این روزها کم‌تر کسی با اثرات معجزه‌آسا ویتامین‌ها، علی‌الخصوص مصرف کرم ویتامین سی بیگانه است. بد نیست بدانید ویتامین سی از معدود ویتامین‌های روبنده در بدن است که تاثیر آن را به مزایای حضور لاشخورها در طبیعت تشبیه کرده‌اند. ویتامینی که آسیب‌های اکسیداتیو ناشی از رادیکال‌های آزاد در بدن را به حداقل می‌رساند.

البته که همه ما نسبت به نقش ویتامین سی در بدن آگاهی داریم؛ اما سیستم ایمنی ما همیشه خودکفا نیست. بنابراین لزوم مصرف این ویتامین پرمصرف در قالب محصولات قرص و کرم ویتامین C همواره حس می‌شود. معمولا خرید محصولات موضعی با ابهامات زیادی برای مصرف‌کننده همراه است. از این رو تصمیم داریم نقد و بررسی جامعی در زمینه انتخاب و خرید بهترین کرم ویتامین سی داشته باشیم. این مطلب مینی ژوپ متعلق به همه علاقمندان مشکل‌پسند زیبایی است!

چه به دنبال راهی ساده برای بهبود وضعیت پوستتان باشید یا این که بخواهید گزینه‌های دیگری را امتحان کنید تفاوتی ندارد. در هر صورت کرم ویتامین سی پیشنهاد اول متخصصان پوست و مو برای افراد مشکل‌پسندی است که به دنبال بهبود وضعیت سلامت پوست خود هستند. امروزه ویتامین سی در اشکال مختلف قرص، شربت و یا تزریقی موجود است. با وجود این تنوع، به نظر می‌رسد هیچ یک به اندازه شکل موضعی آن موجب ترمیم بافت سطحی نمی‌شوند.

هر قدمی که به دنبال خرید بهترین کرم ویتامین سی بردارید، احتمالا شما را با بی‌شمار محصول پر زرق و برق مواجه کند. این تنوع موجود در بازار بد نیست؛ اما انتخاب را هر لحظه دشوارتر می‌کند. اول از هر چیز لازم است بدانید که در خرید کرم ویتامین C هیچ محصولی با محصول دیگر برابر نیست. مؤلفه‌هایی از قبیل غلظت ویتامین C، مواد تشکیل دهنده و حتی نوع بطری یا اسپری محصول می‌توانند باعث تمایز یا برتری آن نسبت به دیگری شوند.

کرم ویتامین سی؛ معجزه یا اسطوره؟!

این که ترکیبات ویتامینه واقعا به اندازه تبلیغات پیرامون آن‌ها موثر هستند یا نه مشخص نیست. اما مدت‌ها از زمانی که مزایا و فواید کرم ویتامین سی برای پوست مشخص شده می‌گذرد.

ویتامین سی؛ یک آنتی‌اکسیدان قوی برای پوست

خاصیت آنتی‌اکسیدانی ویتامین سی باعث شده تا در انواع ترکیبات موضعی مورد استفاده قرار گیرد. انواع ضدآفتاب‌ها، سرم‌های پوست و لوسیون بدن با ویتامین سی غنی می‌شوند. اکنون ثابت شده است که مصرف مستقیم ویتامین سی روی پوست بیش‌ترین خاصیت آنتی‌اکسیدانی را برای بدن به همراه دارد.

این در حالی است که هرگز برخی از آثار ویژه این ویتامین برای پوست تنها با مصرف میوه‌هایی نظیر پرتقال مشهود نمی‌شود. در واقع میوه‌ها و سبزیجات حاوی ویتامین سی تنها شکل بالانس‌نشده و گاه بی‌کیفیت این ویتامین هستند. پس پوست ما برای دریافت این ماده، به محصولات قوی و غنی نظیر سرم ویتامین سی نیاز دارد که تحت آنالیز و تغییرات شیمیایی قرار گرفته‌اند.

محو شدن چین و چروک صورت با ویتامین سی

نور خورشید یکی دیگر از منابع طبیعی ویتامین سی است؛ اما آیا با قرار گرفتن در معرض تابش خورشید می‌توانیم پوست صاف و شادابی داشته باشیم؟!

برندهای معتبر تولید کننده کرم ویتامین C فرمولاسیون ویژه‌ای از مقادیر این ماده مغذی را در محصولات خود بالانس و تعبیه می‌کنند. بنابراین مقادیر مشخصی از ویتامین سی که تحت اشکال کرم ویتامین سی یا سرم ویتامین سی به مصرف برسد می‌توانند خاصیت ضد چین و چروک برای پوست داشته باشند.

کرم ویتامین سی؛ لایه‌برداری توام با لایه‌سازی!

تاثیر مرکزی آسکوربیک اسید، وقتی که با سایر مواد مغذی برای پوست ترکیب می‌شود کلاژن‌سازی و بازسازی پوست است. بنابراین بهترین کرم ویتامین سی آن کرمی است که بتواند همزمان با لایه‌برداری، به کلاژن‌سازی پوست‌های آسیب‌دیده کمک کند. البته کرم‌های لایه‌بردار به شرط سازگاری با پوست می‌توانند به صورت توام با کرم ویتامین سی مصرف شوند.

فاکتورهایی که باید در خرید کرم ویتامین سی در نظر داشت

همه ما میوه پرتقال را به عنوان منبع غنی ویتامین سی می‌شناسیم. اما به نظر می‌رسد اگر قادر باشیم بهترین کرم ویتامین سی را ردیابی کنیم، منبع کامل‌تری از ویتامین سی را برای پوست کشف کرده‌ایم!

پیش از خرید هر نوع محصولی که دارای برچسب ویتامین سی است باید به چند فاکتور ساده اما مهم توجه کنیم:

فرم ویتامین سی مورد استفاده در محصول

اگرچه ویتامین سی در دنیا تنها یک اسم دارد، اما فرم‌ها و اشکال متعددی از آن تحت عنوان دیگری موجود است که شاید تا کنون نشنیده باشید. موثرترین کرم ویتامین سی، ال آسکوربیک اسید است . بنابراین اگر برچسب ال اسکوربیک اسید را روی ترکیبات محصولی مشاهده کردید می‌توانید با خیالی راحت‌تر خرید کنید. البته داستان به همین جا ختم نمی‌شود!

غلظت ویتامین سی محصول

نکته‌ای که بیش‌تر در خرید کرم ویتامین سی ایرانی ممکن است بدان توجه شود، غلظت محصول است. معمولا تفاوت محصولات ایرانی با رقبای خارجی را غلظت مواد موثر داخل آن بیان می‌کنند. به هر حال هیچ ابزاری برای اثبات غلظت واقعی محصول برای ما مصرف‌کنندگان معمولی وجود ندارد!

اگر قرار باشد به درصد ویتامینی که روی کرم ویتامین سی درج می‌شود اعتماد کنیم، 10 تا 20 درصد بازه مناسبی برای غلظت است.

ترکیبات توام با ویتامین سی در کرم یا سرم

پایه کرم ویتامین سی با سایر محصولات تفاوتی ندارد و بنابراین باید به افزودنی‌های محصول توجه بیش‌تری داشته باشید. علاوه بر ویتامین C، از ویتامین E و توکوفرول در لیست ترکیبات محصول نام برده می‌شود. علت این موضوع هم به برهم‌کنش این ترکیبات مربوط می‌شود. ویتامین E معمولا در ساختار سرم ویتامین سی استفاده می‌شود تا از خواص ویتامین C محافظت شود.

گلوتاتیون یک ترکیب پروتئینی کوچک دیگر است که ممکن است در کنار ویتامین سی روی بسته‌بندی محصول ذکر شود. ترکیب دیگری که ممکن است روی سرم یا کرم مشاهده کنید فرولیک اسید است. فرولیک اسید PH محصول را تا 3.5 کاهش می‌دهد. بنابراین کرم خاصیت لغزندگی روی پوست پیدا می‌کند.

بسته بندی محصول

نه برای همه لوازم و ترکیبات مراقبت از پوست، اما برای کرم یا سرم ویتامین سی بسته‌بندی اهمیت زیادی دارد. قرار گرفتن در معرض هوا، نور و گرما باعث افت کیفیت محصول ویتامینه می‌شود و بنابراین بسته‌بندی مهم است. توصیه می‌شود محصولاتی را انتخاب کنید که در کنار فاکتورهای دیگر در بطری‌های تیره‌رنگ عرضه می‌شوند. تیوب هم می‌تواند بسته به مدت نگهداری محصول در قفسه فروشگاه‌ها مناسب باشد. در صورتی که از عمر محصول خود در فروشگاه و مدت زمان سپری‌شده از تولید آن اطلاع دارید می‌توانید از تیوب استفاده کنید.

ویتامین سی یکی از متداول‌ترین ترکیبات در تولید محصولات مراقبتی پوست است. بنابراین اگر قرار باشد یک کرم تخصصی برای پوست انتخاب کنید مسیر دشواری را پیش رو دارید. مسیری که باید به جز نیازهای پوستی خود، ترکیبات کرم، شکل ویتامین سی به کاربرده شده و حتی بسته‌بندی را در نظر داشته باشید.

البته که وقت ما برای امتحان کردن برندهای رنگارنگ ویتامین سی محدود است. ما به دنبال محصولاتی هستیم که علاوه بر کیفیت، توسط برند مطمئن و شناخته‌شده‌ای عرضه شده باشند.

برندهای خارجی مثل الارو و برندهای ایرانی نظیر نئودرم، کامان و پریم در مجموع محصولات خوب و مقرون به صرفه‌ای عرضه کرده‌اند. محصولاتی که در ادامه با هم مرور می‌کنیم.

مدل پرفروش

کرم آبرسان کامان سری واتربمب مدل VITAMIN C

رایحه و آبرسانی محصولات کامان مهم‌ترین شاخصه برتری آن‌ها در میان سایر محصولات داخلی هستند. اکنون کرم آبرسان کامان سری واتربمب مدل COLLAGEN به عنوان یک آبرسان تخصصی ویتامینه معرفی شده است. مهم‌ترین عاملی که در آبرسانی این محصول نقش دارد ویتامین C موجود در محصول است که موجب شفافیت پوست و رطوبت‌رسانی آن می‌شود.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

مدل COLLAGEN، آبرسان کلاژن‌ساز با فرمولاسیون جدید بر پایه آب و حاوی هیالورونیک اسید است. بنابراین با خرید این محصول با یک تیر دو نشان می‌زنید. از قدرت آبرسانی و طراوت ویتامین C روی پوست خود لذت ببرید!

معایب محصولی که خریداری می‌کنید

این محصول SPF ندارد و نمی‌تواند مکمل ضدآفتاب یا جایگزین آن باشد. بنابراین برای مصارف خانگی و به دور از آفتاب مناسب است.

سرم روشن کننده پریم مدل C_Prime

یکی از بهترین لوازم آرایشی بهداشتی محصولات مراقبت از پوست ایرانی پریم است. پریم محصول ویتامینه خود را در قالب سرم ویتامین سی عرضه کرده است. سرمی که حاوی ویتامین E و ویتامین C بوده و بنابراین به کلاژن‌سازی فعال پوست کمک می‌کند.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

سرم روشن کننده پریم مدل C Prime از بهترین نمونه‌های داخلی برای رفع کک و مک و جلوگیری از چروک پوستی با کلاژن‌سازی است. این سرم یک لایه‌بردار حرفه‌ای و در عین حال تغذیه‌کننده پوست است. در صورت استعمال سرم روی سر و گردن، برطرف شدن لکه‌های پیری و هایپر‌پیگمانتاسیون را در کوتاه‌مدت مشاهده می‌کنید.

لوسیون ضد چروک آردن مدل Vitamine C مقدار 30 گرم

ضد چروک قوی آردن با تاکید بر ویتامین E و C عرضه شده است. ترکیبات این لوسیون شامل 20% آسکوربیل سیلان C (فرم فعال ، پایدار و قابل جذب ویتامین C) و 6 % اسید گلیکولیک آسکوربیل سیلان C مشابه با آسکوربیک اسید از انواع فرم‌های قابل جذب ویتامین سی است. برچسب این ویتامین روی محصول کافی است تا از ترکیبات ویتامینه این محصول برای رفع تدریجی لک‌های قهوه‌ای و تیرگی‌های پوست مطمئن شوید.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

لوسیون ضد چروک آردن مدل Vitamin C می‌تواند بهترین کرم ویتامین سی داخلی باشد که با قیمتی مناسب برای انواع پوست‌ها قابل استفاده است.

معایب محصولی که خریداری می‌کنید

این محصول SPF ندارد و نمی‌تواند مکمل ضدآفتاب یا جایگزین آن باشد. بنابراین همراه با ضد چروک آردن از SPF مناسب خارج از منزل استفاده کنید.

کرم صورت سی گل حاوی ویتامین C

پوست به سبب استفاده مکرر از مواد آرایشی یا تابش آفتاب بسیار آسیب‌پذیر می‌شود. برند سی گل کرم ویتامین سی تخصصی را با خاصیت ضد چروک عرضه کرده است تا برای همیشه با این چروک‌ها خداحافظی کنید. لیپوزوم ویتامین C، لیپوزوم رتینول، لیپوزوم چای سبز و لیپوزوم اسید هیالورونیک برخی از ترکیبات موثر این محصول هستند. ترکیباتی که اکنون توسط گران‌قیمت‌ترین برندهای دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این حال مصرف‌کنندگان ایرانی می‌توانند یکی از محصولات باکیفیت و کاربردی این برند را با قیمت به‌صرفه تهیه کنند.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

کرم ویتامین سی گل برای پیشگیری از پیری زودرس پوست ناشی از آنتی‌اکسیدان‌ها و به عنوان ضد چروک غنی‌شده با ویتامین سی معرفی شده است. این کرم ویتامین سی ایرانی را می‌توانید روزی دوبار برای پوست گردن و صورت استعمال کنید.

سرم پوست الارو مدل Vitamin C

طی بیش از 10 سال فعالیت، برند الارو تلاش کرده است تا با تولید و عرضه محصولاتی متنوع نیاز زیبایی‌شناختی عموم جامعه را بر طرف کند. محصولات این برند جنبه درمانی دارند و حالا سرم پوست الارو مدل Vitamin C به عنوان مغذی حرفه‌ای پوست عرضه شده است.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

این محصول به عنوان روشن‌کننده و سفت‌کننده پوست می‌تواند در کوتاه‌مدت نتایج قابل‌توجهی داشته باشد. کافی است کرم صبح و عصر روی پوست تمیز استعمال شود.

معایب محصولی که خریداری می‌کنید

حجم کرم نسبت به قیمت آن کم است.

کرم روشن کننده ویتامین C سینره

نور آفتاب، جای جوش و زخم، لیزر و پیلینگ، بیماری‌های پوستی باعث ایجاد لک‌های ناخوشایند روی نواحی مختلف می‌شوند. کرم ویتامینه سینره یک محصول مناسب برای لایه‌برداری پوست‌های لک‌دار و آسیب‌دیده است.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

روشن کننده ویتامین C سینره دارای خاصیت مرطوب کنندگی بوده که اگر توام با ضدآفتاب استفاده شود نتایج بهتری کسب خواهید کرد. این محصول مکمل کرم ضدآفتاب سینره است و مصرف مداوم و توام این دو محصول منجر به روشن شدن پوست می‌شود.

کرم احیا کننده و شاداب کننده الارو مدل Vitamin C

بازسازی کردن پوست‌های آسیب دیده، نرم‌کنندگی و افزایش قوام و الاستیسیته‌ پوست از خواص دلپذیر کرم ویتامین سی الارو مدل Vitamin C است. البته که برای مشاهده تغییرات چشمگیر لازم است برای دوره زمانی مشخص محصول را استعمال کنید. ترکیب تخصص ویتامینه الارو را هر صبح و شب بر روی پوست خشک و تمیز خود بمالید و ماساژ دهید.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

کرم ویتامین C الارو با جذب سریع از پوست باعث کاهش چین و چروک و سفت شدن پوست ناحیه اطراف لب می‌شود.

کرم مرطوب کننده و روشن کننده مدیلن مدل Vitamin C

کرم ویتامین سی مدیلن یک آنتی‌اکسیدان قوی و لایه‌بردار پوست جهت جوان‌سازی آن است. از بین سایر برندهای ایرانی، این کرم خاصیت آبرسانی و حس ابریشمی و شادابی را برای پوستتان به ارمغان می‌آورد.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

این محصول بسیار سبک و زود جذب است و در طولانی‌مدت باعث کمرنگ شدن لک‌های پوستی خواهد شد.

سرم پوست لافارر مدل Anti Ageing and Lightening

نماینده ویتامینه برند لافارر این بار مدل Anti Ageing and Lightening است. محصولی که با اسکوربیک اسید 20% و ویتامین E توکوفریل استات غنی شده و از از ایجاد آکنه و التهاب یا لک‌های تیره پیشگیری می‌کند.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

این سرم برای انواع پوست‌ها مناسب بوده و دارای ویتامین C و E ضد پیری و روشن‌کننده پوست است. محصول با ویتامین سی غنی شده و بنابراین با لایه‌برداری مناسب به کلاژن‌سازی کمک می‌کند.

معایب محصولی که خریداری می‌کنید

این محصول قیمت بالایی نسبت به رقبا دارد.

کرم روشن کننده نئودرم مدل Vitamin C Plus

نئودرم به نمادهای زیبایی که روی صورتتان نقش می‌بندد اهمیت می‌دهد. نماد شفافیت و روشنی که با مصرف کرم ویتامین C پلاس نئودرم نمودار می‌شوند. کرم ویتامین سی نئودرم حاوی ویتامین E و C به عنوان یک آنتی‌اکسیدان‌های قوی است که ضمن به تعویق‌انداختن فرآیند پیری پوست، به روشن‌شدن آن هم کمک می‌کنند.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

این محصول با ترکیباتش در کاهش لک‌های ناشی از آفتاب موثر خواهد بود. به علاوه فاقد هرگونه ماده آلرژی‌زا نظیر پارابن است.

کرم ضد چروک دکتر ژیلا سری Q10 مدل Vitamin C Plus

کرم کیوتن دکتر ژیلا حاوی Q10 است که با مهار رادیکال‌های آزاد، اثرات ضد پیری روی پوست دارد. استفاده از قوی‌ترین آنتی‌آکسیدان‌ها نظیر 10 Q و ویتامین C و E باعث شده‌اند تا این محصول یک ضد چروک قوی برای صورت باشد.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

کمپلکس منحصر به فرد ویتامین‌های C و E به همراه عصاره گیاهی آووکادو و اسکوالن این محصول را به یک آبرسان تخصصی ویتامینه تبدیل کرده است.

اکسیر جوانی سرم روشن کننده ویتامین C الکسیس مدل Booster Serum

اکسیر جوانی الکسیس سرشار از ویتامین C جهت محو کردن لک‌های قدیمی و چروک‌های کهنه صورت است. کرم ویتامین سی الکسیس یک آبرسان تخصصی برای تقویت پوست بوده که با سایر ویتامین های D ، C  و B غنی شده است.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

در ترکیبات کرم ویتامین سی الکسیس هیالورونیک اسید و اوره جهت رطوبت‌رسانی عمیق و مجموعه‌ای از فر آورده‌های پپتیدی حضور دارند. در مجموع این ترکیبات در کنار روغن کرچک و و پروتئین سویا محرک تولید کلاژن و الاستین برای جلوگیری از پیری زودرس پوست هستند.

معایب محصولی که خریداری می‌کنید

این محصول قیمت بالاتری نسبت به رقبا دارد.

کرم روشن کننده صورت مادیرا سری Premium Line مدل Vitamin A And C

ترکیب ویتامین A و ویتامین C یک گزینه معجزه‌آسا خواهد بود اگر بر پایه کرم ویتامینه برای برطرف کردن چروک صورت استفاده شود. سری Premium Line کرم مادیرا علاوه بر از بین بردن لک‌ھای پوستی، با کلاژن‌سازی به جوان‌سازی پوست‌های آسیب‌دیده کمک می‌کند.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

این محصول با برخورداری از SPF می‌تواند پایه آرایش باشد. بنابراین از این پس می‌توانید محصولات آرایشی مختلف را با محافظت‌کنندگی کرم ویتامین سی مادیرا با خیال راحت‌تری استفاده کنید.

معایب محصولی که خریداری می‌کنید

این محصول قیمت بالاتری نسبت به رقبا دارد.

سرم لایه بردار شب بی یلندا سری Neuro Glicol And Vitamin C

چند سال از معرفی سری Neuro Glycol And Vitamin C توسط برند لهستانی بی یلندا می‌گذرد. محصولی حاوی 2٪ اسید گلیکولیک و ویتامین C پایدار که به عنوان سرم ویتامین سی برای پوست‌های خشک استفاده می‌شود.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

این محصول با قدرت نفوذ بالا به عمق پوست و اثر بخشی تدریجی و ماندگاری طولانی به کاهش چین و چروک کمک می‌کند.

سرم روشن کننده پوست دکتر گرندل مدل Aktiv-Serum

برخی به سبب شیوه نگهداری و بسته‌بندی، سرم ویتامین سی را نسبت به تیوب‌ها ترجیح می‌دهند. سرم ویتامین سی دکتر گرندل مدل Aktiv-Serum سرشار از ویتامین های مفید برای تغذیه پوست است. این محصول با ویتامین سی غنی شده و به دلیل فرمولاسیون غنی از آنتی اکسیدان، از آسیب نور خورشید جلوگیری می‌کند.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

ابتدا صورت خود را بشویید و برای دوره مشخصی هر شب از سرم ویتامین سی دکتر گرندل استفاده کنید. یک دوره کافی است تا انرژی مضاعف سلولی را در لایه‌های خشک و آسیب‌دیده پوست خود احساس کنید!

کرم ویتامین سی چه فایده‌ای دارد؟ ( کرم ویتامین سی برا چی خوبه؟)

ویتامین سی یک آنتی‌اکسیدان قوی برای پوست است. ترکیبی که با ویتامین سی غنی شود می‌تواند اثرات محافظت‌کنندگی در برابر آفتاب داشته باشد. از کرم سی به عنوان لایه‌بردار هم استفاده می‌شود تا با کلاژن‌سازی به جوان‌سازی پوست کمک کند.

کرم ویتامین سی را چگونه مصرف کنیم؟

البته که هر محصولی روش مصرف خود را دارد؛ اما معمولا استعمال کرم ویتامین سی دو بار در روز توام با ماساژ در ناحیه گردن و صورت توصیه می‌شود.

شما چه فکر می‌کنید؟

در خرید کرم ویتامین سی دقیق‌تر از هر محصول دیگری عمل کنید. ابتدا محصول متناسب با خواص پوستتان را بر اساس فرم ویتامین C و سایر ترکیبات آن انتخاب کنید. در مرحله بعد به بسته‌بندی محصول و زمان ماندگاری آن توجه کنید.

خواص سرم‌های ویتامین سی با بسته‌بندی‌های مات و تیره‌تر بهتر از سایر محصولات حفظ می‌شود.

شما چه فکر می‌کنید؟ کدام یک از محصولات معرفی‌شده را به عنوان کرم ویتامین سی برای پوستتان ترجیح می‌دهید؟ در صورتی که از هر یک از محصولات موجود استفاده کرده‌اید، تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *