شاید خرید ضد آفتاب برای پوست‌های چرب یا خشک چالش برانگیز به نظر برسد. اما اگر یک بار خرید ضد آفتاب برای پوست مختلط را تجربه کرده باشید به خوبی می‌دانید که کم‌تر محصولی برای این نوع پوست قابل اعتماد است!

تصورش را بکنید پوستتان مثل آفتاب پرست مدام تغییر ظاهر بدهد و لمس آن تغییر کند. مثلا در برخی از روزها براق بودن بینی و پیشانی آزارتان بدهد اما در روزهای سرد سال از مشکل پوسته شدن آن نیز رنج می‌برید. پس مشکل یکی دو تا نیست و خرید محصولات مراقبتی برای پوست‌های مختلط امری تخصصی‌تر به نظر می‌رسد.

اگر پوستی مختلط دارید، عدم استفاده از ضد آفتاب بهتر از انتخاب و استعمال هر نوع برند آرایشی بدون تحقیق است. پس برای خرید آگاهانه بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست مختلط همراه ما باشید.

نقد و بررسی انواع ضد آفتاب برای پوست مختلط

محبوب ترین

فلوئید ضد آفتاب و ضد چروک لانسون مدل Multi action

کرم ضد آفتاب لانسون پوشش و ماندگاری بالایی داشته و حداقل به مدت ۸ تا ۱۰ ساعت بدون کوچک‌ترین تغییر ظاهری روی پوست باقی می‌ماند. ساختار بسیار سبک این محصول اکسیژن رسانی به پوست را تضمین می‌کند.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

این محصول دارای تکنولوژی اکسیژن رسانی به پوست بوده و برای پوست مختلط مناسب است.

کرم ضد آفتاب بیوتی درما مدل Light Beige

ضد آفتاب فاقد چربی بژ روشن بیوتی درما مقاومت بالایی در برابر رطوبت و تعریق دارد. این محصول با بافتی سبک پوشانندگی کاملی روی پوست‌های مختلط دارد.

کرم ضد آفتاب بایودرما مدل فتودرم اکوا فلوید

یکی از محصولات تخصصی برند بیودرما ضد آفتاب برای پوست مختلط است. این محصول فاقد چربی بوده و فیلتر پیشرفته ضد اشعه‌های خورشید دارد.

کرم ضد آفتاب هیدرودرم مدل Light Beige

رکیبات فاقد چربی و ساختار سیلیکونی ضد آفتاب هیدرودرم این محصول را با پوست‌های مختلط سازگار کرده است.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

برند هیدرودرم دارای 5 ستاره در سیستم اندازه گیری SPF مطابق با اشعه‌های خورشید است.

کرم ضد آفتاب سان سیف سری Acneic

کرم ضد آفتاب +SPF 50 فاقد چربی سان سیف از مسدود شدن منافذ پوستی، تجمع چربی، تکثیر و رشد باکتری ها و در نهایت ایجاد آکنه در پوست جلوگیری می‌کند. این محصول سبب تنظیم ترشح چربی غدد پوست و کاهش ظاهر براق آن شده و به تعدیل چربی پوست مختلط کمک می‌کند.

فلوئید ضد آفتاب بایودرما مدل photoderm MAX

ضد آفتاب بایودرما مدل photoderm MAX به دلیل داشتن بافت فلوئیدی به راحتی روی پوست پخش می‌شود و به سبکی آب است. این محصول غیر جوش زا است و فرمولاسیون کاملا سبک و فاقد چربی دارد.

کرم ضد آفتاب فیس دوکس سری فتوزوم مدل +light Beige Spf50

ضد آفتاب بایودرما مدل photoderm MAX به دلیل داشتن بافت فلوئیدی به راحتی روی پوست پخش می‌شود و به سبکی آب است. این محصول غیر جوش زا است و فرمولاسیون کاملا سبک و فاقد چربی دارد.

راهنمای خرید کرم ضد آفتاب برای پوست مختلط

پوست مختلط در میان انواع پوست‌ها وضعیت منحصر به فردی دارد. مثلا در حالی که بخشی از پوستتان چرب به نظر می‌رسد ممکن است احساس خشکی روی نواحی دیگر داشته باشید. بنابراین نمی‌توان فرمول قطعی برای پوست مختلط ارائه داد. جالب‌تر این که اکثر افراد جامعه پوست مختلطی دارند و بنابراین انتخاب بهترین ضد آفتاب برای پوست مختلط حساس‌تر می‌شود.

ضد آفتاب فیزیکی یا شیمیایی؟ کدام بهتر است؟

ضد آفتاب‌های فیزیکی یا معدنی حاوی ترکیبات فعال معدنی هستند که به جای جذب اشعه‌های مضر، UVA و UVB را بازتاب می‌کنند. پماد زینک اکسید و تیتانیوم دی اکسید دو ترکیب پایه و اصلی ضد آفتاب‌های فیزیکی هستند.

آووبنزون و اکسی بنزون پایه ضد آفتاب‌های شیمیایی هستند. این روزها اکثر انواع ضد آفتاب برای پوست مختلط ماهیت شیمیایی دارند. این ضد آفتاب‌ها اشعه را جذب می‌کنند و شاید با استعمال آن‌ها احساس گرمی بیش‌تری در روزهای داغ تابستان داشته باشید.

برای پوست مختلط از ضد آفتابی استفاده کنید که حساسیت پوستی ایجاد نکند. اکثر حساسیت‌های پوستی ناشی از ضد آفتاب‌های شیمیایی هستند.

فرمولاسیون مناسب انواع ضد آفتاب برای پوست مختلط

افرادی که پوستی مختلط دارند ممکن است چند عارضه پوستی را با هم تجربه کنند. مثلا در اثر تابش آفتاب ممکن است همزمان دچار التهاب پوستی شوند و همزمان بخشی از پوست به دلیل تجمع چربی برآمده یا جوشدار جلوه کند. بنابراین فرمولاسیون موثر باید چند ویژگی مهم داشته باشد:

  • بافت سبک و SPF متوسط: برای پوست‌های مختلف از معتدل‌ترین کرم ضد آفتاب استفاده کنید که روی پوستتان سنگینی نکند. چون بخشی از ماهیت پوست شما چرب است بهتر است ضد آفتابی که خریداری می‌کنید فاقد چربی باشد.
  • آبرسانی متوسط : روی اغلب کرم‌های ضد آفتاب برای پوست چرب خواص نرم کنندگی ذکر شده است. اما برای پوست‌های مختلط و به سبب هویت چندگانه آن‌ها آبرسانی یا نرم کنندگی سبک تا متوسط کفایت می‌کند.
  • فیلتر ضد آفتاب وسیع الطیف: این روزها اکثر انواع ضد آفتاب برای پوست مختلط فیلترهای پیشرفته ضد UVA و UVB دارند. بنابراین نیازی نیست نگران قدرت محافظتی محصولی که خریداری می‌کنید باشید.

شما چه فکر می‌کنید؟

قبل از خرید ضد آفتاب برای پوست مختلط بهتر است محصول را روی پوستتان تست کنید. پوست مختلط چند چهره است و ممکن است در یک لحظه حس خشکی یا چربی به شما دست دهد.

بهترین ضد آفتاب نوع مختلط باید تمام فیلترهای حفاظتی اشعه مضر خورشید را داشته باشد. ضمن این که بهتر است از محصولات فاقد پارابن و چربی برای تعدیل چربی پوست خود استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *