cotton ببینید. این برچسب به معنای بلند بودن فیبرهای به کار رفته در محصول بوده و به جذب آب بهتر کمک می‌کند.

هنوز هم تصمیم گیری برای خرید سرویس حوله حمام مناسب دشوار است؟ ادامه نقد امروز را دنبال کنید تا گلچینی از بهترین ست‌های حوله بازار را با هم مرور کنیم.

معرفی و بررسی بهترین برندهای حوله حمام در بازار

مدل محبوب

سرویس حوله پالتویی 8 تکه دانتلا ویتا سری کادیفه مدل Şal

حوله‌ها از جمله وسایل شخصی هستند که انتخاب آن‌ها نیاز به‌دقت بیشتری نسبت به سایر وسایل شخصی دارد. توجه داشته باشید که شما نسبت به لوازم شخصی بهداشتی چون مسواک هزینه بیشتری می‌پردازید. پس طبیعی است انتظار ماندگاری و کارکرد مناسبی از محصول داشته باشید!

سرویس حوله پالتویی 8 تکه دانتلا ویتا سری کادیفه مدل Şal، مجموعه هشت تکه‌ای از جنس کتان بوده که در سایز بزرگ تولید شده است. در این سرویس مجموعا 2 عدد حوله دست و صورت 50×90 سانتی متری و 2 عدد حوله استخری 90×150 سانتی متری وجود دارد. برای هر تکه، یک جفت دمپایی مخصوص حمام هم در سرویس مشاهده می‌کنید.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

این سرویس دو نفره 6 کیلویی از جنس کتان خالص تولید شده و قابلیت شستشو با آب ولرم را دارد. با وجود جنس پنبه‌ای محصول می‌توانید از آبگیری 70 درصدی آن مطمئن باشید.

سرویس حوله پالتویی 8 تکه دانتلا ویتا سری بامبو مدل Elisa

بعد از یک دوش آب گرم، استفاده از حوله‌ای با آبگیری مناسب یکی از بهترین حس‌های دنیا خواهد بود. موافق هستید که انتخاب و خرید سرویس حوله حمام امری ضروری برای راضی نگه داشتن مهمان و میزبان خانه است؟

در بین حوله‌های جنس بامبو، سرویس حوله پالتویی 8 تکه دانتلا ویتا سری بامبو مدل Elisa به خوبی رضایت شما را جلب می‌کند. در تولید این محصول و برای آبگیری و تامین لطافت بیش‌تر، از 60 درصد بامبو و 40 درصد پنبه استفاده شده است.

در پک محصول 2 عدد حوله دست و صورت 50×90 سانتی متری و 2 عدد حوله استخری 90×150 سانتی متری می‌بینید. سایز سرویس بزرگ است و حدود 6 کیلوگرم وزن دارد.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

رنگ و طراحی ظریف و خاص این محصول مشتری پسندی خوبی دارد. ترکیب بامبو با کتان باعث می‌شود تا پارچه حوله علاوه بر آبگیری مناسب، ماندگاری بهتری در طول بارها و بارها استفاده داشته باشد.

سرویس حوله پالتویی 8 تکه دانتلا ویتا سری کادیفه مدل داماسک

ست دانتلا ویتا مدل داماسک از سری کادیفه انتخاب مناسبی برای تکمیل سرویس حوله حمام شما است. این سرویس محصول کتان اصیل ترکیه بوده و از یک حوله تن‌پوش یا پالتویی مردانه و یک حوله تن پوش زنانه تشکیل شده است. علاوه بر حوله مردانه 110 سانتی متری و حوله زنانه 100 سانتی متری، دو عدد دمپایی خاص حمام در مجموعه قرار داده شده است.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

حوله‌های ضخیم آبگیری بهتری دارند؛ اما دیرتر رطوبت را از بدن می‌زدایند. در مقابل حوله‌های نازک سریع رطوبت جذب می‌کنند. ضخامت ست دانتلا ویتا مدل داماسک از سری کادیفه متوسط بوده و نه خیلی ضخیم است و نه آن قدر نازک که پاره شود. طراحی و رنگ بندی این حوله‌ها کلاسیک و شیک بوده و در بسته بندی مناسب برای طراحی جهیزیه عرضه می‌شوند.

ضمنا نرمی پارچه در کنار کیفیت خوب آن باعث ماندگاری طولانی مدت آن می‌شود.

سرویس حوله 12 تکه آیدین تاول سری Silvia-GH

با وجود اجناس مختلف در بازار، کتان هنوز بی‌رقیب به کار خود ادامه می‌دهد و یکی از مرغوب‌ترین مواد اولیه برای بافت حوله است. سرویس حوله حمام 12 تکه آیدین تاول سری Silvia هم از بهترین الیاف کتان ترکی تولید شده است. لطافت مناسب، استحکام و جذب بالای آب این حوله سبب تمایز آن نسبت به سایر محصولات می‌شود.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

این حوله از الیاف تمام پنبه مرغوب محصول کشور ترکیه تهیه و در کارخانه آیدین تاول تبریز تولید می‌شود. در این مجموعه دو عدد حوله پالتویی، دو حوله دستی، دو حوله حمام، دو لیف حمام و دو جفت دمپایی حوله‌ای وجود دارد.

سرویس حوله چهار تکه مدل تراکل

الیاف پارچه کتان باعث می‌شود تا سرویس حوله حمام پنبه‌ای تا ۲۷ برابر وزن خود، قابلیت توانایی نگهداری آب داشته باشد. همین موضوع  و لطافت مثال‌زدنی آن باعث محبوبیت جنس این حوله‌ها در میان مصرف کنندگان شده است. سرویس حوله چهار تکه مدل تراکل با آبگیری بی نظیر خود، از الیاف بلند پنبه تولید شده است.

این محصول 4 تکه است و بنابراین در بسته بندی یک نفره عرضه می‌شود. بسته بندی حاوی یک حوله بزرگسال سایز بزرگ، یک عدد حوله دستی، یک جفت دمپایی سایز بزرگسال و یک لیف حمام است.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

محصول از الیاف 100 درصد پنبه تولید شده و جذب آب بالایی دارد.

سرویس حوله 8 تکه مدل دانتلا دایسی کد D.TR.K

نرمی حوله چیزی نیست که با لمس پارچه حوله‌ای در فروشگاه مشخص شود. اکثر تولیدکنندگان در کنار الیاف طبیعی، از الیاف مختلط استفاده می‌کنند که اگرچه در ظاهر محصول را نرم جلوه می‌دهند، اما واقعا لطیف نیستند!

سرویس حوله 8 تکه مدل دانتلا دایسی کد D.TR.K یکی از نرم‌ترین سرویس‌های حوله‌ بامبو در بازار است. این سرویس سایز بزرگی دارد اما سبکی و لطافت الیاف بامبو باعث شده تا تقریبا وزن آن نسبت به سایر حوله‌های مشابه، نصف باشد. محتویات سرویس شامل دو عدد حوله پالتویی، دو عدد حوله حمام دستی، دو عدد حوله آرایشگاهی و دو جفت دمپایی است.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

علاوه بر نرمی و لطافت، گلدوزی سه بعدی روی این سرویس حوله حمام باعث شده تا ظاهر جذابی داشته باشد.

ست حوله تن پوش 5 تکه لاروسا

حوله‌ها بسته به کاربردی که دارند وزن و جنس متفاوتی دارند. به نظر می‌رسد هر چه قدر وزن حوله بیش‌تر باشد پرزهای بلندتر و قابلیت جذب آب بیشتری داشته باشد. اما ست حوله تن پوش 5 تکه لاروسا با وجود سبکی و جنس لطیفی که دارد از قابلیت جذب آب مناسبی نیز برخوردار است!

در بسته بندی این محصول یک جفت دمپایی حوله ای، یک حوله دستی، یک حوله پالتویی و لیف حمام قرار دارد.

سرویس حوله پاتویی مردانه دانتلا ویتا 4 تکه مدل 02

دانتیلا برندی ترکی است که در زمینه تولید انواع روتختی، رومیزی، حوله، کاور لحاف و ... فعالیت می‌کند. تنوع سرویس حوله‌های پالتویی زنانه و مردانه این برند بسیار گسترده است. به سبب همین تنوع، این برند به مشتریان خود اجازه می‌دهد تا ست‌های مردانه و زنانه را در طرح‌های متنوع و جداگانه خریداری کنند.

سرویس حوله پالتویی مردانه دانتلا ویتا 4 تکه مدل 02 از پنبه 100 درصد تولید شده است. محتویات بسته شامل یک حوله پالتویی، حوله استخری، حوله دست و صورت و یک جفت دمپایی است.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

برخلاف سایر برندها، دانتیلا سرویس حوله حمام زنانه و مردانه را به صورت جداگانه تولید و عرضه می‌کند. در نتیجه مشتریان می‌توانند از تنوع رنگی موجود نهایت استفاده را ببرند.

سرویس حوله پالتویی 8 تکه دانتلا ویتا سری بامبو مدل Dasiy

رشته‌های بامبو شاید آبگیری کمتری از کتان داشته باشد؛ اما برندها با استفاده از الیاف ترکیبی این مشکل را برطرف کرده‌اند. سرویس حوله حمام پالتویی 8 تکه دانتلا ویتا سری بامبو مدل Dasiy از جنس بامبو و پنبه با آبگیری رضایت بخش است.

در بسته بندی این محصول ترکی، دو عدد حوله دست، دو حوله استخری و دو جفت دمپایی وجود دارد.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

سرویس حوله حمام دانتلا از 60 درصد بامبود و 40 درصد الیاف کتان تولید شده است. بنابراین پس از چند بار شستشو شکل خود را از دست نمی‌دهد و ماندگاری بالایی دارد.

ست 4 تکه حوله پالتویی گلبافت سایز 130

رضایت مشتریان از خرید ست 4 تکه حوله پالتویی گلبافت بیانگر کیفیت و ماندگاری بالای آن است. این مجموعه که در جعبه کادویی تولید می‌شود، حاوی حوله تن پوش، حوله صورت، لیف، و دمپایی است.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

سرویس حوله حمام گلبافت از الیاف کتان و با کیفیت بالایی تولید شده است. کیفیت این محصول نسبت به قیمت آن بسیار خوب ارزیابی شده است.

شما چه فکر می‌کنید؟

جنس الیاف تعیین کننده تمام ویژگی‌های مهمی است که در خرید سرویس حوله حمام بدان دقت می‌کنید. حوله‌های بامبو و کتان از جذب آب و لطافت بیش‌تری نسبت به حوله‌های میکروفایبر برخوردارند. اگرچه حجم و وزن این حوله‌ها گاهی بالا است اما در ترکیب با پارچه ریون، لطافت و جذب آب فوق العاده‌ای پیدا می‌کنند.

شما چه فکر می‌کنید؟ فکر می‌کنید هر یک از حوله‌های پنبه‌ای، بامبو یا میکروفایبر برای چه مصارفی مناسب‌تر هستند؟ تجربیات خود را برای خرید حوله مناسب با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *