آرایش جز به جز صورت هنر است؛ اما زدودن لایه‌های مختلف مواد آرایشی از روی پوست به شیوه موثر هم هنر دیگری است که بعد از هر بار آرایش باید در روتین پوستتان قرار گیرد. شما از چه ماده‌ای برای پاکسازی صورتتان از چربی و مواد آرایشی استفاده می‌کنید؟

انتخاب بین انواع مواد شوینده و پاک کننده صورت با این حجم از تنوع محصولات و برندهای موجود دشوار است. در این بین انواع بهترین شیر پاک کن صورت با بافت و فرمولاسیون ملایم و سازگار با پوست از گذشته طرفداران خاص خود را داشته‌اند. به ویژه که دردسرهای شستشو صورت را ندارند و به خوبی بدون بستن منافذ در چربی پوست حل شده و آرایش را پاکسازی می‌کنند.

اگر اهل مراقبت‌های دقیق پوستی هستید، فعالیت روزمره سنگین دارید یا به طور حرفه‌ای ورزش می‌کنید اهمیت پاکسازی صورت را در زیبایی ظاهری دست کم نگیرید. شیر پاک کن‌ها گزینه ایده آلی برای پاکسازی روزمره صورت هستند. اگر پوستی دهیدره و حساس دارید و به خرید یک پاک کننده موثر و مناسب فکر می‌کنید راهنمای خرید امروز مینی ژوپ را به هیچ وجه از دست ندهید!

معرفی و بررسی انواع بهترین شیر پاک کن صورت

ارزش خرید بالا

شیر پاک کن سوپکس مدل ALOEVERA

  • مناسب برای: انواع پوست
  • عصاره/ ویتامین: آلوئه ورا

لوسیون یا شیر پاک کن سوپکس صورت علاوه بر اثرات پاک کنندگی یک نرم کننده ملایم و سازگار با انواع پوست است. این محصول حاوی ترکیبات آنتی باکتریال است و با برطرف کردن آلودگی‌های سطحی از رشد باکتری‌ها، جوش و ایجاد آکنه جلوگیری می‌کند.

قیمت پایین و حجم بالای این شیر پاک کن باعث می‌شود تا ارزش خرید بالایی نسبت به محصولات مشابه داشته باشد.

شیر پاک کن سینره مخصوص پوست‌های معمولی و خشک

  • مناسب برای: پوست خشک، پوست معمولی
  • عصاره/ ویتامین: روغن گل همیشه بهار

شیر پاک کن سینره ترکیب ضد عفونی کننده، آبرسان و پاک کننده مواد آرایشی بوده که با انواع پوست خشک و معمولی سازگاری دارد. عصاره گل همیشه بهار به کار رفته در این محصول به ترمیم و تسکین التهاب و قرمزی پوست صورت کمک می‌کند.

برای پاکسازی منافذ پوست از چربی و مواد آرایشی مقداری از شیر پاک کن را روی تمامی نقاط صورت قرار داده و به صورت دورانی ماساژ دهید.

شیر پاک کن سی گل مدل Cleaning Milk 3 in 1

  • مناسب برای: پوست دور چشم و صورت
  • عصاره/ ویتامین: پروتئین گیاهی سویا

پاکسازی صورت همزمان به حذف لایه‌های مرده و نوسازی سلول‌های پوست صورت کمک می‌کند. شیر پاک کن سی گل با پروتئین سویا غنی شده و یک ترکیب گیاهی فعال برای جوانسازی و جلوگیری از پیری زودرس است.

با این محصول می‌توانید آرایش دور چشم را با خیال راحت و بدون ایجاد حساسیت و سوزش پاکسازی کنید.

شیر پاک کن لامینین مناسب انواع پوست

  • مناسب برای: انواع پوست
  • عصاره/ ویتامین: ندارد

شیر پاک کن‌ها بدون الکل و سورفکتانت تولید می‌شوند و اکثر آن‌ها خواص ضد آلودگی دارند. برای حذف آلودگی و رفع آرایش صورت شیر پاک کن لامینین ترکیبی متعادل جهت کنترل چربی و بهبود قدرت دفاعی پوست است.

این محصول با اسیدیته انواع پوست سازگاری دارد و حتی اگر پوستی چرب دارید به کنترل چربی آن کمک می‌کند.

ارزش خرید بالا

شیر پاک کن تیوبی مای حجم

  • مناسب برای: انواع پوست
  • عصاره/ ویتامین: پرو ویتامین B5 و گیاه جوجوبا

برای رفع آلودگی‌های محیطی ناشی از یک روز پرکار و سنگین به پاک کننده ملایم و آبرسان نیاز دارید که حساسیت زا نباشد. شیر پاک کن تیوبی مای با عصاره گیاه جوجوبا جهت نرم کنندگی پوست غنی شده و پوست صورت را در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند.

این محصول در حجم 150 میلی لیتر، با قیمت و کیفیت مناسب از ارزش خرید بالایی برخوردار است.

شیر پاک کن آردن سری بیوتی

  • مناسب برای: پوست صورت
  • عصاره/ ویتامین: گل شقایق وحشی

شیر پاک کن‌ها پاک کننده‌های ضد آلودگی برای انواع پوست هستند که سبوم اضافی را برطرف و ترشح چربی را کنترل می‌کنند. شیر پاک کن آردن سری بیوتی ترکیب رطوبت رسان، مغذی و تقویت کننده بافت پوست صورت است که با عصاره گل شقایق وحشی فرموله می‌شود.

این محصول با پروتئین هیدرولیز شده شیر تولید شده و کلاژن سازی و ترمیم پوست را تحریک می‌کند.

شیر پاک کن کلیون مدل Cleansing Milk

  • مناسب برای: صورت، چشم، گردن، لب
  • عصاره/ ویتامین: عصاره آلوئه ورا، گیاه سوسن سفید، روغن جوجوبا و روغن بادام شیرین

خیلی از شیر پاک کن‌ها و محلول‌های پاک کننده آرایش صورت برای پوست دور چشم حساسیت زا هستند. شیر پاک کن کلیون مدل Cleansing Milk یک ترکیب ملایم با آبرسانی و مرطوب کنندگی بوده که علاوه بر پوست صورت برای دور چشم و دور لب نیز قابل استفاده است.

این شیر پاک کن حاوی عصاره گیاهی است که به بازسازی و نرم کنندگی پوست صورت کمک می‌کند.

شیرپاک کن دکترژیلا مدل normal

  • مناسب برای: پوست معمولی
  • عصاره/ ویتامین:ویتامین E

از نرم کنندگی و آبرسانی پوست توام با پاکسازی آن غافل نشوید! شیر پاک کن‌ها معمولا با منشا گیاهی تولید می‌شوند و حساسیت زایی و اثرات جانبی محلول‌ها و تونرها را ندارند. شیر پاک کن دکتر ژیلا نیز با بهره گیری از روغن آرگان و ویتامین E فرموله شده که علاوه بر پاک کنندگی، پوست صورت را تغذیه می‌کند.

شیر پاک کن نیوآ مدل 2In 1 Cleanser And Toner

  • مناسب برای: پوست معمولی تا مختلط
  • عصاره/ ویتامین:ویتامین E و نیلوفر آبی

جهت پاکسازی آرایش صورت به محصولی ملایم نیاز دارید که همزمان از خشکی پوست جلوگیری و آن را تغذیه کند. شیر پاک کن نیوآ با فرمولاسیون مناسب پوست معمولی تا مختلط تولید شده و غنی از ویتامین E است.

این محصول به صورت دوکاره ( تونر و شیر پاک کن) تولید شده است. بنابراین علاوه بر نرم کنندگی به پاکسازی عمیق پوست صورت کمک می‌کند.

آشنایی با ماهیت انواع شیر پاک کن و تاثیر آن‌ها

این روزها که بازار شوینده‌های محلول، ژل و کرمی داغ است شاید کم‌تر کسی نسبت به قبل به شیر پاک کن‌ها برای پاکسازی روزمره نگاه کند. اما هنوز هم دلایل محکمی وجود دارد تا شیر پاک کن را به عنوان یکی از اقلام اساسی کیف لوازم آرایشی خود برگزیده و خریداری کنید!

شیر پاک کن‌ها ترکیبات روغنی یا لوسیون هستند که فرمولاسیون نرم و ملایمی دارند. همین بافت و ساختار اولیه این محصولات نشان می‌دهد که شیر پاک کن‌ها هم جهت با ساختار پوست تولید شده‌اند و بر خلاف شوینده‌ها چربی سطحی صورت را پاک نمی‌کنند. بنابراین با وجود استفاده از شیر پاک کن همچنان رطوبت و نرمی پوست به صورت طبیعی حفظ می‌شود.

شیر پاک کن برای چه نوع پوستی مناسب است؟

چالش اصلی در انتخاب پاک کننده‌های صورت نوع پوست است. برخی از افراد از پاک کننده‌ها در کنار برس‌های پاکسازی صورت استفاده می‌کنند که تا حدودی لایه برداری هم انجام می‌دهند. اما لوسیون‌های شیر پاک کن بافت نرمی دارند و بیش از یک لایه بردار در حکم کرم مرطوب کننده به حفظ چربی و آبرسانی پوست نیز کمک می‌کنند.

به نظر می‌رسد فرمولاسیون شیر پاک کن بالانس طبیعی چربی پوست را از بین نمی‌برد. کسانی که پوستی خشک دارند ترکیبات آبرسان شیر پاک کن‌ها توام با پاکسازی به تامین رطوبت و شادابی پوست آن‌ها کمک می‌کند. بنابراین اگر پوستی خشک دارید شاید بهتر باشد به جای آب، فوم و محلول‌های پاک کننده بافت نرم و کرمی شیر پاک کن را امتحان کنید.

بعد از پوست خشک نوبت به پوست حساس می‌رسد. به نظر می‌رسد فرمولاسیون فاقد سورفاکتانت شیر پاک کن صورت بهترین انتخاب برای کسانی باشد که پوستی حساس دارند. حتی اگر پوستتان مستعد جوش و آکنه است شیر پاک کن بر خلاف بافت لوسیون و نرمی که دارد منافذ پوست را نمی‌بندندد و چربی آن را کنترل می‌کند.

برخی از شیر پاک کن‌ها حاوی ترکیبات آنتی باکتریال، التیام بخش و ویتامینه نظیر آلوئه ورا هستند. بنابراین در تماس با پوست به کاهش قرمزی و التهاب نیز کمک می‌کنند.

چه زمانی از شیر پاک کن‌های صورت استفاده کنیم؟

محلول‌ها و فوم‌های شستشو صورت که به آبکشی نیاز دارند را می‌توانید دو تا سه بار در روز استفاده کنید؛ حتی زمانی که از خواب بیدار می‌شوید و می‌خواهید چربی و سبوم ترشح شده در طول شب را از پوست بزدایید.

در ارتباط با شیر پاک کن‌ها و بهترین زمان برای استفاده از آن‌ها نظرات ضد و نقیضی وجود دارد. همانطور که گفتیم شیر پاک کن‌ها فاقد سورفاکتانت هستند و بنابراین شویندگی آن‌ها ملایم‌ است. پس شاید برای میکاپ سنگین و غلیظ خیلی کاربردی نباشند.

از شیر پاک کن‌ها می‌توانید به عنوان ترکیب پاک کننده و نرم کننده در ابتدای صبح استفاده و به این شکل صورت را برای آرایش روزمره آماده سازی کنید. اما برای وعده بعد از ظهر و جهت پاکسازی عمقی صورت ممکن است لازم باشد از شیر پاک کن توام با آب پاک کننده صورت یا دستمال‌های مرطوب استفاده کنید.

راهنمای استفاده از شیر پاک کن صورت

شیر پاک کن را باید حتما با پد و پارچه کتانی نرم روی صورت استعمال کنید. برای هر بار استفاده از آن مطابق با گام‌های زیر پیش بروید:

  • ابتدا مقداری از شیر پاک کن را روی صورت قرار دهید و با دست ماساژ دهید.
  • سپس با استفاده از پد کتانی شیر پاک کن را روی تمام نقاط صورت پخش و پاک کنید.
  • در صورت تمایل می‌توانید صورت را با آب ولرم شستشو دهید.

ژل، محلول یا شیر پاک کن؟ کدام بهتر است؟

پاک کننده‌های صورت تحت عناوین مختلفی مثل ژل، فوم، آب، محلول و تونر پاکسازی به فروش می‌رسند. مهم‌ترین تفاوت بین شیر پاک کن با سایر محصولات عمق پاک کنندگی آن است. از طرفی شیر پاک کن نیازی به شستشو ندارد و می‌توانید از آن‌ها نظیر لوسیون مرطوب کننده پوست برای آبرسانی صورت استفاده کنید.

بر خلاف شیر پاک کن انواع اسکراب، تونر و محلول‌ها پاکسازی عمیقی روی پوست انجام می‌دهند. بنابراین کسانی که پوستی چرب و جوشدار دارند این ترکیبات را برای شستشو صورت ترجیح می‌دهند.

اگر قصد دارید در طول روز یا در محل کار پوست را نرم و پاکسازی کنید پیشنهاد ما خرید شیر پاک کن مناسب و سازگار با نوع پوستتان است.

نظر شما چیست؟

انواع شیر پاک کن صورت از قدیمی‌ترین محصولات زیبایی و مراقبت از پوست هستند که به فرم لوسیون فرآوری می‌شوند. این ترکیبات پاک کننده‌های ملایم با اثر نرم کنندگی، آبرسانی و اکسیژن رسانی به پوست هستند که معمولا با انواع پوست سازگاری دارند.

یکی از مزایای شیر پاک کن‌ها عدم نیاز به آبکشی است. ضمن این که استفاده از آن‌ها به آبرسانی و رفع چربی مترشحه از منافذ پوست کمک می‌کند. شما کدام ترکیب پاک کننده را برای پاک کردن آرایش صورت ترجیح می‌دهید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *