تا حالا شده شخصی را ببینید که کرم‌پودرش هم خوب روی صورت‌اش پخش شده، هم تمام لک‌های صورتش را پوشانده باشد؟ یکی از رایج‌ترین اشتباهات افراد این است که مارک کرم پودر کسی که آرایش خوبی کرده را از او می‌پرسند و می‌روند و همان کرم‌پودر را می‌خرند. این کار کاملا غلط است. شما باید ابتدا پوست خود را بشناسید و بدانید، کرم پودر را برای چه هدفی قرار است استفاده کنید؛ سپس بهترین نوع آن را در بازار بیابید. امروز در مینی‌ژوب، به شما آموزش می‌دهیم که چطور بهترین مارک کرم‌ پودر برای پوست خشک و لک دار را بخرید.

مدل پر فروش

کرم پودر تیوبی مای شماره 101

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

کرم پودر تیوبی مای  رنگ بندی مناسبی دارد؛از طرفی محفظه تیوبی آن نمی‌گذارد باکتری‌ها و سایر آلودگی‌ها وارد بافت کرم پودر شوند. پوشش یک دستی که کرم پودر پوست خشک و لک دار مای بر پوست  می‌سازد؛ آن را تبدیل به محصولی پرفروش، میان رقبا کرده است.

معایب محصولی که خریداری می‌کنید

یکی از مشکلات این کرم پودر محدود بودن رنگ‌بندی آن است، برای ایجاد بهترین و مناسب‌ترین رنگ آن می‌توانید 2 شماره ان را ترکیب کنید. یادتان باشد کرم پودر تیوبی مای برای استفاده روزانه خوب است نه مراسم مهم.

کرم پودر بورژوآ سری Healthy Mix مدل Dark Beige 55

کرم پودرهای سری Healthy Mix از برند بورژوا، همیشه با ترکیبی جالب و هیجان‌انگیز از عصاره‌های میوه به بازار عرضه می‌شوند. بافت این کرم پودرها ملایم و سبک است؛ بنابراین برای استفاده روزانه، انتخاب خوبی هستند.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

رنگ‌بندی مناسب کرم پودر Healthy Mix برای انواع پوست‌های گندمی و صورتی همیشه مورد توجه بوده است. از طرفی میزان چربی متعادل فرمول این کرم پودر برای پوست‌های خشک مناسب است. غلظت کرم پودر طوری طراحی شده که لک‌های روی پوست را بپوشاند.

معایب محصولی که خریداری می‌کنید

کرم پودر Health Mix بورژوا برای پوشاندن لک‌های خیلی تیره ضعیف عمل می‌کند؛ همچنین شاید بوی طالبی و زردآلودی آن برای برخی افراد ناخوشایند باشد. به علاوه شیشه کرم پودر ممکن است در اثر فشار داخل کیف آرایش بشکند.

کرم پودر این لی مدل Vanilla Cream شماره 12

این لی، یکی از بهترین مارک‌های کرم پودر ایرانی است. این محصول با کیفیتی در سطح جهانی رقابت می‌کند. ساختار سبک و در عین حال قدرت پوشانندگی بالای کرم پودر این لی، آن را تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین کرم پودرهای بازار کرده است.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

تولید کننده توانسته طیف رنگی مناسبی برای ایرانی‌ها ایجاد کند. مقدار چربی مناسب این کرم پودر سبب شده که روی پوست حالت خیلی براق یا ماسیده نشود. محفظه تیوبی آن نیز برای همراه بردن کرم پودر خارج از خانه، مناسب است.

معایب محصولی که خریداری می‌کنید

کرم پودر این لی بدون ضد آفتاب است و هنگام خروج از منزل حتما باید زیر آن یک ضد آفتاب هم بزنید. از طرفی برای پوشانندگی مناسب لک‌ها مقدار زیادی از کرم پودر را باید روی پوست بزنید که شاید صرفه اقتصادی‌اش را کم کند.

کرم پودر شیشه ای پمپی مدل Flawless

مپ بوته (Map Beaute) مارکی ایرانی است که محصولاتی مناسب گریم در خانه تولید می‌کند. کاور بالای این محصول مناسب پوست خشک سبب شده کسانی که پوست پر از لک و کک و مک دارند، از آن برای پوشش لک‌ها و ایجاد سطحی یک دست بر پوست، استفاده کنند.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

فرمول این محصول حاوی پروتئین ابریشم و ویتامین E است و پوست را باطراوت می‌سازد. این مواد به خصوص در کمتر کرم پودری وجود دارند از طرفی ماندگاری این کرم پودر تا 12 ساعت تضمین شده است. به علاوه کرم پودر روی پوست نمی‌ماسد و ترک نمی‌خورد.

معایب محصولی که خریداری می‌کنید

محفظه شیشه‌ای این کرم پودر برای همراه بردن از خانه مناسب نیست زیرا ممکن است در فشار آمدن به کیف، بشکند. از آنجا که قیمت کرم پودر مپ بوته نسبت به سایر رقبای ایرانی بالاست، باید در نگهداری از آن دقت بیشتری کنید.

کرم پودر لورآل شماره 145

یکی از مشهورترین انواع کرم پودر خارجی با رده قیمتی ارزان، کرم پودر لورال است. این کرم پودر مایع رنگ‌بندی گسترده‌ای دارد. روی پوست به خوبی می‌خوابد و دوام‌اش هم بالاست. از طرفی به نسبت دیگر محصولات خارجی که گرااند، کیفیت به مراتب بهتری دارد.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

این کرم پودر آن قدر فرمول متعادلی دارد که مشهورترین آرایشگران دنیا آن را به مشتریان خود توصیه می‌کنند .حفظه شیشه‌ای و پمپی کرم پودر لورال برای استریل ماندن آن عالی است. همچنین این کرم پودر با عرق کردن پاک نمی‌شود، زیرا ضد آب است.

معایب محصولی که خریداری می‌کنید

متاسفانه در بازار فعلی کشور، انواع تقلبی آن به فروش می‌رسد. فرمول بادوام این کرم پودر سبک است و برای پوشاندن لک‌های خیلی تیره موثر نیست. همچنین به دلیل گران بودن در وضعیت فعلی برای مصرف روزانه تقریبا هر ماه باید یکی از آن بخرید.

کرم پودر جویل مدل چای سبز شماره j01

تمام محصولات جویل که در ایتالیا ساخته می‌شوند؛ رده قیمتی متوسطی دارند با این حال در بازار ایران بسیار محبوب‌اند. کرم پودر چای سبز جویل با داشتن عصاره چای سبز خاصیت ضد اکسیدانی دارد. از طرفی رنگبندی متنوع ان بسیاری سلیقه‌ها را به خود جذب کرده است.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

فرمول مناسب این کرم پودر سبب جبران کمبود چربی پوست خشک می‌شود. از طرفی بافت مناسب و استاندارد آن تمام لک‌های صورت را می‌پوشاند. محفظه نگه دارنده شیشه‌ای و پمپی آن نمی‌گذارد کرم پودر قبل از تمام شدن، خشک شود.

معایب محصولی که خریداری می‌کنید

این محصول فاقد ضدآفتاب است؛ پس باید برای یک ضد آفتاب هم هزینه کنید. از طرفی تمام فروشگاه‌ها کرم پودر جویل را ندارند. بنابراین اگر رنگ آن را با پوست‌تان هماهنگ کنید؛ ممکن است بعد از تمام شدن‌اش آن را به راحتی گیر نیاورید.

کرم پودر آموتیا مدل روغن آرگان شماره t40

کرم پور آموتیا برای استفاده حرفه‌ای و روزمره عالی است. این برند ایتالیایی توانسته فرمولی مناسب برای پوست خشک بسازد؛ به طوری که انواع افراد با رنگ پوست گندمی و صورتی، بتوانند طیف رنگی مناسبی برای خودشان پیدا کنند.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

فرمول کرم پودر آموتیا حاوی روغن آرگان است که به شادابی و درخشش پوست کمک می‌کند. ویتامین E این محصول جلوی پیری و التهاب پوست را می‌گیرد.  همچنین در فرمول این کرم پودر پارابن و اسانس های معطر وجود ندارد.

معایب محصولی که خریداری می‌کنید

کرم پودر آموتیا برای مصرف روزانه خوب است و لک‌های سیاه و خیلی بزرگ را نمی‌پوشاند. اگر عاشق بوی محصولات آرایشی هستید باید بگوییم این کرم پودر بو ندارد و ممکن است به دلیل شیشه‌ای بودن محفظه، در کیف‌تان بشکند.

کرم پودر میبلین سری Super Stay شماره 30

میبلین برندی داروخانه‌ای با رده قیمتی متوسط است. در ایران می‌توانید از فروشگاه‌های معتبر اصل این محصول را بخرید. محبوبیت کرم پودر میبلین به دلیل دوام و پوشانندگی بالای آن روی پوست خشک است. کیفیت بالا و قیمت مناسب میبلین، آن را میان قشر متوسط دنیا، محبوب ساخته است.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

فرمول سبک این محصول روی پوست خوب پخش می‌شود و تمام لک‌ها را می‌پوشاند؛ بدون این‌که حالت کیکی بگیرد. از طرفی کرم پودر میبلین در تابستان‌ها هنگام تعریق، از روی پوست پاک نمی‌شود.

معایب محصولی که خریداری می‌کنید

متاسفانه انواع تقلبی میبلین در بازار به فروش می‌رسد. اگر پوست‌تان به این کرم پودر عادت کند، بعد از تمام شدن آن، شاید به راحتی نتوانید آن را در فروشگاه‌های نزدیک محل سکونت خود بیابید. همچنین این کرم پودر برای مراسم مهم مثل عروسی مناسب نیست.

راهنمای خرید کرم پودر برای کسانی که پوست خشک دارند

اگر پوست‌تان خشک و لک‌دار است؛ برای شما یک راهنمای خرید عالی داریم؛ از نکات خرید مینی ژوپ یادداشت برداری کنید تا این‌دفعه کرم‌پودرتان دقیقا نیاز شما را از آرایش کردن، فراهم سازد.

ویژگی های کرم پودر پوست خشک و لک دار

یک کرم پودر خوب باید چه هدفهایی را برای زیبایی شما عملی سازد؟ این ویژگیها را در این فهرست مرور کرده ایم تا هنگام خرید بهترین کرم پودر برای پوست خشک آن را به کار برید.

درخشش کرم پودر

نوع پوست شما خشک است و چربی زیادی ندارد. به عبارتی غدد ترشح‌کننده چربی در پوست شما زیاد فعالیت نمی‌کنند. بنابراین در حالت عادی پوستی کدر و بدون براقیت کافی دارید. یک کرم پودر خوب برای پوست خشک باید بتواند، فقدان چربی را جبران کند و سبب درخشش و براقیت پوست شود.

بافت مناسب کرم پودر

بهترین مارک کرم پودر برای پوست خشک و لک دار به نظر متخصصان، کرم پودری است که بتواند بافتی متعادل روی پوست خشک ایجاد کند. یعنی نه خیلی چرب و روان باشد؛ نه خیلی خشک که بعد از چند ساعت ترک بخورد. بنابراین هنگام خرید کرم پودر حتما آن را روی قسمتی از پوست صورت امتحان کنید تا بعد از مدتی به دلیل داشتن الکل بالا، حالت خشک و کویری شکل نشود.

ایجاد سطح یکنواخت بر پوست

به دلیل خشک بودن پوست‌تان، معمولا همیشه لایه‌هایی از پوست‌تان در حال جدا شدن هستند؛ بنابراین معمولا نمی‌توانید حتی با بهترین مارک کرم پودر برای پوست خشک و لک دار هم، یک سطح صاف و صیقلی ایجاد کنید.

گول تبلیغات را نخورید.

بسیاری از افراد تصور می‌کنند پوست مدل‌ها و بازیگران هالیوودی و ترک، ژن خاصی دارد که این‌طوری صیقلی است. تمام تصاویر و فیلم‌های تجاری به طور حرفه‌ای ادیت می‌شوند. به عبارتی اگر پوست مشهورترین بازیگران را هم بدون ادیت حرفه‌ای عکس و فیلم یا از نزدیک ببینید؛ مانند پوست شما پستی و بلندی‌های دارد و کرم‌پودر مانند رنگ‌کاری دیوار، روی آن نخوابیده است. بنابراین از صیقلی شدن پوست توسط کرم‌پودر یک تصور منطقی و واقعی داشته باشید.

کیکی شدن پوست

حتی اگر بهترین کرم پودر برای  پوست خشک و لک دار در بازار را هم بخرید، حالت کیکی و اسفنجی شدن آن روی پوست ممکن است شما را ناراحت کند. همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، منافذ پوست و لایه شاخی را نمی‌توانید با کرم پودر صاف کنید. این حالت توسط دوربین‌های خیلی حرفه‌ای معمولا معلوم می‌شود و در حالت عادی اگر کسی خیلی نزدیک بیاید؛ می‌تواند کیکی شدن کرم پودر را ببیند. بنابراین نگران مشکل کیکی و اسفنجی شدن کرم پودر نباشید. این حالت فیزیکی در تمام مارک‌های کرم‌پودر دیده می‌شود.

مرطوب کنندگی کرم پودر: به دلیل این‌که پوست‌تان خشک است؛ هر کدام از کرم پودرهای مخصوص پوست خشک را که می‌خرید باید دقت کنید که مرطوب کنندگی کافی هم برای‌تان فراهم سازد. همچنین خودتان هم باید مراقب باشید که پوست‌تان بیشتر از حد مشخصی خشک نشود؛ مثلا:

  • پوست صورت را با آب خیلی داغ نشویید.
  • دمای داخل اتاق را خیلی گرم نکنید.
  • مرتب پوست‌تان را نم‌دار کنید و روی آن مرطوب کننده بزنید؛تا رطوبت روی پوستتان حفظ شود.
  • غذاهای شور و فست فود نخورید؛ زیرا آب پوست را به سمت معده می‌کشند و پوستتان کم‌آب و خشک می‌شود.

رنگ کرم پودر: رنگ کرم پودر اولین دلیلی است که همه به دنبال خرید آن هستند اما کدام رنگ و کدام پوشش؟ با چه ماندگاری؟

  • پوشش دهی یا کاوریج: مواد جامدی که در محلول کرم‌پودر هستند باید به اندازه کافی غلیظ باشند و ماده خشک موجود در محلول کرم‌پودر حداقل لازم را داشته باشد. به این ترتیب وقتی کرم پودر را روی لک جوش یا کک و مک‌تان می‌زنید؛ خوب آن را می‌پوشاند. اما یک کرم پودر بد، معمولا حالت رقیق و آبکی دارد و بعد از کرم پودر زدن، همچنان لک را روی صورت می‌بینید.
  • رنگ کرم پودر: یکی از اشتباه‌های رایج افراد برای خرید بهترین کرم پودر برای پوست خشک و لک دار این است که رنگ کرم پودر را پوست کنار شست دست یا پشت ساعد، امتحان می‌کنند. این روش اشتباه است زیرا رنگ و  بافت پوست دست بسیار متفاوت با پوست صورت است. از تستر کرم‌پودر مقداری برداشته و روی پوست صورت‌تان بزنید. رنگ مناسب پوست شما باید تنها کمی‌روشن‌تر یا تیره‌تر از پوست طبیعی‌تان باشد که ظاهر شما را غیر عادی نکند. مثلا رنگ صورت‌تان با گردن‌تان فرق کند یا دندان‌های‌تان به دلیل سفیدی زیاد کرم‌پودر، زرد به نظر برسند.

موادی که نباید در کرم پودر پوست خشک و لک دار باشند

محصولات مراقبتی و آرایشی هر نوع پوستی، باید مطابق ویژگی های همان پوست فرموله شوند. بنابراین وجود برخی مواد در فهرست مواد یک محصول ضروری است و از طرفی گروهی دیگر از مواد به هیچ وجه نباید در آن باشند. در ادامه برخی مواد نامناسب برای فرمول کرم پودر پوست خشک و لک دار را آورده‌ایم.

تالک و سیلیکون

چه با کرم پودر بخواهید زیر سازی کنید؛ چه یک محصول مجزا برای زیرسازی بخرید؛ مراقب باشید این مواد برای پوست مات نباشند یا مات کننده در آنها به کار نرفته باشد. این محصولات حاوی تالک و سیلیکون‌اند (تالک و سیلیکون موادی اند که چربی را به خود جذب می‌کنند، چیزی شبیه  جذب روغن توسط آرد در شیرینی پزی) و  حالت خشک پوست شما را چند برابر افزایش می‌دهند. به این ترتیب کرم پودر روی صورت‌تان تکه تکه و ترک خورده می‌شود.

اسید سالیسیلیک

این ماده شیمیایی با چربی پوست ترکیب شده و آن را مستعد آکنه می‌کند. به علاوه چون چربی پوست شما خودش کم است؛ نیازی به این ماده در کرم‌پودرتان ندارید.

عطر و رایحه

در فرمول کرم‌پودر تمامی رایحه‌ و اسانس‌ها پایه الکلی دارند. به این ترتیب وجود آنها روی پوست سبب تبخیر سریع‌تر آب پوست‌تان می‌شود. کرم پودری بخرید که بویی ملایم دارد و عطر زیاد آن در فضا پخش نمی‌شود.

چه موادی باید حتما در کرم پودر پوست خشک و لک دار باشند؟

به طور کلی تولید کننده های بهترین مارک های کرم پودر پوست خشک و لک دار، تعادل خوبی بین مواد آبرسان و روغن کرم پودر برقرار می کنند و به این خاطر است که می گویند متناسب با نوع پوستتان خرید کنید. این مواد عبارتند از : اسید هیالورونیک، گلیسیرین ، دی متیکون و ویتامین E. روی محصولات خارجی به دنبال چنین عبارت‌هایی باشید radiant, dewy, illuminating, glow, water.

شما چه فکر می‌کنید؟

همان‌طور که در این صفحه یک راهنمای جامع برای خرید بهترین مارک کرم پودر برای پوست خشک و لک دار ذکر کردیم؛ شما نباید هر کرم پودری که روی صورت دیگران خوب نشسته است را برای خود بخرید. بار دیگر نکات این راهنما و مارک‌هایی معرفی‌شده در آن را بخوانید؛ شما چه فکر می‌کنید؟ رعایت این نکات آرایش شما را جذاب‌تر نمی‌کند؟ نظرات خود را با مینی‌ژوپ درمیان بگذارید.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *