اگر جزو افرادی باشید که به مراقبت از پوست خود اهمیت می‌دهند، حتما دوست ندارید جای زخم، جوش یا سوختگی را روی پوستتان ببینید. حتما شما هم یک بار هم که شده از کرم آلفا یا پماد آلفا استفاده کرده‌اید. این محصول کاربردی قادر است آثار سوختگی و زخم را در مدت کوتاهی بهبود ببخشد و از بین ببرد.

اگر می‌خواهید این پماد را خریداری کنید، پیش از هر چیزی بهتر است با فواید و عوارض احتمالی آن آشنا شوید. ما در مقاله مینی ژوپ شما را با کرم آلفا، ترکیبات، فواید و عوارض و نحوه‌ی استفاده از آن بیشتر آشنا خواهیم کرد.

آشنایی با پماد آلفا یا کرم آلفا

پماد آلفا یا کرم آلفا محصولی دارای خاصیت ضد التهابی است که می‌تواند زخم‌ها و سوختگی‌ها را ترمیم کند. زمانی‌که از این کرم استفاده می‌کنید، التهاب و درد محل زخم به تدریج کاهش می‌یابد و پس از مدتی کاملا بهبود می‌یابد. شاید برایتان سوال پیش بیاید که ترکیبات این کرم چه موادی هستند که باعث اثربخشی بالای آن می‌شوند. در ترکیبات پماد آلفا عصاره‌ی برگ حنا، ریزوم گیاه زردچوبه و تربانتین وجود دارد.

پماد آلفا با نم فاندرمول هم شناخته می‌شود. همچنین دارای خواص آنتی‌باکتریال است و یک نوع آنتی‌اکسیدان محسوب می‌شود. اگر بخواهیم اجزای این کرم را به‌صورت دقیق‌تر بررسی کنیم، می‌توانیم از مواد مفید زیادی نام ببریم. برای مثال لاوسون یکی از مهم‌ترین اجزای تشکیل‌دهنده‌ی این کرم است که تاثیر زیادی در بهبود و کاهش التهاب پوست دارد.

ویتامین‌ها از دیگر اجزای این محصول هستند. در ترکیبات این کرم ویتامین E و ویتامین C وجود دارد که دارای قابلیت کاهش قرمزی و تحریک ساخت کلاژن هستند. در این محصول همچنین اسید‌های چرب غیراشباع  مانند اسید آراشیدونیک و اسید لینولئیک وجود دارند. این دو ماده موجب کاهش التهاب و در نتیجه ترمیم سریع زخم می‌شوند.

از دیگر مواد مهم موجود در ترکیبات کرم آلفا می‌توان به آلانتوئین اشاره کرد. این ماده نقش مهم در ترمیم و بازسازی سلول‌های آسیب‌دیده و رطوبت‌رسانی به پوست دارد. کورکومین موجود در این کرم هم علاوه‌بر خاصیت ضد التهابی، خواص آنتی‌اکسیدانی هم دارد.

خرید مستقیم از آمازون

چه زمانی می‌ توانیم از پماد آلفا استفاده کنیم؟

اگر پوست شما دچار آسیب‌دیدگی سطحی شده است می‌توانید از این کرم برای ترمیم آن استفاده کنید. برای مثال اگر پوستتان زخم شده یا دچار سوختگی شده است، کرم آلفا یکی از گزینه‌های مناسب برای درمان این آسیب‌های پوستی به‌شمار می‌رود. همچنین می‌توانید از کرم برای از بین بردن جای زخم یا اسکار و جای جوش استفاده کنید.

کرم آلفا چه فوایدی دارد؟

کرم یا پماد آلفا دارای فواید زیادی در بهبود آسیب‌های پوستی است. این کرم قادر است رطوبت‌رسانی به پوست را انجام داده و کلاژن‌سازی را تحریک کند. ایجاد رطوبت روی پوست باعث دفع شدن آسان آلودگی‌های محل زخم می‌شود. در نتیجه از تجمع میکروب در نقطه‌ی آسیب‌دیده و ایجاد عفونت جلوگیری می‌کند.

کرم آلفا همچنین باعث کاهش التهاب و قرمزی پوست می‌شود. همانطور که اشاره کردیم کرم آلفا دارای خواص آنتی‌باکتریال و ضد قارچ است؛ بنابراین پوست شما را از عفونت‌های احتمالی حفظ می‌کند.

خواص آنتی‌اکسیدانی پماد آلفا موجب می‌شود پوست شما از آسیب‌های رادیکال‌های آزاد در امان بماند. این محصول به سرعت التهابات پوستی را برطرف می‌کند و درد ناحیه‌ی آسیب‌دیده را کاهش داده و به تدریج از بین می‌برد. به این ترتیب سرعت بهبود یافتن زخم افزایش می‌یابد. یکی دیگر از مزایای کرم آلفا این است که این محصول فاقد آنتی‌بیوتیک و پروفیلاکتیک است.

کرم آلفا را چگونه و چه قدر باید استفاده کنیم؟

استفاده از کرم آلفا بسیار آسان است. کافی است ابتدا محل زخم را با آب جوشیده یا سرم شستشو بشویید و با گاز استریل خشک کنید. پس از چند دقیقه که زخم خشک شد، کمی از پماد را روی آن بمالید. سپس با گاز زخم ا پانسمان کنید. بهتر است روزی ۳ بار از این پماد استفاده کنید.

پماد آلفا در درمان سوختگی چه اثری دارد؟

همانطور که اشاره کردیم یکی از فواید استفاده از پماد آلفا، بهبود و التیام سوختگی و آثار آن است. یکی از ترکیبات موجود در پماد آلفا لاوسون است که دارای اثربخشی بالایی در تسکین دردها و ترمیم سلول‌های آسیب‌دیده است. همچنین بعد از بهبود زخم‌ها سوختگی، قادر است آثار زخم را هم از بین ببرد.

البته لازم است بدانید که اثربخشی پماد آلفا برای سوختگی‌های سطحی است. برای بهبود سوختگی‌های شدیدتر باید به مراکز پزشکی مراجعه کنید.

پماد آلفا چه عوارضی دارد؟

پماد یا کرم آلفا هیچ‌گونه عوارضی ندارد. علت این موضوع استفاده از ترکیبات گیاهی در این محصول است. البته اگر حساسیت داشته باشید، ممکن است واکنش‌های آلرژیک در بدن شما به‌وجود بیاورد.

هنگام استفاده از پماد آلفا چه نکاتی را باید مد نظر داشته باشیم؟

  • همانطور که پیش از این اشاره کردیم هنگامی که دچار سوختگی‌ها یا زخم‌های عمیق می‌شوید، نباید از پماد آلفا استفاده کنید.
  • تا زمانی‌که زخمتان پس از شستشو به طور کامل خشک نشده است، پماد را روی زخم قرار ندهید.
  • اگر می‌خواهید این پماد اثربخشی بهتری داشته باشد، از خوردن غذاهایی مانند بادمجان، سیر، پیتزا، سوسیس، کالباس، فلفل و ... خودداری کنید.
  • اگر پس از مصرف این پماد دچار واکنش‌های آلرژیک مانند سوزش یا خارش شدید، حتما به پزشک خود اطلاع دهید.
  • این پماد را هرگز در اطراف چشم، دهان و بینی استفاده نکنید. اگر مقداری از پماد به اشتباه وارد چشمانتان شد، حتما با آب ولرم چشمان خود را بشویید.
  • زمانی‌که از پماد آلفا استفاده می‌کنید، از پمادهای دیگر سوختگی استفاده نکنید تا تداخل درمانی به‌وجود نیاید.
  • پس از قرار دادن پماد روی زخم آن را کاملا ماساژ بدهید تا به‌خوبی جذب پوست شود.
  • به خاطر داشته باشید که کرم آلفا برای عفونت‌های پوستی مناسب نیست؛ بنابراین اگر عفونت پوستی دارید برای درمان به پزشک مراجعه کنید و بدون مشورت از این کرم برای درمان عفونت استفاده نکنید.
  • اگر پس از هفت روز استفاده از پماد آلفا علائم بهبود را مشاهده نکردید،‌حتما با پزشک خود تماس بگیرید.
  • پیش از استفاده از پماد آلفا و پس از آن حتما دست‌های خود را با آب و صابون بشویید.

سوالات و جواب های رایج درباره پماد آلفا

آیا مصرف پماد آلفا هنگام بارداری و شیردهی مجاز است؟

هنگام بارداری و شیردهی می‌توانید پس از مشورت با پزشک خود از این پماد استفاده کنید.

پماد آلفا دارای چه ترکیباتی است؟

پماد آلفا یک محصول گیاهی است. ترکیبات مفیدی مانند عصاره برگ حنا، موم عسل، عصاره ریزوم گیاه زردچوبه و تربانتین است. هرکدام از این مواد نقش مهمی در کاهش التهابات پوستی دارد.

آیا از پماد آلفا می‌ توان برای ترمیم اسکار یا جای زخم استفاده کرد؟

بله. پماد آلفا تا حد زیادی در ترمیم اسکار نقش دارد.

سخن آخر

اگر می‌خواهید سوختگی‌ها و آسیب‌های سطحی پوستتان سریع‌تر بهبود پیدا کنند، حتما به پماد آلفا احتیاج پیدا می‌کنید. پماد یا کرم آلفا دارای ترکیبات گیاهی مهمی است که در ترمیم سلول‌های آسیب‌دیده، ساخت کلاژن و بهبود زخم و سوختگی موثر هستند. این کرم همچنین دارای قیمت مناسبی است و می‌توانید بدون نسخه آن را خریداری کنید. ما در این مقاله سعی کردیم شما را با فواید و ضررهای احتمالی این کرم بیشتر آشنا کنیم.

�ر “راهنمای خرید کرم آلفا و آشنایی با فواید و عوارض آن

  1. آلفا عالیه حتما اگه بچه دارید تو خونه لازمه داشته باشید یه کرم همه کاره برا همه سنین ، برا زخم برا سوختگی،وقتی بچه میخوره زمین زخمی میشه من وخواهرام همه توخونه داریم حتما بخرید خیلی به درد بخور ه

  2. سلام پماد آلفا برای سوختگی عالی…..من دستم با آب را دیاتور ماشین سوخت درجه ۳سوختگی درمنزل باهمین کرم یکماهه ترمیم شد…مرسی آلفا

  3. سلام منک ۴۵روزه استفاده مکنم هنوز لکه‌های صورتم ک‌بخاطر لیزر بود
    نرفته و همچنان قهوه‌ای هستن 😐

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *