آرایش چشم دخترانه و ساده امروزه طرفداران زیادی دارد. این آرایش به مدل لایت و اروپایی نیز معروف است. آرایش چشم ساده و دخترانه حالت طبیعی چهره شما را حفظ کرده و انجام آن نیز بسیار ساده است. در واقع یکی از نکات مثبت و قابل توجه این آرایش همین ساده بودن و حفظ کردن حالت طبیعی چهره است.

در این مطلب از مینی‌ژوب ما قصد داریم روش انجام این مدل آرایش چشم را به شما آموزش دهیم. این مدل آرایش برای دانشگاه، محل کار، خرید و مهمانی‌های ساده کاربرد دارد. اگر به دنبال یک روش ساده برای انجام این آرایش هستید مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

روش طلایی برای انجام آرایش چشم دخترانه

قدم اول برای انجام آرایش چشم دخترانه ؛ پوشاندن نواحی تیره

اولین قدم برای انجام آرایش چشم دخترانه پوشیدن نواحی تیره مثل گودی و سیاهی زر چشم است. در این مرحله باید با استفاده از یک کانسیلر نواحی تیره اطراف چشم را پوشش دهید. برای این کار، یک کانسیلر مناسب انتخاب کرده و با استفاده از یک پد یا انگشت به صورت نقطه‌ای کانسیلر را اطراف چشم یعنی گوشه داخلی چشم، زیر چشم و گوشه خارجی چشم قرار دهید.

سپس با استفاده از همان پد یا انگشت به صورت ضربه‌ای کانسیلر را محو کنید. بعد از انجام این کار اگر هنوز نقاط تیره دیده می‌شود یکبار دیگر مراحل فوق را تکرار کنید.

برای از بین بردن نواحی تیره حتما از کانسیلر مخصوص زیر چشم استفاده کنید. این مدل از کانسیلرها سبک بوده و به راحتی چروک زیر چشم را پوشش می‌دهند. اگر از کانسیلر سنگین استفاده کنید، در لا به لای چروک جمع شده و چین و چروک زیر چشم بیشتر دیده می‌شود.

 آرایش چشم دخترانه
آرایش چشم دخترانه
مدل پرطرفدار

کانسیلر کالیستا مدل Cover Up شماره C13

کانسیلر کالیستا یکی از محبوب‌ترین محصولات مورد استفاده بانوان است. این کانسیلر بافتی نرم و سبک دارد و چین و چروک زیر چشم را به خوبی پوشش می‌دهد. کانسیلر کالیستا مخصوص دور چشم بوده و با پوشش دهی بالای خود سیاهی و هاله تیره زیر چشم را محو می‌کند. این محصول برای انواع پوست مناسب می‌باشد.

قدم دوم برای انجام آرایش چشم دخترانه ؛ استفاده از پرایمر

پرایمر یک وسیله کاربردی برای تثبیت و افزایش ماندگاری آرایش است. برای اینکه سایه چشم روی پلک به مدت طولانی بماند باید از یک پرایمر استفاده کنید. در واقع پرایمر باعث می‌شود سایه در اثر تعریق، رطوبت و ... از بین نرود. برای استفاده از پرایمر روی پلک مقداری از آن را روی پلک‌های خود قرار داده و پخش کنید.

پرایمر سایه چشم گلدن رز مدل P002

پرایمر سایه چشم گلدن رز مناسب برای انواع پوست محصولی منحصر به فرد برای تثبیت آرایش چشم است. این محصول بافتی نرم و سبک دارد و به راحتی روی پلک پخش می‌شود. پرایمر گلدن رز سطح پلک را صاف و یکدست کرده و آن را برای زدن سایه آماده می‌کند. این محصول به سرعت روی پوست خشک شده و ماندگاری فوق‌العاده‌ای دارد.

قدم سوم برای انجام ارایش چشم دخترانه ؛ استفاده از سایه چشم

سایه چشم، چشم‌های شما را جذاب و زیباتر می‌کند. چرا که سایه چشم خطوط و رگ‌های روی پلک را به خوبی محو کرده و این امر باعث می‌شود چشم‌های شما درشت و جذاب‌تر به نظر برسد. برای ماندگاری و زیبایی بیشتر سایه می‌توانید چند رنگ سایه را با یکدیگر ترکیب کنید.

برای مثال ابتدا یک رنگ ملایم و یا همرنگ پوست انتخاب کنید و آن را روی پلک پخش کنید. سپس با استفاده از یک رنگ تیره‌تر گوشه چشم خود را حالت دهید. با استفاده از یک قلم مخصوص سایه، سایه را در گوشه بالایی پلک خود پخش کنید. برای اینکه آرایش طبیعی‌تر به نظر برسد چند بار این کار را تکرار کنید.

سایه چشم
سایه چشم

سایه چشم این لی مدل Lavender Paradise شماره 020

این سایه چشم، دارای 4 رنگ با طیف هماهنگ است. این رنگ‌های هماهنگ به شما این امکان را می‌دهد تا سایه‌ای طبیعی و منحصر به فرد داشته باشید. رنگ روشن موجود در این پالت را می‌توانید به عنوان پایه برای سایه چشم در نظر بگیرید و در واقع این پایه روشن باعث می‌شود ماندگاری دیگر رنگ‌ها روی پلک بیشتر شود.

سایه چشم این لی بافت مخملی و نرمی دارد و به راحتی روی پلک پخش می‌شود. این محصول بدون ماسیدگی به مدت طولانی روی پلک باقی می‌ماند. این محصول حاوی دو برس با سری متفاوت و آینه بوده و استفاده از آن در موقعیتی بسیار آسان است.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

پالت سایه این لی فاقد سرب و پارابن بوده و برای انواع پوست مناسب می‌باشد.

قدم چهارم برای انجام آرایش چشم دخترانه ؛ استفاده از خط چشم

برای داشتن یک آرایش چشم دخترانه بهتر است یک خط چشم باریک بالای پلک خود بکشید. خط چشم ضخیم برای آرایش‌های ساده و دخترانه مناسب نیست. خط چشم را از گوشه داخلی به سمت خارج چشم بکشید. اگر تازه کار هستید پیشنهاد می‌کنیم از خط چشم‌های ماژیکی برای تسهیل کار استفاده کنید.

اگر موهای روشن و بلوند دارید سعی کنید از رنگ قهوه‌ای استفاده کنید. رنگ مشکی برای افرادی که موهای روشنی دارند بیشتر به چشم می‌آید. علاوه بر خط چشم می‌توانید با استفاده از سایه‌های تیره نیز هاله‌ای مثل خط چشم بر روی پلک ایجاد کنید.

برای این کار یک قلم مو مناسب انتخاب کرده و آن را به یک سایه تیره آغشته کنید. سپس قلم مو را در امتداد پلک بالا و پلک پایین بکشید. از کشیدن خط تیره و سیاه خودداری کرده و تنها یک هاله روی پلک خود ایجاد کنید.

خط چشم دخترانه
خط چشم دخترانه

خط چشم مویی مای مدل آی لاینر

با استفاده از خط چشم مویی مای می‌توانید خطوطی صاف، یکدست و کاملا مشکی بر روی پلک خود بکشید. این محصول حاوی ویتامین E بوده و از خشک شدن پلک شما جلوگیری می‌کند. خط چشم مای به سرعت روی پلک خشک می‌شود و ماندگاری فوق‌العاده‌ای دارد.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

ماندگاری این محصول بسیار بالا می‌باشد و بدون تغییر ساعت‌ها روی پلک باقی می‌ماند.

خط چشم ماژیکی گلدن رز مدل Precision

خط چشم ماژیکی گلدن رز محبوبیت زیادی در بین مصرف‌کنندگان لوازم آرایشی دارد. این خط چشم با دو سر متفاوت مویی و ماژیکی با توجه به نیاز مصرف کنندگان طراحی و تولید شده است. استفاده از این محصول بسیار ساده است. خط چشم گلدن رز کاملا مشکی بوده و جلوه مات دارد.

قدم پنجم برای انجام آرایش چشم دخترانه ؛ ریمل زدن

ریمل زدن مرحله آخر برای یک داشتن یک آرایش چشم دخترانه زیبا می‌باشد. ریمل زیبایی چشم‌ها و آرایش شما را دو چندان می‌کند. برای جلوگیری از چسبیدن مژه‌ها به یکدیگر بهتر است طرز صحیح ریمل زدن را یاد بگیرید»

اگر مژه‌های کوتاهی دارید

اگر مژه‌های کوتاهیی دارید بهتر است از ریمل‌های ژله‌ای و بلند کننده استفاده کنید. ترکیبات ریمل‌های بلند کننده به گونه‌ای است که مژه‌ها را بلندتر و خوش حالت‌تر از حالت طبیعی نشان می‌دهد. ریمل‌های بلند کننده معمولا برس‌هایی با موهای بسیار نازک دارد. این موها می‌توانند حجم زیادی از مژه‌های کوتاه را پوشش دهند. برای ریمل زدن، برس را به مایع ریمل آغشته کرده و آن را به نوک مژه‌ها بزنید و سپس برس را انتهای مژه بکشید.

ریمل حالت دهنده INLAY مدل Exreme Length

ریمل حالت دهنده این لی محصولی منحصر به فرد برای خوش حالت کردن مژه‌ها می‌باشد. این محصول بدون ایجاد چسبندگی و ریزش مژه‌ها را بلند و خوش حالت می‌کند. ریمل این لی ماندگاری فوق‌العاده‌ای دارد و به مدت طولانی مژه‌ها را خوش حالت نگه می‌دارد. برس این محصول نیز کاملا مناسب برای مژه‌های کوتاه طراحی شده است.

اگر مژه‌های بلندی دارید

برای مژه‌های بلند توصیه می‌کنیم از ریمل‌های حجم دهنده و حالت دهنده استفاده کنید. ریمل‌های حجم دهنده معمولا حاوی موم و سیلیکون هستند و حجم مژه‌ا را به طور موثری افزایش می‌دهند. برای ریمل زدن باید ریمل را از ریشه تا نوک مژه به آرامی بکشید و آنقدر تکرار کنید تا مژه هایتان حسابی پر شود.

ریمل حجم دهنده کالیستا مدل Wonder Volume

ریمل حجم دهنده کالیستا محصولی ایده‌آل برای حالت دادن به مژه‌ها است. این محصول حاوی ترکیبات منحصر به فردی است که حجم مژه‌ها را بیشتر کرده و چشمان شما را جذاب و خوش حالت می‌کند. این محصول بدون چسبندگی و ریزش به مدت طولانی روی مژه‌ها باقی می‌ماند.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

ریمل کالیستا ریزش ندارد و دور چشم را سیاه نمی‌کند. این محصول به آسانی و با استفاده از انواع شوینده‌ها یا محلول‌های مخصوص پاک کردن آرایش چشم پاک می‌شود.

نکات طلایی برای انجام آرایش چشم دخترانه

می‌توان گف مراحل بالا از جمله مرحله‌های اصلی برای داشتن یک آرایش چشم دخترانه است. اما برای جذاب‌تر کردن آرایش خود به نکات زیر توجه کنید:

فر کردن مژه‌ها

توصیه می‌کنیم پیش از ریمل زدن با استفاده از یک فر مژه، مژه‌های خود را فر کنید. برای فر کردن مژه، فر مژه را روی مژه‌های خود قرار داده و سه ثانیه نگه دارید. بهتر است چند بار این کار را تکرار کنید تا مژه‌ها خوش حالت شوند.

استفاده از خط چشم سفید

علاوه بر خط چشم سیاه، از یک مداد سفید برای کشیدن خط چشم سفید استفاده کنید. خط چشم سفید در هر آرایشی حتی آرایش چشم دخترانه قابل استفاده است. رنگ سفید علاوه بر این که چشمان شما را درشت‌تر از حالت عادی نشان می‌دهد، خستگی و کسالت چشم را از بین می‌برد.

انتخاب یک رنگ مناسب برای سایه چشم

بهتر است از رنگ‌های ساده و طبیعی یا به اصطلاح NUDE برای کشیدن سایه چشم استفاد کنید. بهتر از زنگ‌های اکلیلی برای آرایش چشم دخترانه استفاده نکنید. طیف رنگ قهوه‌ای، کرم، عسلی از جمله طیف‌های مناسب برای انجام آرایش چشم دخترانه است.

برای انتخاب رنگ سایه بهتر است رنگ پوست خود را در نظر بگیرید. برای مثال اگر رنگ پوست شما روشن است از سایه های روشن‌تر و تیره تر از رنگ پوست خود استفاده کنید. اگر پوست تیره‌ای دارید سایه چشمی که کمی روشن تر از رنگ پوست شما باشد بسیار مناسب است.

شما چه فکر می‌کنید؟

آرایش چشم دخترانه و ساده بسیار محبوب و پرطرفدار است. این سبک آرایش که به آرایش اروپایی نیز معروف است در عین سادگی چشم‌ها را جذاب و زیبا می‌کند. برای انجام این مدل آرایش چشم شما به لوازم مختلفی مثل کانسیلر، پرایمر، سایه چشم، خط چشم و ریمل احتیاج دارید. این آرایش برای مهمانی‌های ساده، محل کار، دانشگاه و ... کاربرد دارد.

فراموش نکنید برای داشتن یک آرایش لایت و دخترانه بهتر است سایه‌های کم رنگ و یا همرنگ پوست استفاده کنید. سایه‌های تیره معمولا برای این مدل آرایش کاربرد ندارند. برای کشیدن خط چشم نیز با استفاده از خط چشم ماژیکی یا مویی خطی باریک بالای پلک خود بکشید. خط ضخیم سادگی آرایش را از بین می‌برد.

در صورتی که می‌خواهید روی پلک پایین نیز از خط چشم بکشید، با استفاده از یک مداد مشکی از گوشه داخلی تا گوشه چشم خطی صاف بکشید و سپس با استفاده از دست یا یک گوش پاک کن خط داخل چشم را محو کنید. در صورتی که خط داخل چشم تیره باشد، چشم‌ها ریزتر به نظر می‌رسند.

شما چه فکر می‌کنید؟ نظرات و دیدگاه خود را درباره این سبک آرایش با ما درمیان بگذارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *