احتمالا با هر بار مراجعه به مراکز زیبایی درباره لایه برداری یا پیلینگ پوست شنیده‌اید. شاید هم مصرف کننده کرم لایه بردار قوی برای لک صورت هستید و لایه برداری را با استفاده از محصولات شیمیایی گیاهی موجود در بازار انجام می‌دهید. اما تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا پوست ما به لایه برداری نیاز دارد و پیلینگ چه اثری روی پوست دارد؟

خیلی از مشکلات آزار دهنده مثل خشکی، عدم طراوات، چروکی و پیری پوست به سبب تجمع سلول‌های مرده ایجاد می‌شوند. همان طور که خاک بعد از چند سال دچار فرسایش می‌شود و تغذیه سطوح از توان لایه‌های عمیق خارج می‌شود! پس پوست ما هم به مرور زمان انباری از سلول‌های مرده و آسیب دیده می‌شود که خاصیتی جز کدورت و پیر نشان دادن پوست ندارند!

از بین روش‌های مکانیکی و شیمیایی میکرونیدلنیگ که البته به مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ نیز نیاز دارد، استفاده از کرم‌های لایه بردار برای برطرف کردن لکه‌های پوست ساده‌ترین و ارزان‌ترین روش است. انتخاب محصولی مناسب برای تنظیم بالانس رنگی پوستتان نظیر انتخاب سایر محصولات مراقبت از پوست به دقت زیادی نیاز دارد. مطلبی که پیش روی شما قرار دارد هر آن چه که برای لایه برداری لازم است بدانید در اختیارتان قرار می‌دهد.

نقد و بررسی انواع کرم لایه بردار قوی برای لک صورت

پرفروش ترین

کرم لایه بردار سینره ده درصد AHA

کرم آلفا هیدروکسی اسید سینره یک محصول ایده آل با پایه آلفا هیدروکسی اسید است. این کرم از تجمع سلول‌های فرسوده در منافذ پوست جلوگیری کرده و مانع ایجاد جوش‌های سرسیاه و سرسفید می‌شود.

آلفا هیدروکسی اسید به لایه شاخی و مرده پوست نفوذ کرده و اتصالات را از بین می‌برد. این روند باعث نوسازی پوست و تسریع ساخت کلاژن و الاستین خواهد شد.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

این محصول فاقد رنگ و بو بوده و باعث بی رنگ شدن تدریجی جای جوش و لک‌های پوستی می‌شود. کرم لایه بردار سینره حاوی اسید میوه‌های لیمو،آناناس، انگور و گل ساعتی با خاصیت ضد التهابی است.

کرم لایه بردار پوست درمالیفت مدل Glycolift

برند درمالیفت یکی از بهترین انواع کرم لایه بردار قوی برای لک صورت را به بازار عرضه کرده است. این محصول با لایه‌برداری شیمیایی و آنزیماتیک سلول‌های مرده پوست را حذف می‌کند.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

اگر نگران جای جوش و لکه پوستی هستید این محصول با بتا هیدروکسی اسید به خوبی صورت را لایه برداری می‌کند.

کرم لایه بردار سی گل مدل 2in1

کرم سی گل محصولی تخصصی برای لایه برداری پوست جهت روشن‌تر کردن و باز شدن رنگ پوست است. یکی از بهترین مکان‌ها برای استفاده از این کرم در حمام است. زیرا منافذ پوست باز می‌شود و راحت‌تر می‌توان به پاک‌سازی عمیق پوست پرداخت.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

این کرم حاوی AHA، دکسپانتنول، مواد پاک کننده و پاک کننده‌های فیزیکی است. بنابراین لایه برداری قوی و کاملی دارد.

کرم لایه بردار نئودرم مدل Renewal AHA 13%

جای جوش و آکنه‌های قدیمی مهم‌ترین هدف بانوان در استفاده از کرم لایه بردار قوی برای لک صورت است. کرم لایه بردار نئودرم با ترکیبات آلفا هیدروکسی اسید طبیعی، ویتامین‌های A و E و آلفابیزابولول لایه برداری قوی برای پوست صورت است.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

این محصول حاوی 13 درصد گلیکولیک و لاکتیک اسید برای جوان سازی و لایه برداری قوی صورت است.

انتخاب مینی ژوپ

کرم لایه بردار صورت کیووی مدل Exfoliating Polish

لایه بردار کیووی ترکیبی ویتامینه برای شفافیت و رفع کومدون‌های سرسیاه صورت است. این محصول به کاهش چین و چروک پوستی و التیام بخش‌های مختلف آن کمک می‌کند.

کرم لایه بردار پوست لایسل مدل Alphasel

کرم لایه بردار لایسل حاوی 15 درصد آلفا هیدروکسی اسید برای کاهش جوش در پوست‌های چرب است. این محصول از انواع محبوب و پرفروش کرم لایه بردار قوی برای لک صورت در ایران است.

کرم لایه بردار مدیلن مدل 10% AHA

کرم لایه بردار مدیلن محصولی تخصصی برای کلاژن سازی و لایه برداری توام پوست است. این محصول از ایجاد کومدون در پوست‌های چرب جلوگیری می‌کند. در عین حال حاوی مواد مرطوب کننده برای نرم کردن پوست است.

ترکیبات اصلی یک کرم لایه بردار قوی برای لک صورت

اگر روش‌های شیمیایی یعنی کرم لایه بردار قوی برای لک صورت را انتخاب می‌کنید، بد نیست ترکیبات محصولی که می‌خرید را بشناسید.

اکثر کرم‌های لایه بردار از دو ماده آلفا هیدروکسی اسید (AHAs) و بتا هیدروکسی اسید (BHAs) تشکیل شده‌اند. هر یک از این ترکیبات توسط مواد مختلفی تامین می‌شوند.

آلفا هیدروکسی اسید معمولا در گلیکولیک، لاکتیک، تارتاریک و استیک اسید یافت می‌شود. این ترکیبات بین بافت‌های مرده و خودشان باند یا پیوند برقرار می‌کنند. در نتیجه وقتی که پوست را شستشو دهید این بافت‌های مرده جدا می‌شوند.

بتا هیدروکسی اسید در هیدروکسیل و سالیسیلیک اسید بیش‌تر یافت می‌شود. شاید این ترکیب را بیش‌تر در کرم‌های لایه بردار ضد آکنه ببینید؛ چون اثر قوی و عمیقی برای از بین بردن جاش جوش دارند.

انواع کرم‌های لایه بردار بر اساس نوع پوست

کرم لایه بردار قوی برای لک صورت باید مثل سایر محصولات بر اساس نوع و طبیعت پوست شما استفاده شود. نکته مهم در استفاده از این کرم‌ها، اجتناب از مصرف روی نواحی زخمی و آسیب دیده است.

کرم لایه بردار برای پوست‌های خشک

برای پوست‌های خشک بهتر است قبل از استفاده از لایه بردار پوست را به خوبی مرطوب کنید. ترکیبات آلفا هیدروکسی اسید موثرترین مواد لایه بردار برای پوست‌های خشک هستند. گلیکولیک اسید موجود در کرم لایه بردار به برگشت حیات سلولی و پاکسازی پوست از سلول‌های مرده کمک می‌کند.

بد نیست بعد از استفاده از کرم لایه بردار قوی برای لک صورت، از SPF و کرم مرطوب کننده به مدت چند روز استفاده کنید. چون پوست شما بعد از لایه برداری منافذ بزرگ‌تر و آسیب پذیری بیش‌تری دارد.

کرم لایه بردار برای پوست‌های آسیب دیده و حساس

همانطور که گفتیم لایه بردار نباید برای پوستی که زخم باز دارد استفاده شود. اما گاهی پوست شما زخم‌های کهنه‌ای دارد که سربسته هستند و فقط جای آن‌ها روی بدن خودنمایی می‌کند. از لایه برداری مکانیکی پوست حساس اجتناب و فقط و فقط از کرم لایه بردار قوی برای لک صورت استفاده کنید.

اگر پوست جوش دار دارید یا می‌خواهید جای آکنه را حذف کنید دقت کنید سالیسیلیک اسید در ترکیبات محصول استفاده شده باشد.

کرم لایه بردار برای پوست‌های چرب

پوست‌های چرب کاندید استفاده از کرم لایه بردار قوی برای لک صورت نیستند. این پوست‌ها معمولا ضخیم‌تر هستند و آن قدر به چربی حساس هستند که شاید لایه بردار نتواند حریف حجم سبوم پوستشان شود! بنابراین برای این پوست‌ها توصیه می‌کنیم از روش‌های مکانیکی لایه برداری و اسکراب‌ها استفاده شود.

کرم لایه بردار برای پوست‌های نرمال و مختلط

افرادی که پوست نرمال یا مختلط دارند می‌توانند با خیال راحت هر متد لایه برداری را انتخاب کنند. اگر از کرم لایه بردار قوی برای لک صورت برای پوست نرمال استفاده می‌کنید حتما چند روز از آبرسان و مرطوب کننده و یا پماد زینک اکساید استفاده شود.

فقط یک کرم لایه بردار قوی برای لک صورت کافی نیست!

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که کلی هزینه خرید کرم لایه بردار می‌کنید اما بعد از مدتی دوباره پوست شما به حالت اول بازمی‌گردد. دلیل آن اینست این کرم به تنهایی نمی‌تواند نتیجه صد درصد به شما بدهد. در کنار کرم لایه بردار باید محصولات مراقبتی پوست دیگری نیز استفاده کنید. پوست شما به دلیل لایه برداری نازک می‌شود پس در مقابل آفتاب، باد و هوا حساس می‌شود. پس به تنهایی استفاده از یک کرم لایه بردار قوی صورت کافی نیست.

مراقبت‌های بعد از استفاده از کرم لایه بردار صورت

  • بعد از استفاده از کرم لایه بردار به هیچ وجه از صابون که خاصیت قلیایی دارد و برای پوست صورت مضر است استفاده نکنید به جای آن از ژل یا فوم شستشوی صورت استفاده کنید.
  • به هیچ وجه استفاده از کرم ضد آفتاب را سرسری نگیرید. یک جایگزین خوب برای ضد آفتاب پماد اکسید دوزنگ است.
  • استفاده کرم آبرسان و مرطوب کننده تاثیر کرم لایه بردار را تثبیت می‌کند.
  • سعی کنید کمتر در معرض آفتاب قرار بگیرید.
  • رژیم غذایی مناسب یکی از مهمترین عامل داشتن پوست شاداب است. از خوراکی‌های مضر مثل سرخ کردنی‌ها و چیپس دوری کنید.

شما چه فکر می‌کنید؟

جهت لایه برداری پوست، روش‌های شیمیایی یعنی استفاده از کرم لایه بردار قوی برای لک صورت متداول‌تر از سایر روش‌ها است. اکثر کرم‌های لایه بردار مقادیر متغیری از آلفا و بتا هیدروکسی اسید در بردارند. سالیسیلیک اسید بهترین ترکیب برای رفع لکه و جای جوش در پوست‌های چرب و جوشدار است.

شما چه فکر می‌کنید؟ کدام یک از محصولات تخصصی معرفی شده را برای حذف لایه‌های اضافی و مرده پوست پیشنهاد می‌دهید؟

�ر “کرم لایه بردار قوی برای لک صورت چه مارکی خوبه بگیرم؟

  1. جنس خوب باش قیمت مشکل‌‌نداره‌برای‌پوست‌معمولی‌لاکی‌سیا‌ه‌دارد‌برای‌خانم‌‌می خام

  2. سلام من صورتم لکه های تیره داره دور چشم هایم نمیدانم که از چه کرم استفاده کنم میشه شما بگید که کدام از کرم ها بهتر است و شما استفاده کردید

  3. سلام من له آفتاب سوختگی دارم ازکودام کریمی استفاده کنم دور چشمام قوي شوده بگین چی استفاده کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *