تیرگی واژن همزمان با افزایش سن امری طبیعی است؛ اما همه بانوان نسبت به این تغییر رنگ بی تفاوت نیستند. کرم سفید کننده ناحیه تناسلی، جراحی، لیزر و درمان‌های گیاهی همه و همه با هدف زیبایی و افزایش اعتماد به نفس از دست رفته در بانوان به کار می‌روند. اما از بین این روش‌ها، کرم سفید کننده واژن از همه راهکارها ارزان‌تر و متداول‌تر بوده است.

ناحیه واژینال به سبب آناتومی خاص، چروکیدگی پوست ناحیه و محیطی که به واسطه فعالیت و تعریق به وجود می‌آید دچار تغییر رنگ می‌شود. شاید روشن کردن ناحیه تناسلی بی اهمیت به نظر برسد. اما بخش زیادی از اعتماد به نفس بانوان در برقراری رابطه جنسی ارتباط مستقیمی با زیبایی ناحیه واژنی دارد.

اگر فکر می‌کنید بارداری، افزایش سن، ژنتیک یا سبک زندگیتان باعث تیرگی ناحیه حساس تناسلی شده است جای نگرانی نیست. بی‌خطرترین ابزارهای روشن کننده ناحیه واژن یعنی کرم‌های سفید کننده، راهکار ارزانی برای تجدید رنگ حقیقی پوستتان هستند. کافی است این مقاله را دنبال کنید تا بتوانید بهترین محصول یا راهکار خانگی را در میان برندهای موجود جستجو کنید!

نقد و بررسی محصولات رفع تیرگی ناحیه تناسلی

پیشنهاد ما

ژل روشن کننده کشاله ران و زیر بغل سروینا مدل Normal

عوامل مختلفی ظاهر و رنگ ناحیه تناسلی را تغییر می‌دهند. مهم‌ترین دلیل شاید افزایش سن و چروک شدن این ناحیه باشد. مشکل غدد درون ریز از جمله هیپوتیروئیدیسم یا هیپرتیروئیدیسم، آکرومگالی، بیماری پلی کیستیک، دیابت و کوشینگ نیز می‌توانند این تغییرات را ایجاد کنند.

ژل روشن کننده کشاله ران و زیر بغل سروینا مدل Normal محصولی طبیعی و فاقد هیدروکینون و اسید کوژیک است. حتی خواص ضد التهابی این محصول نیز توسط عصاره‌های گیاهی نظیر بید سفید تامین شده است.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

این محصول از عصاره‌های کاملا گیاهی نظیر صمغ درخت تارا، عصاره گیاه شیرین بیان، بید سفید و بابونه تهیه شده است.

کرم روشن کننده پوست والنسی حاوی عصاره میوه ها

یکی از انواع کرم سفید کننده ناحیه تناسلی، کرم روشن کننده پوست والنسی است. این محصول حاوی عصاره میوه مثل گریپ فروت و لیمو است که با ساختاری کاملا طبیعی باعث کاهش تیرگی‌های ناحیه تناسلی می‌شود.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

اگر تیرگی پوستتان در این ناحیه به سبب خشکی و چروکیدگی رخ داده، ویتامین E در کرم والنسی به مرطوب کردن ناحیه و کاهش چین و چروک کمک می‌کند.

پودر سفید کننده رازوک مدل LW09

راهکارهای خانگی و طبیعی برای رفع تیرگی واژن

اگرچه محصولات شیمیایی و انواع کرم سفید کننده ناحیه تناسلی راهکار خوبی برای روشن کردن واژن هستند اما ترفندهای خانگی هم می‌تواند مفید باشد.

جالب است بدانید کثر ترکیباتی که به صورت ماسک تهیه می‌شوند همین حالا در دسترس شما قرار دارند. بنابراین بدون هزینه جانبی و تنها با صرف کمی زمان می‌توانید انواع ماسک روشن کننده ناحیه تناسلی را در منزل تهیه کنید.

تاثیر عصاره آلوئه ورا در رفع تیرگی واژن

برای تهیه این ماسک می‌توانید از عصاره طبیعی آلوئه ورا ، برگ آلوئه ورا و حتی ژل‌های بهداشتی صنعتی آلوئه ورا استفاده کنید. اگر از ژل آلوئه ورا استفاده کنید احتمال بروز حساسیت پوستی در ناحیه کم‌تر است. اما اگر از برگ طبیعی این گیاه برای روشن کردن واژن استفاده می‌کنید بهتر است از قبل کمی از عصاره را روی پوست تست کنید.

استفاده از ترکیب تخم مرغ و زردچوبه برای رفع تیرگی واژن

زردچوبه یکی از آنتی اکسیدان‌های قوی برای تحریک جریان خون است. اکثر برندهای گیاهی بازار از عصاره زردچوبه در فرآوری محصول خود استفاده کرده‌اند. حال اگر تخم مرغ و زردچوبه را با هم ترکیب کنید، یک ماسک طبیعی و ارزان برای رفع تیرگی ناحیه تناسلی به دست می‌آید.

برای تهیه این ماسک یک قاشق غذاخوری زردچوبه به همراه یک عدد زرده تخم مرغ را با هم مخلوط کنید. در برخی از دستورهای خانگی از عسل یا ماست هم در این ترکیب استفاده شده و نتایج خوبی به دنبال داشته است.

کرم سفید کننده ناحیه تناسلی: خوب یا بد؟

اگر قرار باشد واقع گرایانه درباره سفید کردن واژن صحبت کنیم، باید اعتراف کرد که هیچ راه قطعی برای سفید شدن این ناحیه وجود ندارد. در واقع سفید شدن ناحیه تناسلی اشتباه متداولی است که اغلب برندها در معرفی محصولاتشان مرتکب می‌شوند.

اولین هدف استفاده از کرم سفید کننده ناحیه تناسلی نه سفید شدن، بلکه رفع تیرگی واژن و برگشت رنگ صورتی آن است.

روش‌های زیادی برای روشن کردن ناحیه تناسلی بانوان وجود دارد. مراکز اسپا خدمات مختلفی برای روشن کردن این ناحیه ارائه می‌دهند. از طرفی اکنون روش‌های غیرتهاجمی نظیر لیزر هم برای رفع تیرگی واژن مناسب ارزیابی شده‌اند. اما همه این روش‌ها گران قیمت بوده و خیلی از اوقات در دسترس نیستند.

کرم سفید کننده ناحیه تناسلی ارزان‌ ترین و در دسترس ترین ابزار موجود برای رفع تیرگی واژن است. البته این کرم‌ها یک داروی معجزه آسا برای رفع سریع تیرگی نیستند و صبر و حوصله زیاد مصرف کننده را می‌طلبند.

شاید در تعریف کرم سفید کننده ناحیه تناسلی بهتر است این محصول را نوعی ماده روشن کننده برای کاهش پیگمنت یا رنگدانه پوستی نامید. مکانیسم عمل اصلی این کرم‌ها بلوکه کردن رنگدانه‌های ملانین از طریق تاثیرگذاری روی سلول‌های جدید است. بنابراین به مرور زمان و هر چه قدر که سلول‌های مرده از پوست جدا شوند، پوست روشن‌تر به نظر می‌رسد.

آشنایی با ترکیبات موثر کرم سفید کننده واژن

ناحیه تناسلی از هر نظر حساس است. پوستی که اطراف واژن را محاصره کرده است به سادگی تخریش می‌شود و در آسیب بدان پیامدهای ثانویه زیادی به دنبال دارد. پایه کرم سفید کننده ناحیه تناسلی معمولا شیمیایی است. این ترکیبات در وهله اول باعث تنظیم PH ناحیه تناسلی می‌شوند. پس ترکیبات کرم سفید کننده تا حدودی به ژل شستشوی بانوان شباهت دارد.

یکی از این ترکیبات شیمیایی هیدروکینون است. هیدروکینون ترکیب آنزیمی شفاف کننده است که با مهار رنگدانه‌ها ناحیه را رنگ زدایی می‌کند. اکنون مخالفت‌های زیادی پیرامون استفاده از این ماده در فرمولاسیون کرم سفید کننده ناحیه تناسلی وجود دارد.

در کنار هیدروکینون از عصاره‌های گیاهی و ویتامینه در فرمولاسیون کرم‌های روشن کننده استفاده می‌شود. نام ویتامین A، ویتامین C و ویتامین E به وفور در بسته بندی محصولات دیده می‌شود.

نکات کلیدی پیش از خرید کرم سفید کننده تناسلی

معمولا تبلیغات زیاد محصولات سفید کننده و عدم آگاهی مصرف کننده باعث خرید هیجانی محصولات بی‌کیفیت می‌شود. همه انواع کرم سفید کننده ناحیه تناسلی نمی‌توانند نتیجه رضایت بخشی در روشن کردن این ناحیه داشته باشند. حتی ترکیبات غیراستاندارد این محصولات می‌تواند بدتر تعادل PH محیط واژن را بر هم بریزد.

بنابراین قبل از خرید هر محصول با هر برندی باید ملاحظات زیر را در نظر داشته باشید:

مراقبت ترکیبات مضر محصول باشید!

هر برندی فرمولاسیون ویژه خود را برای روشن کردن ناحیه تناسلی عرضه می‌کند. گلیسیرین، روسینول، فاکتورهای مغذی پوست و گلوتاتیون به وفور در این محصولات دیده می‌شوند. اغلب کرم‌های ناحیه تناسلی بدون عطر تولید می‌شوند تا حساسیت زا نباشند. اگر به ترکیب یا افزودنی‌ها حساسیت دارید دقیق روی محصول را مطالعه کنید.

هر کرم روشن کننده برای ناحیه تناسلی نیست

روی بسته بندی کرم های سفید کننده تناسلی حتما باید به عنوان ناحیه واژن یا تناسلی بانوان اشاره شده باشد. کرم‌های روشن کننده طیف وسیعی از محصولات آرایشی را در برمی‌گیرند که PH آن‌ها با محیط واژینال سازگاری ندارد.

به بسته بندی محصول توجه کنید

کرم‌هایی که در ناحیه تناسلی استفاده می‌شوند باید بسته بندی مناسب و متفاوتی داشته باشند. استعمال کرم های سفید کننده تناسلی به سبب موقعیت آناتومیک خاص واژن مشکل‌تر است. پس به دنبال محصولاتی باشید که استفاده از آن‌ها راحت‌تر باشد.

 

شما چه فکر می‌کنید؟

بین راه‌های رفع تیرگی واژن، استفاده از کرم سفید کننده ناحیه تناسلی انتخابی مقرون به صرفه است. برای کسب نتیجه از مصرف کرم‌های روشن کننده باید صبر و حوصله زیادی به خرج دهید. در میان محصولات، ترکیبات گیاهی و غیر معطر نسبت به سایر کرم‌های شیمیایی در اولویت قرار دارند.

شما چه فکر می‌کنید؟ کدام یک از برندهای معرفی شده را برای رفع تدریجی تیرگی واژن پیشنهاد می‌دهید؟ ش

�ر “رفع تیرگی واژن با کرم سفید کننده ناحیه تناسلی

  1. واژن من هم یه مقدار کم سیاه میشه راهنمایی کنید از چی برای سفید شدن استفاده کنم

  2. واژنم تیره شده میخوام توی یه ما سفید بشه چ چیزی عالی است اونو معرفی کنید و دوست نداروم رنگش برگرده

  3. منم همین مشکل را دارم واژن من رنگش گندمی هستش
    لطفاً کرمی به ما معرفی کنید که رضایت بخش باشد

  4. سلام لطفا راهنمایی کنید ی کرم عالی معرفي،کنید ک مدت کوتاهی جواب بده برای روشن شدن واژن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *