یکی از دغدغه‌های اکثر افراد به خصوص خانم‌ها لاغر شدن صورت و به دنبال آن افتادگی پوست است. استفاده از رژیم‌های غذایی برای لاغری، استرس، مشکلات پوستی، افزایش سن و… لاغر شدن صورت را به همراه دارند.

داشتن گونه‌هایی برجسته و صورتی پر باعث دوچندان شدن زیبایی و جوان ماندن پوست صورت می‌شود. روش‌های مختلفی برای چاق شدن صورت وجود دارد. نوشیدن آب و شیر، مصرف سبزیجات، آجیل و کربوهیدرات صورت را پر کرده و از افتادگی پوست جلوگیری می‌کند.

یکی از مهم‌ترین و ارزان‌ترین راه‌های پر شدن و سفت شدن صورت استفاده از ماسک های خانگی است. استفاده از ماسک‌های گیاهی خانگی علاوه بر مقرون به صرفه بودن به صورت قابل توجهی باعث چاق شدن صورت و در نتیجه جلوگیری از افتادگی و پیری زودرس صورت زیبای شما می‌شود.

در این مقاله مینی ژوپ با انواع ماسک‌های خانگی جهت چاق شدن صورت آشنا می‌شویم. توجه کنید که اگر به مواد هرگونه از این ماسک‌ها حساسیت دارید و یا پس از استفاده پوستتان حساس شد از مصرف آنها خودداری کنید.

ماسک سیب‌زمینی و گلاب برای چاقی صورت

این ماسک با دو ترکیب مختلف هم برای پوست‌های خشک و هم برای پوست‌های چرب مناسب است. به میزان کافی سیب‌زمینی را رنده کنید و کمی گلاب به آن اضافه کنید به طوری که سیب زمینی حالت خمیری شکل به خود بگیرد.

اگر پوستی خشک دارید به ترکیب سیب‌زمینی و گلاب کمی عسل اضافه کنید و اگر پوست چربی دارید کمی آبلیمو اضافه کنید. صورتتان را با آب ولرم بشویید و سپس ماسک را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید. بعد از گذشت ۲۰ دقیقه پوست خود را با آب سرد بشویید. پس از چندین بار استفاده از این ماسک خانگی معجزه آن را به خوبی مشاهده می‌کنید.

آنچه این ماسک را متمایز می‌کند

  • این ماسک هم برای پوست‌های چرب و هم برای پوست‌های خشک قابل استفاده است.
  • استفاده از این ماسک علاوه بر چاق شدن صورت باعث شادابی و کنترل چربی پوست می‌شود.

معایب استفاده از ماسکی که تهیه می‌کنید

اگر به ترکیبات این ماسک حساسیت نشان دهید ممکن است استفاده از این ماسک باعث التهابات پوستی و حساس و قرمز شدن پوست صورت شود.

ماسک آلوورا برای چاقی صورت

همانطور که می‌دانید گیاه آلوورا یکی از گیاهان پر خاصیت برای پوست صورت است. این گیاه علاوه بر رطوبت رسانی قوی به پوست، باعث شادابی و طراوت پوست شما شده و همچنین از افتادگی پوست صورت جلوگیری می‌کند.

ماسک آلوورا التهابات پوستی را کاهش داده و موجب افزایش خاصیت ارتجاعی پوست می‌شود. استفاده طولانی مدت از این ماسک باعث چاقی صورت شده و پوستی زیبا و شاداب به شما می‌بخشد.

صورت خود را با ژل آلوورا ماساژ داده و اجازه دهید تا ماسک ۳۰ الی ۶۰ دقیقه بر روی پوست باقی بماند، سپس صورت را با آب ولرم یا سرد بشویید‌.

آنچه این ماسک را متمایز می‌کند

  • این ماسک رطوبت‌رسانی قوی برای پوست است.
  • استفاده از این ماسک خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش داده و باعث جلوگیری از افتادگی پوست می‌شود.
  • استفاده از این ماسک علاوه بر چاق کردن صورت باعث کاهش التهابات پوستی می‌شود.

ترکیب گلاب و گلیسیرین برای چاق شدن صورت

ترکیب گلیسیرین و گلاب در دراز مدت چربی زیر پوست را افزایش داده و باعث چاقی صورت می‌شود. گلیسیرین خطوط دور لب و چین و چروک پوست را از بین برده و گلاب باعث پاکسازی پوست می‌شود. گلاب یکی از مهم‌ترین ترکیبات تونرها و پاک‌کننده‌های پوست است. از گلیسیرین نیز در ترکیبات کرم‌های ضد چروک و مرطوب‌کننده‌ها استفاده می‌شود.

برای درست کردن ماسک گلاب و گلیسیرین ۱۰ قاشق چای‌خوری گلاب را با ۱۲ قاشق مربا خوری گلیسیرین ترکیب کنید. ترکیب این دو ماده‌ی ارزشمند را درون ظرف مناسب بریزید و داخل فریزر قرار دهید. سپس یک سرم ارگانیک بدست می‌آید که می‌توانید هر شب آن را قبل از خواب روی پوست بمالید.

آنچه این ماسک را متمایز می‌کند

  • این ماسک باعث از بین بردن چین و چروک های پوستی و جلوگیری از افتادن خط و خطوط دور لب می‌شود.
  • استفاده از این ماسک باعث پاکسازی پوست شده و پوستی زیبا و شاداب به شما می‌بخشد.

معایب ماسکی که تهیه می‌کنید

چنانچه به ترکیبات این ماسک حساسیت داشته باشید ممکن است باعث بروز التهابات پوستی و قرمز شدن پوست شود.

ماسک سیب و شیر برای چاق شدن صورت

ویتامین B12 و آمینو اسیدها باعث چاق شدن و فرم دهی صورت می‌شوند. ترکیب سیب و شیر سرشار از ویتامین B12 و آمینو اسید بوده که باعث افزایش چربی زیر پوست شده و همچنین برای پوست‌های چرب لایه‌برداری ملایم است. استفاده از این ماسک به بهبود روند کلاژن سازی پوست کمک کرده و از افتادگی و پیری زودرس پوست زیبای شما جلوگیری می‌کند.

برای تهیه این ماسک جادویی ابتدا نصف یک سیب را پوست گرفته و با مخلوط کن پوره کنید. سپس ۲ قاشق غذاخوری عسل و ۶ قاشق غذا خوری شیر تازه را به آن اضافه کنید. ترکیب را به خوبی با هم‌مخلوط کنید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که ترکیبی خمیری و چسبناک حاصل شود. ماسک را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بر روی گونه‌ها و لپ‌ها قرار دهید. از این ماسک می‌توانید حداقل یک بار در هفته استفاده کنید.

آنچه این ماسک را متمایز می‌کند

  • استفاده از این ماسک باعث افزایش کلاژن سازی پوست شده و از پیری زودرس و افتادگی پوست جلوگیری می‌کند.
  • این ماسک برای پوست‌های چرب خاصیت لایه برداری ملایم دارد.
  • این ماسک سرشار از ویتامین B12 و آمینواسید است.

معایب ماسکی که تهیه می‌کنید

  • استفاده از این ماسک ممکن است باعث ایجاد حساسیت پوستی شود.
  • این ماسک به دلیل وجود شیر و سیب در ترکیبات خود یک بار مصرف است.

ماسک جادویی شی‌باتر و شکر برای چاق شدن گونه‌ها

حتما تا کنون در ترکیبات محصولات مراقبتی و آرایشی پوست نام شی‌ باتر به گوشتان خورده است. شی باتر کره جامد گیاهی بوده که به دلیل مقادیر بالای اسید چرب رطوبت و چربی پوست را حفظ می‌کند. شی باتر سرشار از ویتامین‌ها و اسید چرب است که به رشد و بازسازی پوست کمک می‌کنند.

یکی دیگر از خواص شی باتر نرم کردن پوست است که پوستی شاداب و زیبا به شما می‌بخشد. شکر موجود در این ماسک باعث لایه‌برداری ملایم پوست و از بین بردن پوست مرده می‌شود. شکر همچنین به شفاف شدن پوست‌های خشک و کدر نیز کمک میکند.

برای تهیه این ماسک ساده کافی است یک فنجان شی باتر ذوب شده را با سه چهارم فنجان شکر مخلوط کرده و داخل فریزر قرار دهید. سپس مقادیر معینی از ماسک را بر روی گونه‌ها و صورت بمالید. بافت این ماسک چرب بوده و توجه کنید که حتما قبل از استفاده از این ماسک پوست خود را به خوبی با آب گرم شستشو دهید.

آنچه این ماسک را متمایز می‌کند

  • این ماسک سرشار از ویتامین‌ها و اسیدهای چرب است که رطوبت و چربی ذاتی پوست را حفظ می‌کنند.
  • این ماسک علاوه بر چاق کردن صورت باعث نرم شدن پوست شده و همچنین لایه‌برداری ملایم برای انواع پوست است.
  • استفاده از این ماسک جادویی باعث شفاف شدن پوست‌های خشک و کدر می‌شود.

معایب ماسکی که تهیه می‌کنید

  • استفاده از این ماسک ممکن است به دلیل حساسیت به بافت چرب این ماسک باعث ایجاد آکنه‌های پوستی شود.
  • بافت این ماسک کاملا چرب است و ممکن است برای پوست‌های چرب انتخاب مناسبی نباشد.

ماسک روغن زیتون برای چاق کردن صورت مناسب برای پوست‌های خشک

روغن زیتون حاوی چربی‌های سالم بوده که به افزایش چربی‌های زیر پوست کمک می‌کند و باعث چاق شدن صورت به ویژه گونه‌ها می‌شود. این روغن خاصیت رطوبت رسانی داشته و پوستی نرم و زیبا به شما هدیه می‌دهد. استفاده از این ماسک برای پوست‌های چرب خاصیت درمانی داشته و موجب جلوگیری از خشکی پوست می‌شود. پوست خود را با روغن زیتون به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه به خوبی ماساژ دهید و سپس با آب ولرم بشویید.

آنچه این ماسک را متمایز می‌کند

  • این ماسک رطوبت رسانی عالی برای پوست است و از خشکی پوست‌های خشک جلوگیری می‌کند.

معایب ماسکی که تهیه می‌کنید

استفاده از این ماسک برای پوست‌های چرب ممکن است باعث ایجاد آکنه شود.

شما چه فکر می کنید؟

چاق شدن و لاغر شدن پوست صورت به طور مداوم باعث افتادگی پوست شده و به مرور زمان موجب پیری زودرس می‌شود. داشتن پوستی شاداب،گونه‌هایی برجسته و صورتی فرم‌دار زیبایی شما را دوچندان می‌کند. لاغر شدن صورت جذابیت چهره را کاهش می‌دهد.

خبر خوب این است که راه‌های مقرون به صرفه زیادی برای چاق شدن صورت وجود دارد. یکی از این راه‌ها که بدون عوارض و کاملا گیاهی است استفاده از ماسک‌های خانگی است. ماسک‌های خانگی از ترکیبات گیاهی میوه‌ها، روغن‌های گیاهی، عسل و … تهیه می‌شوند که همگی به راحتی در منزل قابل درست شدن هستند.

این ماسک‌ها علاوه بر چاق کردن صورت هر کدام خواص‌های ویژه‌ی دیگری برای پوست دارند که با توجه به نوع پوست می‌توانید از آنها استفاده کنید.

�ر “بهترین ماسک خانگی برای چاق شدن صورت

  1. با سلام خدمت شما می خواستم بگم که چه ماسکی دارین که واقها می تونه صورت روتپل کنه ومی گین کدوم ماسک خانگی می تونه صورت رو شاداب صورت رو تپل کنه به من بگین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *