همه بانوان و آقایان طرفدار مراقبت از پوست به خوبی می‌دانند که هیچ چیز مثل انواع بهترین ضد آفتاب خارجی حریف آفتاب سوزان تابستان نمی‌شود. شاید هدف اولیه شما برای استعمال کرم ضد آفتاب جلوگیری از چروک و تخریش‌های سطحی پوست باشد. اما از دیدگاه حرفه‌ای یک ضد آفتاب مناسب ظرفیت این را دارد که از سرطان‌های بدخیم پوستی پیشگیری کند!

اشعه‌ فرابنفش خورشید نه فقط روزهای آفتابی، بلکه روزهای ابری و سرد زمستان هم لایه‌های مختلف پوست را هدف قرار می‌دهند. اگر پوست بی دفاعتان را در تک تک روزهای سال بدون ضد آفتاب در معرض خورشید قرار دهید فقط ریسک ابتلا به بدخیمی‌های پوستی را افزایش داده‌اید.

پس معطل چه هستید؟ همین حالا قلم و کاغذ بردارید و بعد از مرور معیارهای خرید ضد آفتاب خارجی مناسب خودتان از میان محصولاتی که معرفی می‌کنیم انتخاب کنید.

نقد و بررسی انواع مارک های معتبر از بهترین ضد آفتاب خارجی

پرفروش ترین بازار

کرم ضد آفتاب و ضد لک الارو مدل Spot Solution

الارو یکی از پرفروش ترین برندهایی است که ضد آفتاب آن با استقبال عجیب مصرف کنندگان ایرانی رو به رو بوده است! این محصول نه فقط یک ضد آفتاب، بلکه ضد لک موثر و کاهش دهنده انواع کک و مک و لک‌های ناشی از جای جوش است.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

این محصول دارای فیلترهای پیشرفته حفاظت در برابر UVA و UVB و خاصیت التیام بخشی برای پوست‌های حساس است.

کرم ضد آفتاب بیودرما مدل Photoderm spot

ضد آفتاب بیودرما یک محصول کامل برای انواع پوست‌های معمولی، مختلط و خشک است. این محصول یک ضد آفتاب وسیع الطیف است که از پوست در برابر اشعه‌های UVA و UVB حفاظت می‌کند.

 

کرم ضدآفتاب لانسون مدل Multi action

ضد آفتاب برند لانسون فرمولاسیونی فوق قوی برای محافظت از اشعه آفتاب دارد. این محصول برای انواع پوست‌های معمولی، خشک و مختلط مناسب خواهد بود.

ضد آفتاب سان سنس مدل اولترا

ضد آفتاب سان سنس با ساختار و بسته بندی رولی، محصولی متفاوت برای استعمال راحت‌تر روی پوست است. قدرت محافظت کنندگی این ضد آفتاب فوق قوی بوده و برای انواع پوست‌های مختلط تا خشک مناسب است.

فلوئید ضد آفتاب ویشی مدل BB Dry Touch

برای پوست‌های چرب، فلوئید ضد آفتاب که فرمولاسیون قوی و در عین حال سبکی داشته باشد. بهتر است. فلوئید ضد آفتاب ویشی یک محصول تمام عیار برای انواع پوست‌های مختلط تا چرب است.

انتخاب مینی ژوپ

کرم ضد آفتاب و ضد لک بی رنگ ام کیو مدل INVISIBLE BIO TACHES

محصولات MQ با رویکرد چندگانه و به صورت انحصاری در لابراتوارهای تخصصی کشور فرانسه تولید می‌شوند. کرم ضد آفتاب ام کیو قوی‌ترین و موثرترین ضد آفتاب با دو عملکرد (ضدآفتاب + ضدلک) است. این محصول وسیع الطیف و محافظ قوی پوست در برابر تاثیرات مخرب اشعه‌های مضر است.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

این ضد آفتاب محصولی دومنظوره با خاصیت ضد لک و ضد آفتاب برای پوست است.

کرم ضد آفتاب اوریاژ مدل Hyseac

ساختار غیر چرب کرم ضد آفتاب اوریاژ بهترین فرمولاسیون برای پوست‌های چرب و جوشداری است که تحمل ترکیبات چرب کرم‌های آرایشی را ندارند. این محصول یک ترکیب وسیع الطیف برای کاهش تجمع چربی و پیشگیری از انواع جوش‌های پوستی است.

همه برندهای ضد آفتابی که آن بیرون و در مارکت بی انتهای محصولات می‌بینید مکانیسم شبیه به هم ندارند. برخی از بهترین ضد آفتاب خارجی اشعه مضر آفتاب را منعکس می‌کنند. این در حالی است که بسیاری از محصولات اشعه‌های مضر را جذب و متابولیزه می‌کنند.

تا چندی قبل بانوان و آقایان فقط به SPF محصولی که خریداری می‌شد توجه می‌کردند. البته کاملا هم حق داشتند! SPF یک ضد آفتاب مهم‌ترین فاکتوری است که با استفاده از آن از پوست ما حفاظت می‌کند! با این حال معیارهای انتخاب بهترین ضد آفتاب خارجی کمی تغییر کرده و لازم است مصرف کننده فاکتورهای متعددی را هنگام خرید در نظر بگیرد.

مرزهای جا به جا شده حفاظت از پوست با ضد آفتاب وسیع الطیف

نور خورشیدی که از خارج لایه ازون به پوست ما می‌رسد به سه پرتو UVA، UVB و UVC تجزیه می‌شود. اکثر مردم اشعه UVA را می‌شناسند و به دنبال فاکتورهای حفاظتی از این پرتوها هستند. در حالی که یک ضد آفتاب قوی دو اشعه UVA و UVB را دفع یا جذب می‌کند.

انواع بهترین ضد آفتاب خارجی که با برچسب وسیع الطیف عرضه می‌شوند حفاظت تمام عیار نسبت به اشعه‌های خورشید دارند. به زبان دیگر محصولات جدید مرزهای محافظت از پوست را جا به جا کرده‌اند. اما چطور؟

ترکیباتی نظیر بنزوفنون، عصاره‌های گیاهی مثل دارچین، سولیسو بنزون، سالیسیلات‌ها، تیتانیوم دی اکسید، آووبنزون و اکامسول در اکثر محصولات وسیع الطیف استفاده می‌شوند. در واقع این ترکیبات هستند که باعث می‌شوند یک ضد آفتاب میزان بیش‌تری از اشعه‌های مضر را جذب یا بازتاب کند.

با تاثیر ترکیبات مختلف ضد آفتاب‌ها آشنا شوید

ممکن است بارها و بارها در خرید کرم ضد آفتاب به ترکیبات آن توجه کرده باشید. اما هرگز با نقش هر یک از این مواد در ساختار محصول و خاصیت حفاظتی آن آشنا نباشید. پس یک بار برای همیشه فواید و هدف استفاده از انواع ترکیبات استاندارد در ضد آفتابی که خریداری می‌کنید را بشناسید:

اکامسول در فرمولاسیون ضد آفتاب‌ها

اکامسول جدیدترین ترکیبی است که در انواع بهترین ضد آفتاب خارجی ممکن است مشاهده کنید. این ترکیب هم اکنون توسط بسیاری از برندهای اروپایی با هدف بلاک کردن UVA به کار می‌رود.

آووبنزون و تاثیر آن در ضد آفتاب

آووبنزون از ترکیبات متداول و نسبتا قدیمی است که در فرمولاسیون بهترین ضد آفتاب خارجی ممکن است مشاهده کنید. آووبنزون در برخورد با اشعه‌های خورشید در هم می‌شکند. بنابراین در ضد آفتاب‌های جدیدتر این ترکیب به صورت تثبیت شده به کار می‌رود.

تیتانیوم دی اکسید در ضد آفتاب‌ها

زینک اکسید و تیتانیوم دی اکسید دو ترکیب قدیمی و مقرون به صرفه برای تکمیل فرمولاسیون ضد آفتاب‌ها بودند. مشکل استفاده از این ترکیب نقاط سفیدی است که روی پوست به جای می‌گذارد. این نقاط سفید باعث می‌شوند پوست رنگ پریده به نظر برسد و هیچ برندی تا کنون راهکاری برای جلوگیری از این مشکل پیدا نکرده است.

شما چه فکر می‌کنید؟

رویکرد اول همه ما در انتخاب محصولات مراقبتی در برابر آفتاب، انواعی از بهترین ضد آفتاب خارجی است. برندهای خارجی زیادی در بازار ایران توانسته‌اند رضایت 99 درصدی مصرف کنندگان را جلب کنند. مهم‌ترین ویژگی این محصولات وسیع الطیف بودن آن‌ها با وجود ترکیبات موثری نظیر بنزوفنون، عصاره‌های گیاهی مثل دارچین، سولیسو بنزون و اکامسول است.

شما چه فکر می‌کنید؟ کدام یک از محصولات معرفی شده برند محبوب شما برای حفاظت از پوستتان در تمام روزهای آفتابی و ابری سال است؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *