وازلین از ماده‌ای به نام پترولیوم ژلی ساخته می‌شود. این ماده ترکیبی از مواد معدنی و موم است که به راحتی پخش می‌شود. وازلین بیش از 140 سال است که به عنوان یک ماده التیام بخش برای زخم ها، سوختگی ها و پوست های فرسوده مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده محبوب برای پوست ضرری ندارد و بسیاری از افراد به عنوان نرم کننده از آن استفاده می‌کنند. این روزها با افزایش رشد صنعت زیبایی، وازلین هنوز هم محبوبیت خاصی در بین افراد دارد. در این مطلب از مینی‌زوپ قصد داریم کاربرد وازلین برای ابرو و پوست را به شما معرفی کنیم تا با استفاده از این ماده ساده بتوانید پوستی نرم و لطیف و ابروهایی پرپشت و زیبا داشته باشید. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید و مطالعه این نکات را به هیچ وجه از دست ندهید

 

معرفی و بررسی انواع وازلین بهداشتی

مدل محبوب

وازلین کامان مدل 01

  • مناسب برای: پوست خشک، انواع پوست
  • ویتامین/ عصاره: ویتامین E، روغن آرگان
  • قابل استفاده برای تمام صورت و بدن

وازلین کامان محصولی بی‌نظیر برای افرادی است که پوست خشک و حساس دارند. این محصول سرشار از ترکیبات نرم کننده و آنتی اکسیدانی مثل روغن آرگان و ویتامین E بوده و موجب نرمی و لطافت پوست شما می‌شود. ویتامین E علاوه بر داشتن خاصیت آبرسانی، آنتی اکسیدانی قوی به شمار می‌رود و از پوست شما در برابر اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. این محصول فاقد ترکیبات شیمیایی و حساسیت زا بوده و برای پوست اطراف چشم و لب نیز مناسب است.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

  • حاوی روغن آرگان و ویتامین E
  • فاقد ترکیبات حساسیت‌زا
  • مناسب برای پوست دور چشم و لب

وازلین یونی لد مدل Cotton Seed

  • مناسب برای: پوست خشک و حساس ، انواع پوست
  • ویتامین/ عصاره: ویتامین E , ویتامین B5 و روغن پنبه دانه
  • قابل استفاده برای بدن بزرگسالان و کودکان

وازلین یونی لد مدل Cotton Seed یک کرم فوق العاده برای پوست بدن بزرگسالان و کودکان است. این محصول غنی از آبرسان و مرطوب کننده بوده و با ایجاد لایه‌ای محافظ بر روی پوست از تبخیر رطوبت جلوگیری می‌کند. این کرم همچنین مانع از نفوذ و ورود باکتری‌ها شده و سلامت پوست را تضمین می‌کند. وازلین یونی بد به واسطه داشتن ویتامین E، B5 و روغن پنبه دانه از پوست شما در برابر عوامل آسیب‌رسان محیطی محافظت خواهد کرد.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

  • قابل استفاده برای بزرگسالان و کودکان
  • دارای خاصیت محافظت کنندگی

وازلین ویتامینه سورفین

  • مناسب برای: پوست خشک، پوست معمولی، انواع پوست
  • ویتامین/ عصاره: ویتامین E
  • قابل استفاده برای دست و صورت

وازلین ویتامینه سورفین محصولی منحصر به فرد برای مراقبت روزانه از پوست است. ویتامین E موجود در این محصول خاصیت آبرسانی فوق‌العاده‌ای دارد و علاوه بر رفع خشکی و کم آبی پوست، از پیری زودرس پوست و ایجاد چین و چروک جلوگیری می‌کند. این وازلین خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و برای استفاده بر پوست صورت نیز مناسب است. این محصول به واسطه داشتن ویتامین E برای رشد ابروها نیز کاربرد دارد.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

  • دارای خاصیت آنتی اکسیدانی
  • قابل استفاده بر روی پوست صورت

وازلین لیوزیا مدل آلوئه ورا

  • مناسب برای: پوست حساس، پوست خشک، پوست معمولی، انواع پوست
  • ویتامین/ عصاره: ویتامین E و روغن آرگان
  • قابل استفاده برای صورت و لب، بدن

وازلین آلوئه‌ورا لیوزیا محصولی بی‌نظیر برای پوست صورت، لب و بدن است. این محصول به واسطه داشتن آلوئه‌ورا و ویتامین E خاصیت آبرسانی فوق العاده ای دارد و برای انواع پوست بخصوص پوست خشک بسیار مناسب است.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

  • مناسب برای پوست صورت و لب

وازلین ویتامینه ساج

  • مناسب برای: انواع پوست
  • ویتامین/ عصاره: ویتامین A , ویتامین E
  • قابل استفاده برای صورت و لب، بدن

وازلین ویتامینه ساج با بهترین مواد اولیه تولید شده و فاقد ترکیبات شیمیایی مضر است. این محصول به واسطه داشتن ویتامین A و E پوست را به مدت طولانی نرم و لطیف نگه داشته و برای صورت، لب و بدن کاملا مناسب است.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

  • هایپوآلرژنیک
  • حاوی ویتامین E

وازلین وازلین مدل cocoa butter

  • مناسب برای: انواع پوست
  • ویتامین/ عصاره: کره شکلاتی
  • قابل استفاده برای دست و صورت

وازلین Cocoa Butter وازلین با رایحه جذاب و دلپذیر محصولی فوق‌العاده برای مرطوب کردن دست و صورت است. این محصول حاوی عصاره کره شکلاتی بوده و برای انواع پوست مناسب است.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

  • رایحه دلپذیر
  • مناسب برای دست و صورت

وازلین لینک مدل ویتامینه

  • مناسب برای: پوست حساس، پوست خشک، پوست معمولی
  • ویتامین/ عصاره: ویتامین E
  • قابل استفاده برای دست و صورت

وازلین لیک مدل ویتامینه حاوی چربی بالا و ویتامین E بوده و به ترمیم پوست خشک و آسیب دیده کمک می‌کند. این محصول فاقد ترکیبات شیمیایی و حساسیت‌زا بوده و برای انواع پوست حتی پوست خشک و حساس مناسب است.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

  • دارای خاصیت ترمیم کننده
  • کاهش عوارض پوستی و ترک

کاربرد وازلین برای ابرو و پوست

کاربرد وازلین برای ابرو

همانطور که می‌دانید وازلین از روغن معدنی و موم ساخته شده است. این مواد پوست و موهای خشک را آبرسانی می‌کنند و موهای مرطوب شده رشد بیشتری خواهند داشت.

وازلین می تواند به ابروهای شما ظاهری پرتر بدهد. لایه ضخیم وازلین ابروها را می‌پوشاند و تا مدت طولانی بر روی ابروها باقی می‌ماند این ابر باعث می‌شود ابروهای شما پر تر از همیشه به نظر برسند.

نحوه استفاده وازلین بر روی ابرو

اگرچه هیچ تحقیقی مبنی بر اینکه وازلین واقعاً ابروهای شما واقعا موجب رشد ابروها می‌شود یا نه اما امتحان کردن آن مضر نیست. وازلین یک مرطوب کننده فوق العاده است، بنابراین می تواند به تسکین پوست خشک یا پوسته پوسته کمک کند. همچنین موهایی که هیدراته هستند، کمتر دچار شکستگی می‌شوند.

برای استفاده از این مرطوب کننده بر روی ابرو، مقداری از آن را با دست به آرامی روی ابروهای خود بمالید. مطمئن شوید که وازلین تمام ابرو را بپوشاند.

برای شکل دادن ابروها با وازلین نیز می‌توانید روش زیر را امتحان کنید:

  • ابروهای خود را با برس ابرو یا برس ریمل تمیز شانه کنید.
  • مقدار کمی (کمتر از یک نخود) وازلین را به ابروهای خود بمالید.
  • ابروهای خود را به سمت بالا بکشید و با استفاده از یک برس آنها را شکل دهید.

از آنجایی که وازلین چسبناک است، می تواند ابروهای شما را در جای خود نگه دارد، برای پاک کردن آن نیز کافی است صورت خود را با آب و شوینده بشویید.

کاربرد وازلین برای پوست

وازلین علاوه بر نرم کردن پوست و از بین بردن خشکی شدید فواید دیگری نیز دارد. در این قسمت می‌توانید با کاربرد وازلین برای پوست بیشتر آشنا شوید.

پاک کردن آرایش چشم

از آنجایی که وازلین بر پایه نفت است، تقریباً هر نوع آرایشی را به آرامی و به سادگی پاک می‌کند. بر خلاف برخی پاک‌کننده‌های آرایش، استفاده از وازلین در اطراف دور چشم بی‌خطر است. مخصوصاً برای از بین بردن ریمل ضد آب بسیار کاربرد دارد.

نگه داشتن رطوبت در پوست

وازلین هرگونه رطوبت روی صورت شما را بدون افزودن مواد آلرژی‌زا دیگر حبس می‌کند. اگر شب‌ها قبل از خواب از وازلین بر روی پوست استفاده کنید، رطوبت در سطح پوست حفظ شده و به مرور زمان خشکی و کم آبی آن برطرف می‌شود.

درمان بریدیگی‌ها و خشکی‌های جزئی

وازلین یک لایه محافظ بر روی پوست ایجاد می‌کند. این سد محافظ بهبودی و سلامت پوست را تسهیل می‌کند و از نفوذ باکتری‌ها به زخمی که در حال درمان است، جلوگیری می‌کند.

محافظت از ترک خوردگی لب

عوامل محیطی مانند باد سرد یا آفتاب داغ می توانند به سرعت لب های شما را خشک کنند. وازلین می‌تواند از پوست حساس لب در برابر این عوامل آسیب‌رسان محافظت کند. از آنجایی که این ترکیب فاقد مواد آلرژی‌زا است بسیاری از افراد می‌توانند بدون نگرانی از ایجاد حساسیت از آن استفاده کنند.

کاربرد وازلین برای درمان بیماری‌های پوستی مزمن

آکنه روزاسه

روزاسه یک بیماری شایع پوستی التهابی است. محرک ها و علائم روزاسه در موارد مختلف بسیار متفاوت است، اما تحقیقات متخصصان پوست نشان می دهد که محصولاتی که خاصیت انسدادی دارند مانند وازلین برای افرادی که روزاسه دارند بی خطر و حتی مفید هستند. خاصیت انسدادی وازلین از پوست قرمز و ملتهب محافظت می‌کند و ممکن است به بهبود آن کمک کند.

پسوریازیس

گسترش پسوریازیس اگر پوست شما خشک باشد بیشتر اتفاق می افتد. استفاده از وازلین در مناطقی که اغلب علائم پسوریازیس را مشاهده می کنید یک اقدام پیشگیرانه خوب است. در حالی که ممکن است برای استفاده روزمره کاربردی نباشد، اما می‌توانید با استفاده از وازلین روی صورت رطوبت را بدون ایجاد تحریکاتی مثل قرمزی و التهاب در بافت پوست حفظ کنید.

پیری پوست

تحقیقات نشان می‌دهد که پپتیدهای موجود در وازلین به جلوگیری از پیری شدید پوست کمک می‌کند. این پپتیدها در سایر کرم‌های مخصوص ضد پیری نیز استفاده می‌شود. بنابراین با استفاده وازلین می‌توانید به راحتی رطوبت را در بافت پوست حفظ کرده و از بروز پیری زودرس پوست مثل چین و چروک‌های عمیق جلوگیری کنید.

معایب استفاده از وازلین بر روی پوست

بروز آلرژی: اگرچه این مشکل به ندرت پیش می‌آید، اما اگر به فراورده‌های نفتی حساسیت دارید ممکن است با استفاده از وازلین با واکنش‌های آلرژیک مواجه شوید. بنابراین خوب است که قبل از مصرف آن مقداری از وازلین را روی پوست دست تست کنید تا از آرژی‌زا نبودن آن مطمئن شوید.

به تنهایی مرطوب کننده نیست: عیب دیگر این است که وازلین به خودی خود واقعاً پوست شما را هیدراته نمی کند.

مسدود کردن: به یاد داشته باشید که وازلین به سادگی رطوبت (و حتی کثیفی) را که روی صورت خود دارید، حبس می‌کند. بنابراین باید حتما آن را بر روی پوست تمیز استفاده کنید.

جذب آرام: ممکن است احساس آرامش بخش داشته باشد و مرطوب کننده به نظر برسد، اما وازلین واقعاً چیزی به پوست شما تزریق نمی کند. جذب وازلین نیز مدتی طول می کشد، در حالی که همیشه یک لایه روی پوست باقی می ماند.

آیا وازلین برای پوست خشک مفید است؟

وازلین بی خطر است و حتی برای پوست خشک توصیه می شود. این ترکیب به دلیل خاصیت انسدادی خود می تواند به تسکین پوست خشک و آسیب دیده کمک کند. برای پوست نازک پلک نیز مفید است. برخلاف اکثر محصولات، استفاده از وازلین در ناحیه اطراف چشم بی خطر است.

آیا وازلین برای پوست چرب مفید است؟

حتی اگر پوست چربی دارید وازلین برای شما خطرناک نیست. اما احساس سنگین و چرب وازلین ممکن است آن چیزی نباشد که در روتین مراقبت از پوست خود به دنبال آن هستید. اگر پوست مختلط و بسیار چرب دارید توجه داشته باشید که ممکن است با استفاده از این ماده احتمال بروز جوش و آکنه را افزایش دهید. چرا که وازلین باعث بسته شدن منافذ پوستی می‌شود.

آیا وازلین برای درمان آفتاب‌سوختگی مناسب است؟

خیر. توجه داشته باشید که استفاده از وازلین بعد از آفتاب‌سوختگی ممکن است عوارض آفتاب سوختگی را تشدید کند. از آنجایی که این ماده خاصیت انسدادی دارد ممکن است باعث حبس گرما در بافت پوست شود و التهاب و قرمزی ناشی از آفتاب سوختگی را افزایش دهد.

آیا می‌توان از وازلین بر روی پوست حساس استفاده کرد؟

سازندگان وازلین ادعا می کنند که محصول آنها غیر کومدون زا است، بنابراین احتمالاً لازم نیست نگران حاد شدن وضعیت پوست خود باشید. اکثر افراد با پوست حساس می توانند بدون هیچ مشکلی از وازلین روی صورت خود استفاده کنند.

جمع بندی

برای اکثر مردم، وازلین یک راه ایمن و مقرون به صرفه برای حفظ رطوبت در پوست است. حتی اگر بیماری های پوستی مانند روزاسه یا پسوریازیس دارید، استفاده از وازلین برای شما بی خطر است. وازلین به راحتی آرایش را پاک می کند، از پوست حساس محافظت می کند و حتی می تواند برای کمک به بهبود بریدگی ها و کبودی های کوچک استفاده شود. این محصول همچنین به پر شدن ابروها کمک می‌کند و با استفاده از آن می‌توانید ابروهای خود را شکل دهید.

با این حال بهتر است بدانید این محصول به خودی خود مرطوب کننده نیست فقط با حفظ رطوبت در بافت به نرم شدن پوست کمک می‌کند. همچنین اگر پوست چرب و مختلط دارید توصیه می‌کنیم در استفاده از این ماده زیاده‌روی نکنید چرا که وازلین منافذ پوست را مسدود می‌کند و احتمال بروز جوش و آکنه را افزایش می‌دهد.

در این مطلب از مینی‌ژوپ سعی کردیم تمامی نکات لازم و کاربر وازلین برای ابرو پوست را شرح دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

نظر شما چیست؟ آیا تا به حال از وازلین برای مراقبت از پوست و افزایش رشد ابروها استفاده کرده‌اید؟ دیدگاه و پیشنهادات خود را با ما درمیان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *