از مدهای تکراری و کلیشه‌ای که همیشه بخشی از استایل روزمره ما بوده‌اند خسته شده‌اید؟ نگاهی به گذشته و دهه طلایی 1980 همیشه الهام بخش طراحان مد برای تولید انواع لباس، کیف و کفش بوده است. یکی از همین استایل‌های قدیمی نو ورود به دنیای مد و فشن کیف کمری زنانه است که به عنوان کیف کمربندی یا کیف کوهنوردی هم شناخته می‌شود.

کیف‌های کمری در گذشته کاربرد زیادی داشته‌اند. بین بانوان و آقایان استفاده از کیف کمری با وجود حمل و نقل انواع کیف شانی متداول بود و از این کیف‌ها برای قرار دادن کیف پول زنانه یا مردانه و سایر وسایل کوچک استفاده می‌شد. کیف‌های کمری به واسطه طراحی خاص و نوع قرارگیری روی کمر همیشه طرفداران خود را داشته‌اند.

کیف کمری زنانه هم برای کوهنوردی و پیاده روی گزینه مناسبی است و هم می‌تواند استایلی جدید برای موقعیت‌های روزمره و حتی مجلسی باشد. در ادامه راهنمای خرید تا نحوه ست کردن این کیف را با عناصر مختلف پوشش بررسی می‌کنیم. این مطلب مینی ژوپ را به هیچ وجه از دست ندهید!

معرفی و بررسی 21 مدل پرطرفدار کیف کمری زنانه

مدل پرفروش

کیف کمری فوروارد مدل FCLT0606

کیف کمری فوروارد از جنس برزنت و با تقسیم بندی‌های کاربردی تولید شده است. داخل این کیف یک جیب بزرگ زیپی جهت قرار دادن وسایل اصلی تعبیه شده است. بخش‌های دیگر شامل زیپ متوسط، زیپ کوچک و زیپ مخفی برای قرار دادن وسایل کوچک و ضروری مثل سوییچ و مدارک کاربردی هستند.

این محصول 4 زیپ و محفظه مجزا برای قرار دادن وسایل دارد و بدنه آن نیمه سخت است. طوری که به راحتی دور کمر قرار می‌گیرد و انعطاف کافی دارد.

یکی از مزایای این کیف کمری درگاه هندزفری یا هدفون و USB است. بنابراین اگر اهل دویدن و ورزش باشید این کیف بهترین انتخاب ممکن برای حمل و نقل وسایل ضروری است.

کیف کمری فوروارد مدل FCLT0106

کیف فوروارد یکی از کیف‌های کمری نسبتا بزرگ با فضای ده لیتری است که می‌تواند به چند شکل دستی، رو دوشی، کمری و تک بند استفاده شود. این کیف چند زیپ مخفی و غیرمخفی دارد که برای قرار دادن وسایل کوچک تا وسایل بزرگ‌تر مثل نوشیدنی و بطری کارآمد هستند.

برای تنظیم بندها فقط کافی است بند ضخیم قفل دار را جابجا کنید.

کیف کمری تاکتیکال مدل Waist Bag

کیف تاکتیکال یک کیف قابل حمل کمری از جنس برزنت است که اگر اهل پیاده روی باشید یا از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنید حتما به دردتان می‌خورد. این کیف دارای چند جیب مجزا برای نگهداری وسایل بزرگ‌تر، نگهداری خودکار و اسناد به صورت جداگانه است.

کیف کمری فوروارد مدل FCLT0808

کیف فوروارد از جنس برزنت طراحی شده و می‌توانید به دو صورت دستی و کمری از آن استفاده کنید. فضای داخلی این کیف به شکل بهینه تقسیم بندی شده است. جیب مخفی کوچکی هم در قسمت پشتی این کیف تعبیه شده که برای حمل و نقل وسایل ارزشمند و جلوگیری از ورود ضربه مستقیم کارآمد است.

کیف لوازم شخصی فیرو پلاس کد 293

کیف لوازم شخصی فیرو پلاس محصولی ایده آل با دو بند است که شبیه به یک کوله پشتی روی کمر قرار می‌گیرد. جنس این کیف از برزنت بوده و پارچه داخلی و خارجی آن قابل شستشو است.

یکی از مزایای این کیف طراحی خاص بندها به صورت ضربدری است که با استفاده از آن به راحتی می‌توانید کیف را از ناحیه سینه تا پایین کمر و از جلو تنظیم کنید.

کیف کمری فوروارد مدل FCLT0107

کیف‌های کمری فوروارد با زمینه اسپرت طراحی می‌شوند و در دو حالت کمری و دستی قابل استفاده هستند. یکی از مزایای این کیف بند بسیار ضخیم با قابلیت تنظیم است که باعث می‌شود برای پیاده روی و ورزش‌های هوازی بسیار مناسب باشد.

کیف کمری گوگانا مدل gog5003

کیف کمری گوگانا مدل gog5003 دو در حالت دوشی و کمری قابل استفاده است. این کیف طراحی نسبتا بزرگی با حجم 14 لیتر دارد و حتی برای حمل و نقل یک دوربین حرفه‌ای هم مناسب است. بنابراین استفاده از این کیف را برای موقعیت‌های کاری، روزمره و دانشگاه توصیه می‌کنیم.

کیف‌های کمری چرم یکی از بهترین و متفاوت‌ترین استایل‌ها برای مهمانی و مراسم‌های رسمی هستند. این کیف از جنس چرم مصنوعی تولید شده و حتی برای استفاده روزمره نیز مناسب خواهد بود.

کیف کمری طرح بی تی اس کد ka1

کیف کمری طرح بی تی اس از جنس پارچه تولید شده و فضای محدودی دارد. با این حال اگر از استایل‌های خسته کننده کیف شانی خسته شده‌اید می‌توانید تمام وسایل ضروری روزمره خود را با این کیف و تقسیم بندی مناسبی که داخل آن وجود دارد حمل کنید.

کیف کمری پکینیو طرح 1

 

 کیف کمری پکینیو طرح 1 محصولی سبک از جنس پارچه مقاوم است. یکی از مزایای کیف‌های پارچه‌ای قابلیت شستشو آسان آن‌ها است. این مدل را به راحتی می‌توانید با یک بند دور کمر قرار دهید یا نظیر کیف دستی از آن استفاده کنید.

کیف کمری گرانیت اکوییپمنت مدل North

کیف کمری گرانیت اکوییپمنت مدل North یکی از حرفه‌ای ترین محصولاتی است که می‌توانید همزمان به صورت کیف کمری و کیف دستی از آن استفاده کنید.

داخل جیب اصلی این کیف یک محفظه جدا قرار دارد و فضاهای متعددی برای قرارگیری وسایل مختلف داخل آن پیش بینی شده است. این کیف در رنگ‌های مختلفی تولید شده و حدود 5 لیتر ظرفیت دارد.

کیف کمری لاک بگ کد 11030

کیف کمری لاک بگ ظرفیت کافی برای قرارگیری موبایل، اشیایی نظیر کلید، کیف پول و جاکارتی دارد. این محصول فقط به صورت کمری قابل استفاده است و برای موقعیت‌های ورزشی بسیار  کارآمد خواهد بود.

کیف کمری مدل 5-76-2614 از جنس چرم مصنوعی با بندهای قابل تنظیم تولید شده است. این کیف دارای 4 محفظه زیپ دار و یک جیب چسبی برای قرار دادن گوشی موبایل است. ابعاد و طراحی این کیف مناسب استفاده روزمره، محل کار و دانشگاه است.

کیف کمری مدل SD108 از جنس برزنت تولید شده و با زیپ باز و بسته می‌شود. 2 جیب بیرونی روی بدنه این کیف پیش بینی شده و فضای داخلی آن برای وسایل حدود 1 لیتر است.

کیف کمری مدل nopo خاص کوهنوردی، کمپ و موقعیت‌های تفریحی ورزشی طراحی شده است. فضای داخلی این کیف شامل چند محفظه برای قرارگیری خودکار، چراغ قوه و وسایل ضروری نظیر کلید است.

کیف کمری رجینال مدل Commander-3

کیف کمری رجینال چندین محفظه برزنتی دارد که هر یک برای قرارگیری وسایل خاصی پیش بینی شده‌اند. 2 جیب داخلی بزرگ، 2 جیب برای قرارگیری خودکار در جلوی کیف و بندهای تقسیم کننده برای قرارگیری ابزار و چاقو سفری بخش‌های مختلف این کیف را تشکیل می‌دهند.

کیف کمری دلسی کد 3940300

کیف کمری دلسی محصولی شیک، جمع و جور و زیبا برای حمل و نقل پاسپورت و مدارک ویژه سفر است. فضا و ابعاد این کیف برای قرارگیری اسکناس، جاکارتی و مدارک کم جا مناسب بوده و به صورت مخفی زیر لباس، بارانی و کت قرار می‌گیرد.

کیف کمری مدل C62 محصولی با بند ضخیم و قابلیت تنظیم سایز است. روی این کیف یک عدد جیب اصلی وجود دارد و دو جیب کوچک‌تر هم جلوی کیف تعبیه شده‌اند. این کیف از جنس برزنت تولید شده و قابلیت شستشو دارد.

کیف کمری جک ولف اسکین کد jack 2230

کیف کمری جک ولف اسکین طراحی اسپرت دارد و خاص کوهنوردی و موقعیت‌های ورزشی است. ابعاد این کیف برای حمل مدارک و لوازم شخصی کوچک مناسب بوده و از جنس برزنت تولید شده است.

کیف کمری 90 مدل ZJB4125RT

کیف کمری 90 مدل ZJB4125RT از جنس نایلون تولید شده که یک روکش ضد باران با آن دریافت می‌کنید. این کیف دو جیب داخلی نسبتا بزرگ دارد و حجم آن 2.5 لیتر است. بنابراین علاوه بر حمل و نقل مدارک می‌توانید لوازم بزرگ‌تر نظیر نوشیدنی، ماگ و بطری را با آن حمل کنید.

خداحافظی با مدهای خسته کننده با کیف کمری زنانه

به جز ظاهرتان که قطعا نقش مهمی در انتخاب و خرید کیف کمری دارد دلایل زیادی برای انتخاب این کیف‌های جمع وجور وجود دارد:

  • در دنیایی که باید حواستان چهار چشمی به تمام اقلامی باشد که با خود در محل کار و اماکن عمومی حمل می‌کنید انواع کیف کمری بهترین وسیله برای جابجایی ساده وسایل کوچک است. فقط کافی است کیف کمری را دور کمرتان مثل یک کمربند قرار دهید و وسایل ارزشمند و در عین حال کاربردی مثل کیف پول، سوییچ، مدارک و کیف پول را داخل آن قرار دهید.
  • با کیف کمری زنانه و دخترانه بی نهایت استایل را می‌توانید تجربه کنید. از دیدگاه حرفه‌ای کیف‌های کمری اسپرت هستند و خانم‌ها و آقایان به صورت مشترک می‌توانند استفاده کنند. از این رو فرقی نمی‌کند با چه لباسی یا در چه نوع آب و هوا و موقعیتی این کیف را با خودتان حمل می‌کنید.
  • کیف‌های کمری سبک وزن و کوچک هستند. بنابراین حتی اگر وسایل زیادی داخل آن قرار دهید وزن زیادی ندارند و اضافه وزنی روی شانه ایجاد نمی‌کنند.

فاکتورهایی که در خرید کیف کمری باید در نظر بگیرید

درست است که کیف کمری اکسسوری اسپرتی به شمار می‌رود؛ اما در خرید آن لازم است تمام جنبه‌ها را نظیر طول، کیفیت مواد اولیه به کار رفته و تقسیم بندی فضای داخلی را در نظر بگیرید.

جنس کیف کمری زنانه

ماندگاری، سبک بودن و انعطاف پذیری کیف کمری سه فاکتور مهم هستند که باعث می‌شوند این کیف‌ها از مواد اولیه متنوعی تولید شوند. چرم، نیلون و حتی کتان از مواد اولیه پرکاربردی هستند که کیف کمری با آن تولید می‌شود.

طول بند کمری و ارزیابی آن با دور کمر

طول کمر این کیف‌ها به صورت استاندارد در نظر گرفته می‌شود؛ اما لازم است به طول بند کمری و قابلیت تغییر اندازه آن در خرید توجه کنید.

تقسیم بندی فضای داخلی کیف‌های کمری زنانه

شاید در خرید کیف و کفش مجلسی خیلی به کاربرد و راحتی آن فکر نکنید؛ اما فضای داخلی کیف کمری باید تقسیم بندی مناسبی داشته باشد تا تمام اقلام و وسایل کوچک را به تفکیک داخل آن قرار دهید.

کیف کمری زنانه را کجا بپوشیم؟

اولین سوالی که قبل از ست کردن کیف‌های کمری ممکن است ذهنتان را به خود مشغول کند موقعیت استفاده از این کیف است. از آن جایی که این کیف به سادگی و مثل یک کمربند روی کمر قرار می‌گیرد و جابجا می‌شود پس احتمالا موقعیت‌های زیادی برای استفاده از آن وجود داشته باشد.

کیف‌های کمری را می‌توانید در طول پیاده روی، دوچرخه سواری، حضور در موقعیت‌های عمومی و وسایل حمل و نقل همگانی استفاده کنید. به جز این کیف کمری می‌توانید بخشی از استایل خیابانی شما باشد؛ بدون آنکه خودتان را درگیر کیف‌های شانی و دستی سنگین وزن کنید.

از کیف کمری زنانه چطور استفاده کنیم؟

کیف‌های کمری را به چند حالت می‌توانید حمل و نقل کنید و همین قابلیت باعث می‌شود تا هر بار با استایل منحصر به فرد و متفاوتی ظاهر شوید:

  • بستن کیف کمری به حالت کلاسیک: روش کلاسیک بستن کیف کمری مثل یک کمربند دور کمر است.
  • بستن کیف کمری دور سینه: یکی دیگر از راه‌های استفاده از کیف کمری بستن آن به صورت مورب روی سینه است.
  • استفاده از بند کمری کیف و آویزان کردن آن دور گردن: بند کیف کمری را می‌توانید کمی تنگ و دور گردن آویزان کنید.

راهنمای ست کردن کیف کمری زنانه در موقعیت‌های مختلف

کیف کمری اکسسوری قدیمی بوده که رنگ و لعاب مدرن و امروزی به خود گرفته است. بنابراین برای ست کردن آن می‌توانید به استایل‌های قدیمی و مدل‌های جدید توجه کنید:

استفاده از کیف کمری برای استایل خیابانی

برای افرادی که زمان زیادی را برای ست کردن لباس‌ها به صورت روزمره صرف نمی‌کنند کیف کمری انتخاب مناسبی است. کیف‌های کمری با رنگ‌های طبیعی و کلاسیک مثل مشکی، سفید یا چرم قهوه‌ای برای استایل خیابانی مناسب هستند.

کیف کمری برای استایل خیابانی
کیف کمری برای استایل خیابانی

اگر دوست دارید استایل کلاسیک و همیشگی کیف‌های کمری را امتحان کنید آن‌ها را مثل یک کمربند دور کمر قرار دهید. اگر از کت یا انواع بارانی زنانه برای روزهای بارانی استفاده می‌کنید حتی می‌توانید کیف کمری را روی کت یا پالتو قرار دهید.

ست کردن کیف کمری با انواع لباس جین

در این که انواع لباس‌های جین دخترانه با هر نوع اکسسوری ست می‌شوند شکی نیست. کیف کمری هم از این قضیه مستثنی نبوده و با شلوار جین به سادگی می‌توانید کیف‌های کمری چرمی یا پارچه‌ی را ست کنید.

کیف کمری مناسب استایل خیابانی
کیف کمری مناسب استایل خیابانی

برخی از مدل‌های کیف کمری در صورتی که طول بند کافی داشته باشند می‌توانند به صورت شانی هم استفاده شوند. حالتی مثل یک کوله پشتی که از شانه چپ به سمت پهلوی راست بدن یا بالعکس آویزان شده است.

کیف کمری ست استایل خیابانی
کیف کمری ست استایل خیابانی

راهنمای ست کردن انواع کیف کمری با پیراهن و لباس مجلسی

یکی از عواملی که کیف کمری را متمایز می‌کند امکان ست کردن آن‌ها با لباس‌های مجلسی، پیراهن و انواع تونیک است. با این تفاوت که مدل‌های کیف کمری مجلسی طرح‌های متنوع‌تری دارند و از حال و هوای استایل خیابانی خارج شده‌اند.

کیف کمری برای موقعیت‌های نیمه رسمی
کیف کمری برای موقعیت‌های نیمه رسمی

برای موقعیت‌های نیمه رسمی می‌توانید کیف کمری را با یک شلوار کتان یا تونیک ست کنید. برای موقعیت‌های رسمی‌تر بهتر است تنها از بند کمری برای بستن به صورت کمربندی استفاده کنید.

سخن آخر

انواع کیف کمری زنانه انتخاب همه پسند و کاملی برای موقعیت‌های روزمره، مجلسی، ورزشی و اسپرت است. کیف کمری نه فقط برای دور کمر بلکه بر حسب طراحی می‌تواند نظیر یک کیف شانی، کیف دستی و حتی مشابه با کوله پشتی روی کمر قرار گیرد.

انتخاب شما کدام محصول است؟ شما کیف کمری را با چه لباسی ست می‌کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *