همه چالش‌های رعایت روتین‌های مراقبت از پوست یک طرف؛ رفع موهای زائد صورت و بدن و دردسرهای آن یک طرف! این را اکثر بانوان و آقایانی که دغدغه رفع موهای زائد را به ویژه در نواحی عمومی بدن نظیر صورت دارند بهتر درک می‌کنند.

از گذشته تا به حال راه‌های زیادی برای برطرف کردن و دفع موی زائد بدن وجود داشته است. تیغ، پودر و کرم موبر صورت و بدن، وکس و اپیلاسیون از روش‌های متداول رفع موقت موی بدن هستند. اما امروزه با اتکا به ابزارهای کم درد و ارزان قیمتی مثل انواع پد اپیلاسیون بهداشتی به سادگی و برای مدت زمان طولانی‌تری خیالتان بابت موهای زائد راحت است.

پدهای بهداشتی از هر نظر ایمن هستند و مهم‌تر از همه با سطح پهنی که دارند در مدت زمان کوتاهی مقدار زیادی از موها را برداشت می‌کنند. این روش کم‌درد است و با استفاده از روش‌ها و محصولاتی که در ادامه راهنمای مینی ژوپ معرفی می‌کنیم از شفافیت و زیبایی پوستتان بیش‌تر لذت می‌برید.

معرفی و بررسی انواع پد اپیلاسیون بهداشتی

پیشنهاد مینی ژوپ

پد اپیلاسیون کد 1205 بسته ۱۰۰ عددی

  • مناسب برای: بدن
  • عصاره/ ویتامین: ندارد
  • خاصیت ضد حساسیت: دارد

این محصول مجموعه 100 عددی پد اپیلاسیون ساده برای استفاده در سالن زیبایی است که با توجه به قیمت، ارزش خرید بالایی دارد. این پدها بسیار نازک و در عین حال مقاوم هستند و بدون ایجاد حساسیت پوستی موزدایی را تسهیل می‌کنند.

پد اپیلاسیون پروین کد 02 بسته 20 عددی

  • مناسب برای: بدن
  • عصاره/ ویتامین: ندارد
  • خاصیت ضد حسسیت: دارد

اپیلاسیون در منزل و از طریق راه‌های خانگی نظیر بند انداختن زمان زیادی می‌برد. پد اپیلاسیون پروین روشی ساده و بدون درد برای حذف موهای زائد بدن است که در یک مجموعه بیست تایی تولید می‌شود.

این پد ساده است و ابتدا باید مقداری موم ذوب شده را روی بدن قرار دهید و سپس پد را بچسبانید.

پد اپیلاسیون بدن هرمودر مدل HRZ بسته 30 عددی

  • مناسب برای: بدن
  • عصاره/ ویتامین: ندارد
  • خاصیت ضد حساسیت: ندارد

ترکیب اصلی پد اپیلاسیون هرمودر پلی پروپیلن است و با بافت مقاومی که دارد بدون نشت موم به مو زدایی کمک می‌کند. حتی اگر موضع اصلاح مو کمی مرطوب باشد با این پد مقادیر آب اضافی جذب شده و اصلاح به بهترین شکل انجام می‌شود.

پد اپیلاسیون مدل p30 بسته 30 عددی

  • مناسب برای: بدن
  • عصاره/ ویتامین: ندارد
  • خاصیت ضد حساسیت: ندارد

پدهای بهداشتی بهترین وسیله برای استعمال موم و وکس به ویژه در سالن‌های زیبایی هستند. پد اپیلاسیون مدل p30 حاوی 300 عدد پد نازک و مقاوم بوده که با پوست بانوان و آقایان سازگار است. سایز این پدها برای اندام‌های حرکتی و پهن بدن مناسب است و حتی می‌توانید از یک پد دوبار استفاده کنید.

نوار موبر ویت مدل Easy Gelwax بسته 16 عددی

  • مناسب برای: زیر بغل و بیکینی و کشاله ران
  • عصاره/ ویتامین: ویتامین E
  • خاصیت ضد حساسیت: دارد

اصلاح با موم روشی مطمئن برای حذف طولانی مدت موهای زائد است؛ اما تماس مومک با بدن عوارض زیادی نظیر حساسیت و سوختگی ایجاد می‌کند. برای رفع این مشکل می‌توانید از نوار موبر ویت با توجه به ضخامت پوست بدن استفاده کنید و از شر موهای زائد خلاص شوید.

این محصول یک پد آماده به مصرف و حاوی ویتامین E است که برای استفاده از آن فقط باید نوار را روی موضع بچسبانید و بعد از یک دقیقه جدا کنید.

پد موبر ویت برای اطراف کشاله‌ی ران و زیر بغل مناسب است و نباید در ناحیه صورت استفاده شود.

پد اپیلاسیون دپی مدل Easy بسته 20 عددی

  • مناسب برای: کل بدن
  • عصاره/ ویتامین: ندارد
  • خاصیت ضد حساسیت: دارد

پد اپیلاسیون دپی مجموعه 20 عددی نیمه آماده است. برای استفاده از این محصول ابتدا موضع را موم ذوب شده بپوشانید و سپس از پدهای ضد حساسیت استفاده کنید. این محصول قیمت مناسبی دارد و برای استفاده در سالن‌های زیبایی نیز مقرون به صرفه خواهد بود.

پد موم وکس کارونلب مدل Dair بسته 300 عددی

  • مناسب برای: کل بدن و صورت
  • عصاره/ ویتامین: ندارد
  • خاصیت ضد حساسیت: ندارد

پد موم وکس کارونلب مجموعه 300 عددی برای استفاده حرفه‌ای از وکس و اصلاح تمام نواحی صورت و بدن است. بافت ریز موجود در این پدها از عبور مواد و نشت آن‌ها به بیرون جلوگیری می‌کند.

پد اپیلاسیون ای بی اس مدل رولی

  • مناسب برای: بدن
  • عصاره/ ویتامین: ندارد
  • خاصیت ضد حساسیت: ندارد

جنس پد اپیلاسیون ای بی اس از پارچه NONWOVEN است که یک بستر مستحکم و یکپارچه برای اصلاح ایجاد می‌کند. این محصول یک رول 90 متری با کیفیت بالا است و ابعاد آن حتی برای اصلاح نواحی محدود و باریک بدن نیز مناسب خواهد بود.

پد اپیلاسیون کاراملا کد 01

  • مناسب برای: بدن
  • عصاره/ ویتامین: ندارد
  • خاصیت ضد حساسیت: دارد

پد اپیلاسیون کاراملا یک رول 10 متری با عرض 7 سانتی متر برای جذب بالای موم و اصلاحی کامل و دلپذیر است. این پد قدرت کشسانی بالایی دارد و بنابراین احتمال پارگی کم‌تری حین برداشت ناگهانی پد از روی پوست وجود خواهد داشت.

پد اپیلاسیون؛ روشی به صرفه برای مو زدایی در منزل

پدهای بهداشتی زیر مجموعه تمام روش‌هایی هستند که برای اپیلاسیون یا موزدایی موهای زائد بدن استفاده می‌کنیم. پدها پارچه‌های کتانی با خاصیت ضد حساسیت هستند که معمولا به دو صورت آماده یا نیمه آماده تولید می‌شوند. پدهای آماده دارای یک لایه وکس یا موم آماده هستند و سایر پدها را باید روی موم ذوب شده‌ای که روی پوست قرار می‌دهید بگذارید.

پدهای بهداشتی مزایای زیادی نسبت به روش‌های معمول نظیر بند انداختن، استفاده از اپیلیدی و بند اندازهای برقی دارند که در ادامه مرور می‌کنیم:

ریشه کنی کامل موها با پد بهداشتی

پدها به صورت مستطیل‌های طویل طراحی می‌شوند و درست روی موها قرار می‌گیرند. حرکت سریع و ناگهانی پد بعد از ثابت شدن آن روی پوست به صورت قطعی موها را ریشه کن می‌کنند. این در حالی است که رفع موهای زائد بدن با خیلی از روش‌های موزدایی نظیر اپیلیدی یا بند انداز موقتی است و به زبان ساده‌تر موها ریشه کن نمی‌شوند.

رفع سریع‌تر موهای زائد با پد اپیلاسیون

پدهای اپیلاسیون پارچه‌های پهنی هستند که به یکباره مقدار زیادی از موها را شیو یا برداشت می‌کنند. در این روش نسبت به استفاده از تیغ انرژی کم‌تری صرف می‌شود و از همه مهم‌تر به زمان کم‌تری نیاز دارید.

تنها شرط استفاده از پدهای اپیلاسیون بهداشتی خشک بودن سطح پوست است. در غیر این صورت ممکن است موها به خوبی جدا نشوند و یا ریشه کنی به خوبی صورت نگیرد.

قابلیت استفاده از پد اپیلاسیون برای موهای کوتاه و بلند

یکی دیگر از مزایای انواع پد اپیلاسیون سازگاری آن با انواع پوست و موهای کوتاه و بلند آن است. تجربه ثابت کرده هر یک از روش‌های موزدایی برای یک قسمت خاص بدن مناسب هستند. مثلا بند انداختن برای موهای ریز صورت گزینه بهتری است و نواحی دیگر نظیر پاها را بهتر است با سایر روش‌های معمول نظیر کرم موبر اصلاح کنید.

در میان تمام این روش‌ها پدهای بهداشتی برای تمام موهای کوتاه و بلند بدن قابل استفاده هستند. هر چند که به دلیل ساختار ثابت و ابعاد مشخص ممکن است نتوانید از پد اپیلاسیون برای نقاط محدود بدن یا صورت استفاده کنید.

قابلیت استفاده مجدد از برخی از پدهای اپیلاسیون

همانطور که گفتیم پدهای بهداشتی در دو نوع آماده مصرف ( موم دار) یا برای استفاده با موم و نیمه آماده تولید می‌شوند. مدل‌های آماده را شاید بتوانید بیش از یک بار هم استفاده کنید. فقط کافی است دفعه دوم پد را به خوبی روی پوست مالش دهید تا چسبندگی کافی ایجاد شود.

پدهای دارای ترکیبات نرم کننده و ضد حساسیت

زمان زیادی طول می‌کشد تا روش موثر برای رفع موهای زائد بدن خود را پیدا کنید. ضمن این که برخی از افراد برای هر ناحیه از بدن یا صورت یک وسیله خاص را انتخاب می‌کنند.

ممکن است در ساختار پدهای اپیلاسیون بهداشتی از ترکیبات نرم کننده، ضد حساسیت و آرامش بخش پوست استفاده شده باشد. آلوئه ورا معروف‌ترین ترکیب جانبی است که روی رول‌های اپیلاسیون بهداشتی استفاده می‌شود و خواص خنک کنندگی دارد. در صورتی که از این محصولات استفاده کنید احتمال سوختگی و آسیب‌های پوستی به حداقل می‌رسد.

راهنمای استفاده از پدهای اپیلاسیون بهداشتی

پدهای بهداشتی انواع مختلفی دارند و به صورت رول یا پدهای آماده مصرف به فروش می‌رسند. برای استفاده موثر از این پدها به نکات زیر توجه و مطابق با دستورالعمل گفته شده پیش بروید:

  • حداقل طول موها قبل از هر بار اپیلاسیون باید 1 سانتی متر باشد. موهای خیلی بلند یا خیلی کوتاه ممکن است خیلی خوب توسط پد ریشه کن نشوند.
  • قبل از استفاده از پدهای بهداشتی می‌توانید مواضع حساس نظیر صورت را با استفاده از پمادهای بی‌حسی موجود در بازار بی‌حس کنید. این پمادها به طور موضعی و حدود یک ربع قبل از اصلاح استفاده می‌شوند.
  • موضع اصلاح باید کاملا پاک و خشک باشد. در صورتی که از پماد بی‌حسی استفاده کرده‌اید قبل از چسباندن پد باید به خوبی ناحیه را شستشو دهید.
  • یک لایه پد را روی موضع قرار دهید، به خوبی بچسبانید و سپس ناگهانی و در جهت خلاف رشد موها برداشت کنید.

سخن آخر

وکس یکی از روش‌های اصلاح موهای زائد با بازدهی طولانی مدت است. انواع پد اپیلاسیون بهداشتی برای استعمال وکس روی پوست استفاده می‌شوند که به دو صورت ساده و آماده در بازار وجود دارند. برخی از پدهای آماده یک لایه موم آماده به مصرف دارند و تنها کافی است آن را روی پوستتان قرار دهید. پدهای ساده برای استفاده در سالن‌های زیبایی کاربرد بیش‌تری دارند و بافت کشسان و مقاوم آن‌ها از نشت موم جلوگیری می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *