از پوسته شدن و خارش‌های فصلی پوست صورت و دست‌ها رنج می‌برید؟ در سرمای زمستان کدورت و قرمزی سطحی پوست توام با خارش‌های گاه و بی‌گاه عذابتان می‌دهد؟ استعمال کرم و مرطوب کننده در لحظات اولیه پوستتان را برانگیخته و ملتهب می‌کند؟ شما هم مثل میلیون‌ها نفر دیگر در این کره خاکی پوستی خشک دارید و باید از همین حالا به فکر درمان باشید!

اگر شما هم با همین تظاهرات پوستی ناامید کننده روبرو هستید شاید بخواهید بدانید چطور باید از شر خشکی پوست بدن و صورت خلاص شوید. خشکی پوست یا عدم رطوبت رسانی کافی ذاتی پوست مشکلات خاص خود را دارد و به جز مسائل ژنتیکی، سبک زندگی و روتین مراقبت از پوستتان هم در ایجاد این حالت موثر است.

خشکی پوست صورت و بدن نه یک معضل، بلکه پدیده طبیعی است که ممکن است در هر سن و سالی با آن روبرو شوید. راهکارهای درمانی زیادی توسط درماتولوژیست‌ها برای رفع و بهبود خشکی پوست پیشنهاد شده و برای آشنایی با آن‌ها نیازی به مراجعه به پزشک ندارید. فقط کافی است راهنمای امروز مینی ژوپ را که توسط تیم تخصصی به نظر با اتکا به نظر کارشناسان و تجربه مصرف کنندگان گردآوری شده تا پایان مطالعه کنید.

خشکی پوست؛ شتری که در خانه همه کس می‌خوابد!

پوست خشک بدن و صورت در عین حال که می‌تواند بیانگر مشکلات جدی سیستمیک باشد یک عارضه متداول است که خیلی‌ها در طول عمر با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. سبک زندگی امروز به شدت تغییر کرده و وابستگی فعلی ما به شستشو و ضد عفونی کردن بدن احتمالا ماهیت طبیعی پوست شما را هم تغییر دهد.

مهم‌ترین علت ایجاد خشکی پوست آب و هوا و عوامل محیطی است. آلودگی هوا و پاکسازی مداوم پوست به مرور زمان سبوم و چربی آن را کاهش می‌دهند. خشک شدن پوست هم می‌تواند به صورت یک عارضه هزار چهره بروز کند و علائمی نظیر خارش، تخریش، قرمزی، چین و چروک و سایر مشکلات پوستی را به همراه داشته باشد.

با این که آب و هوا و محیط زیست نقش مهمی در خشکی پوست دارند اما حتی اگر در آب و هوای پاک، معتدل، گرم و مرطوب نیز زندگی کنید باز هم ممکن است با این پدیده مواجه شوید. راهکارهای زیادی برای خلاص شدن از شر خشکی پوست بدن و صورت پیشنهاد شده و فقط با تغییر سبک زندگی و روتین مراقبت از پوست می‌توانید این حالت را بهبود دهید.

ترکیبات مرطوب کننده برای کنترل چربی پوست

آبرسانی و مرطوب کردن پوست خشک دو موضوع جداگانه و مستقل هستند و تصور نکنید که با کرم مرطوب کننده پوستتان آبرسانی می‌شود. خوشبختانه سطح آگاهی عمومی هم در زمینه اهمیت آبرسانی پوست افزایش یافته و اگر پوستی خشک و آسیب دیده دارید تنوع محصولات موجود نیز رضایت‌بخش است.

برای درمان خشکی پوست صورت و بدن اولین گام آبرسانی آن با انواع کرم آبرسان قوی برای پوست‌های مختلف است. آبرسان‌ها در قالب کرم‌های روز و شب نیز عرضه می‌شوند. به هر حال فرقی نمی‌کند آبرسان را در قالب کرم ضد چروک استفاده کنید یا نرم کننده پوست؛ مهم تداوم استعمال آن‌ها است.

مرحله دوم حفظ رطوبت پوست با استفاده از کرم‌های مرطوب کننده است که خاص پوست چرب تولید می‌شوند. مرطوب کننده پوست چربی حاوی مقادیری چربی است و بافت سنگین‌تری دارد. بنابراین برخلاف کرم‌های مخصوص پوست چرب طبیعی است که با استعمال کرم مرطوب کننده پوست خشکتان کمی چرب و براق به نظر برسد.

برای تامین آبرسانی و رطوبت پوست خشک سه راه زیر را به پیشنهاد به نظر امتحان کنید:

استفاده از انواع کرم و لوسیون آبرسان و مرطوب کننده

این محصولات فرمولاسیون موثر و سازگار با پوست خشک دارند و می‌توانند درصدی از کم‌آبی پوست خشکتان را جبران کنند. اکثر بانوان این راه را برای خلاص شدن از شر خشکی پوست ترجیح می‌دهند؛ اما گزینه‌های دیگری هم وجود دارد.

مدل پر فروش

کرم مرطوب کننده کامان مدل Oil pluse

  • حجم محصول: 400 میلی‌لیتر
  • عصاره/ ویتامین: ویتامین A , ویتامین B1 , ویتامین E , ویتامین B3 , ویتامین B5 , ویتامین B8

ترکیب معجزه آسا کرم مرطوب کننده کامان درمان موثر و تقویت کننده پوست خشک و آسیب دیده صورت و بدن است. این محصول با کمپلکس ویتامین B غنی شده و حتی اگر خشکی بیش از حد به پوستتان آسیب رسانده این ترکیب به ترمیم بافت خارجی کمک می‌کند.

کرم مرطوب کننده کامان با مقادیر چربی خاص پوست چرب و آسیب دیده تولید شده و فاقد SPF است.

کرم نرم کننده اوسرین و اوره 10درصد ثمین

  • حجم محصول: 100 میلی‌لیتر
  • عصاره/ ویتامین: اوره و اوسرین

کرم‌های مرطوب کننده و نرم کننده یک لایه دفاعی و محافظ در سطح پوست در برابر تبخیر رطوبت ایجاد می‌کنند. نرم کننده ثمین حاوی مقادیر موثر اوسرین، اوره و چربی بوده و درمان موثر خشکی پوست ناشی از ناشی از اگزمای اتوپیک و ایکتیوز است.

یکی از نقاط قوت این محصول فرمولاسیون فاقد عطر و بو مواد آلرژی زا است و از این رو با پوست حساس و آسیب دیده نیز سازگاری دارد.

نقاط قوت

  • فرمولاسیون هایپوآلرژیک برای پوست‌های حساس

ترکیبات روغنی و وازلین

ترکیبات چرب و روغنی فضای بین سلول‌های پوستی را مسدود می‌کنند و مانع تبخیر رطوبت پوست می‌شوند. همزمان با حفظ رطوبت حس خوشایندتری خواهید داشت و خشکی سابق به شرط استفاده مداوم تا حد زیادی برطرف می‌شود.

در میان ترکیبات روغنی انواع روغن نارگیل و بادام با لینولنیک اسید برای نرمی مو و پوست استفاده می‌شوند. روغن‌های گیاهی خواص تقویتی مختلفی دارند؛ اما سریع‌ترین اثر آن‌ها روی پوست برطرف شدن خشونت و خارشی است که به طور فصلی و روزانه تجربه می‌کنید.

روغن‌های معدنی هم نظیر وازلین به وفور استفاده می‌شوند و معمولا در دسترس همه قرار دارند. وازلین اثرات جانبی هم دارد و معمولا افراد سالمند از این ماده برای حفظ رطوبت و چربی پوست استقبال می‌کنند. زمانی که خشکی پوست باعث ایجاد خارش، تخریش، قرمزی و پوسته شدن پوست می‌شود وازلین به تسریع روند ترمیم آن بهتر از هر مرطوب کننده دیگری کمک می‌کند.

برخی از ترکیبات آرایشی نظیر ضد آفتاب و کرم پودر گریم هم حاوی آبرسان و مرطوب کننده هستند که به نرم شدن پوست خشک کمک می‌کنند.

وازلین کودک فیروز

  • حجم محصول: 100 میلی‌لیتر
  • عصاره/ ویتامین: لانولین و موم زنبورعسل

وازلین یکی از پرطرفدارترین ترکیبات قدیمی در مراقبت پوست و بدن است. این روغن معدنی لایه غیر قابل نفوذ روی سطح پوست ایجاد و با ترکیبات تقویتی نظیر موم زنبور عسل از پوست در برابر عوامل محیطی محافظت می‌کند.

وازلین فیروز با لانولین و موم زنبور عسل فرموله شده و برای تمامی نقاط بدن، صورت و لب‌ها قابل استفاده خواهد بود.

استفاده از ماسک صورت و بدن

ماسک‌های گیاهی با تماس مستقیم روی پوست خشک و آسیب دیده پیشنهاد سوم ما به کسانی است که راه‌های مختلفی را برای خلاص شدن از شر خشکی پوست امتحان کرده‌اند. ماسک‌ها به صورت عمومی برای صورت و بدن و یا به طور اختصاصی برای صورت تولید می‌شوند و به نظر می‌رسد آبرسانی قوی‌تری داشته باشند.

به جز ماسک‌های آماده می‌توانید انواع ماسک خانگی میوه‌ای و گیاهی را در منزل نیز تهیه کنید. یک قاشق عصاره یا پوره میوه‌های فصل نظیر آووکادو با عسل و کمی روغن زیتون یا نارگیل ترکیب معجزه آسایی برای رفع خشکی پوست صورت به وجود می‌آورد. فقط کافی است یکبار امتحان کنید!

ماسک نقابی آنیپک مدل انار

  • مناسب برای پوست: حساس , آکنه‌دار
  • عصاره/ ویتامین: انار , روغن آرگان

ماسک‌های نقابی موثرترین درمان پوست خشک هستند که به طور مستقیم لایه‌های خارجی را ترمیم و آبرسانی می‌کنند.  ماسک نقابی آنیپک با عصاره انار به سفت کردن، حفظ حالت ارتجاعی و رفع جوش و چین و چروک صورت کمک می‌کند. روغن آرگان به کار رفته در فرمولاسیون این محصول اکسیژن رسانی درون سلولی را تحریک می‌کند.

ماسک صورت خیار سودا مدل Peel Off

  • مناسب برای پوست: انواع پوست
  • عصاره/ ویتامین: ویتامین C

ماسک صورت خیار سودا ترکیبی سه کاره برای نرم کردن، لایه برداری خیلی ملایم و تازه سازی سلول‌های مرده پوست است. این محصول با بافت ژل و ترکیبات کاملا طبیعی به سادگی روی نواحی مختلف بدن قابل استعمال بوده و سرشار از ویتامین C است.

ماسک دور چشم بایو آکوا مدل Golden Osmanthus

  • مناسب برای پوست: انواع پوست
  • عصاره/ ویتامین: گیاه اسمانتوس و هیالورونیک اسید

استفاده از ماسک‌های گیاهی بهترین راه برای خلاص شدن از شر تنش‌های روزمره آلودگی هوا از روی پوست است. ماسک دور چشم بایو آکوا با ترکیبات کلاژن و پروتئینه و عصاره گلبرگ اسمانتوس طلایی پوست خشک دور چشم را به طور ویژه آبرسانی می‌کند.

برای مشاهده حداکثر بازدهی در طول هفته سه تا چهار مرتبه و هر بار به مدت 20 دقیقه ماسک را اطراف پوست چشم قرار دهید.

لایه برداری و اسکراب دوره‌ای پوست خشک

ساده‌ترین و قدیمی‌ترین درمانی که برای رفع خشکی و خارش پوست خشک توصیه شده لایه برداری است. این لایه برداری می‌تواند با حمام داغ و ترکیبات در دسترس نظیر نمک صورت گیرد یا از روش‌های کلینیکی جوانسازی پوست استفاده کنید. اما راهکار ساده‌تر انواع اسکراب صورت ایرانی و خارجی است.

ماساژ و لایه برداری با انواع اسکراب پوست کلاژن سازی و نوسازی پوست مرده را تحریک می‌کند. لایه خارجی سلولی‌های شاخی روی سطح پوست به صورت طبیعی تجمع پیدا می‌کند و باعث می‌شود تا ظاهری پوسته پوسته و ناهموار روی سطح صورت و دست مشاهده شود. بنابراین مهم‌ترین تاثیر لایه بردارهای طبیعی و شیمیایی تازه‌سازی و ایجاد پوستی صاف و شفاف است.

اسکراب لایه بردار شون با عصاره گردو

  • حجم محصول: 150 میلی‌لیتر
  • عصاره/ ویتامین: گردو و ویتامین E

اسکراب‌های گیاهی ایمن‌ترین راه برای حذف لایه‌های مرده پوست و کمک به شادابی و جوانسازی آن هستند. اسکراب گیاهی شون با عصاره گردو فرآوری شده و یکی نقاط قوت آن نرم کنندگی پوست خشک است.

این اسکراب به آبکشی نیاز ندارد و حتما باید با فواصل مشخص روی پوست استعمال شود.

پاکسازی ملایم و اصولی پوست خشک

بخشی از احساس ناخوشایندی که به سبب خشکی پوست دارید ناشی از روش‌های پاکسازی غیراصولی آن است. پاکسازی گام اول روتین پوست خشک است و اگر با پوست خشک مشابه با پوست چرب رفتار کنید عوارض جانبی نظیر خارش و قرمزی آن تشدید می‌شوند.

برای پاکسازی پوست خشک از پد کتانی و نرم و تونرهای سبک گیاهی استفاده کنید. تونر گلاب و حتی گلاب طبیعی ترکیبات آرام بخش و غیر حساسیت زا برای پاکسازی پوست هستند و فرمولاسیون خنثی آن‌ها پوست خشک را تحریک نمی‌کند.

ژل شست و شوی صورت سینره مدل Normal To Dry Skin

  • حجم محصول: 200 میلی‌لیتر
  • عصاره/ ویتامین: عصاره مورینگا

یکی از راه‌های حفظ رطوبت و نرمی پوست توام با پاک کنندگی استفاده از ژل‌های پاکسازی صورت است. ژل شست و شوی صورت سینره با ایجاد یک لایه محافظ روی پوست خشک از جذب آلودگی‌ها و تبخیر رطوبت صورت جلوگیری می‌کند. پس از استفاده از این محصول لازم است صورت را آبکشی کنید.

ژل شستشوی صورت استم سل مخصوص پوست نرمال تا خشک مدل Face Wash

  • حجم محصول: 200 میلی‌لیتر
  • عصاره/ ویتامین: روغن آووکادو، جوانه گندم، روغن بادام شیرین و ویتامین‌های E و A

ژل شستشوی صورت مخصوص پوست های نرمال تا خشک استم سل با فرمولاسیون منحصر به فرد و فاقد سولفات جهت استفاده روزمره تولید شده است. این محصول بدون ترکیبات صابونی و با PH کاملا سازگار با پوست به پاکسازی عمیق پوست از چربی و آلودگی و مواد آرایشی کمک می‌کند.

نقاط قوت

  • فاقد سولفات و 9 عامل تخریب‌کننده دیگر پوست

نظر شما چیست؟

همه ما در هر سنی بالاخره با خشکی پوست و بدن مواجه می‌شویم. خشک بودن پوست به جز زمینه‌های ژنتیکی به سبک زندگی و نحوه مراقبت پوستی هم مربوط می‌شود.

مرطوب کردن و آبرسانی، استفاده دوره‌ای از حمام‌های لایه برداری و اسکراب، استفاده از ماسک‌های طبیعی و روغن‌های گیاهی راهکارهای موثری در بهبود خشکی پوست و عوارض آن هستند. اگر پوست خشک دارید و از این محصولات استفاده کرده‌اید نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *