از پوسته پوسته شدن صورتتان و یکدست نبودن کرم روی آن رنج می‌برید؟ کرم ضد آفتاب برای پوست خشک راهکار موثر برای ترمیم پوست آن دسته از افرادی است که همیشه درگیر عوارض حساسیت و خشکی پوست بوده‌اند!

بدون شک مهم‌ترین محصول مراقبت از پوست در 365 روز از سال کرم ضد آفتاب است. اما همین ضد آفتاب اگر متناسب با پوست خشک شما تولید نشده باشد می‌تواند اوضاع را وخیم‌تر کند. تا جایی که ازدیاد حساسیت پوستی خود را با تظاهرات جدی‌تر در فصول مختلف سال نشان دهد.

طبیعی است اگر با افزایش سن تغییر رنگ، چروکی و اثرات آفتاب سوختگی روی پوست تبدیل به دغدغه شما شوند. اما نگران نباشید. ما برای تک تک دغدغه‌های شما در زمینه مراقبت از پوست چاره‌ اندیشیده‌ایم. پس این مطلب مینی ژوپ را از دست ندهید!

بهترین مارک کرم‌ ضد آفتاب خارجی و ایرانی برای پوست خشک

پرفروش بازار

کرم ضد آفتاب و مرطوب کننده سی گل مدل Sunpro

فرمولاسیون ضد آفتاب سی گل برای پوست خشک همان کمپلکسی است که برای مرطوب کردن پوست‌ خشک و حساس شما توصیه می‌شود. این محصول فیلتر محافظی در برابر UVA ،UVB و IR دارد.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

این محصول از برند سی گل یک از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین کرم‌های ضد آفتاب مخصوص پوست خشک و لک‌دار بوده که با خواص آنتی اکسیدانی ویتامین E غنی سازی شده است.

کرم ضد آفتاب رنگی درمالیفت مدل SPF50

این کرم از درمالیفت حاوی تمام فیلترهای محافظتی در برابر اشعه‌های مضر خورشید است. بنابراین ضد آفتابی وسیع الطیف مخصوص پوست‌های چرب محسوب می‌شود.

 

کرم ضد آفتاب نئودرم مدل Highly Protective SPF50

کرم ضد آفتاب نئودرم SPF50 دارای ترکیبات سبوماین است که ترشح چربی پوست را تا حد زیادی تنظیم می‌کنند. بنابراین خشکی بیش از حد پوست را متعادل خواهد کرد.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

این محصول حاوی ذخایر آنتی اکسیدانی نظیر آلفا بیزابولول با اثرات ضد التهابی است. ضمنا در تولید آن از پارابن استفاده نشده است.

کرم ضد آفتاب رنگی آردن SPF46

کرم ضد آفتاب فیزیکال SPF 46 آردن عاری از جاذب های شیمیایی بوده و نوعی ضد آفتاب معدنی برای پوست خشک است. برای برطرف کردن خشکی و پوسته پوسته شدن، در ترکیب این کرم از مواد مرطوب کننده موثر استفاده شده است.

 

کرم ضد آفتاب اوسرین مدل +SPF50

این محصول از اوسرین حاوی ویتامین E است. این ویتامین از پیری زود‌رس و پیدایش لک جلوگیری کرده و تسکین‌دهنده‌ی التهابات پوستی و کاهش قرمزی آن است.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

در فرمولاسیون محصولات اوسرین از گلیسیریتینیک اسید استفاده شده است. این ترکیب از DNA سلولی حفاظت می‌کند و تاثیر به سزایی در پیشگیری از بروز انواع سرطان‌های پوستی دارد.

کرم ضد آفتاب شون رنگی بژ مدل Chamomile Extract

کافی است یک بار از کرم شون استفاده کنید تا بافت ملایم و لطیف آن شما را مجذوب خود کند. این محصول با آلفا بیزابولول در گیاه بابونه غنی سازی شده است. آلفا بیزابولول خاصیت رطوبت ­رسانی و التیام­ دهندگی قابل ملاحظه ای را به این فرآورده بخشیده است.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

این کرم خواص ضدپیری دارد و در فرمولاسیون آن از کلاژن هیدرولیز شده استفاده شده است.

کرم ضد آفتاب فیس دوکس مدل photosome

کرم ضد آفتاب فیس دوکس مخصوص پوست خشک و برای جلوگیری از پیری پوست تولید شده است. ترکیبی از انواع فیلترهای اشعه ماوراء بنفش در این محصول استفاده شده‌اند. بنابراین این محصول یک ضد آفتاب وسیع الطیف محسوب می‌شود.

کدام کرم ضد آفتاب برای پوست خشک مناسب است؟

اگر پوست خشک و حساسی دارید، شاید فکر کنید فقط کرم‌های پودری یا امولسیون‌هایی که چرب هستند برای رفع خشکی مناسب باشند. اما اگر تصمیمتان برای انتخاب بهترین مارک کرم ضد آفتاب مخصوص پوست خشک جدی باشد متوجه ترکیبات متفاوت و منحصر به فردی برای پوستتان در این محصولات می‌شوید.

4 گام تا خرید یک کرم مناسب پوست خشک

هر روز که از مصرف محصولات آرایشی پوست نامناسب برای پوست خشک بگذرد، وضعیت خشکی و حساسیت آن بدتر می‌شود. برای خرید بهترین محصولی که با پوست خشک شما سازگار باشد چند گام مهم باید طی کنید:

انتخاب ضد آفتاب وسیع الطیف با SPF 30 و بالاتر

بهترین SPF که بتواند پوست شما را نسبت به اشعه‌های UVA و UVB ضد ضربه کند ضد آفتاب وسیع الطیف است. اکنون اکثر ضد آفتاب‌های شیمیایی بازار با برچسب وسیع الطیف تولید می‌شوند.

حداقل SPF مناسب برای پوست خشک و آسیب دیده 30 و بالاتر است.

توجه به ترکیبات مفید متفرقه موجود در محصول

خیلی از ترکیباتی که در تولید این محصولات به کار برده می‌شوند در عمل تاثیری ندارند. اما حداقل کاری که به عنوان خریدار می‌توانیم انجام دهیم انتخاب ضد آفتاب‌هایی است که فرمولاسیون نرم کننده، مرطوب کننده و آنتی اکسیدان داشته باشند. به عنوان مثال برخی از این محصولات با سرامیدها و پپتیدهای موثر غنی سازی می‌شوند که اثرات ضد پیری دارند.

خواص نرم کنندگی در کرم های ضد آفتاب مخصوص پوست خشک

پوست خشک بر اثر دمای هوا و شستشوی مداوم آزرده است و بنابراین بهترین ضد آفتاب برای این نوع پوست باید خاصیت نرم کنندگی مناسب داشته باشد. پس به حضور روغن‌های طبیعی، عصاره مرکبات و سایر گیاهان در محصول دقت کنید.

استفاده از کمپلکس SPF 50 و نرم کنندگی

پوست خشک برای شادابی به این دو مورد نیازمند است: SPF برای جلوگیری از جذب اشعه‌های مضر و نرم کننده. بسیاری از کرم‌های ضد آفتاب که برای پوست خشک تولید می‌شوند خاصیت آبرسانی نیز دارند. اگر محصول دارای SPF 50 و بالاتر باشد کمپلکس قوی و مناسبی برای پوست حساس و خشک تشکیل می‌دهد.

شما چه فکر می‌کنید؟

همه معیارهای خرید کرم ضد آفتاب در خرید کرم ضد آفتاب برای پوست خشک نیز صدق می‌کنند. با این تفاوت که برای ترمیم و کاهش التهاب پوست خشک باید به دنبال ترکیبات مرطوب کننده و آنتی اکسیدان‌های قوی‌تری باشید.

شما چه فکر می‌کنید؟ کدام یک از انواع ضد آفتاب معرفی شده بازدهی بیش‌تری برای شما داشته‌اند؟

 

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *