بهترين لوسيون بدن براي پوست چی خوبه؟ هیچ چیز لذت‌بخش‌تر از استعمال بافت روان، خنک کننده و آرام بخش لوسیون بدن بعد از هر بار استحمام روی پوست نیست. ترکیبی که پوست خشک، دهیدره و آسیب دیده پوست را بعد از هر بار هجوم پاک کننده‌های قلیایی از نو زنده می‌کند و تمام ترکیبات مغذی را در اختیار آن قرار می‌دهد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک لوسيون بدن براي پوست خشك، معمولی و چرب آبرسانی، بافت سبک و رایحه دلپذیر آن است. لوسیون در واقع یک مرطوب کننده و آبرسان برای پوست است که به سبب بسته بندی خاص و فرمولاسیون ویژه‌ای که دارد استفاده از آن‌ها راحت‌تر است. مهم‌تر این که لوسیون‌ها هم مثل هر نوع محصولی آرایشی بهداشتی در انواع مختلف چرب، معمولی و خشک متناسب با ویژگی‌های پوست تولید می‌شوند.

هیچ چیز مثل به اندازه خریدی آگاهانه لذت بخش نیست. در راهنمای خرید امروز مینی ژوپ بعد از معرفی پرفروش‌ترین برندهای لوسیون بدن نگاهی به ترکیبات پایه و تقویتی این محصولات داریم. ترکیباتی که استفاده مداوم از آن‌ها پوستتان را درخشان‌تر و جوان‌تر از همیشه جلوه می‌دهند.

معرفی انواع لوسيون بدن براي پوست خشك، معمولی و چرب

پیشنهاد مینی ژوپ

لوسیون بدن سوپکس مدل Shea butter & Aloe vera

  • حجم: 350 میلی لیتر
  • قابل استفاده برای: انواع پوست
  • حاوی عصاره/ ویتامین: شی باتر، آلوئه ورا

لوسیون بدن سوپکس یک مرطوب کننده سبک برای صورت و بدن است. عصاره شی باتر و آلوئه ورا به کار رفته در این محصول به جوانسازی و مرطوب کردن پوست کمک می‌کند. بافت این لوسیون سبک و فاقد چربی بوده و برای انواع پوست خشک، چرب و معمولی قابل استفاده خواهد بود.

لوسیون صورت و بدن سی گل مدل Charisma حجم 250 میلی لیتر

  • حجم: 250 میلی لیتر
  • قابل استفاده برای: انواع پوست
  • حاوی عصاره/ ویتامین: کره آووکادو ، آلانتوئین و عصاره بابونه

لوسیون نرم کننده‌ دست و بدن سی گل ترکیب طبیعی و سبک برای پاکسازی و احیای پوست است. استفاده مداوم از این لوسیون بعد از هر بار استحمام با خاصیت نرم و مرطوب‌کنندگی که دارد باعث آبرسانی بافت پوست می‌شود. عصاره آووکادو، بابونه و کره‌ آووکادوی طبیعی به کار رفته در این لوسیون بدن رطوبت از دست رفته پوست‌های حساس و آسیب دیده را تامین می‌کند.

لوسیون بدن نئودرم مدل nutritic

  • حجم: 400 میلی لیتر
  • قابل استفاده برای: پوست خشک
  • حاوی عصاره/ ویتامین: آرگان , ویتامین A , ویتامین C , ویتامین E , امگا 6

لوسیون بدن نئودرم مدل nutritic خاص پوست آسیب دیده و خشک طراحی شده و آبرسانی بالایی دارد. با وجود این که این لوسیون برای پوست خشک فرموله شده اما بافت سبکی روی بدن دارد و در تولید آن از روغن آرگان استفاده شده است.

لوسیون بدن کیووی حجم 250 میلی لیتر

  • حجم: 250 میلی لیتر
  • قابل استفاده برای: پوست خشک
  • فاقد عطر، رنگ، لانولین و پروپیلن گلیکول

لوسیون بدن کیووی محصولی سبک و غیر چرب برای بهبود خشکی و درماتیت پوست‌های خشک است. یکی از نقاط قوت این محصول عدم استفاده از هر نوع عطر و رنگ مصنوعی است که با التیام سریع پوست و رفع آلرژی‌های زمستانه و آفتاب سوختگی کمک می‌کند.

فرمولاسیون این محصول خاص پوست‌های بسیار حساس است و بنابراین علاوه بر بزرگسالان، کودکان هم می‌توانند از این محصول هایپوآلرژیک استفاده کنند.

لوسیون دست و بدن سی گل مدل Milk Extract حجم 350 میلی لیتر

  • حجم: 350 میلی لیتر
  • قابل استفاده برای: انواع پوست
  • حاوی عصاره/ ویتامین: ویتامین A , ویتامین E و شیر

لوسیون دست و بدن سی گل با عصاره شیر گیاهی چوفا و روغن نارگیل به مرطوب سازی طولانی مدت پوست کمک می‌کند. فرمول غنی این محصول سرشار از ویتامین‌های A و E است که پوست خشک و آسیب دیده را تغذیه می‌کند. یکی از نقاط قوت این لوسیون گیاهی عطر ملایم و دلپذیر در کنار ترکیبات تقویتی و مرطوب کنندگی ایده آل آن است.

لوسیون بدن وازلین مدل Aloe Soothe حجم 400 میلی لیتر

  • حجم: 400 میلی لیتر
  • قابل استفاده برای: انواع پوست
  • حاوی عصاره/ ویتامین: آلوئه ورا

اگر پوستتان در اثر استفاده دائمی از شوینده‌های قلیایی تغییر حالت داده وقت آن رسیده تا با لوسیون بدن وازلین آن را تقویت و تغذیه کنید. این لوسیون با عصاره آلوئه ورا فرموله شده که ترکیبی تسکین دهنده و آرام بخش برای بافت مرده پوست به شمار می‌رود.

لوسیون بدن کامان مدل Avacado حجم 510 میلی لیتر

  • حجم: 400 میلی لیتر
  • قابل استفاده برای: انواع پوست
  • حاوی عصاره/ ویتامین: آووکادو و گل ارکیده

لوسیون بدن کامان مدل Avocado فرمولاسیون بهبود یافته‌ای برای پوست حساس و آسیب دیده دارد. این لوسیون بوی ملایم و بافت روانی روی پوست دارد و بهترین زمان استفاده از آن بعد از هر بار استحمام و روی پوست پاک است.

لوسیون بدن مدیلن حجم 150 میلی لیتر

  • حجم: 150 میلی لیتر
  • قابل استفاده برای: انواع پوست
  • حاوی عصاره/ ویتامین: ویتامین E , ویتامین B5 , ویتامین C , آلوئه ورا

ترکیب اصلی لوسیون بدن مدیلن عصاره آلوئه ورا است که یک مرطوب کننده و ضد التهاب قوی برای پوست به شمار می‌رود. این محصول علاوه بر ترکیبات مغذی حاوی 3 درصد اوره است که به ماندگاری بیش‌تر لوسیون روی بدن کمک می‌کند. کوآنزیم Q10 به کار رفته در این محصول آنتی اکسیدان قوی برای جلوگیری از نفوذ اثرات مخرب آفتاب روی پوست است.

لوسیون بدن بی ام اس مدل Justin bieber حجم 300 میلی لیتر

  • حجم: 300 میلی لیتر
  • قابل استفاده برای: انواع پوست
  • حاوی عصاره/ ویتامین: ویتامین E , ویتامین A , ویتامین C

لوسیون بدن بی ام اس یک مرطوب کننده قوی برای پوست‌های آسیب دیده، نرم کننده و درخشان کننده ایده آل برای تمام سنین است. ترکیبات این لوسیون ویتامین‌های C، A و E هستند که علاوه بر تغذیه پوست آنتی اکسیدان هستند.

چرا از لوسیون بدن برای پوست استفاده کنیم؟

مرطوب کننده‌ها در اشکال مختلفی برای پوست عرضه می‌شوند؛ اما شاید هیچ یک حالت فیزیکی و اثرگذاری لوسیون بدن را نداشته باشند.

انواع لوسیون بدن بافت روان‌تری نسبت به کرم‌های مرطوب کننده دارند. تخریش، سرخی و التهاب پوست بدن چیزی نیست که بتوانید با کرم‌های مرطوب کننده مخصوص پوست دست آن‌ را پوشش دهید. توصیه ما استعمال لوسیون بدن بعد از هر بار استحمام است که نواحی دور از دسترس بدن را از باز آلودگی شهری و آسیب اشعه خورشید پاکسازی و بازسازی می‌کند.

آشنایی با ترکیبات پایه و افزودنی انواع لوسیون بدن

ترکیبات لوسیون‌های بدن را در دو بخش پایه و افزودنی بررسی می‌کنیم. ترکیبات پایه‌ای که در اکثر لوسیون‌های بدن به کار برده می‌شوند آبرسانی کافی برای پوست دارند؛ اما برخی از برندها از آنتی اکسیدان‌های متنوع در فرآوری این مرطوب کننده‌ها نیز استفاده می‌کنند.

آب؛ ترکیب عمده انواع لوسیون بدن

همانطور که گفتیم لوسیون‌های بدن برای آبرسانی، جوانسازی و درخشندگی پوست استفاده می‌شوند. پس طبیعی است اگر بخش عمده این محصولات را آب تشکیل دهد. آب به کار رفته در لوسیون‌های بدن بافت یکدست و سبکی ایجاد می‌کند و بنابراین لوسیون‌ها آبرسان انواع پوست هستند.

روغن معدنی، لانولین و سیلیکون

برای جلوگیری از تبخیر سریع لوسیون بدن از روی پوست در ترکیب آن‌ها از روغن‌های معدنی نظیر پارافین استفاده می‌شود. در کنار این ترکیبات از لیپیدهای گیاهی نظیر سرامید، شی باتر و اسید چرب نیز استفاده می‌شود.

روغن‌های گیاهی معطر

روغن نارگیل پرطرفدارترین ترکیب چربی است که برای بهبود اثرات نرم کنندگی و خوشبو شدن فرمولاسیون لوسیون بدن استفاده می‌شود. در اکثر لوسیون‌های بدن این ترکیبات گیاهی روغنی را می‌بینیم. آووکادو و روغن زیتون از ترکیبات دیگری هستند که بیش‌تر به عنوان عطر و اسانس از آن‌ها استفاده می‌شود.

آنتی اکسیدان‌های طبیعی برای جوانسازی پوست

از ترکیبات افزودنی و غیر پایه که در لوسیون‌های بدن می‌بینیم آنتی اکسیدان‌ها با منشا گیاهی هستند. بتا کاروتن، آسکوربیک اسید، عصاره چای سبز، سلنیوم، عصاره سویا و غلات و سایر دانه‌ها به عنوان آنتی اکسیدان طبیعی به کار برده می‌شوند.

کدام لوسیون بدن مناسب پوست شما است؟

لوسیون‌های بدن بر اساس نوع پوست تولید می‌شوند. علاوه بر پوست معمولی، چرب و خشک برخی از لوسیون‌های بدن برای پوست حساس و آسیب دیده فرموله می‌شوند. لوسیون‌ها برای هر نوع پوستی که طراحی شده باشند مقادیری آبرسانی دارند.

بهترین لوسیون بدن برای پوست خشک

لوسیون‌هایی که برای پوست خشن، خشک و تخریش شده تولید می‌شوند مرطوب کنندگی بیش‌تری دارند. ممکن است در مشخصات لوسیون پوست خشک ترکیبات سنگین‌تری نظیر دایمتیکون ببینید که با انواع روغن معدنی و روغن گیاهی فرموله شده باشد.

به محض تست لوسیون پوست خشک متوجه رطوبت و آبرسانی بیش‌تر و عمیق‌تر آن می‌شوید.

بهترین لوسیون بدن برای پوست معمولی

برای پوست معمولی همه چیز در حد تعادل قرار دارد. لوسیون‌هایی که بر پایه آب تولید می‌شوند و مقادیر کم‌تری روغن گیاهی و آلوئه ورا دارند را برای پوست معمولی توصیه می‌کنیم.

بهترین لوسیون بدن برای پوست‌های چرب

لوسیون‌هایی که برای پوست چرب تولید می‌شوند فاقد چربی و روغن هستند. در این نوع پوست احتمال تجمع چربی در محل فولیکول مو و ایجاد کومدون زیاد است. بنابراین توصیه می‌شود از لوسیون‌های بدن با برچسب غیر کومدوژنیک استفاده کنید. به این معنا که بافت لوسیون حفرات خالی پوست را پر نمی‌کند.

اهمیت SPF در فرمولاسیون انواع لوسیون بدن

لوسیون‌ بدن برای تمام نواحی قابل استفاده بوده و حتی می‌تواند جایگزین یک کرم ضد آفتاب ملایم باشد؛ البته به شرط آن که از SPF کافی و مناسب در فرمولاسیون محصول استفاده شده باشد.

دقت کنید که لوسیون بدن برای استفاده از در روزهای آفتابی و به تنهایی توصیه نمی‌شود؛ چون به سبب فرمولاسیون خاصی که این محصولات دارند تولیدکنندگان در عمل نمی‌توانند SPF بالاتر از 15 را در لوسیون به کار ببرند؛ در غیر این صورت نرم کنندگی و مرطوب کنندگی لوسیون فدای اثرات ضد آفتابی می‌شود!

لوسیون بدن چه فوایدی دارد؟

لوسیون بدن کاربرد مشابه با انواع کرم مرطوب کننده دارد؛ با این تفاوت که بافت روان و سبک آن برای کل بدن قابل استفاده است. لوسیون‌ها دیرتر از سایر فرمولاسیون‌های آرایشی جذب می‌شوند و ماندگاری بالاتری روی پوست دارند.

لوسیون بدن چگونه استفاده می‌شود؟

برای استفاده از لوسیون بدن ابتدا کل بدن را از چربی، تعریق و آلودگی‌ها پاک کنید. سپس مقدار مشخصی از لوسیون را به عنوان تست روی بدن قرار دهید. در صورتی که ازدیاد حساسیت و آلرژی مشاهده نشد می‌توانید استعمال محصول را ادامه دهید.

لوسیون بدن چه زمانی استفاده می‌شود؟

بهترین زمان استفاده از انواع لوسیون بدن بعد از هر بار استحمام است. لوسیون‌ها علاوه بر اثرات نرم کنندگی به آبرسانی پوست کمک می‌کنند و اثر خشکی ناشی از شستشو با شوینده قلیایی را کاهش می‌دهند.

شما چه فکر می‌کنید؟

با افزایش سن آبرسانی پوست کاهش می‌یابد. از طرفی سبک زندگی ما باعث شده تا رطوبت سطحی پوست نسبت به گذشته کم‌تر باشد و بیش از پیش خشکی و تخریش لایه‌های سطحی را احساس کنید. انواع بهترین لوسیون برای پوست معمولی، خشک و چرب بهترین گزینه جهت آبرسانی دائمی به صورت و بدن هستند. استعمال لوسیون‌ها به واسطه بافت و فرمولاسیون ویژه‌ای که دارند دلپذیر و ساده است. شما کدام یک از لوسیون بدن های معرفی شده را یا هر برند دیگری را استفاده کرده‌اید؟ راضی بوده‌اید؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها

  1. وازلین بهترینه واقعا عالیه . ماندگاری بسیار بالایی دارد . برای من که پوست خیلی خشکی دارم تا سه روز روی پوستم کاملا میمونه و هیدراته بودن پوست حفظ شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *