شستشو صورت کار بی‌دردسر و ساده‌ای است که همه ما به صورت روزمره به ویژه بعد از آرایش صورت انجام می‌دهیم؛ اما فکر می‌کنید تا چه اندازه در انتخاب پاک کننده صورت و نحوه شستشو آن موفق بوده‌اید و به درستی عمل کرده‌اید؟

میلیون‌ها محصول در قالب شستشو دهنده صورت در بازار در قالب لوسیون یا شیر پاک کن، محلول، فوم یا ژل وجود دارند. محصولاتی مثل انواع میسلار واتر یا تونر که شاید باعث شده باشد درباره چیستی این ترکیبات جستجو کنید و بخواهید بیش‌تر بدانید. به ویژه که انواع تونر و میسلار واتر فرمولاسیون و بافت مشابهی دارند و شبیه به هم استعمال می‌شوند.

هر لحظه و هر روز، در منزل یا خارج از منزل در حال تمرین، پیاده روی، کار و قرارهای دوستانه به پاکسازی صورت نیاز دارید. حالا که انواع میسلار واتر را برای شستشو صورت انتخاب کرده‌اید بد نیست با تفاوت‌های این محصول با انواع تونر و پاک کننده‌های صورت بیش‌تر آشنا شوید. با این مقدمه شما را به مطالعه راهنمای خرید امروز مینی ژوپ دعوت می‌کنیم.

معرفی و بررسی انواع میسلار واتر از برندهای معتبر

ارزش خرید بالا

محلول پاک کننده شون مدل Antioxidant Micellar Water

  • حجم: 300 میلی لیتر
  • مناسب برای: صورت , چشم , لب
  • سازگار با: انواع پوست

پاکسازی پوست از آلودگی‌های محیطی، چربی و تعریق به جلوگیری از پیری زودرس و حفظ شادابی و طراوت آن کمک می‌کند. محلول پاک کننده شون با PH سازگار با پوست فرآوری شده و علاوه بر پاک کنندگی یک آبرسان قوی سازگار با انواع پوست است.

این محلول را می‌توانید روزانه یک بار روی نواحی لب، چشم و کل صورت استعمال و سپس آبکشی کنید.

محلول پاک کننده آرایش صورت و چشم نیوساد مدل Prebiotic

  • حجم: 250 میلی لیتر
  • مناسب برای: صورت , چشم
  • سازگار با: انواع پوست

با هر نوع پوستی، حتی پوست حساس و آسیب دیده می‌توانید از محلول پاک کننده صورت و چشم نیوساد استفاده کنید. این محلول بدون ترکیبات صابونی، پارابن و الکل فرآوری شده و نیازی به آبکشی و شستشو ندارد.

نقاط قوت

  • فاقد الکل، عطر و پارابن

آب پاک کننده صورت دافی مدل Hydration

  • حجم: 200 میلی لیتر
  • مناسب برای: صورت , چشم , لب
  • سازگار با: پوست خشک , پوست معمولی

انواع میسلار واتر قدرت پاک کنندگی بالایی دارند و بدون ایجاد خشکی و حساسیت پوست را پاکسازی می‌کنند. میسلار واتر دافی یک آبرسان کامل، پاک کننده قدرتمند آلودگی و چربی است که می‌توانید بدون نگرانی بابت ایجاد حساسیت روی نواحی مختلف چشم، صورت و لب استفاده کنید.

نقاط قوت

  • آبرسان قوی پوست توام با پاک کنندگی

محلول پاک کننده آرایش ام ان دی میسلار واتر کد 113

  • حجم: 200 میلی لیتر
  • مناسب برای: صورت
  • سازگار با: انواع پوست

محلول پاک کننده آرایش ام ان دی از نسل انواع میسلار واتر است که چربی و آلودگی‌ها را به خوبی در خود حل می‌کند. PH خنثی این محصول با انواع پوست سازگاری دارد و حتی برای استفاده در نواحی مختلف لب و چشم نیز مناسب است.

آب پاک کننده آرایش صورت فورمس مدل میسلار

  • حجم: 200 میلی لیتر
  • مناسب برای: صورت , چشم , لب
  • سازگار با: پوست خشک , پوست معمولی , پوست حساس

آب پاک کننده آرایش صورت فورمس با عصاره درخت چای و آلوئه ورا فرموله شده و یک محلول قوی برای دفع آلودگی و آبرسانی پوست است. این محصول یک شوینده تک فاز است که بدون نیاز به شستشو منافذ پوست را از چربی و سبوم پاکسازی می‌کند.

نقاط قوت

  • فاقد الکل، عطر و پارابن

محلول پاک کننده صورت میسلار واتر کلیون مدل Micellar Cleansing Water

  • حجم: 300 میلی لیتر
  • مناسب برای: چشم , گردن , لب , بدن
  • سازگار با: انواع پوست

یکی از راه‌های سریع، موثر و آسان برای دفع آلودگی و رفع چربی صورت استفاده از انواع میسلار واتر است. محلول پاک کننده صورت میسلار واتر کلیون با فرمولی ملایم و بدون مواد معطر آلرژیک تولید شده و پوست را به صورت عمیق از لایه مرده و چربی‌های سطحی پاکسازی می‌کند.

آب پاک کننده آرایش صورت کامان مدل OILY SKIN

  • حجم: 400 میلی لیتر
  • مناسب برای: صورت , چشم , لب
  • سازگار با: پوست چرب

آب پاک کننده آرایش صورت کامان ترکیبی خنثی، بالانس شده و ایده آل برای خشکی، قرمزی، جوش و چربی صورت است. این محصول با روغن درخت چای فرآوری شده و علاوه بر تمیز کنندگی پوست صورت، لب و چشم را تغذیه می‌کند و التهاب را تسکین می‌دهد.

برای استفاده از این محلول مقداری پد کتانی را به میسلار واتر کامان آغشته کنید و کل صورت را با آن پوشش دهید. این میسلار واتر نیازی به شستشو ندارد.

نقاط قوت

  • فاقد الکل، عطر و پارابن

آب پاک کننده آرایش صورت بایودرما مدل SB500

  • حجم: 500 میلی لیتر
  • مناسب برای: صورت , چشم
  • سازگار با: پوست حساس

اگر پوستی حساس دارید هر نوع شوینده‌ای با ساختمان منحصر به فرد پوست صورت و اطراف چشمان شما سازگار نیست. آب پاک کننده آرایش صورت بایودرما خاص پوست‌های حساس فرآوری شده و کاملا هایپوآلرژیک است. این محصول برخلاف خیلی از شوینده‌های موجود در بازار فاقد پارابن است و بعد از استفاده نیازی به شستشو و آبکشی ندارد.

نقاط قوت

  • فاقد الکل، عطر و پارابن

آب پاک کننده آرایش صورت الیوکس مدل میسلار

  • حجم: 500 میلی لیتر
  • مناسب برای: صورت , چشم , لب
  • سازگار با: انواع پوست

آب پاک کننده آرایش صورت الیوکس پاک کننده‌ای ملایم و سازگار با انواع پوست است. این ترکیب در عین پاکسازی به نرمی و آبرسانی پوست کمک کرده و از خشکی آن جلوگیری می‌کند.

نقاط قوت

  • فاقد پارابن

میسلار واتر؛ فراتر از یک شوینده معمول صورت

میسلار واتر یا آب پاک کننده صورت ترکیبی آشنا با کاربرد جهانی است که استفاده از آن تقریبا در اکثر کشورهای دنیا رواج دارد. این محصول از اولین ترکیباتی بود که خاصیت پاک کنندگی عمیق روی صورت را بدون ترکیبات صابونی و قلیایی به ارمغان می‌آورد. به همین دلیل هنوز هم بین مصرف کنندگان محبوب است.

فرمولاسیون ملایم انواع میسلار واتر اولین بار در دهه 1990 در فرانسه رونمایی شد. این ماده چیزی جز یک محلول با PH بالانس شده و ترکیبات مغذی نظیر گلیسیرین و سورفاکتانت‌های پاک کننده نیست. ضمن این که به سبب استفاده توام از ترکیبات آبدوست و چربی دوست قادر است تمام مواد زائد، چربی، آلودگی و ... را در خود حل کند.

ما میسلار واتر را بر خلاف ظاهر ساده و کاربرد معمولی که دارد فراتر از یک شوینده معمولی برای پوست صورت ارزیابی می‌کنیم. این ماده حاوی میکرو ذراتی است که بهتر از هر نوع شوینده دیگری به منافذ باز صورت نفوذ می‌کنند. همین حالت باعث می‌شود تا در صورت استفاده از میسلار واتر با پارچه و پد کتانی باز هم جذب و پاک کنندگی بالایی روی پوست داشته باشد.

یکی از نقاط قوت انواع میسلار واتر فرمولاسیون خالص و عاری از الکل و ترکیبات حساسیت زا نظیر پارابن است.

تفاوت میسلار واتر و انواع تونر پاک کننده پوست

در همان دوره‌ای که استفاده از شوینده‌های صابونی برای شستشو صورت متداول بود تونرها هم معرفی شدند. تونرها بر خلاف انواع میسلار واتر ترکیبات حاوی الکل هستند و به همین دلیل ممکن است در دراز مدت باعث خشکی و تخریش پوست‌های حساس شوند.

با وجود این که تونرها حاوی مقادیر بالایی الکل هستند پاک کنندگی عمیق آن‌ها ماهیت طبیعی را به پوست چرب برمی‌گرداند. تونرها بر اساس برند تولید کننده ممکن است علاوه بر الکل حاوی ترکیبات لایه بردار نظر سالیسیلیک اسید باشند. بنابراین بر خلاف میسلار واترها که نیازی به شستشو ندارند شاید لازم باشد به دنبال استعمال تونر صورت آبکشی شود.

میسلار واتر یا تونر؟ کدام بهتر است؟

ترکیباتی که برای پاکسازی پوست صورت استفاده می‌شوند بسیار متنوع‌تر از آن هستند که بتوانیم در نقد امروز همه آن‌ها را زیر ذره بین به نظر قرار دهیم. به طور کلی انواع میسلار واتر از جنبه‌های زیر با تونرها مقایسه می‌شوند و البته مزایای رقابتی مختلفی هم دارند:

  1. ترکیباتی مثل شیر پاک کن و تونر بر اساس نوع پوست فرآوری می‌شوند؛ اما میسلار واترها تنها ترکیباتی هستند که با انواع پوست سازگار هستند و معمولا در خرید آب پاک کننده کم‌تر به نوع پوست توجه می‌کنیم.
  2. به جز تیپ پوستی نحوه استعمال محصولات پاک کننده هم مهم است. از نظر استعمال روی صورت تونر و میسلار واتر شبیه به هم هستند و معمولا برای استفاده از آن‌ها از پد استفاده می‌شود. بنابراین آب پاک کننده در این زمینه مزیتی نسبت به تونر ندارد.
  3. برخی از کارشناسان معتقدند پاک کنندگی میسلار واتر نسبت به تونر عمیق‌تر است. این موضوع چندان صحت ندارد؛ چون پایه تونر الکلی است و الکل نیز پاک کنندگی عمیقی دارد.
  4. میسلار واترها ترکیباتی سبک و چندکاره هستند که به جز پاکسازی صورت برای استفاده روزمره و معمول هم مناسب هستند. بافت آبی و نرم کننده این ترکیبات را می‌توانید در هر ساعت روز روی پوست صورت استعمال کنید و از نهایت شادابی لذت ببرید.

نحوه استفاده از انواع میسلار واتر روی پوست

میسلار واترها محلول‌های سبکی هستند که بدون نیاز به شستشو و قابلیت استعمال سریع و ساده تولید می‌شوند. بر خلاف تصور می‌توانید از آب پاک کننده هم به تنهایی و هم توام با تونر مطابق با راهنمای زیر استفاده کنید:

استفاده از میسلار واتر به تنهایی

آب پاک کننده را با پد یا پارچه کتانی روی صورت بمالید تا چربی و مواد آرایشی به خوبی رفع شود. این کار را قبل از نوسازی آرایش، ضد آفتاب یا در میانه روز برای رفع خستگی صورت تکرار کنید.

استفاده توام از میسلار واتر و تونرها

جالب است بدانید تونر و میسلار واتر می‌توانند به صورت مکمل یکدیگر در پاکسازی پوست صورت استفاده شوند. معمولا از این روش برای پاکسازی آرایش چرب و غلیظ استفاده می‌شود. به این شکل که ابتدا با میسلار واتر کل آرایش حل و رفع و بقایای آن با تونر از منافذ پوست زدوده خواهد شد.

سخن آخر

انواع میسلار واتر پاک کننده‌های ملایم با قدرت پاکسازی قوی هستند که در عین پاکسازی، پوست را آبرسانی می‌کنند. اکثر میسلار واترها با توجه به فرمولاسیون فاقد الکل و صابون نیازی به شستشو ندارند و با انواع تیپ‌های پوستی نیز سازگار هستند. با آب پاک کننده یا میسلار واتر می‌توانید نقاط مختلف صورت از جمله لب و دور چشم را بدون ایجاد حس سوزش و قرمزی پاکسازی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *