کافی است یک بار جلوی آینه بروید تا برای همیشه بابت استفاده از بهترین کرم برای بستن منافذ باز پوست قانع شوید. اگر کمی دقت کنید منافذ یا مجراهای کوچکی که به درد مشترک بسیاری از بانوان تبدیل شده را خواهید دید. تا کنون باز بودن این منافذ و چرب شدن سریع پوست دغدغه شما هم بوده است؟

همه ما این منافذ را روی پوستمان داریم. نه فقط صورت، بلکه همه نقاط بدن نظیر بازو و پاها هم با انبوه این منافذ پوشیده شده‌اند. اما شرایط برای کسانی که منافذ پوستی بازتری دارند گاه حساس‌تر و آزاردهنده‌تر می‌شود.

شاید شستشوی مرتب صورت یا کاهش استفاده از لوازم آرایشی بتواند تا حدودی این منافذ موذی را از روی پوست حذف کنند. اما راهکار منطقی‌تر در بازار گسترده مراقبت از پوست، کرم‌های کاهش دهنده منافذ پوستی هستند. راهکاری ساده و ارزان قیمت که در این مطلب از مینی ژوپ با نحوه انتخاب بهترین محصولات جهت کاهش منفذهای باز آشنا می‌شوید.

نقد و بررسی انواع کرم‌ها برای بستن منافذ باز پوست

محبوب ترین

کرم کاهش دهنده منافذ باز پوست لکسیون مدل Pore

لکسیون یکی از برندهای معتبر در زمینه تولید بهترین کرم برای بستن منافذ باز پوست است. این کرم دارای قابلیت بازسازی بافت پوست بعد از جمع کردن منافذ اصلی است. اگر این کرم به صورت متناوب استفاده شود می‌تواند در کاهش چربی اضافی و تغذیه همزمان پوستتان موثر باشد.

 

کرم کاهش دهنده منافذ باز پوست گینو مدل derma liss

برند فرانسوی گینو این محصول را با چند خاصیت همزمان تولید کرده است. کرم کاهش دهنده منافذ باز گینو همزمان خاصیت ضد چروک و یکدست کردن بافت پوست با جمع کردن منافذ باز را دارد. این محصول با پر کردن خطوط عمیق جوانی را دوباره به پوستتان برمی‌گرداند.

کرم ترمیم کننده و جمع کننده منافذ استادرم مدل پر ریفاینر

جمع کننده قوی منافذ باز پوست پر ریفاینر گزینه مناسبی برای پوست‌های چرب و جوشدار است. این محصول از نرم کنندگی خوبی برخوردار است و بنابراین می‌تواند پایه خوبی برای آرایش نیز باشد.

محلول جمع کننده منافذ پوست سوتیس مدل smoothing refiner solution

محصول جمع کننده منافذ سوتیس از بهترین برندهای فرانسوی است که می‌توانید برای نرم کنندگی و کاهش چربی پوست استفاده کنید. پایه این محصول هیالورونیک، پروتئین های بادام و کلاژن بوده و برای پوست‌های معمولی تا چرب توصیه می‌شود.

سرم تنگ کننده منافذ پوست ایوروشه مدل Sebo Vegetal

کم‌تر کسی است که این روزها برند فرانسوی ایوروشه را نشناسد. سرم تنگ کننده سبو وژتال این برند برای تنگ کردن و یا بستن منافذ به خوبی امتحان خود را پس داده است.

این سرم شاداب کننده و بازگرداننده‌ درخشش به پوست است و با جذب سبوم اضافی به محو شدن منافذ پوست کمک می‌کند.

شاید کنجکاو باشید بدانید اصلا چرا این منافذ روی پوست وجود دارند و چرا باید این همه دردسر ساز باشند. به طور کلی سطح پوست ما با مو پوشیده شده و کنار هر فولیکول مو مجرایی برای خروج ترشحات غدد اطراف مو وجود دارد. پس این سازوکار طبیعی بدن ما است که منافذ باز روی سطح وجود داشته باشند.

بر اساس آخرین یافته‌هایی که سال 2016 روی جمعیت بزرگی از بانوان در نیویورک آمریکا انجام شد، این منافذ می‌توانند به دلایل زیر ایجاد شوند:

  1. سبوم بیش از حد: این سبوم یا غدد چربی پوست زمانی افزایش پیدا می‌کنند که ماهیت پوست به دنبال تغییرات اکتسابی چرب شود. گاهی هم پوست به صورت ژنتیکی چرب‌ است و همین موضوع عامل سبوم بیش از حد می‌شود.
  2. کاهش خاصیت ارتجاعی پوست: این حالت زمانی ایجاد می‌شود که پوست اطراف منافذ حالت نرم و انعطاف همیشگی خود را از دست بدهند. در این حالت منافذ بازتر و جستجو برای خرید بهترین کرم برای بستن منافذ باز پوست آغاز می‌شود!
  3. افزایش حجم فولیکول مو: وقتی که حجم موهایی که از یک ناحیه رشد می‌کند بیش‌تر شود، فولیکول مو به منافذ فشار می‌آورد. در نتیجه منافذ چربی بیش‌تری ترشح می‌کنند.

4 تاثیر معجزه آسا کرم کاهش دهنده منافذ پوست

متخصصان پوست راهکارهای مختلفی برای کاهش منافذ بزرگ شده پوست پیشنهاد می‌کنند. این راهکارها گاه زمانبر و پرزحمت هستند و گاهی هم نمی‌شود از آن‌ها تبعیت کرد. مثلا ممکن است پزشک شما را به عدم استفاده از مواد آرایشی پرکاربرد نظیر کرم پودر گریم تشویق کند. در حالی که شما در موقعیت‌های مختلف ممکن است به لوازم آرایشی نیاز داشته باشید!

با این اوصاف شاید انتخاب بهترین کرم برای بستن منافذ باز پوست برای کاهش این محدودیت‌ها اقدام منطقی‌تری باشد. کرم کاهش دهنده منافذ پوست هشت اثر معجزه آسا روی پوست شما دارد:

پاک کنندگی تمام سطوح صورت با جذب چربی اضافه

یکی از راهکارهای طبیعی برای کاهش منافذ پوست، شستشوی مداوم و پاکسازی آن از مواد آرایشی، چربی و آلودگی است. از آن جایی که در طول روز شستشوی مداوم صورت میسر نیست استفاده از کرم‌های کاهش دهنده منافذ صورت با قابلیت پاک کنندگی در اولویت قرار می‌گیرند.

لایه برداری حرفه‌ای صورت و بدن

افرادی که پوست‌های چربی دارند، برای کاهش جوش‌های آزاردهنده در سطح پوستشان باید حداقل هفته‌ای دو بار لایه برداری کنند. لایه برداری که با تکنیک‌ها و دستگاه‌های مختلفی ممکن است انجام شود به بستن این منافذ و بلاک کردن آن‌ها کمک خواهد کرد. با لایه برداری چربی، سلول‌های مرده پوست و ترشحات اضافی دفع می‌شوند.

بهترین کرم برای بستن منافذ باز پوست حاوی سالیسیلیک اسید است. این ترکیب ماده موثری در لایه برداری از صورت است و با اسید طبیعی از تجمع بافت مرده جلوگیری می‌کند. اگر ترکیبات محصولات کاهش دهنده منافذ پوست را بخوانید احتمالا سالیسیلیک اسید و الکل را در بین آن‌ها مشاهده کنید.

رطوبت رسانی به پوست‌های مستعد جوش و چرب شدن

افرادی که پوست چربی دارند معمولا در استفاده از محصولات آرایشی و مراقبتی پوست با محدودیت‌های زیادی رو به رو هستند. یکی از این محدودیت‌ها نوع کرم مرطوب کننده‌ای است که به صورت روزانه مصرف می‌کنند. این در حالی است که برای کاهش منافذ پوست، استفاده از مرطوب کننده‌ها به شدت توصیه شده است!

ایده مرطوب کردن پوستی که چرب شده و منافذ آن بزرگ‌تر از حد معمول هستند شاید غیرطبیعی به نظر برسد. با این حال برندهای مرطوب کننده و حتی لوسیون بدن می‌توانند روند بزرگ شدن منافذ را به تعویق بیندازند.

ترکیبات ضد آفتاب در کرم‌های کاهش دهنده منافذ

حتی پوست‌های چرب هم در برابر تابش مداوم آفتاب خشک و خشن می‌شوند. وقتی که پوست خشک باشد منافذ بزرگ‌تر از حد معمول دیده می‌شوند و این امر ممکن است از نظر ظاهری برای بانوان خوشایند نباشد.

یکی دیگر از راهکارهایی که می‌توان برای کاهش منافذ پوست و کوچک شدن آن‌ها استفاده کرد، کرم ضد آفتاب است.SPF با مراقبت از پوست در برابر اشعه‌های مضر از خشک شدن پوست جلوگیری می‌کند.

خبر خوش آن که اگر بهترین کرم برای بستن منافذ باز پوست را استفاده کنید، حاوی SPF است. بنابراین پوستتان از این نظر و وقتی که در معرض آفتاب هستید حفاظت می‌شود.

شما چه فکر می‌کنید؟

جوش‌های پوستی و چربی آزاردهنده صورت چیزی نیستند که به سادگی بتوان از آن عبور کرد. انواعی از بهترین کرم برای بستن منافذ باز پوست در بازار موجود هستند. این کرم‌ها با پایه سالیسیلیک اسید تولید شده و اکثر خواص ضد آفتابی، نرم کنندگی و لایه برداری را روی پوست چرب اعمال می‌کنند.

شما چه فکر می‌کنید؟ برای حذف چربی‌های آزاردهنده پوست و کوچک شدن منافذ پوستی چه راه‌های دیگری پیشنهاد می‌دهید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *