شاید این روز‌ها به دلیل وجود بیماری نتوانیم مانند سابق به طور مرتب به سالن‌های زیبایی برویم و به زیبایی و نظافت شخصی خود رسیدگی کنیم. اما تکلیف چیست؟ باید در خانه بمانیم و به طور مثال نتوانیم برای مدت‌ها ناخن های‌مان را مانیکور و پدیکور کنیم؟ خیر این طور نیست بلکه با یاد گرفتن انجام کار‌های ناخن‌های‌تان و خرید وسایل مورد نیاز مانیکور و پدیکور در خانه می‌توانید خودتان آرایشگر خودتان باشید. با مینی‌ ژوپ همراه باشید.

لیست وسایل مورد نیاز مانیکور و پدیکور در خانه

ست محبوب

ست مانیکور و پدیکور کیانگ رن کد 636 بسته 7 عددی

هر خانمی بهتر است حداقل بسته به نیاز خود یک ست مانیکور و پدیکور جمع و جور و قابل حمل داشته باشد. این ست هم برای استفاده‌ی شخصی و هم استفاده‌ی سالنی مناسب است زیرا تمام محصولات آن کیفیت لازم برای استفاده‌های طولانی مدت را دارند.

ناخن‌گیر‌های این ست بسیار تیز هستند و به راحتی ناخن‌ها را کوتاه می‌کنند علاوه بر این‌ها قیمت مناسب و طراحی شیکی نیز دارد.

ست مانیکور و موچین یومی مدل Beauty20 بسته 5 عددی

اگر دنبال مدل‌های ساده‌تر ست‌های مانیکور و پدیکور هستید این ست می‌تواند برای‌تان انتخاب مناسبی باشد. ست مانیکور و موچین یومی علاوه بر انجام مانیکور در منزل می‌تواند در سفر نیز همراه شما باشد.

قیمت بسیار مناسب این ست باعث شده تا هر کسی بخواهد حداقل یکی از آن‌ها را در کیف شخصی خود داشته باشد تا به محض نیاز بتواند از آن استفاده کند.

ست مانیکور مدل 2000 بسته 10 عددی

اگر به دنبال یک ست کمی پیشرفته‌تر هستید این ست از مدل‌های قبلی ابزار بیشتری داشته و در نتیجه کارایی بیشتری نیز دارد. این ست شامل ۱۰ قطعه با جنس استیل است که در یک کیف چرمی جا داده شده است.

قطعات این ست مقاومت بسیار بالایی دارند و به صورتی طراحی شده‌‌اند که بتوان از هر قطعه بیشترین استفاده را داشت.

ست مانیکور کلیزنر مدل pro بسته 6 عددی

از دیگر ست‌های مانیکور و پدیکور جمع و جور و قابل حمل می‌توان به این ست کلیزنر اشاره کرد که با وجود کوچک بودن آن کارایی بسیار خوبی دارد.

جنس قطعات موجود در این ست کیفیت بسیار بالایی دارند به طوری که به محض دست گرفتن آن‌ها متوجه کیفیت و کارایی خوب آن خواهید شد. این ست داخل یک کیف چرمی ساده و شیک قرار دارد که به زیبایی بصری آن نیز می‌افزاید.

ست پدیکور و مانیکور آ ا گ مدل MPS 5693

اگر به دنبال یک ست مانیکور و پدیکور همه چیز تمام هستید که هم طراحی زیبایی داشته باشد هم کاربرد بالایی داشته باشد این دستگاه قطعا برای شما طراحی شده است. این ست شامل ۱۰ قطعه‌ی بسیار پر کاربرد برای انجام مانیکور و پدیکور از جمله جلا دهنده، سری زبر و نرم برای سوهان کشیدن ناخن‌ها، سری از بین برنده‌ی سطوح زبر، ۲ عدد سری مخروطی، یک عدد فرچه‌ی ناخن، ۱ عدد تیغه‌ی پلاستیکی و یک عقب‌کش است.

منبع تغذیه‌ی این دستگاه باتری قابل شارژ است که امکان استفاده از آداپتور را نیز دارد. این دستگاه مجهز به خشک کن ناخن است که می‌توانید بعد لاک زدن تنها در چند دقیقه لاک‌های خود را کاملا خشک کنید. با خرید این دستگاه می‌توانید کار‌های مانیکور و پدیکور خود را در منزل به راحتی انجام دهید.

ست مانیکور تری سون کد TS-0700 V بسته 9 عددی

یکی دیگر از ست‌هایی که کاربرد بسیار بالایی در انجام مانیکور و پدیکور در منزل دارند ست تری سون است. این ست شامل ۹ قطعه از جمله ناخن گیر و سوهان‌های مخصوص این کار است. این ست طراحی بسیار زیبایی نیز دارد که می‌توانید به راحتی آن را روی میز آرایش خود بگذارید تا به زیبایی اتاق خواب شما بیفزاید.

بافر ناخن او.پی.آی مدل 001

حال نوبت به معرفی چند قطعه است که ممکن است در این ست‌هایی که به شما معرفی کردیم وجود نداشته باشید و مجبور شوید جداگانه آن‌ها را تهیه کنید. قطعه‌ی اول بافر ناخن است که همان طور که قبلا گفتیم برای صاف و درخشان کردن سطح ناخن از آن استفاده می‌کنیم.

این قطعه حتی برای خانم‌هایی که لاک نمی‌زنند نیز مناسب است زیرا می‌توانند با استفاده از این بافر‌ها سطح ناخن خود را براق کنند تا حتی بدون لاک نیز ناخن‌های‌شان زیبا به نظر برسد.

سوهان ناخن OPI مدل دوطرفه 100/180

سوهان ناخن جزء ابزاری است که حتی اگر نخواهید ناخن‌های خود را مانیکور کنید نیز یکی از آن‌ها را در منزل نیاز دارید. این سوهان ناخن جزء پرکاربرد‌ترین سوهان‌های ناخن موجود است که هم برای ناخن‌های پا و هم دست مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول دارای دو روی متفاوت است که یکی زبر و دیگری نرم‌تر است و هرکدام کاربرد‌های خاص خودشان را دارند.

تاپ کات گلدن رز مدل TC

تاپ کت لایه‌ی پایانی لاک ناخن‌های شماست. در خرید تاپ کات نیاز به صرف هزینه‌ی زیادی نیست بلکه می‌توانید در برند‌های ایرانی نیز تاپ کات‌های با کیفیتی پیدا کنید. تاپ کات گلدن رز به دلیل فرچه‌ی پهن و ایجاد یک لایه‌ی مقاوم بر روی ناخن‌ها می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای انتخاب تاپ کات باشد.

این تاپ کات باعث زودتر خشک شدن ناخن شده و با ایجاد یک لایه‌ی مقاوم باعث می‌شود تا لاک دیرتر از روی ناخن‌های‌تان بپرد.

لاک پایه مای شماره 601

لاک پایه نیز برای ماندگاری بیشتر لاک بر روی ناخن به کمک تاپ کات می‌آید و مجموع این‌ها با هم باعث می‌شوند تا لاک شما درخشان‌تر و زیبا‌تر به نظر برسد. لاک پایه‌ی مای به سرعت خشک می‌شود و نیاز نیز مدت طولانی صبر کنید تا بتوانید لاک زدن را شروع کنید.

به خاطر داشته باشید که بسته به نیاز خود می‌توانید از لاک‌های پایه‌ی رنگی نیز استفاده کنید.

مانیکور و پدیکور در خانه و لوازم مورد نیاز

قبل از هر چیزی بگذارید یک چیز را خاطر نشان کنیم که هر چه‌قدر هم سعی کنید ناخن‌های‌تان را در منزل درست کنید به سختی می‌توانید نتیجه‌ای مشابه نتیجه‌ی کار آرایشگران حرفه‌ای را به دست آورید. پس بدانید این کار، کار ساده‌ای نیست و به تمرین بسیار زیادی نیاز دارد.

چه بخواهید پول‌تان را پس انداز کنید و چه به هر دلیلی نتوانید به سالن‌های زیبایی بروید می‌توانید خودتان شروع به یادگیری مانیکور و پدیکور در خانه کنید. همان طور که گفتیم این کار، کار ساده‌ای نخواهد بود اما دلیل بر غیر ممکن بودن آن نیز نیست.

برای بسیاری از خانم‌ها ست کردن لاک ناخن با لباس‌های‌شان بسیار مهم است و یا عده‌ای دیگر نمی‌توانند مدت طولانی یک رنگ لاک را روی ناخن‌های‌شان تحمل کنند و مجبور هستند هفته‌ای یک بار برای مانیکور و پیکور به آرایشگاه رفته و در طول ماه هزینه‌های زیادی را صرف انجام کار‌های ناخن‌های‌شان کنند.

علاوه بر تمام این‌ها امروزه با وجود بیماری کرونا رفتن به سالن‌های زیبایی از خطرناک‌ترین کارها محسوب می‌شود که البته می‌توان به سادگی آن را با یک مانیکور ساده‌ی خانگی جایگزین کرد.

قصد نداریم با توضیحات پیچیده در مورد مانیکور و پیکور حرفه‌ای شما را گیج کنیم بلکه سعی می‌کنیم در ۱۰ مرحله‌ی بسیار ساده انجام مانیکور و پیکور را به شما آموزش دهیم. البته قبل از هر چیزی یادتان باشد که اگر می‌خواهید لاک روی ناخن‌های‌تان زیبا‌تر جلوه کند حتما از لاک‌های با کیفیت استفاده کنید.

مراحل انجام مانیکور و پدیکور در خانه

1- ناخن‌های خود را تمیز کنید

اگر ناخن‌تان لاک دارد و یا دور نخن‌های‌تان از قبل رنگی مانده است با یک لاک پاک کن آن‌ها را به آرامی پاک کنید و سطح ناخن‌های‌تان را کاملا تمیز کنید. حتی اگر لاکی روی ناخن‌های‌تان نیست پنبه را کمی آغشته به لاک پاک کن کرده و به آرامی بر روی سطح ناخن بکشید تا هرچه چربی یا کثیفی روی سطح ناخن‌تان است از بین برود.

پس از انجام این کار حتما دست خود را با آب و صابون بشویید.

2- کوتاه کردن ناخن‌ها، سوهان کشی و بافر کشی

اگر ناخن های‌تان نیاز به کوتاه شدن دارند آن‌ها را به یک اندازه‌ترین حالت ممکن کوتاه کنید. سعی کنید ناخن‌های‌تان را کم کم کوتاه کنید تا بتوانید همه را به سایز دل‌خواه خود برسانید. اگر ناخن‌های‌تان برای بار اول زیاد یک اندازه نشد نگران نباشید هیچ کس آن قدر‌ها که فکر می‌کنید به یک دست بودن ناخن‌های شما توجه نمی‌کند. پس حساسیت خود را کنار بگذارید و فقط سعی کنید که قد ناخن‌های‌تان به یک اندازه‌ترین حالت ممکن باشد.

بعد از آن ناخن‌های‌تان را به هر شکلی که می‌خواهید (گرد، صاف، تیز و ...) سوهان کشی کنید و دقت داشته باشید که در ارتفاع ناخن‌های‌تان تغییری ایجاد نکنید. اگر در سوهان کشی حرفه‌ای نیستید این کار را به آرامی انجام دهید تا بعد از مدتی روش استفاده از سوهان دست‌تان بیاید.

در مرحله‌ی آخر نیز با سطح صاف و نرم بافر ناخن‌های خود را بافر بکشید تا سطح ناخن‌های‌تان یک دست و تمیز شود. بافر کشی ناخن‌ها باعث می‌شود لاک روی آن‌ها خیلی تمیز‌تر و شفاف‌تر به نظر برسد پس برای انجام مانیکور حرفه‌ای‌تر این مرحله را حتما انجام دهید.

3- ناخن‌های خود را خیس کنید

می‌توانید در یک کاسه‌ی کوچک مقداری آب ولرم بریزید و در آن چند قطره نرم کننده بریزید. سپس دست‌های‌تان را ۵ الی ۱۰ دقیقه در آن آب استراحت دهید تا کاملا خیس بخورد. این کار باعث می‌شود کوتیکول دور ناخن‌های‌تان راحت‌تر عقب برود و سطح ناخن کاملا تمیز و مرطوب شود.

بعد از این مرحله دست خود را تمیز آب‌کشی کرده و خشک کنید.

4- مرحله‌ی استفاده از عقب کش

با یک عقب کش استریل شده کوتیکول ناخن‌های‌تان را به آرامی به عقب بکشید. دقت کنید در این مرحله اصلا نباید به کوتیکول ناخن‌های‌تان آسیبی وارد کنید. پس هر چه آرام‌تر این کار را انجام دهید. حتما در سالن‌های زیبایی بعد از این مرحله کوتیکول  را از ناخن‌های‌تان جدا می‌کند اما ما دیگر قرار نیست این کار را انجام دهیم.

کوتیکول ناخن باعث جلوگیری از ورود آلودگی و باکتری به داخل ناخن می‌شود و بریدن آن و جدا کردن آن از ناخن با هر ابزاری به شدت غیر بهداشتی خواهد بود. پس عقب راندن آن‌ها برای داشتن ناخن‌های تمیز کافیست.

5- ماساژ انگشتان

درست است که به یک اسپای لوکس و بسیار شیک نرفته‌اید اما این دلیل نمی‌شود که خودتان هم نتوانید دقایقی را صرف ماساژ انگشتان‌تان کنید. ابتدا می‌تواند از یک اسکراب مخصوص پا و دست برای تمیز کردن سطح دست و پای‌تان استفاده کنید سپس با یک روغن و یا حتی کرم مرطوب کننده دست و پای‌تان را مرطوب کرده و به آرامی ماساژ دهید.

سپس چند ثانیه چشم‌های‌تان را ببندید و چند نفس عمیق بکشید و ماساژ را پایان دهید. این را به خاطر داشته باشید که باید به خودتان اهمیت دهید و تا می‌توانید برای خود وقت بگذارید. به این ترتیب به بدن‌تان نیز یاد خواهید داد که برای شما بسیار مهم است و آن را دوست دارید.

6- لاک پایه

حالا نوبت به لاک‌ها می‌رسد. ابتدا یک لاک پایه یا همان base coat را در نظر بگیرید و یک لایه‌ی نازک روی ناخن‌های‌تان بزنید. دقت داشته باشید که لاک به سطح پوست‌تان نفوذ نکند. استفاده از لاک پایه باعث می‌شود لاک شما دوام بیشتری داشته باشد و دیر‌تر از روی ناخن‌تان پاک شود.

پس از انجام این مرحله کمی صبر کنید تا لاک کاملا خشک شود.

7- اولین لایه‌ی لاک رنگی

همان‌طور که لاک زدن ممکن است برای عده‌ای کار سادی‌ای باشد برای عده‌ای دیگر کاری بسیار سخت خواهد بود. برای این که بتوانید تمیز لاک بزنید ابتدا دست‌های خود را ثابت روی یک سطح قرار دهید و سپس فرچه‌ی لاک را به لاک آغشته کنید.

یادتان باشد که مرحله‌ی اول لاک اصلا نباید پهن باشد. فقط به میزانی فرچه را پر کنید که کل ناخن‌تان را در بر بگیرد و سپس در سه مرحله لاک خود را بزنید. یک بار فرچه را در وسط ناخن از بالا به پایین و دو بار نیز در بغل‌های ناخن این کار را انجام دهید. تکرار زیاد این کار باعث می‌شود لایه‌ی اول لاک شما خیلی پهن شده و به سختی خشک شود.

پس از انجام این مرحله چند دقیقه صبر کنید تا لاک‌تان کاملا خشک شود.

8- دومین لایه‌ی لاک

پس از گذشت چند دقیقه لایه‌ی دوم لاکتان را به همان شکل بزنید و همچنان دقت کنید که زیاد فرچه‌ی لاک را پر نکنید تا لاک‌تان به راحتی خشک شود و روی پوست ناخن‌تان نریزد.

9- لایه‌ی پایانی

پس از خشک شدن لایه‌ی نهایی لاک رنگی نوبت به استفاده از topcoat می‌رسد. استفاده از تاپ کت باعث می‌شود لاک شما دوام بیشتری داشته باشد و همچنین رنگ لاک را درخشان تر می‌کند. پس این مرحله را حتما انجام دهید تا ناخن‌های‌تان بیشتر شبیه ناخن‌های سالنی شود.

بهتر است تاپ کت را در یک لایه‌ی نازک روی ناخن‌های‌تان بزنید و دقت داشته باشید که روی لاک شما خط نیندازد.

10- رفع ایراد‌های ناخن

اگر لاک روی پوست ناخن شما ریخته و یا زیر ناخن‌های‌تان طی فرایند مانیکور و پدیکور کثیف شده الان وقت آن است که با یک گوش پاک کن به آرامی آن‌ها را تمیز کنید و ایراد‌های ناخن‌تان را برطرف کنید. دقت داشته باشید وقتی مانیکور و پدیکور شما تمام شده است که لاک‌تان کاملا خشک شده باشد.

پس برای انجام این کار روزی را در هفته انتخاب کنید که کار زیادی ندارید قرار است روزتان به استراحت بگذرد.

اگر بخواهیم ناخن‌های‌مان به مانیکور‌های سالنی شباهت بیشتری داشته باشد چه کاری انجام دهیم؟

اگر می‌خواهید مانیکور شما سالنی به نظر برسد حتما از بیس کات و تاپ کات استفاده کنید. بافر کشی ناخن‌ها را نیز فراموش نکنید.

چه نکته‌ای در مانیکور و پدیکور خانگی بسیار مهم است؟

رعایت بهداشت یکی از نکات بسیار مهم انجام مانیکور و پدیکور در منزل است که به محض رعایت نکردن آن ممکن است مشکلات غیر قابل جبرانی برای شما پیش بیاید.

بهترین انتخاب رنگ برای لاک بعد از مانیکور چیست؟

از آن‌جایی که لاک مانیکور و پدیکور قرار است مدت بیشتری بر روی ناخن‌های شما بماند پس بهتر است از رنگ‌های خنثی و یا رنگ‌هایی که راحت با لباس‌های‌تان ست می‌شود استفاده کنید. اگر از رنگ‌های خیلی جیغ استفاده کنید ممکن است با لباس‌های روزمره‌تان تضاد زیادی به وجود آورد.

شما چه فکر می‌کنید؟

همیشه به این نکته توجه کنید که داشتن دست‌های زیبا و مرتب برای ما خام‌ها اهمیت بالایی دارد پس تا می‌توانید دست‌های‌تان را تمیز و مرتب نگه دارید. ناخن‌های زیادی بلند و لاک‌های نصفه و نیمه و کدر را همین الان از بین ببرید و حتی اگر نمی‌توانید به سالن‌های زیبایی بروید خودتان با خرید وسایل مورد نیاز مانیکور و پدیکور در خانه دست به کار شوید. به این شکل هم لذت یادگیری یک هنر جدید را تجربه می‌کنید و هم با نگاه کردن به دست‌های زیبای‌تان انرژی بیشتری می‌گیرید.

تا حالا مانیکور و پدیکور را در خانه انجام داده‌اید؟ تجربه خود را با ما درمیان بگذارید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *