دوران کودکی ما با بوها آمیخته شده‌ و تمام سال‌های زندگی ما را همراهی می‌کنند. استشمام یک بوی ساده می‌تواند کوله باری از خاطرات را تداعی کنند و خلاصه اعصابی که مدیریت این حس فوق پیچیده را بر عهده دارند از حساسیت بالایی در شناخت رایحه‌ها برخوردار هستند. یک عطر جیبی زنانه مناسب همچون لباسی شما را کامل و زیباتر نشان می‌دهد و می‌تواند برگ برنده شما در کنترل احساسات دیگران در روابط اجتماعی باشد. حتی اگر روزتان را با عجله شروع کرده‌اید انواع عطر جیبی زنانه جایگزین عطرهایی با بسته بندی بزرگ‌تر هستند تا هر لحظه لباستان را تازه و دیگران را مجذوب رایحه خاص و محبوب خود کنید!

عطرهای جیبی در بسته بندی‌های کوچک‌تر و قابلیت حمل و نقل ساده‌تر تولید می‌شوند. به جز قابلیت قرارگیری در جیب و استفاده آسان‌تر عطرهای جیبی قیمت مناسب‌تری دارند. اگر از عطرهای جیبی استفاده می‌کنید بد نیست با بایدها و نبایدهای استفاده از رایحه‌های مختلف در هر فصل متناسب با هر سلیقه آشنا شوید. همراه مینی ژوپ باشید.

نت‌های ساز عطرتان را بشناسید!

هر عطری در دنیا ساز خودش را می‌زند؛ این را کسانی که اهل استفاده از عطرها و علاقمند به تجربه رایحه‌های مختلف باشند بهتر درک می‌کنند. یک عطر از هر مدلی که باشد همچون سازی است که در هر لحظه یک نوای خاص را به مرکز بویایی مغز شما ارسال می‌کند. بنابراین در انتخاب نوت مناسب باید هنرمند باشیم و هنرمندانه عمل کنیم!

نوت‌های بالایی ؛ مفهوم واقعی هر شروع

نوت‌های بالایی حس اولین‌ها هستند. اولین دیدارها، اولین برخوردها، اولین تاثیرگذاری‌ها و اولین ارتباطاتی که هرگز به شکل گیری آن‌ها فکر نمی‌کردیم. شاید نوت‌های بالایی در شکل گیری مفهوم واقعی شروع دست داشته باشند!

اولین بویی که به مشامتان بعد از هر بار امتحان کردن عطر می‌رسد همان نوت بالایی است. نوت‌های بالایی فرماندهانی هستند که در صدر قرار می‌گیرند و باقی نت‌ها یک به یک پس از آن‌ها خود را نشان می‌دهند.

اگرچه نوت بالایی را به عنوان نوت شروع یا تاثیرگذاری می‌شناسیم اما از نظر ماهیت خیلی کم قدرت و سبک هستند. به همین دلیل ماندگاری بالایی ندارند. شاید به همین دلیل باشد که بتوانید بعد از هر بار تست کردن یک ادکلن یا ادوپرفیوم جیبی زنانه نمونه دیگری را تست کنید؛ بدون آن که تداخلی در حس بویایی اولیه شما ایجاد شود.

انواع عطر بر اساس نوت‌های بالایی

در اغلب موارد نوت‌های بالایی را مرکبات تشکیل می‌دهند. پرتقال، نارنج، ترنج و لیمو از مرکباتی هستند که در نوت بالایی قرار می‌گیرند. برخی از عطرها نوت ابتدایی سبک‌تری دارند که از گریپ فروت یا آلو تولید می‌شوند. برخی هم نوت بالایی تندتری دارند که در آن‌ها از عصاره گیاهان لوندر استفاده می‌شود.

نوت‌های بالایی ذات گرم و شیرینی دارند. اکثر این نوت‌ها شما را به یاد عطر شکلات و شیرینی می‌اندازند یا ممکن است در انتهای نوت ابتدایی بوی خاص یک گل را تداعی کنند.

پیشنهاد مینی ژوپ

عطر جیبی زنانه ژک ساف مدل Sweet Love

  • نوع رایحه: شیرین , خوراکی , طبیعت , گل , مرکبات
  • حجم: 20 میلی‌لیتر
  • رایحه نوت ابتدایی: نارنج، هلو و پرتقال

رایحه نوت ابتدایی در عطر جیبی زنانه ژک ساف مدل Sweet Love انواع مرکبات فصل گرم سال هستند. بعد از تبخیر نوت ابتدایی رایحه گل‌های رز، یاسمین و نیلوفر را حس می‌کنید. در انتها هم چوب صندل و مشک تلخی خاصی به رایحه این عطر جیبی خوشبو می‌بخشند.

استفاده از این عطر جیبی را برای روزهای داغ تابستانی توصیه می‌کنیم.

پرفیوم زنانه بیک شماره 4

  • نوع رایحه: گرم , خوراکی , طبیعت , گل , مرکبات
  • حجم: 7.5 میلی‌لیتر
  • رایحه نوت ابتدایی: مرکبات

پرفیوم زنانه بیک شماره 4 گزینه مناسبی برای محل کار و سفر است. این عطر بوی گرم و شیرینی دارد که انرژی مثبت زیادی در شب‌های سرد سال به همراه می‌آورد.

به محض تست این عطر روی مچ دست با نوت‌های میوه‌ای دلپذیر روبرو می‌شوید که شدت و ماندگاری آن برای دورهمی‌های دوستانه مناسب و کافی خواهد بود.

عطر جیبی زنانه دندلیون مدل Leo

  • نوع رایحه: مرکبات , گل , خوراکی , خنک , طبیعت , شیرین , چوب
  • حجم: 30 میلی‌لیتر
  • رایحه نوت ابتدایی: هلو، سیب، پرتقال ماندارین، نت‌های آبی و نارنج

عطر جیبی زنانه دندلیون مدل Leo ترکیبی اسرارآمیز با بوی گرم و شیرین مرکبات است. ترکیب میوه‌ای خنک و انرژی بخش این عطر تا مدت‌ها روی دست باقی می‌ماند. مرحله بعدی به نوت میانی مربوط می‌شود که ترکیبی از عطر گل‌های یاسمین، رز و مگنولیا با آزاد شدن آن به مشامتان می‌رسد.

عطر جیبی زنانه لنکوم مدل EMBRACE

  • نوع رایحه: شرقی , مرکبات
  • حجم: 25 میلی‌لیتر
  • رایحه نوت ابتدایی: تمشک

رایحه اصلی عطر جیبی زنانه لنکوم مدل EMBRACE از مشک، گل و تمشک است. بوی غالب این عطر به تمشک و بلوبری نزدیک است که نوت‌های ابتدایی آن را تشکیل می‌دهند. بنابراین برای استفاده در روزهای طولانی سال پیشنهاد می‌شود.

انواع عطر بر اساس نوت‌های میانی

وقتی که رایحه نوت بالایی به صورت کامل تبخیر شد نوت میانی خود را نشان می‌دهد. نمی‌دانیم بر چه اساس و با چه رمز و رازی؛ اما اصول تقطیر محلول و عطرها در صنعت عطرسازی باعث می‌شود تا هر رایحه در موقعیت خاصی قرار گیرد و به نوبت تبخیر شود.

نوت‌های میانی را به عنوان قلب نوت‌های هر عطر نیز می‌شناسند. در عطرهای جیبی زنانه نوت میانی 48 تا 80 درصد نوت پایانی را شکل می‌‌دهد. بر خلاف نوت اولیه، نوت میانی قدرت و ماندگاری بیش‌تری دارد و به عنوان رایحه غالب یک محصول در نظر گرفته می‌شود.

آن عطری که به یاد می‌سپارید ناشی از نوت میانی است و اثرگذاری بیش‌تری دارد. رایحه‌های میانی هم مثل نوت بالایی از ادویه گرم نظیر دارچین، مشک، عنبر یا گل‌های خاصی همچون رز تشکیل می‌شوند. بنابراین بویی تند، شیرین و گرم دارند.

عطر جیبی زنانه گابی ین مدل Victoria Secret

  • نوع رایحه: شیرین , خنک، گل
  • حجم: 45 میلی‌لیتر
  • رایحه نوت ابتدایی: گل

عطر جیبی زنانه گابی ین مدل Victoria Secret در بسته بندی کم جا و سبک خاص فصول سرد سال تولید شده است. یکی از ویژگی‌های خاص این عطر جیبی ماندگاری بالای آن است که باعث می‌شود حجم 45 میلی لیتری محصول تا مدت‌ها همراه همیشگی روزهای کاریتان باشد.

این عطر جیبی با رایحه گل و میوه خاص بانوان تولید شده است.

عطر جیبی زنانه نیچ برند کالکشن مدل Narciso Rodriguez for Her-060

  • نوع رایحه: شیرین , گرم , خوراکی , طبیعت , گل
  • حجم: 25 میلی‌لیتر
  • رایحه نوت ابتدایی: گل , میوه , گیاهان معطر , چوب

عطر جیبی زنانه نیچ برند کالکشن با رایحه ملایم گل‌های رز تمام خاص پسندان را شیفته خود می‌کند. نت آغازی این عطر نیمه شیرین و کمی گیاهی و تلخ است. نوت پایانی هم با عطر خاص نعنای هندی تکمیل می‌شود.

عطر جیبی زنانه اسمارت کالکشن مدل Euphoria

  • نوع رایحه: شیرین , گرم
  • حجم: 35 میلی‌لیتر
  • رایحه نوت ابتدایی: گل نیلوفر و گل ارکیده

عطر زنانه Euphoria محصولی شیرین با رایحه وسوسه انگیز و محبوب در میان بانوان است. عطر غالب این ادوپرفیوم گل ارکیده بوده که رایحه ملایم، کمی شیرین و گرم به آن بخشیده است. این عطر ماندگاری بالا و قیمت مناسبی دارد.

انواع عطر بر اساس نوت‌های پایانی

نوت پایانی به تنهایی فقط 10 تا 25 درصد تاثیرگذار است. بنابراین خیلی از اوقات ممکن است نوت پایانی را به صورت خالص نتوانیم تشخیص دهیم. با این حال اثرگذاری دائمی یا پیچیدگی بوی هر عطر تا حد زیادی به نوت پایانی بستگی دارد.

نت پایانی درست در مقابل نوت ابتدایی قرار می‌گیرد و ممکن است ساعت‌ها یا حتی برای چند روز از عطر ادوپرفیوم روی لباستان لذت ببرید.

نت‌هایی که برای بخش آخر استفاده می‌شود شامل چوب سدر، چوب صندل، مشک و وانیل هستند.

عطر جیبی زنانه اسکوپ مدل FLOWER BOMB

  • نوع رایحه: شیرین , گرم
  • حجم: 25 میلی‌لیتر
  • رایحه نوت ابتدایی: چای و ترنج

نت میانی عطر جیبی زنانه اسکوپ مدل FLOWER BOMB یاسمن و شکوفه درخت پرتقال آفریقایی و نوت آغازین آن را نعناع هندی و مشک تشکیل می‌دهد. این محصول با کم‌ترین درصد الکل تولید شده و بنابراین حتی در صورت تماس مستقیم با پوست حساسیت ایجاد نمی‌کند.

عطر جیبی زنانه اسکوپ مدل Chanec

  • نوع رایحه: شیرین
  • حجم: 25 میلی‌لیتر
  • رایحه نوت ابتدایی: گل، چوب

عطر جیبی زنانه اسکوپ مدل Chanec با رایحه شیرین و ملایم خاص روزهای سرد سال تولید شده است. این محصول بویی ماندگار تا 4 ساعت دارد و عطر آن به بوی آشنای مدل چنس شانل شباهت زیادی دارد.

انتخاب عطر جیبی زنانه مناسب بر اساس فصل

حتی اگر خیلی به طبقه بندی عطرها بر اساس نوت میانی یا پایانی آن‌ها عادت ندارید فصل‌ها راهنمای خوبی برای انتخاب محصول مناسب هستند. این بار عطرها از لباس یک ساز بیرون می‌آیند و همچون لباسی بر تن می‌روند. بنابراین باید لباس مناسب هر فصل را بر تن کنیم.

عطرهای مناسب بهار و تابستان

رایحه‌های مشرقی، شکوفه‌های بهاری و عصاره میوه بهترین گزینه برای فصول گرم و پرحرارت هستند. گرمای هوا در این فصل روی روحیات و خلق و خوی افراد اثر دارد و با یک عطر جیبی خنک حرارت‌ها فروکش می‌کند!

عطرهای خاص فصول سرد و بارانی سال

پاییز و زمستان عطرهای گرم‌تری طلب می‌کنند. این گرما با رایحه‌های تند و شیرینی که با شکلات، وانیل یا صندل حاصل می‌شوند تامین خواهند شد.

شما چه فکر می‌کنید؟

انواع عطر جیبی زنانه در حجم 25 تا 40 میلی لیتر و در ابعاد یک خودکار یا به صورت کتابی و پهن تولید می‌شوند. مزیت اصلی این عطرها قیمت پایین‌تر نسبت به بسته بندی‌ها بزرگ‌تر و قابلیت حمل و نقل آسان در موقعیت‌های مختلف است.

ماندگاری عطرهای جیبی کم‌تر است. مشابه با عطرهایی که در بسته بندی بزرگ تولید می‌شود می‌توانید عطر جیبی را بر اساس نوت ابتدایی، میانی و آغازی خریداری کنید. رایحه ابتدایی و میانی عطرهای شیرین را انواع گل، مرکبات و دارچین یا شکلات تشکیل می‌دهد. نوت‌های انتهایی هم رایحه‌‌ای دودی و تلخ نظیر چوب، صندل، مشک و … دارند.

کدام یک از محصولا معرفی شده را استفاده کرده‌اید؟ تجربیات خود را با ما از طریق کامنت به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *