رنگ کردن موها نوعی اقدام خلاقانه برای کشف زیبایی‌های پنهان چهره شماست. پس استفاده از محصولات مراقبت از موی رنگ شده بعد از صرف وقت و هزینه زیاد در سالن‌های زیبایی منطقی به نظر می‌رسد. شما عاشق رنگ موی خود هستید و نباید جلوه تازه آن‌ها را به خاطر استفاده از یک شامپو، ماسک مو یا نرم کننده نامناسب از دست دهید. اینطور فکر نمی‌کنید؟!

رنگ کردن شروع یک دوره متفاوت و حساس برای موها است. رنگ جدیدی که اولین بار روی موهای خود می‌بینید به همین شکل باقی نمی‌ماند و به واسطه اشتباهات ما ممکن است خیلی زود جلوه خود را از دست بدهد. از طرف دیگر این سلامت موها است که به واسطه مصرف مواد شیمیایی تهدید می‌شود.

با این اوصاف حیات و حفظ جنس اصیل موهای رنگ شده تا حد زیادی به محصولات مراقبتی مربوط می‌شود که در این دوره استفاده می‌کنیم. برای انتخاب این محصولات هرگز نگرانی به خود راه ندهید. نقد امروز کمک می‌کند تا همچنان چشمه خلاقیتتان برای رنگ کردن موها به جوشیدن ادامه دهد!

بهترین محصولات مراقبت از موی رنگ شده کدام هستند؟

طبق تجربه، رنگ کردن و دکلره یکی از آفات موها به شمار می‌روند و در دراز مدت جنس موها را به صورت چشمگیری تغییر می‌دهند. در چنین شرایطی حفاظت و مراقبت از موها بیش از پیش اهمیت می‌یابد تا از تاثیر مواد شیمیایی روی موها کاسته شود. اما مزایای استفاده از محصولات مراقبت از موی رنگ شده به همین جا ختم نمی‌شود!

رنگ کردن مو فرایندی زمانبر است و گاهی مسیر تصمیم گیری تا تبدیل رنگ موها به آن چه می‌خواستیم خیلی طولانی می‌شود. این در حالی است که با بی‌دقتی‌های کوچکی ممکن است ساعت ها وقت و آن همه زحمت و هزینه به باد روند! در چنین شرایطی محصولات تثبیت کننده رنگ مو هستند که به کمک ما می‌شتابند.

از زمان رنگ کردن موها تا وقتی که قصد تجدید یا تغییر آن را داریم باید سبک مراقبت از موی خود را تغییر دهیم. در ادامه سبد پیشنهادی ما را برای حفظ رنگ مو و مراقبت از آن‌ها را می‌خوانید.

محصولات موثر در تثبیت رنگ مو

اولین گام برای شروع دوره مراقبتی از مو رنگ شده، تغییر رژیم غذایی ریشه و ساقه‌های موها است. با تغییر رژیم غذایی موها، رنگ مورد علاقه شما بهتر از گذشته روی موها تثبیت می‌شود. این در حالی است که استفاده از شامپو، ماسک و نرم کننده‌های معمولی به سبب فرمولاسیون متفاوت آن‌ها ممکن است به رنگ موی شما آسیب بزند.

متاسفانه یا خوشبختانه محصولات تخصصی موها رنگ شده به اندازه محصولات موهای عادی گسترده نیستند. اما همین بازار کوچک هم برای خلاص شدن از شر کدورت و کمرنگ شدن مو در اثر شامپوهای غیر تخصصی کافی است!

اصل اول در نگهداری از رنگ موها کاهش شستشوی هفتگی است. ضمن این که هر بار در کنار مصرف محصولات مراقبت از موی رنگ شده باید از آب ولرم استفاده کنید.

شامپو تثبیت کننده رنگ موی انار سینره

شامپو تثبیت کننده رنگ موی انار سینره یکی از همان محصولات تخصصی موهای رنگ شده است که در این امر به ما کمک می‌کند. این محصول به صورت ویژه برای کسانی تولید شده که از کدورت مو بعد از هر بار شستشو می‌نالند و معتقدند جلای واقعی رنگ مو را از بین می‌برد.

در فرمولاسیون شامپوی تثبیت‌کننده‌ی رنگ موی سینره سعی شده از مواد طبیعی جهت ترمیم و حفظ رنگ مو بهره گرفته شود. تفاوت این شامپو با سایر محصولات مراقبت از موی رنگ شده قدرت شستشوی ملایم آن است. شویندگی ملایم به همراه مواد آنتی‌اکسیدان و مواد ترمیم‌کننده باعث حفظ سایه رنگ روی مو می‌شود.

البته که در میان محصولات مراقبت از موی رنگ شده، گران‌ترین شامپو بهترین شامپو نیست. برخی از برندهای داخلی با بهره گیری از فرمولاسیون پیشرفته و غنی از عصاره‌های گیاهی، گزینه مقرون به صرفه‌ای را برای مراقبت از مو ارائه کرده‌اند.

شامپو فولیکا مخصوص موهای رنگ شده

شامپو فولیکا مخصوص موهای رنگ شده محصول برگزیده دیگری برای تثبیت موهای رنگ شده بانوان و آقایان است. عوامل حالت دهنده، مواد معدنی و ویتامین‌ها در کنار فرمولاسیون ملایم شویندگی این شامپو سبب تمایز آن نسبت به سایر رقبا شده است. اگر دفعات استحمام خود را کاهش دهید و هر بار از شامپو فولیکا استفاده کنید احتمالا تا حد زیادی از شر زبری موهایتان خلاص شوید.

آن چه این محصولات را متمایز می‌کند

در بسیاری از محصولات تثبیت موی رنگ شده از PH خنثی برای برطرف کردن مواد قلیایی روی مو استفاده می‌شود. در نتیجه زبری و خشکی موها بعد از رنگ شدن کاهش می‌یابد.

شامپوهای ترمیم کننده موهای رنگ شده

در اغلب موارد استفاده از رنگ مو باعث شکنندگی و حتی موخوره می‌شود. موی رنگ شده آسیب‌ پذیرتر از موی طبیعی بوده و هر بار استفاده از سشوار، شامپوهای معمولی و حرارت دهی روند تحلیل ساقه مو را تسریع می‌کند. شامپوهای ترمیم کننده مو خاصیت آبرسانی متفاوتی نسبت به شامپوهای معمولی دارند و همین موضوع آن‌ها را متمایز می‌کند.

شامپو ترمیم کننده لافارر

اگر به دنبال یک ترمیم کننده مناسب هستید شامپو مخصوص موهای رنگ شده و آسیب دیده لافارر را در سبد مراقبتی خود قرار دهید. لافار با خاصیت تقویت‌کنندگی و براق کنندگی به حفظ زیبایی و سلامت موهای رنگ شده کمک می‌کند. پس از هر بار استفاده از این شامپو می‌توانید از عدم پاک شدن تدریجی رنگ توسط عوامل خارجی مانند آفتاب مطمئن شوید.

شامپو مو رنگ شده زی موی

خوشبختانه برندهای زیادی فرمولاسیون تخصصی خود را برای ترمیم موهای رنگ شده ارائه کرده‌اند. شامپو مو رنگ شده زی دارای اکسیر کرافکت است که به احیا حالت و زیبایی مو کمک می‌کند. فیلتر UV این محصول از رنگ مو در برابر اشعه فرابنفش خورشید و گرد و غبار حافظت می‌کند.

برخی از محصولات ترمیم کننده همزمان خاصیت تثبیت کنندگی رنگ را نیز ایفا می‌کنند. به این صورت که با دارا بودن عوامل ترمیم کننده محلول در آب و محلول در چربی به ساقه مو متصل می‌شوند. سپس مو را با پروتئین هیدرولیز شده جوانه گندم و نوع خاصی از سیلیکون تغذیه می‌کنند. این مکانیسم از خروج مولکول‌های بزرگ رنگ جلوگیری کرده و به تثبیت رنگ کمک می‌کند.

نرم ‌کننده‌های تخصصی موهای رنگ شده

در بین محصولات مراقبت از موی رنگ شده، نرم کننده‌ها و رطوبت‌رسان‌های قوی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند. اکثر بانوان به سبب حساسیتی که در انتخاب شامپو دارند ترجیح می‌دهند از شامپوی اصلی خود در کنار نرم کننده استفاده کنند. بنابراین نرم کننده موی رنگ شده بخش حذف ناشدنی در سبد محصولات مراقبتی از مو خواهد بود.

موهای رنگ‌شده به دلیل اینکه تحت تاثیر رنگ و دکلره قرار گرفته‌اند بافت و جنسی خشک پیدا می‌کنند. در کنار این خشکی، شستشو مکرر طبق عادت قدیمی به بافت مو آسیب بیش‌تری وارد می‌کند. درست همین جا است که به نرم کننده مو رنگ شده نیاز پیدا می‌کنید.

اما نرم کننده موهای رنگ شده با موهای معمولی چه فرقی دارد؟ نرم کننده موی رنگ شده یک لایه محافظتی سیلیکونی روی موها ایجاد می‌کند. این لایه یک محافظ موثر برای جلوگیری از اشعه مضر آفتاب، شانه کشی و استفاده از حرارت خواهد بود.

نرم کننده مو رنگ شده زی

در بین برندهای شناخته شده، نرم کننده مو رنگ شده زی محصولی است که به خوبی رضایت مشتریان را کسب کرده است. این نرم کننده حاوی عصاره آرگان، دو اکسیر قدرتمند کراویس و کرافکت و ویتامین‌های E و B5 است که شانه کشی مو را راحت‌تر می‌کنند.

نرم کننده عمیق سینره مدل Pomegranate Revitalizing

به جز نرم کنندگی طبیعی، برخی از محصولات به عنوان نرم کننده و آبرسان عمیق ساقه مو شناخته می‌شوند. از میان سایر محصولات مراقبت از موی رنگ شده، محصول نرم کننده عمیق سینره مدل Pomegranate Revitalizing این ویژگی را دارد.

مواد آنتی اکسیدان حاصل از عصاره انار، وجود اسیدهای آمینه و ترکیبات PCA و پروتئین هیدرولیز شده گندم از ترکیبات اصلی این محصول هستند. مجموع این ترکیبات سبب افزایش چسبندگی فلس‌های کوتیکول به یکدیگر و حفظ رطوبت درونی ساقه مو می‌شوند.

اگر به دنبال محصولی برای نرم کنندگی، تثبیت رنگ مو، ترمیم کننده و تغذیه کننده مو هستید سینره را در سبد خرید خود قرار دهید.

آن چه محصولات نرم کننده را متمایز می‌کند

PH نرم کننده موی رنگ شده ملایم و متناسب با موهای شما است. این محصولات فاقد پارابن و هرگونه مواد آلرژن هستند و خیلی سریع‌تر با موها سازگاری پیدا می‌کنند. کافی است پس از مصرف شامپو، مقداری از نرم کننده را روی ساقه مو بمالید و ماساژ دهید.

محصولات مغذی پوست و موی رنگ شده

بعد از شامپو، نرم کننده و شانه کشی مناسب، محصولات تغذیه کننده مو در اولویت سوم قرار می‌گیرند. در دنیای امروز که رنگ کردن موها بخش جدانشدنی آرایش و زیبایی است قطعا موهای رنگ شده به یک رژیم مجزا و مناسب نیاز دارند. اگرچه بخشی از این نیاز به واسطه مصرف شامپو مناسب برطرف می‌شود اما کافی نیست!

مکانیسم آسیب رسانی رنگ‌ها که قرار است با محصولات مراقبت از موی رنگ شده جبران شوند پیچیده نیست. معمولاً در رنگ موها برای تغییر رنگ‌دانه اصلی ساقه از ترکیبات قلیایی استفاده می‌‌شود. این ترکیبات در یک فرمولاسیون خنثی استفاده می‌شوند؛ اما همیشه قدری از مواد قلیایی روی تار موها باقی می‌ماند.

دانه‌های باقی مانده بخش زیادی از منافذ طبیعی و فولیکول مو را مسدود می‌کنند. همین موضوع مانع از جذب مواد مغذی و تنفس سطحی ساقه مو می‌شود. بنابراین موی رنگ شده نسبت به مواد آسیب‌زا خارجی به حمایت بیش‌تری نیاز دارد. برای این محافظت هم به بازسازی لیپیدها و افزایش مدت زمان بسته نگه داشتن فولیکول‌ها  توام با تثبیت رنگ مو نیاز داریم.

ماسک موی رنگ شده لورآل Elseve مدل Color Vive

هدف اصلی در استفاده از ترکیبات مغذی مو نظیر کرم و ماسک مو تامین شرایط بهتر جهت تغذیه و آبرسانی به ساقه مو است. یکی از محصولاتی مراقبت از موی رنگ شده، ماسک موی رنگ شده لورآل Elseve مدل Color Vive است.

کمپانی لورآل در زمینه‌ تولید محصولات بهداشتی و آرایشی سابقه‌ای درخشان دارد. این شرکت این بار علاوه بر انواع شامپوها و کرم‌های مراقبتی خود، ماسک تقویتی مخصوص موهای رنگ شده را طراحی و عرضه کرده است. این ماسک از ترکیبات مغذی و مخصوصی تهیه شده که با فرمولاسیون خاص خود، به عمق موها نفوذ می‌کند.

ماسک لورآل را باید روی موهای تمیز و مرطوب استفاده کنید. به همین منظور لازم است ابتدا موها را با شامپو مناسب موی رنگ شده شستشو دهید. سپس مقداری از ماسک را روی ساقه‌ی مو بمالید و برای نفوذ به عمق ساقه بدان فرصت می‌دهیم. بعد از شستشو می‌توانید از درخشندگی 80 درصدی موهایتان نسبت به گذشته لذت ببرید.

آن چه ماسک موی لورآل را متمایز می‌کند

این ماسک با مواد مغذی و فیلتر اشعه فرابنفش تقویت شده است. بنابراین از مو در برابر آسیب‌های محیطی مانند اشعه‌ی نور خورشید محافظت می‌کند.

ماسک مو چه فایده ای دارد؟

ماسک مو ترکیبی مغذی حاوی ویتامین‌ها، آنتی اکسیدان‌ها و عوامل نرم کننده مو است. استفاده از ماسک موی رنگ شده بعد از هر بار رنگ کردن مو جهت بازیابی ساختار قدیمی مو مفید خواهد بود.

چه شامپویی برای موهای رنگ شده مناسب است؟

برای موهای رنگ شده باید شامپویی مجزا با PH مناسب و نزدیک به مو استفاده کرد. PH مناسب شامپو رنگ شده ذرات قلیایی رنگ را از پوست و ساقه مو می‌زداید. در عین حال قابلیت شستشو ملایم‌تر برای تثبیت رنگ دارد.

برای تثبیت رنگ مو چه کنیم؟

بهترین راه برای تثبیت رنگ مو استفاده از شامپوهای تثبیت کننده رنگ مو مناسب است. دفعات شستشو موها را کاهش داده و هر بار از شامپو ترمیم کننده مخصوص موهای رنگی استفاده کنید.

مراقبت از موی رنگ شده را فراموش نکنید!

محصولات مراقبتی برای موهای رنگ شده
محصولات مراقبتی برای موهای رنگ شده

رنگ و دکلره همیشه با افزایش نگرانی خانم‌ها پیرامون سلامت و نرمی موها همراه بوده است. اما این نگرانی با انتخاب محصولات مراقبت از موی رنگ شده نظیر شامپو، نرم کننده و ماسک مو  تا حد زیادی برطرف می‌شود.

بهتر است در خرید شامپو از محصولاتی استفاده کنید که علاوه بر ترمیم مو، به حفظ رنگ موها کمک می‌کند. استفاده از ماسک یا کرم مو پس از هر بار شستشو به آبرسانی موها و حفظ حالت طبیعی آن‌ها کمک می‌کند.

شما چه فکر می‌کنید؟ کدام یک از محصولات معرفی شده در سبد مراقبت از موهای رنگ شده قرار دارد؟ تجربیات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *