حتی اگر میکاپ آرتیست یکه تازی باشید و کاملا حرفه‌ای آرایش کنید، هرگز از یادگیری متدهای سایه چشم عروس و تغییرات آن بی‌نیاز نمی‌شوید. میکاپ آرتیست‌ها و افرادی که رویکرد حرفه‌ای در آرایش دارند باید خودشان را با جدیدترین متدها و بر اساس مد روز تطبیق دهند. شما چه فکر می‌کنید؟

ترند آرایش چشم نه روزانه، بلکه لحظه‌ای تغییر می‌کند. انتخاب رنگ و کنتراست مناسبی که بتواند سایه چشم را با سایز اجزای صورت و رنگ پوست هماهنگ کند امری چالش برانگیز است. فقط کسانی از پس این بخش چالش برانگیز بر می‌آیند که در میان مدل‌های پر زرق و برق سایه چشم، متد مناسب را انتخاب و یاد بگیرند.

مشتاق یادگیری روش‌های حرفه‌ای سایه چشم به سبک آرایش عروس هستید؟ پس بدون معطلی پالت رنگی خود را باز و همراه با مینی ژوپ خودتان را برای شروع سایه حرفه‌ای عروس آماده کنید.

نقد و بررسی انواع پالت‌های سایه مناسب برای سایه چشم عروس

پیشنهاد ما

پالت سایه چشم اکالان سری Classic Earth Tone شماره 02

برای سایه چشم عروس به حداقل 6 رنگ و یک براش حرفه‌ای برای شروع طراحی سایه نیاز دارید.  پالت سایه چشم اکالان سری Classic Earth Tone شماره 02 مجموعه‌ای از رنگ‌های متنوع است که سایه روشن تا تیره را برای یک آرامش کامل در بردارد.

این سایه جلوه اکلیلی براق دارد و حتی می‌تواند در آرایش مات نیز استفاده شود.

پالت سایه چشم دودو گرل مدل G18 شماره 01

پالت سایه چشم دودو گرل مدل G18 یکی از پالت‌های مقرون به صرفه و در عین حال کامل برای آرایش‌های نزدیک به تناژ هر پوست است. این محصول 18 رنگ با پایه رنگ یکسان و از رنگ‌های ملایم تا تیره دارد که برای سبک کانتورینگ و گرادیانت مناسب خواهد بود.

پالت سایه چشم اور بیوتی مدل Mixology شماره 02

پالت سایه چشم اور بیوتی مدل Mixology شماره 02 ترکیبی از رنگ‌های گرم و سرد برای آرایش درخشان تا مات است. این محصول حاوی میکروپیگمنت‌‌ها و ریزدانه‌های رنگی بادوام و نرم است که بافت نرم و مخملی دور چشم ایجاد می‌کنند.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

پالت سایه چشم اور بیوتی برای سایه چشم عروس 6 مجموعه از رنگ‌های هماهنگ تیره و روشن در بردارد که با یک براش دو طرفه عرضه می‌شود.

پالت سایه چشم دودو گرل مدل Pocket Kit شماره 01

پالت سایه چشم دودو گرل محصولی چند رنگ است که در 13 رنگ اکلیلی با جلوه براق تولید شده است. برای این که درک بهتری از ترکیب رنگ محصول داشته باشید حتما به تصویر راهنمای رنگ سایه چشم روی دست توجه کنید تا با جلوه واقعی سایه‌ها روی پلک آشنا شوید.

پالت سایه چشم سیگنچر شماره 2

خیلی از افراد از سایه چشم برای آرایش روزانه استفاده نمی‌کنند. اما اگر با تکنیک‌های سایه چشم عروس آشنا شوید حتما سطوح ملایم‌تر این سایه حرفه‌ای را با پالت سایه چشم سیگنچر شماره 2 روی چشمان خود امتحان می‌کنید!

جلوه این محصول مات و اکلیلی بوده و به همراه یک آینه و براش مناسب تولید شده است.

پالت سایه چشم رنیتا 24 رنگ مدل Perficante

سایه‌ چشم 24 رنگ برند رنیتا دارای رنگ‌هایی با طیف گسترده است. این ترکیب رنگ سرد و گرم برای افرادی که به دنبال طیف گسترده رنگ‌ها هستند کاملا ایده آل خواهد بود.

بافت سایه چشم رنیتا پودری و مات است که بیشتر برای آرایش‌های مات کاربرد دارد. بنابراین اگر پوستی چرب و براق دارید استفاده از این سایه‌ چشم پودری و مات برای شما بهتر خواهد بود.

رنگ سایه‌ای که استفاده می‌کند باید تا حدودی با رنگ چشم‌ها و همین‌طور رنگ پوستتان هماهنگی داشته باشد. طیف رنگ این محصول این امکان را فراهم می‌کند تا آزادانه از رنگ‌های سرد و گرم برای خلق آرایشی جذاب استفاده کنید.

پالت سایه چشم نیود شماره 02

پالت سایه چشم نیود شماره 02 دارای 12 رنگ پرکاربرد و جذاب است که برای سلیقه‌ها و آرایش‌های مختلف کاربردی خواهد بود. این محصول دارای جلوه رنگ براق، مات و اکلیلی بوده که روی پوست به خوبی می‌نشیند. ضمن این که بافت هایپوآلرژیک دارد.

پالت سایه چشم سوپرتاچ شماره 01-01

پالت سایه چشم سوپر تاچ شماره 01-01 دارای جلوه رنگ براق بوده و لذت یک آرایش کامل را برای شما به ارمغان می‌آورد. این محصول رنگبندی کاملی دارد و تنوع آن برای سایه چشم عروس کافی و ایده آل است.

جلوه رنگ‌های این پالت براق است و اگر پوست خشکی دارید، این سایه ظاهر بهتری روی پوستتان ایجاد می‌کند.

پالت سایه چشم ژوپیتر شماره 25-05

بافت پودری سایه‌ ژوپیتر بسیار نرم و لطیف است و برای آرایش براق و درخشان مناسب‌تر خواهد بود. پالت این سایه چشم حاوی 28 رنگ متفاوت و جذاب بوده که برای سلیقه‌ها و آرایش‌های مختلف طراحی شده است.

براش محصول برای پخش مناسب محصول خصوصا در روش کانتورینگ ایده آل نیست اما آینه آن بزرگ است.

پالت سایه چشم سوپرتاچ شماره 04-17

اگر به دنبال پالت رنگی متنوع برای سایه چشم عروس هستید و روی چند رنگ خاص تمرکز دارید،  پالت سایه چشم سوپر تاچ شماره 04-17 انتخاب ما به شما است.

این محصول با دو براش کوچک طراحی شده و جلوه براق، مات و اکلیلی روی چشم‌ها ایجاد می‌کند.

مدل‌های سایه چشم موجود در بازار کدام اند؟

انواع سایه چشم موجود در بازار در رنگ‌های مختلف و به سه شکل کرم پودر فشرده، پودر نیمه مایع و فوم کرمی تولید می‌شوند. هر یک از این محصولات معایب و مزایایی دارند و بانوان نیز به صورت سلیقه‌ای از انواع آن‌ها استفاده می‌کنند.

غنی‌ترین سایه چشم از نظر تعداد رنگدانه‌هایی که روی پلک قرار می‌گیرند سایه چشم پودری مایع است. اگرچه این محصول کیفیت بالایی دارد اما مدیریت آن پشت چشم کمی دشوار است و ممکن است هر کسی از پس استفاده اصولی و حرفه‌ای از این محصول برنیاید!

قبل از این که بخواهید سایه چشم را تمرین کنید، به راهنمای زیر برای خرید بهترین بافت سایه چشم دقت کنید:

  •  انواع سایه چشم فوم کرمی از نظر کاربری و استعمال روی پلک کاربری ساده‌تری دارند. با این حال برای هر نوع کاربری با هر سطح از مهارت انواع سایه پودری که به صورت فشرده تولید می‌شوند مناسب‌تر خواهند بود.
  •  ممکن است هنگام خرید سایه چشم درست ندانید که پالت‌های چند رنگی انتخاب کنید. توصیه ما برای شروع آموزش سایه چشم انتخاب پالت‌هایی است که حداقل سه رنگ داشته باشند. این رنگ‌ها معمولا با یک پایه مشترک و در سه درجه ملایم تا تیره تولید می‌شوند. گاهی هم سه رنگ ممکن است با هم متفاوت باشند.
  • مسئله بعدی انتخاب رنگ سایه چشم است. اگر نمی‌دانید دقیقا چه سایه چشمی با پوست شما سازگار است از رنگ‌هایی با تناژ طبیعی و نزدیک به پوست استفاده کنید. قهوه‌ای و طوسی متداول‌ترین رنگ‌هایی هستند که می‌توانید برای شروع آموزش سایه چشم استفاده کنید.

طیف رنگی مناسب پوستتان را انتخاب کرده‌اید؟

تکنیک اول در سایه چشم عروس انتخاب ترکیب رنگ است که می‌تواند ظاهر پوست را متحول کند. به طور کلی میکاپ آرتیست باید بداند که از کدام بازه رنگی برای پوست استفاده کند. بازه رنگی ملایم، متوسط یا تیره؟

اگر فردی مبتدی هستید ممکن است فکر کنید فقط یک سایه چشم برای هر بار استفاده کافی است. اما اگر قرار باشد به سبک حرفه‌ای‌ها آرایش کنید لازم است از تمام سایه‌های تیره و ملایم و روشن پالت برای ایجاد سایه چشم ایده آل استفاده کنید. در این زمینه به چند نکته کلیدی توجه کنید:

  • از سایه‌های روشن در پالت رنگ برای برجسته شدن نقاط خاصی از دور چشم استفاده می‌شود. معمولا سایه‌های روشن را برای گوشه داخلی چشم و استخوان زیر خط ابرو استفاده می‌کنند.
  • سایه‌های متوسط شکل پایه چشم را مشخص می‌کنند و از آن‌ها برای پیوند دو سایه روشن و تیره دور چشم استفاده می‌شود. مهم‌ترین قسمتی که می‌توانید آن را با سایه متوسط بپوشانید چین پلک است.
  • سایه‌های تیره برای کانتورینگ و عمق دادن به چشم‌ها استفاده می‌شوند. این سایه‌ها همان ترکیب رنگ‌های موثری هستند که باعث می‌شوند چشم‌ها در اصطلاح خمار، مست یا شهلا به نظر برسند. معمولا بخش‌های خارجی پلک، گوشه چشم و بخشی از چین پلک را با سایه تیره می‌پوشانند.

چطور مثل حرفه‌ای‌ها از سایه استفاده کنیم؟

شما هم ممکن است دوست داشته باشید به سبک آرایشگران سایه چشم عروس را یاد بگیرید و خودتان روی پلک‌ها پیاده کنید. اما برای حرفه‌ای بودن باید چند نکته را به یاد داشته باشید:

  1. در سایه چشم عروس پالت‌ها به صورت ترکیبی استفاده می‌شود. بنابراین از پالتی استفاده کنید که حداقل شش رنگ داشته باشد و طیف گسترده‌تری از رنگ‌ها در اختیارتان قرار دهد.
  2. بهترین راه برای ترکیب رنگ‌های پالت، ترکیب یک رنگ با رنگ دیگر از طریق حرکات دورانی آرام براش در پالت است. با این روش دو سایه رنگ کم‌تر با هم تقابل می‌کنند و بهتر ترکیب می‌شوند.

تکنیک اول: سایه چشم عروس به روش لایه‌های گرادیانت

  1. اولین قدم در این روش زیرسازی دور چشم با انواع کرم پودر گریم و پوشش اختصاصی دور چشم با کانسیلر تارت است.
  2. قدم دوم رنگی کردن براش با طیف میانی پالت سایه چشم است. وقتی که براش با رنگ میانی و متوسط پالت رنگ گرفت آن را به آرامی روی پلک قرار دهید و از چپ به راست حرکت دهید.
  3. قدم سوم به سایه تیره روی چشم مربوط می‌شود که باید با خط چشم شما قرابت داشته باشد. مثلا اگر از خط چشم آبی رنگ استفاده کرده‌اید سایه چشمتان را در همین بازه رنگی انتخاب کنید. تمرکز سایه چشم تیره دقیقا بالای خط مژه‌ها است و تا جایی ادامه می‌یابد که با سایه رنگ متوسط روی پلک ترکیب و یکدست شود.
  4. قدم چهارم استفاده از سایه چشم ملایم و روشن روی استخوان زیر ابرو و درست زیر ابروها است.
  5. اکنون می‌توانید مژه‌ها را با ریمل مناسب فرم دهید.
سایه چشم عروس
سایه چشم عروس

تکنیک دوم: سایه چشم عروس به روش کانتورینگ

  1. اولین قدم در این روش زیرسازی دور چشم با انواع کرم پودر گریم و پوشش اختصاصی دور چشم با کانسیلر مناسب است.
  2. قدم دوم استفاده از سایه چشم متوسط روی پلک و پخش آن با حرکت رفت و برگشتی براش روی چشم است. این گام مهم‌ترین مرحله در سایه چشم عروس است.
  3. قدم سوم استفاده از سایه چشم تیره رنگ روی چین ابرو و به سمت گوشه خارجی چشم است. با این حرکت سعی کنید سایه تیره را با سایه متوسطی که در مرحله قبل طراحی کرده بودید ترکیب کنید. از آن جایی که در تکنیک دوم سایه چشم عروس به روش کانتورینگ کار می‌کنیم می‌توانید سایه چشم تیره را تا زیر ابرو ادامه دهید.
  4. قدم چهارم استفاده از سایه چشم ملایم و روشن در ناحیه استخوان ابرو است. این سایه را درست بالای چین پلک و زیر ابرو به کار ببرید.
  5. در مرحله آخر پلک‌ها را با ریمل مناسب فرم دهید.
سایه چشم عروس
سایه چشم عروس

شما چه فکر می‌کنید؟

میکاپ آرتیست‌ها برای سایه چشم عروس از تکنیک‌های مختلفی استفاده می‌کنند. با این حال دو تکنیک گرادیانت و کانتورینگ متداول‌تر هستند و احتمالا این متد را در آرایش مدل‌ها و سلبریتی‌های دنیا دیده باشید. شرط سایه چشم مناسب استفاده از پالت رنگی مناسب و براش تخصصی سایه است.

شما چه فکر می‌کنید؟ کدام یک از روش‌های گفته شده را برای آرایش حرفه‌ای چشم‌ها می‌پسندید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *