اگر بالای چهل سال سن داشته باشید یا کاهش وزن و عمل جراحی داشته‌اید به خوبی با لزوم استفاده از کرم برای سفت شدن پوست صورت آشنا هستید. با این حال هر برندی نمی‌تواند نسخه مناسبی برای رفع این افتادگی و شل شدن پوستتان باشد!

چیزی که باعث می‌شود صورت جوان‌تر یا پیرتر به نظر برسد میزان چین و چروک، افتادگی و رنگ پوست است. کلاژن مهم‌ترین پروتئین پوست است که میزان متعادل آن پوست را جوان نشان داده و کمبود آن باعث پیری پوست می‌شود. پلک‌ها، زیر چانه، اطراف لب و دور چشم از مهم‌ترین نواحی هستند که افتاده شدن پوست را به طور چشمگیری نشان می‌دهند.

برای پیشگیری از افتادگی پوست یا کاهش آن با محصولات مراقبتی و جوانسازی چه برنامه‌ای دارید؟ در رژیم پوستتان از چه نوع محصول یا ترکیبی جهت سفت شدن پوست استفاده می‌کنید؟ اگر هنوز در این باره تصمیم نگرفته‌اید همه چیز را به ما بسپارید! مینی ژوپ برای شما چند پیشنهاد موثر دارد.

نقد و بررسی انواع کرم برای سفت شدن پوست صورت

پرفروش‌ترین کرم سفت کننده

کرم لیفتینگ و سفت کننده پوست فابریگاس مدل MATRIX+

تکنولوژی به کار رفته در کرم ماتریکس موجب تولید کلاژن مورد نیاز پوست و برقراری یک تعادل آنزیمی استاندارد بین آنزیم‌های از بین برنده کلاژن و تولید کلاژن می‌شود. هیالورونات سدیم موجود در کرم ماتریکس مهم‌ترین ترکیبی است که به آبرسانی و احیای لایه‌های بیرونی پوست کمک می‌کند.

این محصول علاوه بر افزایش خاصیت ارتجاعی پوست، یکدست کننده توناژ پوست و سفت کننده آن است.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

این محصول از گیاه کمیاب منیانتس تولید شده و حاوی آلانتوئین است. آلانتوئین بهبود دهنده بافت‌های تحریک شده و تسریع کننده امر بازسازی پوست خواهد بود.

معایب محصولی که خریداری می‌کنید

کرم فابرگاس فاقد SPF است.

کرم سفت کننده پوست درمالیفت مدل Firmalift

کرم سفت کننده پوست درمالیفت افزایش دهنده قوام و استحکام پوست نواحی مختلف صورت و گردن است. این محصول محرک ساخت رشته‌های کلاژن و الاستین بوده و از تخریب آن‌ها جلوگیری می‌کند.

برای کسب نتیجه بهتر پس از شستشو مناسب پوست، کرم را صبح‌ها و شب‌ها بر روی پوست صورت و گردن مالیده و به خوبی ماساژ دهید.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

این محصول حاوی SPF بوده و محافظ پوست در برابر اثرات مضر اشعه UV است.

کرم محکم کننده صورت سینره

کرم محکم کننده پوست سینره حاوی بیوپلیمرهای دریایی و مواد گیاهی است. این محصول با افزایش میزان کلاژن در دراز مدت موجب استحکام پوست خواهد شد.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

کرم سفت کننده سینره حاوی مواد ضد چروک و مغذی جهت کمک به حفظ ساختار طبیعی پوست است.

معایب محصولی که خریداری می‌کنید

این محصول فاقد SPF است.

کرم سفت کننده صورت و بدن اسپانول حاوی کلاژن

کرم سفت کننده پوست اسپانول حاوی نوعی کلاژن هیدرولیز شده است که به سرعت جذب پوست می‌شود. این محصول حاوی عصاره حلزون است که با اثر لیفتینگ خود در روی پوست افتادگی و شل شدگی پوست را کاهش می‌دهد.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

این محصول بدون مواد مضر برای پوست نظیر فتالات، پارابن و رنگ مصنوعی تولید شده است.

معایب محصولی که خریداری می‌کنید

کرم اسپانول فاقد SPF است.

 

کرم لیفتینگ درمالاین مدل Soylift

کرم درمالاین تحریک کننده تولید فیبرهای کلاژن و الاستین برای رفع شل شدن و افتادگی پوست است. این محصول با اثر لیفتینگ آنی به جلوگیری از شل شدن و افتادگی پوست کمک می‌کند. مواد موثره لیپوزومال، غیر کومدوژنیک و هیپوآلرژیک این محصول به کاهش خطوط ریز و سطحی پوست کمک می‌کنند.

معایب محصولی که خریداری می‌کنید

این محصول فاقد SPF است.

کرم سفت‌ کننده پوست بدن بی یلندا مدل Arganowy

کرم سفت کننده و نرم کننده پوست بی یلندا حاوی ویتامین E و فاقد چربی است. این محصول به سفت شدن و کاهش افتادگی پوست صورت در نواحی مستعد کمک می‌کند.

 

کرم سفت کننده پوست فیلورگا مدل ISO-STRUCTURE

کرم ایزو استراکچر فیلورگا سفت کننده کامل برای لیفتینگ بسیار قوی و رفع افتادگی پوست صورت است. این محصول حاوی پپتید با خاصیت ترمیم کننده دژ پوست ( اتصال بین درم و اپیدرم) و جلوگیری از افتادگی پوست است.

کرم سفت کننده فیلورگا با شی باتر، روغن جوجوبا و آووکادو غنی شده و برای استفاده در صبح و عصر یا به تنهایی در عصر برای پوست مختلط توصیه می‌شود.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

این محصول برای پوست خشک طراحی شده و دارای عصاره دانه سیب برای تقویت ساخت کلاژن است.

معایب محصولی که خریداری می‌کنید

این محصول فاقد SPF است.

کرم سفت کننده پوست والنسی حاوی کلاژن

کرم تقویتی والنسی حاوی پروتئین فیبری کلاژن و ویتامین E بوده که با حذف چروک پیری زودرس را رفع می‌کند. وجود ویتامین E این محصول باعث آبرسانی پوست شده و با ایجاد رطوبت جوانی پوست را تضمین می کند.

کرم سفت کننده پوست رولند مدل Skin Breath

کرم فرم دهنده و سفت کننده 24 ساعته رولند با ترکیبات گیاهی موثر به رفع افتادگی و کاهش چروک صورت کمک می‌کند. ترکیبات رولند به مرور زمان بافت افتاده را اصلاح کرده و با عصاره آلوئه ورا به سفت شدن و تازگی آن کمک می‌کند.

معایب محصولی که خریداری می‌کنید

این محصول فاقد SPF است.

کرم سفت کننده پوست روژی مدل فوق مغذی

کرم محکم کننده پوست روژی محصولی تخصصی و گیاهی برای سفت کردن صورت، شکم و گردن است. این محصول با انواع ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌ها غنی شده است.

از افتادگی پوست صورت تا معجزه الاستین!

لحظه‌ای که به بابت خرید کرم برای سفت شدن پوست صورت جستجو می‌کنید ممکن است از خودتان بپرسید چرا پوست من شل می‌شود. یا این که این کرم قرار است چطور به سفت شدن پوست صورت من کمک کند.

الاستین مهم‌ترین پروتئین پوست است که می‌تواند مثل یک فنر حالت رفت و برگشتی در پوست ما ایجاد کند. یک تشک خواب را تصور کنید و حالت ارتجاعی آن را به یاد آورید. الاستین هم عملکرد مشابهی با همان تشک داشته و لا به لای کلاژن پوست ما قرار دارد.

پوست یکی از مهم‌ترین ارگان‌هایی است که قابلیت بازسازی فراوانی دارد. اما عواملی به مرور زمان این قابلیت بازیابی و ترمیم را تحت تاثیر قرار می‌دهند. مهم‌ترین آن سالخوردگی است که به طور مستقیم روی عملکرد الاستین اثر می‌گذارد. درست مثل تشکی که بعد از مدتی فنر آن کهنه و فرسوده می‌شود!

ایده اولیه تولید کرم برای سفت شدن پوست صورت نیز درست از همین روال فیزیولوژیکی که در بدن ما جریان دارد نشات می‌گیرد. تولیدکنندگان زیر نظر متخصصان به دنبال فرمولاسیونی بودند که بتوانند تا حدی کمبود و ناکارآمدی پروتئین‌های فرسوده و از کارافتاده بدن را جبران کنند.

عواملی که باعث افتادگی پوست می‌شوند را بشناسید!

از قدیم گفته‌اند پیشگیری بهتر از درمان است! بنابراین پیش از این که به استفاده از کرم برای سفت شدن پوست صورت نیاز پیدا کنید، پیشگیری از ایجاد افتادگی پوست راهکار منطقی‌تری خواهد بود.

عامل اصلی پیری زودرس پوست و از کارافتادگی پروتئین‌های پوست بی آبی یا کم آبی است. عوامل زیادی در اطراف ما رطوبت پوست را به خود جذب می‌کنند و شاید به همین دلیل است که جنس پوستمان به طور دوره‌ای تغییر می‌کند. مثلا در سنین نوجوانی پوستی چرب داشتیم و اکنون باید با خشکی و خارش پوست بجنگیم!

نور آفتاب مهم‌ترین عاملی است که آبرسانی به پوست را متوقف می‌کند. کرم ضد آفتاب تا حدی می‌تواند از اشعه‌های مضر آفتاب جلوگیری کند و این روند را به تعویق بیندازد. اما فقط ضد آفتاب نیست که از پیری زودرس می‌تواند جلوگیری کند.

تغذیه ناسالم و سبک زندگی اشتباه از مواردی هستند که عادت به آن‌ها پوست شما را در معرض افتادگی قرار می‌دهد. بنابراین هر چقدر که رژیم غذایی سالم‌تری داشته باشید و از دود دخانیات دوری کنید در واقع به استقبال زیبایی پوستتان رفته‌اید!

کرم‌های سفت کننده چطور از شلی پوست جلوگیری می‌کنند؟

انواع کرم برای سفت شدن پوست صورت باید ترکیبات مشابه با مواد مغذی پوست شما داشته باشند تا از شلی آن جلوگیری کنند:

کلاژن؛ ترکیب اصلی انواع کرم سفت کننده پوست

از آن جایی که به مرور زمان قدرت کلاژن سازی پوست برای پر کردن نواحی چروک و آسیب دیده کم می‌شود بنابراین ترکیب اصلی انواع کرم برای سفت شدن پوست صورت کلاژن است.

کلاژن به صورت هیدرولیز شده و در ابعاد نانو به انواع کرم سفت کننده صورت اضافه می‌شود. درست مشابه با انواع کرم ضد چروک برای پوست که با استفاده از کلاژن غنی سازی می‌شوند.

درباره این که دقیقا این کلاژن به چه اندازه و با چه فرمولاسیونی به کرم اضافه می‌شود اطلاعاتی در دست نیست. ضمن این که محصولات به واسطه درصد کلاژن به کار رفته در آن‌ها از هم متمایز نمی‌شوند و فاکتورهای زیادی در تعیین این موضوع دخالت دارند.

SPF؛ ترکیب ثانویه در انواع کرم برای سفت شدن پوست صورت

فکر می‌کنید چند درصد از ایرانیان روزانه از ضد آفتاب استفاده می‌کنند؟ آن درصد کم آیا از محصول مناسب و SPF متناسب با پوست خود استفاده می‌کنند؟!

تولید انواع کرم ضد آفتاب رنگی گامی بود تا بانوان در کنار کرم پودر از انواع ضد آفتاب به صورت توام استفاده کنند. اگر به پوستتان نگاه کنید متوجه تغییراتی که در اثر عدم استفاده از ضد آفتاب به مرور زمان ایجاد شده‌اند خواهید شد. فقط کافی است پوست ناحیه گردن را با ناحیه صورت و جاهایی که دچار شلی و افتادگی شده‌اند مقایسه کنید.

انواع ترکیبات لایه بردار در کرم سفت کننده پوست

ترکیبات انواع کرم برای سفت شدن پوست صورت می‌تواند بسیار متنوع و حتی خلاقانه باشد. برخی از محصولات خارجی سفت کننده حاوی موادی نظیر گلیکولیک اسید یا سالیسیلیک اسید هستند. همان ترکیباتی که در کرم‌های لایه بردار برای لک صورت استفاده می‌شود.

علت استفاده از این ترکیبات در کرم سفت کننده به سبب یافته‌های اخیر در تحقیقاتی است که پیرامون مواد لایه بردار انجام شده اند. محققان اکنون می‌دانند که لایه بردارها می‌توانند ساخت کلاژن را در پوست‌های شل و افتاده تحریک کنند. بنابراین علاوه بر لایه برداری قدرت بازسازی و جوانسازی خواهند داشت.

آنتی اکسیدان‌ها؛ ترکیبات همیشگی محصولات مراقبت از پوست

در تمام محصولاتی که برای بازسازی و مراقبت از پوست تولید می‌شوند انواع آنتی اکسیدان‌های گیاهی و ویتامین‌ها حرف اول را می‌زنند. بهترین برند کرم برای سفت شدن پوست صورت نیز باید حاوی آنتی اکسیدان‌های مختلفی مثل ویتامین E باشد.

از میان انواع ویتامین‌ها، رتینول بهترین ماده مغذی برای شکل دادن به پوست افتاده و شل است. تحقیقات نشان داده‌اند که ویتامین A می‌تواند تولید الاستین را تحریک و پوست را سفت کند.

شما چه فکر می‌کنید؟

اگر به دنبال کرم برای سفت شدن پوست صورت خود هستید به هر برندی که مدعی رفع چروک و افتادگی پوستتان است اعتماد نکنید. بهترین کرم سفت کننده باید درصد مناسبی از کلاژن و مواد محرک تولید کلاژن و الاستین داشته باشد.

شما چه فکر می‌کنید؟ تا چه اندازه با مصرف کرم‌های سفت کننده پوست برای رفع شل شدن نواحی خاص صورت موافق هستید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *