آرایش چشم مطابق با روال معمولی و سلیقه هر فرد معمولا رضایت بخش است. اما این احساس رضایتمندی به محض این که وارد اینستاگرام و یوتیوب می‌شوید خیلی دوام نمی‌آورد. علت هم مشخص است. دنیای مجازی و اینفلوئنسرهایش به ما نشان می‌دهند این سبک آرایشی می‌تواند بهتر و کامل‌تر از چیزی که می‌بینیم باشد. شما این تجربه را نداشته‌اید؟

سایه‌هایی که در بخش‌های مختلف چشم ایجاد می‌شوند تاثیر زیادی روی هماهنگی و بالانس اجزای صورت دارند. از آن جایی که چشمان شما نقطه کانونی در چهره شما هستند، در بحث زیبایی به آرایش چشم‌ها توجه ویژه‌ای می‌شود. خود شما هم احتمالا آرایش چشم‌ها را نسبت به هر ناحیه دیگر از صورت در اولویت قرار می‌دهید تا با تمرکز و دقت بیش‌تری انجام شود.

چه به دنبال تکنیک‌های آرایشی برای برای زیبایی داخل چشم‌ها باشید و چه بخواهید جلوه خارج چشمان را تغییر دهید فرقی نمی‌کند. ما در این مطلب مینی ژوپ لیست کاملی از اقلام مورد نیاز برای آرایش چشم‌ها را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

در آرایش چشم جزئیاتی وجود دارد که شاید خیلی از بانوان از آن بی خبر باشند. مثلا برخی از خانم‌ها برای جذاب‌تر شدن چشمان همزمان از سایه و خط چشم استفاده می‌کنند. در حالی که از دیدگاه حرفه‌ای استفاده از همه رنگ‌ها و اقلام آرایشی به صورت همزمان نتایج رضایت بخشی ندارد.

به دنبال نافذ شدن و درشت شدن چشمانتان هستید یا آرایش خمار چشم را می‌پسندید؟ فرقی نمی‌کند چه نوع آرایش چشمی مطلوب شما است. حتی اگر حرفه‌ای نیستید، آرایش چشم چهار گام اساسی دارد که توسط میکاپ آرتیست‌ها به ترتیب زیر انجام می‌شوند:

گام اول: زیرسازی و رفع عیوب با کانسیلر

زیرسازی و رفع عیوب زیر چشم با با کانسیلر
زیرسازی و رفع عیوب زیر چشم با با کانسیلر

رنگ پوست اطراف چشم نقش مهمی در جلوه نهایی دارد. به همین سبب یک بار دیگر به معجزه کانسیلر در میکاپ اعتماد و برای رفع عیوب دور چشم از آن استفاده می‌کنیم.

کانسیلرها به شیوه‌های مختلفی استعمال می‌شوند. برخی از کانسیلرها اپلیکاتور یا پد خاص خود را دارند. اما خیلی از میکاپ آرتیست‌ها کانسیلر را با انگشت و به صورت نقطه‌ای دور چشم قرار می‌دهند. هدف استفاده از کانسیلرها برطرف کردن گودی، تیرگی، پف و خطوط زیر چشم است. پس اگر پوستتان در این ناحیه شفاف و صاف است از کانسیلر استفاده نکنید!

به دنبال کانسیلر خوب و باکیفیت هستید؟ چند نمونه از پرفروش‌ترین‌های بازار را در ادامه بررسی می‌کنیم:

پیشنهاد مینی ژوپ

کانسیلر میبلین شماره 120

میبلین معتبرترین برند تولید کننده کانسیلر در دنیا است که توسط بسیاری از اینفلوئنسرهای اینستاگرامی معرفی می‌شود. این محصول پوشانندگی فوق العاده برای پر و تیرگی اطراف چشم دارد و میکروفیل اسفنج آن به استعمال ساده‌تر محصول روی پوست کمک می‌کند.

قبل از خرید کانسیلر میبلین رنگ محصول را بر اساس رنگ پوستتان و از روی کاتالوگ محصول با دقت انتخاب کنید.

کانسیلر کالیستا مدل Cover Up شماره C11

یکی دیگر از کانسیلرهای محبوب، کانسیلر برند موفق کالیستا بوده که برای آرایش چشم توصیه شده است. این کانسیلر بافت نرم، سبک و مخملی روی پوست دور چشم داشته در مجموع با پوست دور چشم سازگاری دارد.

کانسیلر مای سری Black Diamond مدل Gentle Touch

پودرها و سایر فوندانسیون‌ها کاربرد واقعی کانسیلر را در آرایش چشم ندارند. کافی است یک بار کانسیلر مای را به صورت حرفه‌ای برای آرایش به کار ببرید تا تاثیر بافت سبک را دور چشمتان احساس کنید.

گام دوم: مدیریت مژه‌ها با ریمل و پرایمر مژه

آرایش چشم و مژه‌ها با ریمل و پرایمر مژه
آرایش چشم و مژه‌ها با ریمل و پرایمر مژه

همان طور که قبل از رنگ کردن یک دیوار سطح آن را با رنگ‌های پایه زیرسازی می‌کنند، آرایش چشم نیز به زیرسازی نیاز دارد. در این بین پر حجم شدن و تغییر حالت مژه‌ها تاثیر شگفت انگیزی روی حالت چشم خواهد داشت.

اولین گام قبل از استفاده از ریمل، پرایمر مژه است. پرایمرها ترکیباتی برای ثابت کردن سایه

مژه هستند و به پایداری و ماندگاری ریمل روی مژه کمک می‌کنند.

به پرایمرها می‌توانید به عنوان یک سپر در برابر ماسیدن، به هم خوردن و کمرنگ شدن آرایش چشمتان نگاه کنید. از این رو ترکیب پرایمر و ریمل برای آرایش چشم به صورت حرفه‌ای ضروری به نظر می‌رسد.

پرایمر مژه گلدن رز مدل فرچه ای

برند گلدن رز ترکیه یکی از تولیدکنندگان معروف پرایمر در سطح دنیا است. پرایمر مژه رز گلدن با بافتی سبک جهت افزایش دوام و ماندگاری ریمل استفاده شده و باعث افزایش حجم و بلندی مژه‌ها می‌شود. این پرایمر حاوی مواد فعال از جمله ویتامین E و پرو ویتامین B5 برای تقویت مژه‌ها است.

ریمل حجم دهنده بورژوآ مدل Volume Glamour

ریمل بورژوآ پرفروش‌ترین برند در بازار ایران با حداکثر رضایتمندی است. این ریمل ضخامت مژه‌ها را بیش‌تر کرده و آن را مشکی‌تر از حالت عادی خود نشان می‌دهد. همین امر در گیرا کردن چشم‌ها تاثیر زیادی دارد.

گام سوم: سایه حرفه‌ای چشم

نحوه زدن سایه چشم
نحوه زدن سایه چشم

برای خیلی از بانوان استفاده از سایه ملایم چشم کافی است تا از اندازه و گیرایی چشمان خود راضی باشند. رنگ‌های ملایم سایه چشم می‌توانند به تنهایی اطراف چشم را پوشانده و آن را درشت‌تر نشان دهند. پس اگر وقت کافی برای استفاده از خط چشم با دقت کافی ندارید، می‌توانید از یک سایه چشم با کیفیت و استاندارد استفاده کنید.

سایه چشم این لی مدل Lavender Paradise

سایه‌چشم پودری این‌لی با بافت مخملی به راحتی روی پلک پخش شده  و به مدت طولانی ثابت می‌ماند. رنگ‌های این پالت رنگی از رنگ‌های پرکاربرد هستند که به شما در داشتن آرایشی ایده‌آل کمک می‌کند.

تن رنگ بادمجانی، یاسی، بنفش و صورتی این محصول را به یکی از سایه‌های محبوب بازار تبدیل کرده اند.

سایه چشم لاوینگ مدل LOV

برای آرایش چشم مست جهت درشت کردن و گیرایی بیش‌تر چشمانتان، سایه چشم لاوینگ پیشنهاد مینی ژوپ به شما است.

این محصول ایرانی از لوازم آرایشی پرطرفدار و مقرون به صرفه بوده و از ارزش خرید آن به نسبت قیمت بالا است.

گام چهارم: کشیدن خط چشم

نحوه کشیدن خط چشم
نحوه کشیدن خط چشم

برای کسانی که به دنبال آرایش چشم به صورت کامل و ایده آل هستند، خط چشم در حکم تیر خلاص است. بعد از ریمل و پرایمر، دو انتخاب برای تکمیل کردن آرایش وجود دارد: خط چشم یا سایه چشم. اگر سایه چشم را انتخاب می‌کنید بهتر است خط چشم را کنار بگذارید.

خط چشم به دو صورت مایع و مدادی و در رنگ‌های مختلف تولید می‌شود. اگر از سایه چشم استفاده نمی‌کنید احتمالا خط چشم اولویت اول شما برای تهیه قاب بزرگ‌تر دور چشم و ایجاد حالات مختلف باشد.

سوالات متداول پیرامون آرایش چشم و لوازم آرایشی آن

چطور آرایش چشم کنیم؟ ( چطور چشم را آرایش کنیم؟)

آرایش سریع و حرفه‌ای چشم چهار گام دارد: استفاده از کانسیلر چشم استفاده از پرایمر و ریمل مژه استفاده از سایه چشم استفاده از خط چشم

بهترین آرایش چشم چیست؟

برای آرایش حرفه‌ای چشم ابتدا باید پوست دور چشم را با کانسیلر شفاف و یکدست کنید. حالا نوبت به افزایش گیرایی و نفوذ چشم‌ها با ریمل، پرایمر، سایه و خط چشم می‌رسد.

شما چه فکر می‌کنید؟

هر کسی سلیقه و سبک آرایشی مختص خود را در آرایش چشم دارد. با هر سلیقه و دیدگاهی ابتدا باید اصول اصلی و مراحل آرایش حرفه‌ای چشم را پیاده کنید. قبل از هر چیز لازم است عیوب دور چشم را با کانسیلر برطرف کنید. در مرحله بعد می‌توانید با استفاده از پرایمر و ریمل مژه، سایه و خط چشم روی بیرون و برون چشم کار کنید.

شما چه فکر می‌کنید؟ مراحل حرفه‌ای آرایش چشم از دیدگاه شما چیست؟ کدام یک از محصولات معرفی شده را برای بهترین آرایش چشم توصیه می‌کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *