اگر لحظه انتخاب بهترین مرطوب کننده خارجی آشفته می‌شوید و احساس سردرگمی می‌کنید نگران نباشید! اگر به حفظ و بازیابی طراوات از دست رفته پوستتان اهمیت می‌دهید و به دنبال کرم مرطوب کننده مناسب می‌گردید شما در این راه تنها نیستید.

در کیف لوازم آرایش و مراقبت پوست هر بانویی هر چه نباشد، حداقل یک کرم مرطوب کننده وجود دارد. کرم‌های مرطوب کننده اگرچه کاربرد عمومی و متداولی دارند اما اگر واقع بین باشیم می‌توانند نقشی مهمی در احیای پوست‌های آسیب دیده و جلوگیری از پیری پوست ایفا کنند. شما چه فکر می‌کنید؟

دعوت می‌کنیم یک بار برندهای انواع کرم مرطوب کننده‌ای را که تا کنون استفاده کرده‌اید مرور و لیست کنید. سپس با نقد امروز مینی ژوپ همراه باشید و ببینید محصولی که مصرف می‌کنید تا چه اندازه به مرطوب شدن و نرمی پوستتان کمک می‌کند.

نقد و بررسی انواع بهترین مرطوب کننده خارجی از مارک های معتبر

محصول پرفروش

کرم نرم کننده و مرطوب کننده یوسکین آ

کرم مرطوب کننده یوسکین آ قابل استفاده برای کلیه قسمت‌های پوست ( دست، صورت و لب‌ها) خواهد بود. این محصول حاوی هیالورونیک اسید با خاصیت ترمیم و حفظ لطافت پوست است.

فرمولاسیون این محصول حاوی خواص آنتی اکسیدانی ویتامین E، C و B2 است. بافت سبک کرم یوسکین باعث شده تا سرعت جذب بالا و اثر طولانی مدتی روی پوست داشته باشد.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

بافت این کرم سبک بوده و فاقد چربی است. بنابراین برای انواع پوست مناسب خواهد بود.

معایب محصولی که خریداری می‌کنید

این محصول فاقد SPF است.

کرم مرطوب کننده گلیسولید

کرم مرطوب کننده گلیسولید فاقد هر نوع ماده شیمیایی سرطان زا برای پوست است. این محصول ارگانیک با گلیسیرین طبیعی فرموله شده و با قیمت مناسب و حجم کافی عرضه می‌شود.

معایب محصولی که خریداری می‌کنید

این محصول فاقد SPF است.

کرم مرطوب کننده هیمالیا مدل Herbals

کرم مرطوب کننده هیمالیا دارای عصاره‌ی آلوئه‌ورا و گیلاس زمستانی برای رطوبت رسانی به پوست شما است. ترکیبات گیاهی این محصول محافظت کننده و تقویت کننده‌ی پوست است.

از کرم هیمالیا می‌توانید برا مرطوب کردن انواع پوست‌ها استفاده کنید.

معایب محصولی که خریداری می‌کنید

این محصول فاقد SPF است.

کرم چند منظوره کلیون مدل Multipurpose Cream

انواع محصولات تخصصی مراقبت پوست برند ایتالیایی کلیون حاوی ویتامین E و پرو ویتامین ‌‌B5 هستند. این محصول نرم کننده و ضد پیری پوست بوده و با روغن و عناصر طبیعی فرموله شده است.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

این محصول حاوی SPF بوده و از پوست در برابر اشعه مضر آفتاب جلوگیری می‌کند.

 

کرم مرطوب کننده کیووی

کرم مرطوب کننده‌ی کیووی نمونه‌ای از محصولات پرفروش این برند سرشناس است. مرطوب‌کنندگی قوی این محصول فرمول قوی و موثری برای رفع خشکی و خشونت پوستی است. فرمولاسیون این محصول غنی از اسکوالن است و با ایجاد یک لایه‌ محافظ از پوست شما حفاظت می‌کند.

فرمولاسیون کامل کرم کیووی برای درمان پوست‌های خشک و پوسته‌پوسته، خارش‌های زمستانی، ایکتیوز، گزروزیس و حتی خشکی نواحی زانو و آرنج مناسب خواهد بود.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

این محصول علاوه‌ بر مرطوب‌کنندگی روزانه، یک ترمیم کننده و محافظ پوست نیز است که برای کودکان و بزرگسالان قابل استفاده خواهد بود.

معایب محصولی که خریداری می‌کنید

این محصول فاقد SPF است.

کرم مرطوب کننده پوست صورت کودک موستلا

برای پوست لطیف و حساس کودکان کم‌تر محصولی فاقد حساسیت و حداکثر نرم کنندگی سازگار با پوست نوزاد و کودک تولید شده است. کرم مرطوب کننده پوست صورت کودک موستلا حاوی روغن جوجوبا، روغن بادام شیرین، کره شی آ و ویتامین E است.

این محصول برای نرم کردن و ترمیم سوختگی و التهاب پوست کودک حاوی ویتامین است.

کرم مرطوب کننده جانسون مدل SBF

برای پوست‌های حساس و خشک فرمولاسیون مرطوب کنندگی قوی تنها راهکار در دسترس است. کرم مرطوب کننده جانسون محصول معتبر فرانسوی است که احتمالا تا کنون از شامپوهای بدن و سر کودک آن استفاده کرده‌اید. اما این برند محصولات متعدد و موثر دیگری هم برای مراقبت از پوست و مو دارد.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

کرم مرطوب کننده از قیمت مناسبی نسبت به حجم و کیفیت برخوردار است.

 

کرم مرطوب کننده نیوآ

یکی از مواد مخصوص مرطوب کننده کرم نیوآ Eucerin است. اوسرین از ترکیبات چرب موجود در بافت پوست است که به صورت طبیعی استخراج و در فرمولاسیون کرم مرطوب کننده نیوآ استفاده می‌شود.

اگر پوست خشک و حساسی دارید از فرمولاسیون چرب و مرطوب این محصول استفاده کنید.

کرم مرطوب کننده الارو مدل Vitamin E

در انواع کرم مرطوب کننده فقط از ترکیبات پایه وازلین و گلیسیرین استفاده نمی‌شود. کرم مرطوب کننده الارو مدل Vitamin E یکی از محصولات سرشناسی است که با ویتامین E و روغن ماکادمیا  فرموله شده و بنابراین برای مرطوب کردن پوست بسیار موثر خواهد بود.

فرمولاسیون سبک این کرم برای انواع پوست‌ها مناسب خواهد بود. ضمن این که کرم مرطوب کننده الارو فاقد پارابن و مشتقات آن بوده و برای پوست‌های حساس کاملا ایده آل است.

کرم مرطوب کننده اوریاژ سری 1ST مدل Hydra Protective

در انواع کرم مرطوب کننده فقط از ترکیبات پایه وازلین و گلیسیرین استفاده نمی‌شود. کرم مرطوب کننده الارو مدل Vitamin E یکی از محصولات سرشناسی است که با ویتامین E و روغن ماکادمیا  فرموله شده و بنابراین برای مرطوب کردن پوست بسیار موثر خواهد بود.

فرمولاسیون سبک این کرم برای انواع پوست‌ها مناسب خواهد بود. ضمن این که کرم مرطوب کننده الارو فاقد پارابن و مشتقات آن بوده و برای پوست‌های حساس کاملا ایده آل است.

استفاده از انواع مرطوب کننده نه یک توصیه شخصی بلکه تجویز همه کارشناسان و متخصصان پوست و مو است. زندگی شهری و تغییراتی که در سبک زیست ما رخ داده نیاز پوست ما را به مرطوب کننده‌ها بیش‌تر کرده است. کیفیت آب مصرفی، آب و هوا، آلودگی هوا و ژنتیک عواملی هستند که باعث می‌شوند پوست شما بعد از مدتی جنس خشک و خشنی پیدا کند.

ماهیت انواع بهترین مرطوب کننده خارجی را بشناسید

یک کرم مرطوب کننده تنها زمانی می‌تواند اثرات ضد چروک روی پوست شما داشته باشد که از ترکیبات مناسبی برخوردار باشد. ژله پترولیوم یا وازلین مهم‌ترین ترکیبی است که پایه انواع مرطوب کننده محسوب می‌شود. اگرچه خیلی از افراد می‌توانند به تنهایی از وازلین برای مرطوب کردن پوست استفاده کنند اما لمس بیش از حد چرب ناشی از آن خوشایند خیلی‌ها نیست.

بنابراین لوسیون‌ها و انواع کرم مرطوب کننده گزینه ملایم و معتدل‌تری برای مرطوب کردن پوست به شمار می‌روند. ترکیبات اصلی بهترین مرطوب کننده خارجی شامل آب، وازلین، گلیسیرین، پروپیلن گلیکول، استئاریک اسید، لانولین و عصاره‌های گیاهی است.

اولین تاثیری که بهترین مرطوب کننده خارجی روی پوست دارد نرم شدن و چرب شدن خارجی‌ترین لایه پوست یا اپیدرم به صورت نسبی است. به مرور زمان و با استفاده مداوم لایه شاخی پوست نسبت به قبل نرم‌تر می‌شود و می‌توانید همزمان با استفاده از انواع کرم روشن کننده پوست، پوست را به شفافیت قبلی برگردانید.

خیلی از برندها علاوه بر ترکیبات گفته شده از استیل الکل، اسید پالمیتیک و دی متیکون در فرمولاسیون کرم مرطوب کننده استفاده می‌کنند. این ترکیبات کمک می‌کنند یک مرطوب کننده حالت شفاف و خامه‌ای به خود بگیرد. بنابراین مصرف کننده تجربه بهتری از استعمال کرم روی پوست خود خواهد داشت.

انتخاب مرطوب کننده بر اساس نوع پوست

بهترین مرطوب کننده خارجی با رویکردی اختصاصی نیز تولید می‌شود. بنابراین شما با هر نوع پوستی نمی‌توانید از محصولات متعدد بدون تحقیق جهت مرطوب کردن پوستتان استفاده کنید.

بهترین مرطوب کننده علاوه بر ترکیبات پایه‌ای که اشاره شد باید متناسب با هر نوع پوست موازنه شود. به علاوه خیلی از انواع مرطوب کننده قابلیت ضد آفتاب یا SPF دارند.

بر اساس رژیم غذایی، سبک زندگی یا ژنتیک پوست شما ممکن است در 5 دسته زیر قرار گیرد:

  1. پوست خشک و خشن: برای این نوع پوست بهترین مرطوب کننده خارجی با فرمولاسیون سنگین و چرب مناسب‌تر است. محصول مناسب پوست‌های خشک بهتر است چرب‌تر باشند. اگر پوست شما در تمام طول سال به طور طبیعی خشک است و حالت پوسته پوسته ایجاد می‌شود باید هرچه سریع‌تر به فکر راه حل باشید این موضوع نشان می‌دهد پوست شما در حفظ رطوبت ناتوان شده است.
  2. پوست چرب: برای این نوع پوست از محصول سبک و با پایه آبی استفاده کنید. چرا که چربی اضافه می‌تواند منافذ باز پوست را مسدود کرده و باعث ایجاد جوش شود.
  3. پوست سالخورده: این نوع پوست با افزایش سن و بر اثر تغییر حالت از انواع پوست خشک یا چرب ایجاد می‌شود. بنابراین بیش‌تر مستعد چین و چروک خواهد بود و چربی اضافه کرم مرطوب کننده به ترمیم آن کمک می‌کند.
  4. پوست حساس: برای این نوع پوست باید از انواع عصاره گیاهی ضد التهاب استفاده شود. اکثر محصولاتی که برای پوست حساس تولید می‌شوند حاوی آلوئه ورا هستند و می‌توانند تا حدی برای پوست آرامش بخش باشند.
  5. پوست مختلط: برای پوست مختلط بهتر است از محصولات فاقد چربی و سبک استفاده کنید. بنابراین شاید بهتر باشد پوست‌های مختلط را با انواع کرم آبرسان نگهداری کنید.

بهترین مرطوب کننده خارجی: معطر یا بدون عطر؟

خیلی از انواع کرم مرطوب کننده با عطر تولید و در مقابل برخی از آن‌ها با برچسب فاقد عطر و بو عرضه می‌شوند. اما حقیقت این است که حتی محصولات فاقد عطر و بو هم صد در صد طبیعی و بدون عطر افزودنی نیستند!

خیلی از انواع روغن گیاهی که در بهترین مرطوب کننده خارجی می‌بینید به تنهایی حاوی عطر و بو هستند. بنابراین محصول نهایی خواه ناخواه معطر است. ضمن این که برای پوشش بوهای نامطبوع ناشی از ترکیبات شیمیایی، تولید کنندگان ناگزیرند از عصاره‌های مصنوعی معطر استفاده کنند.

مشکل محصولات معطر از آن جایی شروع می‌شود که افرادی با پوست حساس ممکن است دچار آلرژی و واکنش ازدیاد حساسیت شوند. علاوه بر عطر محصولات برخی از انواع بهترین مرطوب کننده خارجی ممکن است حاوی عصاره کومدوژنیک باشند.

با وجود این مسائل اغلب کرم‌های مرطوب کننده با برچسب هایپوآلرژیک یا غیر کومدوژنیک تولید می‌شوند. پارابن یکی از ترکیبات شیمیایی است که به عمر نگهداری از محصول در قفسه فروشگاه می‌افزاید. مشتقات پارابن را با عناوینی نظیر متیل پارابن، پروپیل پارابن و بوتیل پارابن در محصولات مرطوب کننده می‌بینید.

از انواع بهترین مرطوب کننده خارجی استفاده کنید که فاقد پارابن و مشتقات آن باشد. پارابن مقلد استروژن است و می‌تواند در طولانی مدت سرطان زا باشد.

شما چه فکر می‌کنید؟

انواع بهترین مرطوب کننده خارجی حاوی موادی با پایه روغن نظیر وازلین و روغن های معدنی و همچنین امولینت‌‌هایی مثل استرها هستند. این مواد روی پوست لایه‌ای را تشکیل می‌دهند که مانع از خارج شدن آب می‌شود.

اکثر افراد درباره انواع کرم مرطوب کننده و فرمولاسیون مورد نیاز پوست خود اطلاعات کافی ندارند و  کاملا تصادفی خرید می‌کنند. به نظر شما بهترین مرطوب کننده پوست خشک کدام است؟ کدام یک از محصولات معرفی شده را برای حفظ رطوبت و طراوت پوست پیشنهاد می‌کنید؟

�ر “9 مارک بهترین کرم مرطوب کننده خارجی به پیشنهاد مینی ژوپ

  1. کرمهایی که معرفی میکنید خیلی هم کیفیت ندارند….مثلا مرطوب کننده و آبرسان مای واقعا عالیه،ولی حتما مربوط به شرکت شما نیست معرفی نکردین…این صحبتهای شما فقط و فقط تبلیغات

  2. توی یه برنامه تحقیقاتی در مورد تاثیر کرمها بهترین نتیجه رو نیوا داشت یه محصول با سابقه و نام آشنا در ایران.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *