روتین‌های تکراری و خسته‌کننده و مداومت در استفاده از ترکیبات آرایشی بهداشتی مختلفی که هیچ تاثیری روی جوانسازی و رفع ضایعات پوستی ندارند؛ انگار قرار نیست این چرخه مراقبت از پوست نتیجه‌بخش باشد و این همه حساسیت در مراقبت از پوست چیزی جز اتلاف وقت و هدر دادن سرمایه نیست. تا به حال شما هم در چنین موقعیت و حس و حالی قرار داشته‌اید؟

حلقه گمشده خیلی از برنامه‌های مراقبت از پوست در دنیای امروز بحث اسکراب و لایه‌برداری پوست است که احتمالا بارها و بارها درباره آن شنیده‌اید. اسکراب صورت و بدن یک تکنیک است که با استفاده از محصولات لایه‌بردار و به صورت دائمی انجام می‌شود. اما خیلی از افراد لایه‌برداری را یک فرایند ترسناک می‌دانند و کم‌تر بدان اهمیت می‌دهند!

اکنون که نقد امروز مینی ژوپ را می‌خوانید احتمالا انواع و اقسام دستگاه‌های جوانسازی پوست خانگی و ترکیبات آرایشی بهداشتی پوست را امتحان کرده‌اید. این بار قصد داریم مراحل مختلف اسکراب و لایه‌برداری صورت را گام به گام و کامل‌تر از همیشه بررسی کنیم.

بهترین مارک اسکراب صورت برای پوست خشک، چرب و مختلط

پیشنهاد کاربران

اسکراب لایه بردار شون با عصاره گردو حجم 150 میلی لیتر

  • مناسب برای: صورت و بدن
  • عصاره/ ویتامین: گردو، ویتامین E
  • نیاز به آبکشی: دارد

استفاده دوره‌ای از اسکراب پوست به لایه‌برداری و احیای لایه‌های زیرین پوستتان کمک می‌کند. اسکراب لایه بردار شون با عصاره گردو غنی شده و سرشار از ویتامین‌های مغذی برای پوست است. بعد از هر بار اسکراب با این محصول لازم است پوست صورت و بدن را به طور کلی آبکشی کنید.

اسکراب لایه بردار روزانه رینوزیت مدل Deep action exfolianting حجم 200 میلی لیتر

  • مناسب برای: پوست چرب و معمولی صورت
  • عصاره/ ویتامین: ندارد
  • نیاز به آبکشی: دارد

شستشو پوست چرب چالش‌های خود را دارد. اسکراب صورت رینوزیت ترکیبی از دانه‌های لایه‌بردار و خنک کننده برای پوست چرب است که بدون چربی فرموله می‌شود.

این محصول علاوه بر پاک کردن و نرم شدن سطح پوست به رفع آکنه و جوش نواحی صورت کمک می‌کند.

اسکراب لایه بردار پوست انشور هاینس مدل Walnut حجم 300 میلی لیتر

  • مناسب برای: پوست صورت و بدن، انواع پوست
  • عصاره/ ویتامین: آلوئه ورا و گردو
  • نیاز به آبکشی: دارد

گردو مهم‌ترین عصاره لایه‌برداری است که در اسکراب صورت انشور هاینس استفاده شده است. با هر نوع پوستی می‌توانید از خواص ضد آکنه، نرم کننده و درخشان کننده این محصول بهره‌مند شوید.

برای استفاده مطابق با دستورالعمل محصول عمل کنید و در استفاده از اسکراب زیاده‌روی نکنید.

اسکراب صورت سودا مدل Apricot حجم 300 میلی لیتر

  • مناسب برای: پوست صورت، انواع پوست
  • عصاره/ ویتامین: ویتامین A، ویتامین C، زردآلو
  • نیاز به آبکشی: دارد

اسکراب صورت سودا مدل Apricot محصولی اقتصادی بوده که برای لایه‌برداری ملایم پوست صورت طراحی شده است. ترکیبات این محصول درست مثل انواع اسکراب دیگر میوه‌ای و شامل ترکیب خنک کننده زردآلو و ویتامین‌های مغذی برای پوست است.

اسکراب لایه بردار پوست گارنیه مدل skin naturals 3in1

  • مناسب برای: پوست صورت، پوست چرب
  • عصاره/ ویتامین: اکالیپتوس
  • نیاز به آبکشی: دارد

اسکراب گارنیه ترکیبی سه‌کاره برای پاکسازی، رفع لک و نرم کنندگی پوست است که بر پایه عصاره گیاهی تولید می‌شود. این محصول حاوی سالیسیلیک اسید و ذرات لایه‌بردار است و زینک به کار رفته در آن لک و نواقص صورت را ترمیم می‌کند.

از اسکراب گارنیه حداکثر دو بار در هفته و هر بار به مدت 3 دقیقه استفاده کنید و پوست را به کمک آن شستشو دهید.

اسکراب لایه بردار پوست اس تی.ایوز مدل Apricot وزن 170 گرم

  • مناسب برای: پوست صورت، پوست چرب
  • عصاره/ ویتامین: ویتامین A , زردآلو
  • نیاز به آبکشی: دارد

لایه‌برداری و پیشگیری از بروز آکنه دو عملکرد اصلی اسکراب پوست اس تی ایوز هستند که با عصاره زردآلو تولید می‌شود. این محصول تولید آمریکا بوده و اگرچه برای انواع پوست توصیه شده اما بهترین گزینه برای لایه‌برداری پوست چرب و جوشدار است.

ژل اسکراب لایه بردار پوست ژبن پلاس مدل Coffee وزن 750 گرم

  • مناسب برای: پوست صورت و بدن، انواع پوست
  • عصاره/ ویتامین: قهوه
  • نیاز به آبکشی: دارد

قهوه یکی از ترکیبات لایه‌بردار طبیعی است که علاوه بر اسکراب به تحریک میتوز و رشد و تقسیم سلول‌های بدن کمک می‌کند. اگر روی سطح پوست صورت یا بدن هر نوع سلولیت، چین و چروک و آکنه می‌بینید پیشنهاد ما استفاده از ژل اسکراب لایه بردار پوست ژبن پلاس است.

از این ژل به صورت هفتگی و هر بار 4 تا 5 دقیقه روی پوست صورت و بدن استفاده کنید و سپس به طور کامل بشویید.

اسکراب لایه بردار پوست بایو آکوا مدل خیار حجم 120 میلی لیتر

  • مناسب برای: پوست صورت و بدن، انواع پوست
  • عصاره/ ویتامین: ذرات طبیعی خیار
  • نیاز به آبکشی: دارد

اسکراب مرطوب کننده بیوآکوا با ذرات طبیعی خیار مناسب پوست و حساس تولید شده است. مزیت این محصول نسبت به انواع اسکراب موجود در بازار آبرسانی لایه‌های عمقی پوست و لایه‌برداری بدون ایجاد خشکی و حساسیت است.

طبق دستور مصرف تولید کننده ابتدا لازم است کل صورت را با آب گرم شستشو دهید و بعد از باز شدن منافذ پوست از اسکراب استفاده کنید.

اسکراب لایه بردار صورت آدرا حاوی عصاره پوست گردو مدل ES حجم 150 میلی لیتر

  • مناسب برای: پوست صورت، انواع پوست
  • عصاره/ ویتامین: پوست گردو
  • نیاز به آبکشی: ندارد

لایه‌برداری عمیق لازم است تحت نظر متخصص صورت گیرد؛ اما برای اسکراب سطحی پوست می‌توانید روی لایه‌بردار طبیعی صورت آدرا حساب کنید که با عصاره پوست گردو، رایحه ملایم و دلپذیر تولید شده است.

گردو به حذف لایه‌های مرده، روشن شدن و آبرسانی انواع پوست کمک می‌کند. استفاده از اسکراب اثرگذاری کرم‌های ضد چروک و آبرسان را نیز تقویت می‌کند.

اسکراب لایه بردار پوست مکس لیدی مدل Avocado

  • مناسب برای: پوست صورت و بدن، انواع پوست
  • عصاره/ ویتامین: آووکادو
  • نیاز به آبکشی: ندارد

استفاده از اسکراب صورت و بدن مکس لیدی ضمن لایه‌برداری به پاکسازی آلودگی سطحی و بروز جوش و آکنه کمک می‌کند. این اسکراب در واقع یک ماسک نرم کننده و آبرسان است که همزمان در رفع چین و چروک سطحی نیز موثر خواهد بود.

اگر پوستی چرب دارید می‌توانید از فرمولاسیون فاقد چربی اسکراب مکس لیدی برای متعادل کردن چربی صورت نیز بهره‌مند شوید.

چه کسانی به اسکراب صورت نیاز دارند؟

این روزها تبلیغات زیادی برای اسکراب و لایه‌برداری می‌شود. خیلی از آقایان و بانوان هم لایه‌برداری را بدون شناخت از وضعیت پوست خود انجام می‌دهند. غافل از این که اسکراب مثل یک شمشیر دولبه است و می‌تواند اوضاع احوال پوستتان را بدتر کند!

اگر پوست صورتتان دارای عوارض اولیه و ثانویه پوستی نظیر زگیل، آکنه، پوسته و خلاصه هر نوع التهاب آزاردهنده است اسکراب صورت در این دوره ممنوع خواهد بود. از طرفی توصیه می‌شود حتی اگر سابقه بیماری‌های پوستی دارید اسکراب را تحت نظر پزشک معتمد خود انجام دهید و بی‌گدار به آب نزنید!

انتخاب اسکراب پوست مطابق با نوع پوست

اگر مرحله قبل یعنی ارزیابی ظاهر پوستتان را انجام دادید و حساسیت و عارضه پوستی مشهودی روی صورت ندارید حالا وقت انتخاب و خرید اسکراب صورت مناسب فرا رسیده است. از آن جایی که انواع پوست واکنش یکسانی نسبت به لایه‌برداری ندارند پس لازم است این محصول را طبق نوع پوست ( چرب، خشک، معمولی و مختلط) انجام دهید.

اگر تا به حال اهل اسکراب و رعایت رژیم مراقبت از پوست نبوده‌اید بد نیست راهنمای زیر را برای تعیین نوع پوست خود تا پایان ادامه دهید:

  • ابتدا پوستتان را به خوبی شستشو دهید تا از چربی و تمام مواد آرایشی یا کرم‌های مرطوب کننده عاری باشد. بعد از شستن پوست اجازه دهید رطوبت در معرض هوا خشک شود و از حوله استفاده نکنید.
  • در این مرحله یک پارچه نرم یا دستمال کاغذی کاملا خشک روی صورت قرار دهید. در صورتی که کوچک‌ترین تماسی بین دستمال و پوست صورتتان ایجاد شد شما پوستی چرب دارید. اگر دستمال تنها در بخشی از نواحی صورت نظیر نوک بینی تماس پیدا کرد پوستتان مختلط است.
  • در صورتی که در گذشته پوست صورتتان نسبت به استفاده از لوازم آرایشی و مراقبتی واکنش قرمزی و التهاب نشان داده پوستتان حساس است.

آشنایی با انواع محصولات اسکراب صورت

اسکراب‌های مخصوص صورت به صورت کرم تولید می‌شوند و استفاده از آن‌ها روی نواحی مختلف پوست بسیار ساده است. چیزی که این محصولات اسکراب یا لایه‌بردار را از هم متمایز می‌کند نوع پوست است. با این حال دو قانون کلی و عمومی وجود دارد که باعث می‌شود هر اسکراب برای یک نوع پوست خاص مناسب‌تر باشد:

  1. به طور کلی اسکراب‌های صورت که با عصاره زردآلو، پوست گردو، بادام یا اکسید آلومینیوم تولید می‌شوند برای پوست چرب مناسب هستند اما برای کسانی که پوستی حساس دارند توصیه نمی‌شود.
  2. اسکراب‌های صورت که حاوی دانه‌های لایه‌بردار، آلفا و بتا هیدروکسی هستند عملکرد بهتری روی پوست حساس و خشک دارند.

نکاتی برای بازدهی بیش‌تر اسکراب صورت

اسکراب صورت ساده‌ترین و شاید ارزان‌ترین روش برای مراقبت و زیباسازی پوست است! شاید تعجب‌آور باشد اما هر کسی در منزل و با استفاده دوره‌ای از کرم‌های اسکراب می‌تواند بافت مرده روی صورت را پاکسازی کند و به این شکل زمینه تنفس و رشد دوباره پوست فراهم شود.

اگر اولین بار است اسکراب را امتحان می‌کنید یا تا کنون از اسکراب صورت نتایج چشمگیری مشاهده نکرده‌اید به نکات زیر دقت کنید:

  • قبل از اسکراب پوست باید با آب ولرم به خوبی شستشو داده شود. گاهی موهای سر مانع شستشو کامل صورت می‌شوند! بنابراین توصیه می‌کنیم شستشو صورت و حتی گردن را با موهای بسته و به صورت کامل انجام دهید!
  • یک دقیقه پوست را با اسکراب ماساژ دهید. اسکراب بیش از 90 ثانیه ممکن است باعث تخریش و آسیب به پوست صورت شود. ضمن این که معمولا بعد از اسکراب پوست آسیب‌پذیرتر است و ممکن است در تماس با نور آفتاب احساس خارش و سوزش داشته باشید.
  • مرطوب کردن صورت بعد از اسکراب ضروری است. گاهی همین مرطوب کردن مانع از تولید بیش از حد چربی پوست به ویژه در پوست‌های چرب می‌شود.

مهم‌ترین تاثیر اسکراب نرمی و شفافیت پوست است؛ اما این اثرات آنی ظاهر نمی‌شوند. بنابراین لازم است به صورت دوره‌ای پوست را بررسی کنید و تغییرات را زیر نظر داشته باشید.

شما چه فکر می‌کنید؟

اگر برنامه مرتبی برای آبرسانی، تقویت و تغذیه پوستتان دارید حتما به اسکراب صورت هم برای تکمیل این روتین نیاز خواهید داشت. اسکراب یا لایه‌برداری سطحی معمولا با عصاره‌های گیاهی و ترکیبات میوه‌ای صورت می‌گیرد و مهم‌ترین تاثیر آن برطرف کردن تجمع سلول‌های مرده از روی پوست است.

درباره اسکراب پوست و تبلیغات پیرامون آن چه فکر می‌کنید؟ شما اثرات اسکراب دوره‌ای صورت را چطور ارزیابی می‌کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *