موهای فر جلوه‌ای جذاب و زیبا دارند. اما بسیاری از بانوان مراقبت از موهای فر و مجعد را سخت می‌دانند. امروزه در دنیای مد و زیبایی موهای فر جذابیت خاص خود را دارند. چرا که می‌توان مدل‌های دلنشین و خیره کننده‌ای برای آنها ایجاد کرد.

 افرادی که موهای مجعد و فر دارند ترجیح می‌دهند با روش‌های مختلفی موهای خود را صاف کنند. تلاش برای صاف کردن مو آسیب جدی به بافت مو وارد کرده و باعث خشکی و در نهایت موخوره می‌شود. برای درمان خشکی موهای فر روش‌های زیادی وجود دارد. شما می‌توانید با استفاده از ماسک‌های خانگی، شامپوهای ترمیم کننده مخصوص موی فر، نرم کننده، ماسک مو و ... موهای آسیب دیده را به راحتی ترمیم و بازسازی کنید.

در این مطلب از مینی‌ژوپ ما قصد داریم روش‌های مراقبت و درمان از موهای مجعد و فر را آموزش دهیم. اگر موهای خشک و آسیب دیده‌ای دارید مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

4 ترفند موثر برای درمان خشکی موهای فر

شست و شو موهای فر

اولین قدم برای درمان خشکی مو فر و مراقبت از موها، شست و شوی مو است. اگر موهای فر و مجعد دارید باید بدانید که چند بار در هفته و با چه شامپویی موهای خود را بشویید. از آنجایی که فضای خالی بین موهای فر زیاد است در نتیجه دیرتر چرب یا کثیف می‌شود. بنابراین موهای فر شما کمتر به شست و شو نیاز دارد.

از طرف دیگر، مو فر معمولا خشک است و شست و شوی زیاد باعث خشک‌تر شدن موها و از بین رفتن حالت طبیعی آن می‌شود. موهای فر نیازی به شست و شوی روزانه ندارند اما اگر از اسپری حالت دهنده و یا ژل استفاده می‌کنید حتما موهای خود را با یک شامپوی ملایم مخصوص موهای فر بشویید.

مدل پرفروش

شامپو فولیکا مخصوص موهای شکننده و مجعد

شامپو فولیکا مخصوص موهای فر و مجعد ساخت کشور ایران و محصولی ایده‌آل برای درمان خشکی موهای فر است. این محصول حاوی ویتامین B5 و E بوده که با تقویت ریشه مو، بافت آسیب دیده را ترمیم و بازسازی می‌کند. عصاره گیاه جینکوبیلوبا موجود در این شامپو نیز با افزایش رطوبت در ساقه مو، خشکی را به طور کامل برطرف می‌کند.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

شامپو فولیکا به واسطه داشتن ویتامین‌های مفید، بافت آسیب دیده موهای فر را ترمیم می‌کند.

شامپو ترمیم کننده ایو روشه مدل Bouncy Curls

شامپو ترمیم کننده موهای فر ایوروشه حاوی ترکیبات گیاهی موثری برای درمان خشکی موهای فر است. این محصول حاوی ترکیبات منحصر به فرد گیاهی مثل برگ‌های بائوباب که غنی از پلی ساکارید‌ها است، می‌باشد. این ترکیب گیاهی  رطوبت مورد نیاز موها را فراهم کرده و درخشندگی و حجم موهای را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

شامپو ایوروشه فاقد مواد شیمیایی مضر مثل پارابن و سیلیکون است.

شامپو مخصوص موهای وز و مجعد اینسایت مدل Anti Frizz

شامپو مخصوص موهای فر اینسایت حاوی عصاره‌های طبیعی و ترکیبات غنی برای ترمیم موهای مجعد و فر است. این محصول به واسطه داشتن ترکیبات موثر و کمپلکس‌های برطرف کننده وزی مو، برای درمان خشکی موهای فر گزینه ایده‌آلی می‌باشد.

کره کاکائو، روغن کتان و روغن شاهدانه به کار رفته در ترکیبات، با تامین رطوبت مورد نیاز فولیکول‌ها، گره‌های موی فر را برطرف کرده و موهای را نرم و ابریشمی می‌کند. این شامپو مواد مغذی مورد نیاز موها را فراهم کرده و بافت آسیب دیده را ترمیم و بازسازی می‌کند.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

این شامپو فاقد ترکیبات شیمیایی مضر همچون سدیم لوریل سولفات و سدیم لورث سولفات است.

استفاده از نرم کننده‌ برای درمان خشکی موهای فر

همانطور که در بالا نیز گفتیم موهای فر اغلب بسیار خشک و شکننده هستند. دلیل خشکی مو فر این است که چربی طبیعی که پوست کف سر تولید می‌کند به دلیل فر بودن موها، به ساقه و انتهای مو نمی‌رسد. بنابراین اگر موهای خشکی دارید باید با استفاده از نرم کننده‌های مخصوص موی فر، مواد مورد نیاز ساقه مو را تامین کنید.

نرم کننده مو گلیس مدل Deep Repair

نرم کننده DEEP HAIR گلیس یک نرم کننده عمقی برای ترمیم و درمان خشکی موهای فر و آسیب دیده است. این نرم کننده حاوی آمینو پروتئین و کراتین مایع است که مواد مغذی و رطوبت مورد نیاز ساقه موهای فر را تامین می‌کند. با استفاده منظم از این محصول موها شکننده و دچاره موخوره نمی‌شوند.

نرم کننده موهای فر و مجعد جیورجی مدل Rizo Marcado

نرم کننده موهای مجعد جورجیو محصولی ایده‌آل و با کیفیت برای رفع وزی و درمان خشکی موهای فر است. این محصول بر پایه کراتین ساخته شده و با تامین پروتئین مورد نیاز ساقه مو، از شکنندگی و ایجاد موخوره جلوگیری می‌کند. نرم کننده جورجیو با ترمیم بافت آسیب دیده، موها را نرم، لطیف و درخشان می‌کند.

ماسک موی شون با عصاره جینسینگ و کراتین

یکی دیگر از محصولات منحصر به فرد برای درمان خشکی موهای فر ماسک مو جینسینگ شون می‌باشد. این محصول حاوی کراتین و عصاره جینسینگ است و با تامین مواد مورد نیاز فولیکول‌ها، لطافت، شادابی و درخشندگی را به موهای شما بازمی‌گرداند. ماسک مو شون از ایجاد الکتریسیته ساکن و موخوره جلوگیری می‌کند.

مصرف اسپری یا سرم نرم کننده برای درمان خشکی موهای فر

وجود گره‌های فراوان در موهای فر امری عادی است که اکثر افراد با آن مواجه هستند. لازم است بدانید که با گر‌های موجود در موهای فر نباید با خشونت رفتار کنید. کشیدن موها و یا محکم شانه زدن برای باز کردن گره باعث جدا شدن موها از ساقه یا ریشه می‌شود.

بهتر است برای شانه کردن موهای فر از شانه‌هایی با دندانه‌ درشت استفاده کنید. همچنین با انتخاب سرم و یا اسپری نرم کننده بعد از حمام می‌توانید موها را ابتدا نرم کرده و سپس شانه کنید.

اسپری نرم کننده و حالت دهنده مو لافارر مدل All type hair

 

اسپری نرم کننده و حالت دهنده مو لافارر کمک فراوانی به درمان موهای فر می‌کند. این محصول حاوی انواع ترکیبات گیاهی و موثری است که گره‌های مو را باز کرده و شانه زدن را آسان می‌کند. این ترکیبات همچنین با تامین مواد مغذی، بافت آسیب دیده را ترمیم کرده و لطافت و شادابی را برای موهای شما به ارمغان می‌آورد.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

این محصول ترکیبات سیلیکونی کمی دارد و هیچ‌گونه سنگینی برای موها ایجاد نمی‌کند.

ماسک مو دوفاز فابریگاس مدل Argan Oil

ماسک مو دو فاز فابریگاس حاوی ترکیبات و مواد معدنی مانند ویتامین های A,E,F و امگا3-6-9 بوده که مواد مغذی و رطوبت مورد نیاز موهای فر، خشک و آسیب دیده را تامین می‌کند. این محصول با افزایش رطوبت در ساقه مو، از ایجاد موخوره و دو شاخه شدن انتهای مو جلوگیری می‌کند. روغن آرگان موجود در ترکیبات بافت آسیب دیده مو را ترمیم کرده و لطافت و شادابی را به موهای فر شما بازمی‌گرداند.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

ماسک مو فابریگاس حالت پذیری موها را افزایش داده و شانه زدن را آسان می‌کند.

ماسک مو کراتینه سیمفونی مدل Golden Argan

ماسک مو کراتینه سیمفونی ساخت کشور ایتالیا محصولی منحصر به فرد برای درمان خشکی موهای فر و مجعد است. این محصول حاوی روغن‌های گیاهی مفیدی همچون روغن آووکادو و روغن آرگان برای تغذیه موها می‌باشد. کراتین موجود در ترکیبات نیز با تامین پروتئین و رطوبت مورد نیاز فولیکول‌ها، لطافت و درخشندگی موها را افزایش می‌دهد.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

ستریمونیوم کلراید موجود در ماسک سیمفونی الکتریسیته ساکن را برطرف کرده و از ایجاد موخوره یا وز شدن موها جلوگیری می‌کند.

استفاده از محصولات حالت دهنده مخصوص موهای فر

استفاده از محصولاتی مانند موس بر روی موهای مرطوب باعث می‌شود رطوبت در ساقه مو حبس شود. این کار موهای فر شما را ضخیم و درخشان نشان می‌دهد. محصولات حالت دهنده معمولا حاوی ترکیباتی هستند که از وز شدن موها جلوگیری کرده و به واسطه داشتن ترکیبات مغذی به درمان خشکی موهای فر شما نیز کمک می‌کنند.

موس حجم‌دهنده حالت مو نلی مدل Extra Volummen

موس حجم دهنده نلی یک حالت دهنده قوی برای موهای فر و مجعد است. این محصول حاوی ترکیباتی است که از علاوه بر درمان خشکی موهای فر، از وز شدن موها جلوگیری کرده و حالتی زیبا و دلنشین برای موها ایجاد می‌کند. موس نلی جلوه‌ای درخشان، جذاب، نرم و شاداب برای موهای مجعد و فر ایجاد می‌کند.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

این محصول ماندگاری بالایی دارد و حجم موها را نیز به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد.

4 نشانه خشکی موهای فر

زبری موها: صرف نظر از نوع فر، موهای شما باید کاملا نرم باشند. در صورتی که شانه زدن سخت باشد و یا انتهای موها زبر باشد موهای شما خشک است.

موخوره: موخوره یکی از نشانه‌های اصلی موهای خشک است. شاید ابتدا موخوره‌ها بسیار کم و کوچک باشند اما اگر به موقع درمان نشوند از بین بردن آن‌ها سخت و دشوار می‌شود.

وز شدن موها: موهای فر معمولا بعد از شست و شو کمی وز می‌شوند اما اگر موهای فر شما بیش از حد وز است باید به دنبال روش‌های موثر برای درمان خشکی موهای فر خود باشید.

کدر شدن مو: سبوم یک چربی طبیعی است که از پوست کف سر ترشح می‌شود. این ماده موهای شما را نرم، لطیف و درخشان می‌کند. با خشک شدن پوست کف سر، تولید سبوم نیز کم شده و موها خشک و کدر به نظر می‌رسد.

نکات موثر و ساده برای مراقبت و درمان خشکی موهای فر

نوشیدن آب

یکی از روش‌های ساده اما موثر برای درمان خشکی موهای فر مصرف مداوم آب است. در واقع بدن باید هیدراته باشد تا شما پوست و مو سالمی داشته باشید. پس نوشیدن آب را در طول روز فراموش نکنید. همچنین می‌توانید روزی یکبار با شستن موها تنها با آب، رطوبت مورد نیاز موها را فراهم کنید.

استفاده از شامپوهای فاقد سولفات و نرم‌ کننده‌های فاقد سیلیکون

سولفات ماده‌ای است که با جذب آلودگی و چربی قدرت شویندگی شامپو را بیشتر می‌کند. اما این ماده با جذب چربی طبیعی موها، باعث خشک شدن آن‌ها نیز می‌شود.

سیلیکون موجود در نرم کننده نیز باعث نرم شدن و درخشندگی موها می‌شود. سیلیکون دقیقا مانند یک پلاستیک لایه‌ای روی مو ایجاد کرده و موها را نرم می‌کند اما اجازه جذب رطوبت و اکسیژن را به موها نمی‌دهد.

درمان خشکی موهای فر با مصرف نرم کننده‌های عمیق

نرم کننده‌های عمیق حاوی ترکیبات آبرسانی هستند که لطافت و شادابی را به موهای شما بازمی‌گردانند. ترکیبات آبرسان موجود در این محصولات با جذب رطوبت هوا خشکی موهای فر را برطرف می‌کنند.

شست و شوی موها با آب سرد

یکی دیگر از روش‌های موثر و کاربردی برای درمان خشکی موهای فر شست و شو با آب سرد است. آب  سرد کوتیکول‌های مو را بسته و رطوبت را درون آن‌ها حبس می‌کند. بعد از استفاده از نرم کننده موهای خود را با آب سرد بشویید و اثر مثبت آن را مشاهده کنید.

محافظت از موها هنگام خواب

اکثر رو بالشتی‌ها از پارچه‌هایی تولید می‌شوند که چربی و رطوبت مو را از بین می‌برند. همچنین هنگام خوابیدن بین موهای شما و رو بالشتی یک اصطکاک سطحی ایجاد می‌شود. برای جلوگیری از این مشکلات، شب‌ها هنگام خواب موهای خود را با یک دستمال سر ببندید و یا از رو بالشتی‌های ساتن یا ابریشمی استفاده کنید.

شما چه فکر می‌کنید؟

موهای فر جذابیت و زیبایی چهره را دو چندان می‌کند اما در عین حال مراقبت از آن نیز کار بسیار سختی است. بیشتر اوقات با استفاده از محصولات نامناسب، تغذیه نادرست، مصرف بیش از حد محصولات حالت دهنده مثل ژل و تافت، استفاده از دستگاه‌های حالت دهنده مثل سشوار و اتو مو، موهای فر شما خشک و زبر می‌شوند.

برای درمان خشکی موهای فر از شامپوهای مخصوص این نوع مو استفاده کنید. نرم کننده یکی از محصولاتی است که باید به طور مداوم مصرف شود. بعد از حمام و قبل از شانه زدن موها از سرم‌ها یا اسپری‌های نرم کننده بعد از حمام استفاده کنید. با رعایت این نکات می‌توانید به سادگی از خشک شدن موهای خود جلوگیری کنید.

شما چه فکر می‌کنید؟ نظرات و دیدگاه خود را درباره این موضوع با ما در میان بگذارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *