خیلی از اوقات روش‌های تهاجمی نظیر میکرونیدلینگ به شرط انجام مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ می‌توانند اثرات معجزه آسایی به دنبال داشته باشند. فکرش را بکنید؛ همان سلول‌ها و همان پوستی که از بین رفته یا طراوت خود را از دست داده، برای ترمیم و بازسازی طی انجام میکرونیدلینگ تحریک شده و جان تازه‌ای می‌گیرد!

در بین تمام روش‌های زیبایی و جوانسازی پوست، میکرونیدلینگ یکی از محبوب‌ترین و نوین‌ترین روش‌ها روز دنیا است. در این عمل از آسیب‌های میکرو یا ریز برای تحریک کلاژن سازی پوست پیر، آسیب دیده یا چروکیده استفاده می‌شود. اما همین عمل بدون درد ممکن است در نتیجه دخول سوزن‌های ریز و میکرو، عارضه پوستی به بار آورد.

اگر اطرافیانتان به خاطر عوارضی مثل خشکی، تورم، قرمزی، التهاب و ... شما را از انجام میکرونیدلینگ منصرف کرده‌اند نگران نباشید. بعد از خواندن این مطلب و تنها با یادگیری چند ترفند برای مراقبت بعد از عمل، دوباره برای جوانسازی پوستتان با میکرونیدلینگ مشتاق خواهید شد!

حتی اگر تجربه عملیات زیباسازی نظیر میکرونیدلینگ را ندارید می‌توانید حدس بزنید بعد از ورود سوزن به پوست حساس صورت چه اتفاقی می‌افتد. به محض این که سوزن وارد اپیدرم و لایه‌های عمیق‌تر شود، فرآیند التهابی در بدن فعال می‌شود. نتیجه این فرآیند گرمی، سختی، سرخی و احساس التهاب و سوزش در ناحیه است. بسته به این که پوستتان تا چه حد حساسیت داشته باشد یا این که روشن باشد ممکن است چند روز سرخ و برآشفته به نظر برسد.

البته تمام این علائم طبیعی هستند. اما طبق نظر متخصصان این اثرات باید طی چند ساعت بعد از عمل تخفیف یابند. در غیر این صورت امکان این وجود دارد که قرمزی و التهاب تا یکی دو هفته به طول انجامد و تمام فکر و ذکرتان را درگیر کند!

از آن جایی که ورود سوزن به پوست صورت نوعی جراحت پوستی میکروسکوپی محسوب می‌شود پس نباید بی گدار به آب بزنید. استفاده از هر نوع محلول‌های ضد عفونی کننده یا کرم‌های مرطوب کننده‌ای که در دسترس هستند بدون مشورت با پزشک توصیه نمی‌شود.

برای کسب بهترین نتیجه و فروخفتن التهاب پوستتان، مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ را به سبک ما ادامه دهید!

پاکسازی مداوم صورت بعد از میکرونیدلینگ

پوستتان را بعد از ورود این سوزن‌هایی که در کسری از ثانیه وارد صورتتان شده‌اند تصور کنید. اگر در مقیاس میکروسکوپی بررسی کنید انگار که صورت بمباران شده و تک تک سلول‌ها در حال پر کردن منافذ ایجاد شده هستند! پس طبیعی است که صورت بعد از میکرونیدلینگ مستعد جذب آلودگی و چربی بیش‌تر باشد.

متخصصان توصیه می‌کنند 72 ساعت بعد از عمل، صورت را با پاک کننده ملایم صورت شستشو دهید. دقت کنید که PH پاک کننده در این شرایط خیلی مهم است و اگر از مواد قوی استفاده شود احتمال خشکی و تخریش بیش‌تر وجود دارد.

پاک کننده‌های پوستی ملایم باید با آب ولرم شستشو داده شوند. برخی از پاک کننده‌های مناسب پوست در مواردی که از میکرونیدلینگ برای برداشت جای جوش استفاده می‌شود عبارتند از:

پیشنهاد ویژه

اسپری پاک کننده سینره مدل Cleansing Toner

شستشو صورت از اصلی‌ترین مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ به شمار می‌رود. این را بانوانی که از این عمل برای حذف جای جوش و نقاط فرورفته جوش‌های جوانی استفاده کرده‌اند بهتر می‌دانند.

به نظر می‌رسد اسپری پاک کننده سینره با فرمولاسیون گیاهی منافذ باز پوست را تنگ و از ورود آلودگی و ذرات معلق به لایه زیرین پوست جلوگیری می‌کند.

این فرآورده با داشتن فرمولاسیونی حاوی شوینده‌های بسیار ملایم بدون ایجاد آثار تحریکی بر روی پوست، منافذ را عاری از آلودگی می‌کند.

تونیک پاک کننده هیدرودرم

پاک‌کننده‌های آرایشی در قالب  لوسیون، تونیک، ژل و کرم تولید می‌شوند. شاید تونیک‌ها به سبب این که راحت‌تر روی پوست پخش می‌شوند برای مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ مناسب‌تر باشند.

تونیک پاک کننده هیدرودرم از عصاره‌ی گیاهان علفی و گلاب و نارون تولید شده است. عصاره هاماملیس موجود در این محصول از رشد باکتری‌های گرم مثبت و گرم منفی جلوگیری می‌کند.

این محصول ویتامینه بوده و ویتامین B5 موجود در آن سبب حفظ رطوبت و افزایش پوسته‌ریزی و کاهش التهابات پوستی می‌شود.

تونیک پاک کننده صورت سی گل

این محصول حاوی عصاره گل رز، عسل و ویتامین‌های گروه B است. ترکیبات ضد التهاب و التیام بخش تونیک پاک کننده صورت سی گل گزینه مناسبی برای مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ خواهد بود.

آبرسانی به نقاط مختلف پوست بعد از میکرونیدلینگ

بعد از میکرونیدلینگ اولین چیزی که احساس می‌کنید خشکی و تخریش بعد از ورود نیدل‌های ریز است. این خشکی صورت اگر قرار باشد التهاب پوستی تا چند هفته ادامه یابد آزاردهنده‌تر می‌شود.

راهکار دوم به عنوان مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ استفاده از سرم‌ها و کرم‌های آبرسان است. به دنبال خواص آبرسانی در محصولات غیرتخصصی نظیر لوسیون بدن ایرانی و خارجی یا کرم‌های لایه بردار خود نباشید. بد نیست از محصولاتی که در ادامه معرفی می‌کنیم برای آبرسانی در دوران حساس بعد از میکرونیدلینگ استفاده کنید:

سرم آبرسان موناولیا مدل ML Balance

مونالیا برندی تخصصی در حوزه محصولات مراقبت از پوست است. سرم آبرسان این برند به صورت اختصاصی برای پوست‌های خشک تولید شده است. پس می‌توانید خشکی پوستتان را برای احیا و ترمیم سریع‌تر بعد از میکرونیدلینگ با این سرم کاهش دهید.

سرم آبرسان و مرطوب کننده روژی مدل هیالورونیک اسید

رطوبت و آبرسانی عمقی و صحیح به پوست از اقدامات مهم در مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ است. اسید هیالورونیک یک پلی ساکارید طبیعی در بدن انسان است که در مقادیر زیادی در فضاهای بین سلول‌های پوست وجود دارد. اما این ماده بر اثر میکرونیدلینگ یا افزایش سن رو به کاهش می‌رود.

سرم آبرسان و مرطوب کننده روژی مدل هیالورونیک اسید آبرسان فاقد چربی برای پوست‌های خشک و حتی چرب و جوشدار است. این محصول مکمل درمانی برای ترمیم زخم و دفع رادیکال‌های آزاد پوست است.

مراقبت از پوست در برابر آفتاب بعد از میکرونیدلینگ

استفاده از کرم ضد آفتاب در هر شرایطی ضروری است. اما ضرورت این خودمراقبتی بعد از میکرونیدلینگ بیش‌ از قبل می‌شود.

برای مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ ضد آفتاب‌های broad-spectrum یا طیف گسترده‌ای مناسب است که حداقل SPF 25 داشته باشند. حتی اگر چند دقیقه قرار است از منزل خارج شوید فراموش نکنید که پوست شما نازک‌تر و حساس‌تر از همیشه است و رادیکال‌ها و اشعه‌های مضر را سریع‌تر جذب می‌کند.

پیشنهاد ما را برای محافظت پوست در برابر اشعه آفتاب بعد از میکرونیدلینگ بخوانید:

 

پیشنهاد ویژه

کرم ضد آفتاب الارو سری Foundation Effect مدل High Protection

ضد آفتاب‌های الارو نه فقط برای پوشش دهی و محبوبیت بالای آن‌ها، بلکه به خاطر محافظت قوی پیشنهاد امروز ما به شما هستند. مدل High Protection با SPF 30 از پوست صورت در برابر اشعه‌های UVA و UVB محافظت می‌کند و مانع از آفتاب سوختگی پوست می‌شود.

نکته مهم در این ضد آفتاب عدم استفاده از چربی و عصاره‌ در فرآوری آن است. بنابراین برای پوست آسیب دیده و ملتهب و جهت مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ بسیار ایمن است.

کرم ضد آفتاب بیودرما مدل Photoderm spot

برای انواع پوست‌های خشک، معمولی و مختلط ضد آفتاب بیودرما توصیه می‌شود. این محصول فیلترهای محافظتی قوی در برابر اشعه فرابنفش دارد و به احیای پوست آسیب دیده بعد از میکرونیدلینگ کمک می‌کند.

شما چه فکر می‌کنید؟

اگر پوست حساسی دارید آگاهی از مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ پیش از هر اقدامی برای جوانسازی پوست لازم است. کرم ضد آفتاب، آبرسان‌های تخصصی و محصولات پاک کننده پوست تا حدی التهاب و آثار جانبی میکرونیدلینگ را کاهش می‌دهند.

شما چه فکر می‌کنید؟ ایده شما برای تخفیف سرخی و التهاب بعد از عمل میکرونیدلینگ چیست؟

�ر “اقدامات و مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ و جوانسازی پوست

  1. محصولات هیالورنیک اسید عالین من بعد میکرونیدلنیگ دکترم بهم گفت استفاده کنم خیلی خوب بود.

  2. ۲۴ ساعت اول مدام باید آبرسان زد و از ماسکهای ورقه ای هیالورونیک اسید استفاده کرد۰ تا ۸ ساعت بعد از میکرونیدلینگ پوست رو نباید شست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *