چند میلیون غده عرق در بدن وجود دارد و مهار کردن تعریق روزانه آن هم در گرمای طاقت فرسای تابستان و حین فعالیت بدنی شدید به خودی خود ممکن نیست. بوی آزار دهنده ناشی از عرق کردن و لکه آن روی لباس کافی است تا استفاده از رول ضد تعریق را جزئی از مراقبت‌های بهداشتی روزانه خود قرار دهیم.

از تعریق تا مشکلات مرتبط با آفتاب سوختگی همه و همه معضلاتی هستند که ممکن است در طول روز حتی ساعات معمول شب تجربه کنیم. اگرچه عرق کردن به عنوان یک مکانیسم طبیعی در بدن سبب دفع سموم می‌شود اما بانوان می‌توانند با استفاده از انواع رول ضد تعریق زنانه بخشی از مسیر خروج آب اضافی بدن را به طور موقت مسدود کنند.

اولین جایی که بعد از شروع مکانیسم جنگ و گریز، استرس و فعالیت در بدن عرق می‌کند زیر بغل است. خرید رول ضد تعریق راهکار موثری برای کاهش تعریق است و با فرمولاسیون ویژه‌ای که دارد شرایط مطبوعی در این ناحیه ایجاد می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم این بار رول ضد عرق روزانه خود را از دریچه مینی ژوپ و با توجه به نکاتی که در ادامه مرور می‌کنیم خریداری کنید.

معرفی و بررسی انواع بهترین رول ضد تعریق زنانه

مدل پر فروش

رول ضد تعریق زنانه شون مدل Pink Princess

  • مشخصات محصول:
  • مدت زمان ماندگاری: 24 ساعت
  • نوع رایحه: میوه ها و چوب گیاهان خوشبو
  • ضد حساسیت و فاقد الکل: بله

ضد تعریق‌ها علاوه بر کاهش عرق کردن به خوشبو کردن لباس و جلوگیری از ایجاد لک و سفیدی کمک می‌کنند. رول ضد تعریق زنانه شون با فرمولاسیون فاقد پارابن و ماندگاری 24 ساعته مخصوص بانوان تولید شده و رایحه خنک و میوه‌ای دارد.

نقاط قوت

  • فرمولاسیون فاقد پارابن

ضد تعریق درایسول مدل Extra Strength

  • مدت زمان ماندگاری: 96 ساعت
  • نوع رایحه: ندارد
  • ضد حساسیت و فاقد الکل: بله

هنگام تنش‌های درونی و محیطی و ایجاد استرس تمام نواحی بدن از جمله زیر بغل و کف پا عرق می‌کنند. ضد تعریق درایسول یک ترکیب قدرتمند برای جلوگیری از تعریق تا هفت روز است. این رول بر خلاف سایر محصولات نیازی به غلتاندن ندارد و تماس و اندکی فشار سری ابری آن روی پوست کافی است.

نقاط قوت

  • روشن کننده پوست زیر بغل
  • قابل استفاده برای کف پا، کف دست و زیر بغل

رول ضد تعریق زنانه مای مدل ویولت

  • مدت زمان ماندگاری: 24 ساعت
  • نوع رایحه: عنبر
  • ضد حساسیت و فاقد الکل: بله

رول ضد تعریق زنانه مای مدل ویولت بدون ایجاد لک و سفیدی از تولید و ایجاد بوی ناخوشایند عرق جلوگیری می‌کند. این محصول بدون الکل بوده و برای استفاده روی پوست‌های حساس نیز مناسب است.

رول ضد تعریق دئودورانت کیووی

  • مدت زمان ماندگاری: 24 ساعت
  • نوع رایحه: عنبر
  • ضد حساسیت و فاقد الکل: بله

اکثر رول‌های ضد تعریق حاوی پارابن و ترکیبات آلومینیوم هستند که به طور کلی منافذ را مسدود می‌کنند. اما در رول ضد تعریق دئودورانت کیووی ملایم‌ترین فرم از نمک آلومینیوم برای کنترل تعریق استفاده شده و فرمولاسیون ضد حساسیت زا و ایمن‌تری دارد.

این ترکیب علاوه بر جلوگیری از تعریق به رطوبت رسانی پوست نیز کمک می‌کند.

نقاط قوت

  • حاوی ترکیبات رطوبت‌رسان و ضدحساسیت

رول ضد تعریق زنانه سینره مدل بلو واترفال

  • مدت زمان ماندگاری: 72 ساعت
  • نوع رایحه: روغن درخت چای و عصاره‌ی مریم‌گلی
  • ضد حساسیت و فاقد الکل: بله

بهتر است از ترکیبات ضد تعریقی استفاده کنید که با فرمولاسیون گیاهی تنها منافذ خروج عرق را تنگ‌تر کنند. رول ضد تعریق زنانه سینره مدل بلو واترفال ترکیبی کاملا گیاهی است و مکانیسم مشابه دارد.

عصاره گیاه دم ‌اسب موجود در این محصول روی محل خروج عرق رسوب کرده و با رایحه‌ای دلنشین حس شادابی و نشاط را در وجودتان زنده می‌کند.

نقاط قوت

  • ضد باکتری و ضد قارچ و برطرف کننده بوی نامطبوع بدن

رول ضد تعریق زنانه نیوآ مدل Pearl & Beauty

  • مدت زمان ماندگاری: 48 ساعت
  • نوع رایحه: عصاره مروارید
  • ضد حساسیت و فاقد الکل: بله

محصولات ضد تعریق به جلوگیری از تیره شدن و تعریق شدید روزانه کمک می‌کنند. این محصول با عصاره مروارید فرموله شده و علاوه بر جلوگیری از تعریق به نرمی و روشنی پوست بدن کمک می‌کند.

رول ضد تعریق زنانه نئودرم مدل Dreamy

  • مدت زمان ماندگاری: 48 ساعت
  • نوع رایحه: ندارد
  • ضد حساسیت و فاقد الکل: بله

یکی از انواع محصولات ایرانی برای جلوگیری از تعریق که بدون آلومینیوم تولید شده رول ضد تعریق زنانه نئودرم است. این محصول با انواع پوست سازگار بوده و تا 24 ساعت ماندگار است.

رول ضد تعریق زنانه کامان مدل 01

  • مدت زمان ماندگاری: 48 ساعت
  • نوع رایحه: ندارد
  • ضد حساسیت و فاقد الکل: بله

رول ضد تعریق زنانه کامان خنک کننده و کنترل کننده بوی عرق است و ماندگاری مطلوبی دارد. استفاده از این فرآوری با وجود ساختار ژل و قابلیت تنظیم اندازه رول آسان است.

رول ضد تعریق باباریا مدل جو دو سر

  • مدت زمان ماندگاری: 24 ساعت
  • نوع رایحه: جو دو سر
  • ضد حساسیت و فاقد الکل: بله

رول‌های ضد تعریق بدون الکل برای نرمی و محافظت از پوست‌های حساس و آسیب دیده مناسب هستند. رول ضد تعریق باباریا هم بدون الکل و پارابن و با عصاره جو دو سر فرآوری شده است. این محصول توام با جلوگیری از تعریق به آبرسانی و روشن شدن پوست ناحیه زیر بغل کمک می‌کند.

آشنایی با با ساز و کار انواع ضد تعریق بدن

رول‌های ضد تعریق با هدف کاهش تعریق روزانه تولید می‌شوند و ماده اصلی آن‌ها نمک آلومینیوم است. این نمک‌ها سدهای فیزیکی موقتی روی منافذ خروج عرق ایجاد و به این شکل از تعریق جلوگیری می‌کنند.

با این که انواع رول ضد تعریق را با هدف جلوگیری از تولید عرق استفاده می‌کنیم اما این محصولات خواص دیگری مثل برطرف کردن بوی ناخوشایند زیر بغل را دارند. خیلی از بانوان به دلیل ایجاد متابولیت‌های سمی که در ترکیب ادکلن و عرق ممکن است ایجاد شود از ضد تعریق‌ها برای برطرف کردن بوی عرق استفاده می‌کنند.

سوالات متداول پیرامون استفاده از رول ضد تعریق

تعریق محصول اضطراب است و وقتی که بدن در وضعیت تنش قرار می‌گیرد عرق می‌کند. استفاده از انواع رول گزینه اول خیلی از بانوان برای جلوگیری موثر از عرق کردن است؛ اما پیرامون استفاده از این محصولات همیشه چون و چراهایی وجود داشته که شاید ذهن شما را هم به خود مشغول کرده باشد:

استفاده از ضد تعریق‌ برای بانوان مضر است؟

درباره اثرات استفاده از انواع رول ضد تعریق نظرات متفاوتی وجود دارد. از آن جایی که تعریق بخشی از روند فیزیولوژیک بدن است برخی معتقدند جلوگیری از تعریق ممکن است به سیستم و سازوکار بدن آسیب برساند. با این حال راه‌های زیادی برای دفع آب اضافی و سموم در بدن وجود دارد و با کاهش تعریق در ناحیه زیر بغل این مکانیسم به طور کلی مختل نمی‌شود. مهم‌ترین نگرانی پیرامون استفاده از رول ضد تعریق زنانه ترکیبات توکسیک یا سمی نظیر آلومینیوم، پارابن و سیلیکا است. این مواد به وفور در انواع ضد تعریق‌های معمول یافت می‌شوند و اثرات شبه پروژسترون دارند. بنابراین اختلالات هورمونی به دنبال استفاده مداوم و دراز مدت از این محصولات اگرچه چشمگیر نبوده اما بعید نیست. از نگاه کلی استعمال رول ضد تعریق با ایمنی و سلامت بدن در تضاد نیست. توصیه می‌کنیم از انواع رول ضد تعریق با فرمولاسیون گیاهی و تولید شده توسط برندهای معتبر استفاده کنید.

ضد تعریق‌های گیاهی چه ترکیباتی دارند؟

حتما می‌پرسید به جای رول حاوی نمک آلومینیوم از چه محصولاتی استفاده کنیم. همانطور که گفتیم ترکیبات گیاهی و ارگانیک هم می‌توانند تا حدی از تعریق بدن جلوگیری کنند و خیلی از محصولات ارگانیک خارجی با آن‌ها تولید می‌شوند. ضد تعریق‌های گیاهی حاوی دو ماده اصلی روغن نارگیل و بیکینگ پودر هستند. این ترکیبات منافذ عرق را مسدود می‌کنند و همزمان خواص آنتی باکتریال دارند. ضمن این که این محصولات خواص ضد تعریق کم‌تری نسبت به محصولات شیمیایی دارند؛ اما در عوض از بوی ناخوشایند تعریق به خوبی جلوگیری می‌کنند. دقت کنید که استفاده از محصولات حاوی بیکینگ پودر ممکن است حساسیت پوستی به دنبال داشته باشد.

استفاده از رول ضد تعریق در بارداری ضرر دارد؟

یکی از متداول‌ترین سوالاتی که از ما می‌پرسید مربوط به استفاده از محصولات آرایشی بهداشتی در دوره حساس بارداری است. استفاده از انواع رول‌های ضد تعریق گیاهی و ارگانیک در این دوره منعی ندارد؛ اما محصولات معمول و حاوی آلومینیوم سرطان زا هستند و در رشد جنین اختلال ایجاد می‌کنند.

نکاتی که در خرید بهترین ضد تعریق باید بدانید

فقط برچسب "100 درصد طبیعی" روی انواع رول ضد تعریق برای خرید آن‌ها کافی نیست. برای جلوگیری از حساسیت پوستی و کاهش عوارض طولانی مدت استفاده از این محصولات به نکات زیر توجه کنید:

از محصولات فاقد آلومینیوم استفاده کنید

نمک آلومینیوم اگرچه ترکیبی طبیعی و قانونی در استفاده از فرمولاسیون ضد تعریق‌ها است اما به کلی منافذ را مسدود می‌کنند. به زبان ساده‌تر با روند تولید عرق توسط بدن تداخل دارد. از این رو توصیه می‌شود از انواع رول ضد تعریق زنانه حاوی آلومینیوم به ویژه در طول دوره بارداری خودداری کنید.

از محصولات حاوی ترکیبات مفید فعال استفاده کنید

برخی از ضد تعریق‌ها ترکیبات مغذی و نرم کننده پوست دارند و استفاده از آن‌ها به بهبود عرق سوختگی زیر بغل نیز کمک می‌کند. شی باتری که حاوی ویتامین E است و آلوئه ورا دو ماده مغذی رایجی هستند که ممکن است در انواع محصولات ضد تعریق دیده باشید.

با آگاهی از ترکیبات مضر ضد تعریق‌ها خرید کنید

آلومینیوم، پارابن، پروپیلن گلیکول، تریکلوسان و سیلیکا در اکثر رول‌های ضد تعریق مردانه و زنانه استفاده می‌شوند و مضر هستند. اگرچه خیلی از این ترکیبات آنتی باکتریال هستند اما استفاده از آن‌ها برخی از باکتری‌های مفید و مقیم پوست را هم از بین می‌برد.

سخن آخر

اهمیت تعریق روزانه با توجه به اثرات خنک کنندگی و دفع سموم به واسطه آن در بدن بالا است؛ اما همه بانوان به ویژه در روزهای گرم و پرمشغله سال بالاخره به استفاده از رول ضد تعریق زنانه برای کنترل عرق کردن نیاز پیدا می‌کنند.

ماده اصلی انواع ضد تعریق‌ها نمک آلومینیوم است که با رسوب روی منافذ از تعریق می‌کاهد. امروزه رول‌های گیاهی فاقد آلومینیوم، پارابن یا تریکلوسان هم تولید می‌شوند و عوارض جانبی کم‌تری دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *