هر فردی برای مراقبت روزانه از پوست خود با چالش‌های زیادی رو به رو می‌شود. از پوست چرب و مستعد آکنه گرفته تا پوست های خشک و حساس همگی به ترکیبی از بهترین محصولات نیاز دارند تا در بهترین حالت خود قرار گیرند. برای داشتن یک روتین پوستی برای پوست های خشک و لک‌دار به محصولاتی که حاوی ترکیبات آبرسان، روغن‌های طبیعی، هیالورونیک اسید نیاز دارید. در این مطلب از مینی‌ ژوپ قصد داریم یک روتین پوستی مناسب و محصولات مربوط به پوست خشک را معرفی کنیم. اگر قصد دارید روزانه با بهترین محصولات از پوست خشک و لک‌دار خود مراقبت کنید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

روتین پوستی مناسب برای پوست های خشک و لک‌دار

همانطور که می‌دانید با داشتن یک روتین پوستی می‌توانید نیاز پوست خشک و لک دار خود را برطرف کرده و ظاهری شفاف و درخشان داشته باشید. برای این کار لازم است روتین خود را منظم انجام دهید تا به بهترین نتیجه برسید. در این قسمت قصد داریم کارهایی که در طول روز برای مراقبت از پوست خود انجام دهید معرفی کنیم.

قدم اول: پاکسازی پوست

اولین قدم برای مراقبت از پوست خشک و لک‌دار شستشوی پوست با یک شوینده مناسب است. همانطور که می‌دانید پوست ما مدام در معرض آلودگی، گرد و غبار، باکتری ها و … قرار دارند. به همین دلیل قبل از استفاده از هر محصول مراقبتی لازم است تمامی این آلودگی‌ها را از روی پوست خود پاک کنید. برای شروع یک محصول پاک کننده سازگار با پوست خشک انتخاب کنید. این نوع محصولات حاوی ترکیبات آبرسان و التیام دهنده هستند و از خشکی و التهاب پوست بعد از شستشو جلوگیری می‌کنند. فراموش نکنید که پاکسازی پوست با صابون یا شوینده‌های حاوی ترکیبات قلیایی به پوست شما آسیب جدی وارد می‌کند. این محصولات PH طبیعی پوست را مختل کرده و باعث ایجاد سوزش، قرمزی و التهاب پوست خشک می‌شوند.

مدل محبوب

آب پاک کننده صورت دافی مدل Hydration

مشخصات محصول

مناسب برای: پوست خشک، پوست معمولی

کاربرد: شاداب کننده , پاک کننده , آبرسانی , ضد آلودگی

عصاره/ ویتامین: هیالورونیک اسید و ویتامین E

آب پاک کننده صورت دافی مدل Hydration به واسطه داشتن ترکیبات التیام دهنده و آبرسان محصولی بی‌نظیر برای پاکسازی پوست خشک و حساس است. این محصول فاقد ترکیبات شیمیایی مضر و قلیایی بوده و بهترین پاک کننده برای استفاده بر روی پوست خشک و حساس است.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

پاک کنند‌گی ملایم

فاقد ترکیبات شیمیایی

ژل شستشو صورت کامان مدل DRY

مشخصات محصول

مناسب برای: پوست خشک

کاربرد: شاداب کننده , پاک کننده , آبرسانی

عصاره/ ویتامین: هیالورونیک اسید

ژل شستشوی صورت کامان مدل DRY محصولی فوق العاده برای شستشوی پوست خشک و لک‌دار است. این ژل شستشو حاوی ترکیبات آبرسان و آنتی اکسیدانی بوده، نرمی و لطافت را برای پوست شما به ارمغان می‌آورد. کافی است روزانه پوست خود را با این بشوید تا متوجه شادابی و لطافت پوست خود باشید.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

آبرسان قوی

حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی

محافظت از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد

قدم دوم:  استفاده از تونر

تونر به عنوان یک محصول مکمل به شما کمک می‌کند که باقی‌مانده آرایش و آلودگی‌هایی که با شوینده پاک نشده‌اند را به راحتی از بین ببرید. تونر چربی‌ها اضافی روی پوست را از بین برده و به یکدست شدن رنگ پوست کمک می‌کند. همچنین باعث می‌شود که پوست شما برای جذب سایر محصولات بهداشتی آماده شود. تنها نکته‌ای که باید توجه داشته باشید این است که از تونرهای مخصوص پوست خشک استفاده کنید.

تونر پاک کننده صورت لافارر مدل آبرسان 1

مشخصات محصول

مناسب برای: پوست خشک

کاربرد: شاداب کننده , پاک کننده , آبرسان

عصاره/ویتامین: ویتامین A و C، هیالورونیک اسید

تونر پاک کننده صورت لافارر محصولی منحصر به فرد و بی‌نظیر برای پاکسازی پوست خشک و لک‌دار است. این تونر با داشتن ترکیبات مفیدی همچون عصاره پیچک، عصاره خیار، عصاره ملیسا، عصاره پاریتاریا، عصاره اِلدربری، عصاره پنیرک، سدیم لاکتات، Na-PCA، سدیم هیالورونات و ویتامین ای و سی التهابات پوستی را کاهش داده و باعث نرمی و لطافت پوست خشک می‌شود.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

از بین بردن چربی‌های اضافه

هیدراته کردن پوست

یکدست کردن رنگ پوست

قدم سوم: آبرسانی پوست

یکی از قدم‌های مهم روتین پوستی برای پوست‌های خشک و لک‌دار استفاده از محصولات آبرسان است. محصولات آبرسان با جذب رطوبت از محیط و حفظ آن در سلول‌های پوست از خشکی و التهاب پوست در طول روز جلوگیری می‌کنند. برای اینکه از دهیدراته شدن پوست جلوگیری کنید بک آبرسان قوی برای پوست خشک و لک‌دار انتخاب و روزانه از آن استفاده کنید.

کرم آبرسان و مرطوب کننده سوپکس مدل aloevera

مشخصات محصول

مناسب برای: پوست خشک

کاربرد: آبرسانی، التیام دهنده

عصاره/ویتامین: ویتامین E

کرم آبرسان سوپکس با داشتن ترکیباتی آبرسان و مغذی مثل آلوئه‌ورا و ویتامین E آب مورد نیاز سلول‌های پوستی را تامین کرده و از دهیدراته شده پوست جلوگیری می‌کند.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

آبرسان و التیام دهنده پوست خشک و ملتهب

قدم چهارم: استفاده از کرم مرطوب کننده

دقیقا مانند اسمش مرطوب کننده رطوبت را به پوست باز می‌گرداند، آب مورد نیاز سلول ها را تامین  می‌کند و باعث نرمی، شادابی و لطافت پوست شما می‌شود. کرم مرطوب کننده علاوه بر افزایش رطوبت در بافت پوست، از سلول‌های پوستی در برابر عوامل آسیب رسان محیطی و آلودگی‌ها محافظت می‌کند. مواد طبیعی مانند روغن دانه سیاه و روغن کاملیا برای آبرسانی مجدد و تقویت سد چربی پوست به شما کمک می کند و همین امر باعث می‌شو شما پوستی نرم و لطیف داشته باشید.

مراقبت از پوست دور چشم یکی از مهم‌ترین کارهایی است که در طول روز باید انجام دهید. پوست دور چشم بافت ظریف و حساسی دارد و با افزایش سن دچار چین و چروک، تیرگی و پف می‌شود. با استفاده از کرم‌های دور چشم مرطوب کننده می‌توانید به راحتی از بروز این مشکلات جلوگیری کنید.

کرم مرطوب کننده کامان مدل Oil Pluse

مشخصات محصول

مناسب برای: پوست خشک و حساس

کاربرد: مرطوب کننده قوی

عصاره/ ویتامین: ویتامین A , ویتامین B1 , ویتامین E , ویتامین B3

کرم مرطوب کننده کامان محصولی قوی برای درمان و بازسازی پوست خشک و لک‌دار است. این کرم سرشار از ترکیبات مغذی، کمپلکس ویتامین B و عصاره آووکادو بوده و با ترمیم بافت آسیب دیده موجب نرمی، شادابی و لطافت پوست می‌شود.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

دارای ترکیبات ضد التهابی و ترمیم کننده

کرم نرم کننده اوسرین و اوره 10درصد ثمین

مشخصات محصول

مناسب برای: پوست خشک و آسیب دیده

کاربرد: مرطوب کننده حاوی چربی

عصاره/ ویتامین: ندارد

اگزما، پسوریازیس و ایکتیوز از جمله مشکلاتی هستند که افراد با پوست خشک معمولا با آن‌ها مواجه می‌شوند. کرم اوره اوسرین 10٪ ثمین فاقد ترکیبات شیمیایی حساسیت‌زا، عطر و بو بوده و خشکی شدید پوست را به طور کامل برطرف می‌کند.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

فاقد ترکیبات شیمیایی مضر

مناسب برای درمان انواع مشکلات پوستی مثل پسوریازیس

کرم مرطوب کننده کیووی مدل Replenishes

مشخصات محصول

مناسب برای: پوست خشک و حساس

کاربرد: مرطوب کننده حاوی چربی

عصاره/ ویتامین: اسکوآلن

کرم مرطوب کننده کیووی با فرمولاسیون منحصر به فرد خود پوستی لطیف و شاداب برای شما به ارمغان می‌آورد. اسکوآلن موجود در ترکیبات این کرم علاوه بر تامین رطوبت مورد نیاز سلول‌های پوستی، بافت خشک و آسیب دیده را ترمیم و بازسازی کرده و از بروز مشکلات ناشی از خشکی شدید پوست جلوگیری می‌کند. این کرم PH نزدیک به pH طبیعی پوست داشته و به دلیل داشتن ترکیبات تسکین دهنده حساسیت های پوستی و عوارض پوستی ناشی از کهنسالی را درمان می‌کند.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

PH به PH طبیعی پوست

جلوگیری از حساسیت‌های پوستی

کرم دور چشم نئودرم مدل Multi Efficacy

مشخصات محصول

مناسب برای: پوست خشک، انواع پوست

کاربرد: کلاژن سازی و ترمیم کننده

عصاره/ ویتامین: سین کول

کرم دور چشم نئودرم محصولی بی‌نظیر برای مراقبت و نگهداری از پوست حساس دور چشم است. این کرم با داشتن مقادیر زیادی از کمپلکس ام-دی-آی و سین کول کلاژن سازی را تحریک کرده و باعث کاهش چین و چروک‌های ریز و درشت زیر چشم می‌شود. کرم دور چشم نئودرم با افزایش جریان خون مویرگی نقش بسزایی در کاهش پف و تیرگی زیر چشم دارد.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

کاهش دهنده پف و تیرگی زیر چشم

قدم پنجم: مصرف ضد‌آفتاب

همانطور که می‌دانید امواج فرابنفش نور خورشید عوارض ناخوشایندی برای پوست دارند. خشکی شدید پوست، ایجاد لک و تیرگی، پیری زودرس پوست از جمله این عوارض هستند. بهترین و ساده‌ترین راه برای جلوگیری از بروز این مشکلات استفاده دائم از کرم ضد آُتاب است. کرم ضد آفتاب مخصوص پوست خشک و لک‌دار علاوه بر محافظت از پوست شما در برابر امواج فرابنفش، با داشتن ترکیبات مغذی و مرطوب کننده از التهاب و قرمزی پوست نیز جلوگیری می‌کند. از ضد آفتابی استفاده کنید که حداقل SPF آن 30 باشد تا از پوشش آن بیشترین بهره را ببرید.

کرم ضد آفتاب رنگی مای

مشخصات محصول

مناسب برای: پوست خشک، انواع پوست

میزان SPF: شماره 30

ویتامین: آلوئه ورا

کرم ضد آفتاب مای با فرمولاسیون منحصر به فرد خود از پوست شما در برابر آفتاب جلوگیری کرده و مانع از خشک شدن پوست می‌شود. آلوئه‌ورا موجود در این کرم ضد آُتاب خاصیت آبرسانی و التیام دهنده داشته و التهاب و قرمزی پوست خشک را برطرف می‌کند. این محصول در برابر آب و تعریق مقاوم بوده و ظاهری مات و غیر براق برای پوست ایجاد می‌کند.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

ضد تعریق

خاصیت مات کنندگی

حاوی ترکیبات تسکین دهنده

قدم ششم: استفاده از کرم‌های ضدلک

کمبود آب در بافت پوست باعث بروز التهاب، خارش و قرمزی می‌شود. به همین دلیل افرادی که پوست خشک دارند بیشتر از سایرین این مشکلات را تجربه می‌کنند. از طرف دیگر به دلیل کمبود رطوبت پوست آسیب دیده دیرتر ترمیم می‌شود و همین امر نیز پوست خشک شما را مستعد لک و تیرگی می‌کند. استفاده از کرم های ضد لک و ترمیم کننده در روتین پوست‌های خشک و لک دار یک روش فوق العاده برای جلوگیری از لک و تیرگی یا درمان آن‌ها است.

البته این نکته را به خاطر داشته باشید که کرم‌های ضد لک دارای ترکیبات لایه‌بردار هستند، بنابراین استفاده زیاد از آن‌ها ممکن است باعث بروز آسیب‌های جدی شود. برای جلوگیری از بروز این مشکلات هفته ۱ الی دو بار از کرم ضد لک مخصوص پوست خشک استفاده کنید تا رنگ پوستتان یکدست شود.

کرم ترمیم کننده پوست لافارر مدل Sucranica

مشخصات محصول

مناسب برای: پوست خشک، پوست معمولی

کاربرد: ضد التهاب، ضد باکتری، ترمیم کننده

عصاره/ ویتامین: آرنیکا، ویتامین E

کرم ترمیم کننده پوست لافارر با داشتن ترکیبات ترمیم کننده بافت آسیب دیده پوست را به سرعت ترمیم کرده و خارش، سوزش و التهاب آن را از بین می برد

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

حاوی ترکیبات ضد التهابی

دارای خاصیت آنتی باکتریال

قدم هفتم: مراقبت‌های شبانه

علاوه بر روتین روزانه برای داشتن پوستی سالم و شفاف بهتر است شب‌ها نیز با استفاده از برخی محصولات روند بهبود پوست خود را تسریع کنید. اولین و مهم‌ترین کاری که می‌توانید برای پوست خود انجام دهید خواب کافی است. در طول شب و هنگام خواب پوست روند بازسازی خود را طی می‌کند. به همین دلیل است که وقتی خواب کافی ندارید پوستتان کدر و پف کرده به نظر می‌رسد. استفاده ترکیبات آبرسان و مغذی مثل روغن‌های گیاهی و یا کرم های شب بهترین راه برای مراقبت از پوست هنگام خواب است.

روغن ترمیم کننده پوست بایو ایل مدل Specialist Skincare

مشخصات محصول

مناسب برای: پوست خشک، انواع پوست

کاربرد: کاهش چین و چروک، مرطوب کننده، بهبود زخم‌های قدیمی

عصاره/ ویتامین: ترکیبات مفید روغن Purcellin

روغن ترمیم کننده بایو اویل با داشتن ترکیبات گیاهی و مغذی پوستی نرم، لطیف و شاداب به شما هدیه می‌دهد. این روغن سرشار از ترکیبات مفید روغن Purcellin بوده و با تامین رطوبت و مواد مغذی مورد نیاز سلول‌های پوستی، آسیب دیدگی و ترک خوردگی پوست را درمان می‌کند. روغن بایو اویل محصولی بی‌نظیر برای درمان تیرگی و یکدست کردن رنگ پوست به حساب می‌آید.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

ترمیم کننده

بهبود دهنده زخم‌های قدیمی

نکاتی برای جلوگیری از خشکی پوست

بهترین نوع مراقبت از پوست خشک جلوگیری و پیشگیری از بروز مشکلات است. هرچه زودتر مراقبت از پوست خود را شروع کنید، نتایج بهتری در این راه می‌بیند. علاوه بر داشتن یک روتین پوستی برای پوست های خشک و لک‌دار، راه‌های دیگری نیز برای پیشگیری از بروز خشکی شدید و التهابات پوستی وجود دارد.

از نور شدید خورشید دوری کنید

اشعه ماورا بنفش نور خورشید بسیار مضر است.  محدود کردن زمان قرار گرفتن در معرض نور خورشید به محافظت از پوست در برابر خشکی کمک می کند. برای محافظت بیشتر، از کرم ضد آفتاب به اضافه کلاه و عینک آفتابی استفاده کنید. تا آنجایی که ممکن است در سایه بمانید و از قرار گرفتن طولانی مدت در زیر نور خورشید پرهیز کنید.

نوشیدن مقدار زیادی آب

هیدراته کردن بدن نیز به شما کمک می‌کند که از خشک شدن پوست جلوگیری جلوگیری کنید. به همین دلیل بهتر است در طول روز مقادیر زیادی آب بنوشید و زمانی که درجه حرارت و یا سطح فعالیت بدنتان بالاست مقدار آن را افزایش دهید. شما با تعریق مقدار زیادی آب از دست می‌دهید و معمولا فراموش می کنید که آب از دست رفته را جایگزین کنید.

روتین پوستی خود را منظم انجام دهید

هنگام شروع روتین پوستی حفظ یک روال منظم برای انجام آن ضروری است. به طور معمول حداقل 30 روز طول می‌کشد که نتایج یک روتین پوستی مشخص شود. با گذشت زمان محصولات بهداشتی با پوست سازگار می‌شوند و اثر خود را بر سلول‌های پوستی می‌گذارند.

وقتی نوبت به مراقبت از پوست شما می رسد، روتین شما ممکن است متفاوت باشد. برخی از روزها امکان دارد فقط برای پاکسازی و مرطوب کردن زمان داشته باشید، در حالی که روزهای دیگر وقت دارید روتین را منظم انجام دهید. اگر پوست خشک و آسیب دیده دارید لازم است که روتین پوستی خود را منظم انجام دهید.

برای مرطوب کردن پوست خشک کرم بهتر است یا روغن؟

طبق گفته آکادمی پوست آمریکا (AAD)، پمادها و کرم ها نسبت به لوسیون‌ها بهتر هستند. کرم‌های مخصوص پوست خشک غلظت بالایی دارند در نتیجه اثر گذاری آن‌ها بهتر است. از طرف دیگر این محصولات فاقد ترکیبات حساسیت‌زا هستند و از بروز حساسیت‌های پوستی و التهابات ناشی از آن جلوگیری می‌کنند.

آیا ویتامین C برای پوست خشک مفید است؟

ویتامین C نقش مهمی در سنتز کلاژن دارد بنابراین می‌تواند از پیری زودرس پوست و بروز چین و چروک جلوگیری کنید. این ویتامین همچنین برای ترمیم و بهبود پوست آسیب دیده بسیار مفید است. مصرف کافی ویتامین C نیز می تواند به ترمیم و جلوگیری از خشکی پوست کمک کند. با این حال بهتر است قبل از استفاده با پزشک مشورت کنید و در صورت استفاده از این ویتامین بر روی پوست مصرف ضد آفتاب را فراموش نکنید.

سخن آخر

داشتن پوستی شفاف، نرم و لطیف خواسته ای است که همه ما به دنبال آن هستیم. اگرچه نوع پوست بستگی به ژنتیک دارد اما با داشتن یک روتین پوستی سازگار با نوع پوست می‌توان پوستی زیبا و شفاف داشت. در این مطلب از مینی‌ژوپ روتین پوستی برای پوست های خشک و لک‌دار و محصولات مرتبط با آن را معرفی کردیم تا به شما کمک کنیم پوستی لطیف و شاداب داشته باشید. در مقاله دیگری هم به روتین پوست چرب پرداخته‌ایم.

دیدگاه و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *