برگزاری مراسم شب یلدا از رسوم دیرینه میان ایرانیان است؛ اما اگر در ماه‌های اخیر سابقه وصلت در خانواده وجود داشته باشد این شب طولانی به خاطر رسم پیکش به تازه عروس و تازه داماد طولانی‌تر از سال‌های قبل خواهد بود!

طبق عادت کهن میان ایرانیان در برخی از روزهای سال از جمله شب یلدا به رسم شادباش و برای تبریک از سمت خانواده‌ها هدایایی به تازه عروس و تازه داماد داده می‌شود. کادوی شب یلدا برای تازه عروس و داماد معمولا داخل سینی و طبق رسم طبق کشی ارسال می‌شد. امروزه با این که سبک و سیاق ارسال این هدایا چه برای خانواده عروس و چه داماد عوض شده اما همچنان یک سری آیتم ویژه برای هدیه دادن به عروس و داماد در نظر گرفته می‌شود.

این سنت ایرانی اگرچه شیرین و خاطره انگیز است اما برای خانواده‌هایی که اولین بار این رویداد را تجربه می‌کنند کمی دلهره آور است. راهنمای خرید امروز مینی‌ ژوپ لیست کاملی از انواع و اقسام هدایا مناسب برای پیشکش در طولانی‌ترین شب سال را در اختیارتان قرار می‌دهد. همراه ما باشید.

انواع و اقسام هدیه شب یلدا مناسب تازه عروس

در روزگار قدیم هدیه چله برای نوعروس بهانه‌ای برای دید و بازدید از او در اولین سال بعد وصلت بوده است. این رسم که بسیار قدیمی‌تر از آن چه که فکر می‌کنیم است بیش‌تر با پیکش هدایای خوراکی نظیر آجیل و انواع میوه جشن گرفته می‌شد. هنوز هم این اقلام در هدایایی که برای تازه عروس و تازه داماد برده می‌شود جای دارند؛ اما نحوه آرایش و تزئین آن‌ها متفاوت است.

آجیل و انواع خشکبار و تزئین آن

به سبب شب نشینی طولانی مدتی که در شب یلدا وجود دارد شاید آجیل و خشکبار مهم‌ترین چیزی باشد که حتما باید در سبد شب یلدا تازه عروس قرار داشته باشد. در آجیل شب یلدا از چهار تا پنج مغز مختلف استفاده می‌شود. برخی از افراد در آجیل یلدا از خشکبار دیگری نظیر توت، برگ زرد آلو ، کشمش ، گردو ، انجیر خشک و ... نیز استفاده می‌کنند.

انواع آجیل‌ و خشکبار مناسب یلدا برای تازه عروس عبارتند از:

  1. آجیل چهار مغز مقوی: بادام هندی، پسته، فندق و بادام درختی بیش از هر نوع مغز دیگری در آجیل برای هدیه شب یلدا استفاده می‌شوند.
  2. ترکیب آجیل و میوه خشک: در برخی از مناطق ایران علاوه بر مغزهای مختلف از انواع میوه خشک هم برای تزئین و تکمیل کردن چینش خشکبار استفاده می‌شود.

در کنار آجیل و میوه خشک می‌توانید از انواع شکلات و یا پک‌های شکلات مخصوص یلدا در سبد هدایا استفاده کنید.

میوه خشک مخلوط بوکاژ

میوه خشک یکی از متداول‌ترین خشکباری است که در سبد شب یلدا نوعروس استفاده می‌شود. میوه خشک مخلوط بوکاژ در بسته بندی خاص و به صورت کادویی طراحی شده و می‌توانید این محصول را بدون تزئین جداگانه در سبد قرار دهید.

برای این که کامل‌ترین بسته هدیه برای تازه عروس را طراحی کنید شاید بهتر باشد از تمام آجیل‌ و خشکبار موجود یک نمونه در سبد و تزیینات خود قرار دهید. آجیل مخلوط هیرشا انتخابی به صرفه و اقتصادی است تا با صرف هزینه کم‌تر ترکیبی از انواع تخمه و مغز را برای کادو استفاده کنید.

برای شب یلدا پک‌های مخصوص یلدا هم به صورت سالانه عرضه می‌شود؛ اما ترجیح اکثر خانواده‌ها خرید جداگانه خشکبار و تزئین آن‌ها با انواع روبان، تور، سبد و بسته بندی‌های مناسب هدیه است.

انواع لباس زمستانی برای تازه عروس

هیچ محدودیتی برای انتخاب هدیه تازه عروس در شب یلدا وجود ندارد؛ اما اگر قصد دارید از لباس به عنوان هدیه استفاده کنید بهتر است پالتو و لباس‌های زمستانی گرم را زیر نظر بگیرید. برخی از خانواده‌ها ممکن است علاوه بر لباس از پارچه، کیف یا زیورآلات استفاده کنند. بنابراین می‌توانید به جای یک لباس زمستانی سنگین از بافت و لباس‌های خانگی گرم برای ست هدیه شب یلدا استفاده کنید.

این محصول یک رویه نخی اکریلیک و گرم است که می‌تواند به عنوان مانتو و به تنهایی نیز استفاده شود. فرم این بافت معمولی و جلو باز است و با توجه به ضخامتی که دارد کادو مناسبی برای تازه عروس‌ها و فصول سرد سال است.

پالتو میرا مدل کلاسیک BLK

استایل کلاسیک گزینه محبوب تمام بانوان برای موقعیت‌های رسمی و نیمه رسمی است.  پالتو میرا مدل کلاسیک BLK فرم معمولی و نسبتا آزادی دارد که از جنس فوتر تولید شده است. این پالتو قابلیت تغییر یک سایز با جابجا کردن دکمه را دارد.

تونیک بافت زنانه رنگ زرشکی از کاموای 100 درصد پنبه طبیعی تولید شده و فرم زیبا و جذب روی بدن دارد. این محصول یقه اسکی دارد که از خاصیت کشسانی مناسبی برخوردار است. با توجه به طراحی اسپرت و ساده این تونیک اکثر افراد از این لباس به عنوان کادوی شب یلدا تازه عروس استقبال می‌کنند.

انواع کیف مناسب شب یلدا برای نوعروس

برخی از خانواده‌ها ممکن است در کنار لباس زمستانی مجموعه‌ای کامل‌تر با کیف و حتی کفش را طراحی کنند. برخی هم ممکن است کیف را جایگزین کنند.

برای انتخاب هدیه یلدا باید رنگ و تم هدیه را نیز در نظر بگیرید. رنگ کیف و لباس و تمام ست پوشیدنی می‌تواند با محوریت سفید به خاطر فصل زمستان، یا محوریت رنگ قرمز و سبز خریداری شود. اگر قرار است کیف را در کنار لباس هدیه دهید بد نیست به هماهنگی رنگ و مدل آن‌ها با یکدیگر دقت بیش‌تری داشته باشید.

کیف مجلسی- اداری چرم طبیعی دستدوز

اگر از انتخاب لباس برای کادو به تازه عروس مطمئن نیستید انواع کیف مجلسی گزینه مناسب‌تری هستند. کیف مجلسی چرم طبیعی مژی محصولی شکیل و زیبا برای هدیه است. داخل این کیف زیپ‌های متعدد برای قرار دادن مدارک و کارت قرار دارد.

کیف مجلسی چرم دستدوز مژی مدل L5

این محصول نمونه کامل و جذاب به عنوان کیف دستی برای موقعیت‌های مجلسی است. همراه با این کیف یک آینه و دسته کلید چرم دریافت می‌کنید.

وسایل تزیینی و دکوری برای تازه عروس

جا‌شمعی، کوزه‌های سفالی، سفره‌های قلمکار، صنایع دستی بزرگ و دیواری و ... می‌توانند هدایایی مدرن و زیبا برای تازه عروس‌ها باشند؛ به خصوص اگر فکر می‌کنید سبد هدیه شب یلدا بی روح است و باید استایل آن را با یک عنصر متفاوت تغییر دهید.

یکی از مزایای خرید صنایع دستی امکان هماهنگ کردن آن‌ها با شب یلدا و تم مرتبط با آن است.

انار خشک شده مدل یلدا بسته 12 عددی

انارهای مصنوعی عناصر تزئینی جذابی برای قرار دادن در جعبه و هدایا مخصوص شب یلدا نوعروس هستند. این انارها را می‌توانید در تمام بخش‌های هدایا به صورت تزئینی قرار دهید.

بشقاب تزیینی مدل یلدا no.1

دیوارکوب‌ها هدایای ماندگاری برای شب یلدا هستند.  بشقاب تزیینی مدل یلدا no.1 هنر دست هنرمندان ایرانی است که با زیبایی تمام به تن بی جان ظروف روحی جان داده‌اند.

خرید حافظ و دیوان شاهنامه برای سبد شب چله تازه عروس

شب یلدا و بازدید از خانواده نوعروس بهانه خوبی برای احیای فرهنگ کهن و عرصه ادبیات غنی فارسی است. شاهنامه و دیوان شاهنامه یکی از هدایای ارزشمند یلدایی است که هر کسی با آن ارتباط می‌گیرد.

کتاب دیوان حافظ اثر شمس الدین محمد حافظ انتشارات پارمیس

حافظ خوانی جزئی از شب یلدا است، به خصوص اگر در آن فالنامه هم وجود داشته باشد. این اثر نفیس با جلد چرمی تولید شده و هدیه ارزشمندی برای کادوی شب یلدا تازه عروس‌ها است.

کتاب شاهنامه فردوسی انتشارات نیک فرجام

شب یلدا مجالی برای مرور سنت‌های کهن ایرانی نظیر شاهنامه خوانی است. با این اثر نفیس می‌توانید سبد هدایا شب یلدا تازه عروس‌ها را زیباتر و پربارتر کنید.

انواع زیورآلات برای تازه عروس‌ها

برخی از خانواده‌ها زیورآلات را هم در سبد مخصوص شب یلدا خود قرار می‌دهند. زیورآلاتی که به عنوان هدیه شب یلدا تازه عروس در نظر گرفته می‌شود معمولا نیم ست یا به صورت تک است. حتی می‌توانید هدایای مرتبط با مناسب‌های پی در پی را به عنوان هدیه خاص شب چله تقدیم نوعروس کنید.

گردنبند طلا 18 عیار ماهک مدل MM0362

گردنبند طلا 18 عیار ماهک مدل MM0362 با طرح دایره‌ای تولید شده و با طول 39.5 سانتی متر کل سینه و گردن را می‌پوشاند. این محصول دارای دو زنجیر متصل و دو آویز به شکل قلب است که هر تازه عروسی را شیفته خود می‌کند!

انگشتر طلا 18 عیار زنانه گالری یارطلا مدل فیوژن

انگشتر طلا 18 عیار زنانه گالری یارطلا مدل فیوژن با قطر داخلی 18 میلی متر طراحی شده و مطابق با جدول اندازه عرضه می‌شود. سطح رویی این محصول دارای تارشه‌های مات و براق مختلف است که باعث می‌شود این انگشتر جلوه بیش‌تری روی دست داشته باشد.

انواع و اقسام هدیه شب یلدا مناسب تازه داماد

هدیه شب یلدا برای تازه دامادها از رسوم خاصی تبعیت نمی‌کند. معمولا هدایایی که برای داماد ارسال می‌شود سبک‌تر بوده و تنوع زیادی ندارند. خانواده‌ها در سال اول یا سال دوم وصلت هدایایی مثل پوشاک و کفش زمستانی را به تازه داماد می‌دهند. برخی از خانواده‌ها هم مشابه با هدایای تازه عروس را برای تازه داماد خریداری می‌کنند.

خرید کت و شلوار برای تازه داماد

کت و شلوار کامل‌ترین مجموعه‌ای است که می‌توانید به عنوان هدیه یلد تقدیم همسرتان کنید. سبد هدیه شب چله با وجود یک دست کت و شلوار مرغوب کامل می‌شود؛ با این حال می‌توانید از انواع کمربند چرم و پیراهن مردانه جداگانه هم استفاده کنید.

ست کت و شلوار مردانه ونون

ست کت و شلوار مردانه ونون به صورت تک دکمه و با قد تا بالای باسن طراحی شده است. این کت و شلوار طرح دار و از جنس ویسکوز تولید شده و به رنگ سرمه‌ای است. این مجموعه فاقد جلیقه بوده و در صورت لزوم می‌توانید پیراهن مردانه برای کادوی شب یلدا تازه داماد با آن ست کنید.

کت و شلوار مردانه ورساچه

کت و شلوار مردانه ورساچه مدل 21 با سه جیب خارجی، دو جیب داخلی و آستردار تولید شده است. یکی از مزایای این ست پارچه چهار فصل آن بوده که باعث می‌شود برای تمام روزهای سال قابل استفاده باشد.

خرید انواع عطر و ادکلن برای تازه دامادها

ادکلن به عنوان یک هدیه جانبی در سبد هدیه شب یلدا تازه داماد استفاده می‌شود. انتخاب ادکلن برای تمام سلایق کمی چالش برانگیز است و بد نیست قبل از خرید با نکات خرید عطر و ادکلن مناسب فصل آشنا باشید.

ادو تویلت مردانه مای مدل Concordia

ادو تویلت مردانه مای مدل Concordia محصولی منحصر به فرد با ساختار گل، چوب، گیاهان معطر، میوه و اقیانوس است. اگر به دنبال رایحه خاص مردانه با قیمت مناسب هستید ادوتویلت مای را هدیه خوبی برای شب یلدا و تازه داماد‌ها خواهد بود.

ادو تویلت مردانه امپر مدل Stylo Pour Homme

ادو تویلت مردانه امپر مدل Stylo Pour Homme محصول سرشناس این برند اماراتی است که به جز رایحه قوی بطری و بسته بندی جذابی برای هدیه دادن دارد. نت‌های آغازین این محصول خربزه و شکوفه‌ پرتقال و نوت پایانی عنبر و چوب هستند. این ادکلن مناسب روزهای گرم سال بوده و ترکیب شیرین و خنکی دارد.

خرید پیراهن و بافت مردانه به عنوان هدیه شب یلدا

پیراهن و بافت مردانه از عناصر و نکات مهم برای خوشتیپ شدن آقایان است که باید در استایل خود لحاظ کنند. احتمالا آقایان از دیدن بافت زمستانی یا پیراهن متناسب با سایر لباس‌ها و طبق رنگ مورد علاقه خود خوشحال شوند. پس همین حالا پیراهن مناسب فصل را برای کادو شب یلدا خریداری کنید!

پیراهن آستین بلند مردانه

یکی از مزایای این محصول استفاده از الیاف صددرصد پنبه با طرح جین است. محصولی که خاص روزهای سرد پاییزی و زمستانی است و با هر نوع شلواری ست می‌شود.

پیراهن مردانه مدل bn9999

پیراهن مردانه مدل bn9999 با فرم معمولی و پارچه کشی تولید شده است. این محصول جز کالکشن جدید سال 2020 بوده و یقه آن برگردان است. برای خرید مطمئن حتما از راهنمای انتخاب سایز محصول استفاده کنید.

شما چه فکر می‌کنید؟

شاید در نگاه اول خرید و تزئین کادوی شب یلدا برای تازه عروس و تازه دامادها دلهره آور باشد. اما کالاهای زیادی وجود دارند که می‌توانند سبد هدایا شما را برای پیشکش به عروس و داماد پربارتر و زیباتر کنند. انواع زیورآلات، لباس زمستانی، وسایل تزئینی، حافظ و فردوسی، ادکلن و کت و شلوار از گزینه‌هایی هستند که در کنار میوه و آجیل شب یلدا استفاده می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *